En lahjoita lapsiperheiden joulukeräykseen
Nyt kun tuo lapsilisät tuplana meni läpi, niin en tule lahjoittamaan lapsiperheiden joulukeräykseen. Onko missää yksinasuvien joululahjakeräystä? Mistä nämä pienituloiset yksineläjät saavat jouluriemua? Mahdollisesti työikäisenä mutta sairaseläkkeellä olevat?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittaisin jos olisin 100% varma,että menee KANTASUOMALAISELLE lapsiperheelle.
Rupeaa tympimään ukraina, ukraina ja ukraina. Olin eilen syömässä kaupungilla ja siinä oli ukrainalaisten tukipiste. Sinne meni yksi nainen ja loput 13 oli miehiä. Heitä hyysätään nyt ihan tarpeeksi ja olette kateellisia 11miljoonan lapsilisistä kun noille laitettiin se 8 miljardia.
Entäs jos oltaisiin itse samassa tilanteessa kuin Ukraina? Mieltä lämmitti, kun luin lehdestä ilmeisesti iäkkäämmän miehen ilmoituksen, ettei juhli syntymäpäiväänsä ja kehotti lahjoittamaan rahaa Ukrainaan ja johonkin muuhun hyväntekeväisyyteen.
Todella toivoisin, että oltaisiin. Oppisi valmiiseen pöytään tullut sukupolvi mitä se on kuin oikeasti on asiat huonosti. Kun ei ole muutakaan tekemistä valitetaan koko ajan kaikesta ja eletään uhriutumisenkulttuurissa.
Ei sitä silti voi toivoa, Toivotaan sen sijaan, että nuo kuitenkin heräävät ajattelemaan asioita ja jonain päivänä käsittävät, mitä sota ja sen kauhut ovat. Toisaalta sanottiinhan ihmiskunnan oppineen toisen maailmansodan jälkeen, ettei enää koskaan sotaa. Voihan se olla ettei historia opeta, ainoastaan kokemus, kun tässä maailmantilanteessa taas ollaan. Jos toivolla jotain sijaa on niin toivotaan kuitenkin hyvää, eikä pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Nyt lapsiperheillä riittää rahaa. Ihmettelen vain, miksi ne maksetaan 23.12. Herää kysymys, mihin ne rahat mahtavat mennä kun noin viimetipassa maksetaan. Tuskin menevät lasten lahjoihin tai ruokaan.
Lapsilisä maksetaan aina tuohon aikaan kuusta. Ei tuossa mitään suurempaa suunnitelmaa ole takana. Kts Kelan sivut, jos lapsilisien maksupäivät kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossahan on että tuplalisät jaetaan myös rikkaille perheille, menee uuten bemariin kun lapsi 18v tai esim laspelle sijoitusasuntoon missä ensin opiskelijana asuu "vuokralla" ja asumistuella maksetaan laina-erät.
Demarihallitus aika rikkaita suosiva.
No, ei taida rikkaat perheet nykyisin tehdä lapsilaumoja. Taitaa nuo lapsiluvultaan suuret perheet olla niitä, joihin ylipäätään erilainen tuen tarve keskittyy.
On niitä suuria perheitä hyvinkin tienaavissa vaikkapa lestadiolaiset ja tunnen ihan hyvätuloisen 5 lapsisen perheenkin
Aina yksittäisiä löytyy. Kuitenkin hyvä elintaso ja alhainen lapsiluku kulkevat käsikädessä.
Minusta lapsilisät pitäisi lopettaa kokonaan viimeistään kolmanteen lapseen. Pahoittelut mielipiteestäni. En usko, että ylikansoitetussa, ongelmaisessa maailmassa kenenkään geenien jatkumiselle on määräänsä enempää perusteita. Ja olisi hyvä, jos lisääntyminen olisi heterogeenisempää, eikä keskittynyttä.
Miksi pahoittele mieli pidettäsi? Minä olen jyrkempi enkä näe tarvetta lapsilisiin enää vuonna 2022, kun on valtion maksamat päivähoitojärjestelmät yms jotka mahdollistaa molempien vanhempien työssä käynnin. Tuet pois ja miesten palkat ylös siksi aikaa kun on perustelua naisen olla kotona hoitamassa lapsia.
Sitten sä varmaan tarjoat kaikille ne hyvät työpaikat ja vielä koulutusta vastaavat,ei varmasti riitä....
Tarviiko kaikkien tehdä lapsia? Ei ne mikään ihmisoikeus ole.
Typerä päätös. Taas rangaistaan niitä köyhiä jotka eivät huonon taloudellisen tilanteen vuoksi ole voineet perustaa perhettä. Tällä päätöksellä sitten syydetään rahaa myös niille rikkaille lapsiperheille jotka eivät sitä ylimääräistä tarvitse. Jotenkin olisi pitänyt tämä tuki ohjata vain vähävaraisille, niin lapsiperheille kuin lapsettomillekin. On inhottavaa joutua maksamaan veroistaan rikkaiden lasten osakesalkun paisuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan lahjoittanut.
Mistä kaltaisia pers'läpiä oikein sikiää?
Vastahan viime vuonna tt-tukiasiakkaat sai ylimääräistä tukea koronatilanteen vuoksi.
