Mies ilmoitti haluavansa erota. Vertaistukea?
Hei te muut siellä jossain ruudun toisella puolen.
Olen ihan murtunut ja shokissa. Mies ilmoitti eilen muutaman päivän mykkäkoulun päätteeksi, että on löytänyt asunnon toisesta kaupungista ja muuttaa sinne viikon kuluttua joulukuun alussa. Ei halua olla minun kanssa enää, sanoi, että haluaa nähdä lasta aina, kun voi. Meidän lapsi on vasta 1-vuotias. Sanoo olevansa murtunut vain siitä, ettei voi nähdä lastamme enää päivittäin. Ei sanallakaan sanonut minusta mitään. Tuon kuuleminen satutti aika hemmetisti. Riitoja on ollut pitkin vauvavuotta, mutta olen koko ajan ajatellut, että ne pystytään kyllä ratkaisemaan ja vaihe on ohimenevää. Pikkulapsivaihe on ollut haastava, mutta koko ajan olen häntä rakastanut, enkä ajatellut, että me koskaan oikeasti erottaisiin. Tuli aivan shokkina, että hän ihan oikeasti lähtee nyt ja jättää minut. Kaikille sukulaisille ja ystäville tämä tulee varmaan ihan shokkina, koska ei olla puhuttu riidoista kellekään, aina vain todettu kuulumisia kysellessä, että kaikki hyvin, tavallisesti.
Tietysti meillä on asuntolaina, minulla ei ole työpaikkaa, hän vie auton mukanaan. Tällaiset klassiset setit. Ajoitus osuu muutenkin nappiin, kun sähkön ja ruoan hinta nousee näinä aikoina ihan uusiin sfääreihin. Meidän vähäinen omaisuus varmaan menee nyt sitten puoliksi ja täytyy taas aloittaa alusta. Olisin kiitollinen jostain vertaistuesta tai jostain, vastaavaan tilanteeseen joutuneet. Miten olette selviytyneet? Vanhempani asuvat kaukana, ystäviä minulla on täällä muutama. Hän muuttaa 200km päähän, niin ei varmaan kauhean usein aio nähdä lasta. Olen valvonut koko yön, olen jossain stressitilassa. Tärisen, koko kehoon sattuu ahdistuksesta. En voi uskoa, että näin tapahtuu oikeasti. Ajattelen, että tämä on jotain painajaista, josta kohta herään.
Kommentit (160)
Kokeillaan vielä, jos joku vastaisi jotain.
Eikö tämä nyt ole ihan kouluesimerkki siitä, että tervitsette pariterapiaa. En ole asiantuntija, mutta selvitä nyt ainakin heti kunnalliset palvelut aiheesta ja sitten käytät niitä naisen taitojasi puhuaksesi miehesi mukaan.
Black Friday
Otetaas sille 🍾🍷🍷🍷🍾🍷🍷🍷
Aloitushan oli suorastaan hauska !!
Kiitos nauruista 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Perjantain huonoin satu :(
Meinaatko, että todellisessa maailmassa tällaista ei koskaan satu? Kukaan ei tule jätetyksi yllättäen?
AP:lle jaksamista, mulla takana sama n. pari vuoden takaa sillä erotuksella, että meillä lapsi oli jo 16v.
Ihan itse keksit tämän?
Yritä nyt vähän parempaa......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantain huonoin satu :(
Meinaatko, että todellisessa maailmassa tällaista ei koskaan satu? Kukaan ei tule jätetyksi yllättäen?
AP:lle jaksamista, mulla takana sama n. pari vuoden takaa sillä erotuksella, että meillä lapsi oli jo 16v.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Miten sinulla menee nykyään?
Ei sulla ole lasta,eikä miestäkään.
Voi olla tottakin. Mitään muuta syytä tuollaiseen muuttoon ei ole kuin toinen nainen. Mies harvoin on eron vireille painija ja vain nainen saa toimimaan noin. Miten miehen työ?
Jos tämä on totta,niin sanot miehellesi,että annat lapsen hänelle ja alat viikonloppuäidiksi. Miehellä on siihen paremmat taloudelliset mahdollisuudet.
Kuukauden kuluttua on Joulupäivä.
Incel juonut aamukahvin ja aloittanut päivän urakan av-palstalla.
Kamala tilanne, toivottavasti saat ystäviltä ja perheeltä tukea tilanteeseen. Aikaa tuon käsittely tulee varmasti viemään mutta selviät siitä ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tottakin. Mitään muuta syytä tuollaiseen muuttoon ei ole kuin toinen nainen. Mies harvoin on eron vireille painija ja vain nainen saa toimimaan noin. Miten miehen työ?
Kai kirjoitan jotenkin oudosti, kun kaikki epäilee juttua. Tämä on ihan totta. Minäkin mietin, että juttuun liittyy toinen nainen, mutta kysyessä mies ei myönnä mitään. On vain saanut minusta tarpeekseen, ei rakasta. Hän tekee etätyötä, voi siis tehdä missä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai kirjoitan jotenkin oudosti, kun kaikki epäilee juttua. Tämä on ihan totta. Minäkin mietin, että juttuun liittyy toinen nainen, mutta kysyessä mies ei myönnä mitään. On vain saanut minusta tarpeekseen, ei rakasta. Hän tekee etätyötä, voi siis tehdä missä vaan.
Jätä lapsi isälleen.
Nosto