Kai siinäkin joukossa yksineläjiä oli.
En myöskään, jokainen tulkoon toimeen omillaan. Vaikka eihän ne kaikki tule, ovat tottuneet olemaan muiden elätteinä. Mitä enemmän niitä kaikki muut elättää, niin sen mukavaa on vaan olla möllöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jotkut kukkakaupat järjestää joulukukkalahjoituksia köyhille ja yksinäisille. Voit kirjoittaa kortin ostamasi kukka-asetelman mukaan.
Olis vielä syötäviä kukkia...
Ainakin kalliit neilikka-asetelmat kelpasivat peuroille Espoon tuomiokirkon hautausmaalla. Olivat pitäneet mässyttelybileet pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hei herätys nyt kaikki te jotka saatte lapsilisää! Tulkaa kiireesti huutamaan kuinka monella miljardilla eläkkeitä maksetaan.
Miksi?
Kylläpä täällä jaksetaan nyt nyyhkyttää lapsiperheiden rahojen perään. Ketään ei kiinnosta lahjoitatko vai et
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä jaksetaan nyt nyyhkyttää lapsiperheiden rahojen perään. Ketään ei kiinnosta lahjoitatko vai et
Ai, miksi heitä sitten ketjussa kutsutaan kuspäiksi?
Vierailija kirjoitti:
Minua kuitenkin pitäisi kiinnostaa työssäkäynti, että sinä saat lapsilisäsi. Mitä siitä tulisi jos kaikki vain jäisi kotiin levittelemään jalkojaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoittaisin jos olisin 100% varma,että menee KANTASUOMALAISELLE lapsiperheelle.
Rupeaa tympimään ukraina, ukraina ja ukraina. Olin eilen syömässä kaupungilla ja siinä oli ukrainalaisten tukipiste. Sinne meni yksi nainen ja loput 13 oli miehiä. Heitä hyysätään nyt ihan tarpeeksi ja olette kateellisia 11miljoonan lapsilisistä kun noille laitettiin se 8 miljardia.
Entäs jos oltaisiin itse samassa tilanteessa kuin Ukraina? Mieltä lämmitti, kun luin lehdestä ilmeisesti iäkkäämmän miehen ilmoituksen, ettei juhli syntymäpäiväänsä ja kehotti lahjoittamaan rahaa Ukrainaan ja johonkin muuhun hyväntekeväisyyteen.
Heitä on helppo vedättää joiden aivoista on poistettu kokonaan historian oppiminen.
Keiden aivoja tarkoitat? Vanhusten vai näiden lukutaidottomien...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina kiltti ja viaton maa jota paha paha setä silkkaa pahuuttaan kiusaa.
Niin miksi Ukraina ei lopeta tätä sotaa?
Pari päivää sitten keskusteltiin 16 vuotiaasta joka oli ns kärsinyt köyhästä lapsuudesta. Hänellä oli viisi sisarusta joista nuorin oli 10kk. Miksi ei lopeteta lasten tekemistä kun ei pystytä tarjoamaan riittävää elatusta jo olemassa oleville? Jonkun muun pitäisi lopettaa sekä sota ja lapsiperheen köyhyys.
Kysytköhän ihan tosissasi, miksi Ukraina ei lopeta tätä sotaa?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Nyt lapsiperheillä riittää rahaa. Ihmettelen vain, miksi ne maksetaan 23.12. Herää kysymys, mihin ne rahat mahtavat mennä kun noin viimetipassa maksetaan. Tuskin menevät lasten lahjoihin tai ruokaan.
Ehkä taustalla on ajatus siitä, että nekin perheet joiden vanhemmilla on haasteita rahankäytön ja elämänhallinnan kanssa saisi hankittua aatoksi jouluista ruokaa ja lahjoja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Typerä päätös. Taas rangaistaan niitä köyhiä jotka eivät huonon taloudellisen tilanteen vuoksi ole voineet perustaa perhettä. Tällä päätöksellä sitten syydetään rahaa myös niille rikkaille lapsiperheille jotka eivät sitä ylimääräistä tarvitse. Jotenkin olisi pitänyt tämä tuki ohjata vain vähävaraisille, niin lapsiperheille kuin lapsettomillekin. On inhottavaa joutua maksamaan veroistaan rikkaiden lasten osakesalkun paisuttamista.
Missä menisi mielestäsi raja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, miksi heitä sitten ketjussa kutsutaan kuspäiksi?
Totuus kannattaa sanoa ääneen silloinkin kun se sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet on hyysäyksen kohteena ihan aina. En todellakaan anna mitään sinne vaan ihan toisaalle.
Mä pidän rahani ihan itse, en tue yhtään mitään tai ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossahan on että tuplalisät jaetaan myös rikkaille perheille, menee uuten bemariin kun lapsi 18v tai esim laspelle sijoitusasuntoon missä ensin opiskelijana asuu "vuokralla" ja asumistuella maksetaan laina-erät.
Demarihallitus aika rikkaita suosiva.
Veikkaan, että tuossa on ollut ennen kaikkea Keskustalla sormensa pelissä.
Sitten sä varmaan tarjoat kaikille ne hyvät työpaikat ja vielä koulutusta vastaavat,ei varmasti riitä....