Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovat on palkat koodareilla 7500e/kk

Nörttimies
24.11.2022 |

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kannustava lukea tällasta kun itse tienaa suunnittelualan insinöörinä hikiset kolme tonnia kuussa.

Vierailija
22/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supercellin keskipalkka on reilu 20000e/kk.

Eli se 30000e/kk oli vähän yläkanttiin. Sori siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän firman sivulla on palkkalaskuri

https://mavericks.fi/

Eli jos asiakaslaskutuksen tuntihinta on 125e+alv niin tienaa bruttopalkkaa 10000e/kk. Aika harvalla koodarilla on noin kova tuntihinta, kyseessä on kova spesialisti tai arkkitehti.

Laskutettava työ on ihan eri asia kuin palkkatyö. Siitä lähtee iso siivu ja työtä tuskin on loputtomiin 40h viikossa.. 125€ on vielä perustasoa, ehkä aavistuksen päälle. Sähkömieskin laskuttaa tuon.

Vierailija
24/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoava ammatti tuokin?

Google kehittää koodareita korvaavaa tekoälyä

https://www.mikrobitti.fi/uutiset/mb/1804ff36-5e43-4bc2-8e61-dbcdc9d5f5…

On varmaan antoisaa koodata järjestelmää, joka pystyy korvaamaan koodaajia. :D

Mutta Googlen tekoäly on pelottavan pitkälle kehittynyttä kyllä sen perusteella mitä siitä on vuodettu tietoja julkisuuteen. Yksi entinen Googlen AI-insinööri on kertonut julkisuudessa, että ajautui itsensä kanssa melkoisiin moraalisiin ongelmiin sen tekoälyn kanssa ja lähti yhtiön palveluksesta sitten. Sen verran älykäs ja vallanhimoinen siitä AI:sta oli kehittynyt.

Vierailija
25/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on palkat kohdillaan mutta perustason koodari ei tienaa mitään ihmeellisiä summia. Yli viiden tonnin liksaan pitää yleensä olla joko esimies tai omata poikkeuksellista erikoistumista.

Vierailija
26/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi, mielummin lapioisin lantaa työkseni 8e tuntipalkalla. Monta ohjelmointikurssia käyty yliopistotasolla ja työn puolestakin joudun olemaan tekemisissä projektien kanssa missä ostetaan ohjelmointipalveluja, aika hyvin tiedän mistä puhun. On vaan niin epämiellyttävä työ, ymmärrän toki että siksi siitä maksetaan.

Vierailija
27/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma miesystäväni on ohjelmistokehittäjä, seniori, ja palkka n.10000e/kk.

Hitsi, oma tienaa vain 7000€/kk.

Mun mies tienaa vaihtelevasti kuussa muo vuositulot on 106 000. 

Vierailija
28/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 7500 eur/kk on Comptelin ilmoittama keskipalkka. Mikä on haitari, 5000 - 10000 ...?

Vierailija
29/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ko kokkkoookoodaadaaminen vaikutti olleen ainoa työllistava ammammmattinimike,

Vierailija
30/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puolisoni tekee koodarina nelipäiväistä työviikkoa ja palkka on yli 6000e. Monesti huomaan hänen olevan täysin pihalla siitä mitä ns. normaali työelämä on, ei siis itse tajua omaa etuoikeutettua asemaansa. Konsulttina hän saa tosiaan itse valita mitä tekee ja työajatkin ovat hyyvin liukuvia. Stressiä hän ei oikeastaan koe, tai no joskus tuskastuu kun joutuu hiukan tekemään jotain "tylsää hommaa". 

Vierailija
31/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun mukaan firma välittää seniorkehittäjiä. Eli niitä, jotka on tehneet hommia jo pitkään. Tottakai niillä on korkeahkot palkat. Keskipalkka on siksi 7500€, kun sieltä puuttuu junior- ja keskitason kehittäjät kokonaan. Nehän muuten laskisi aika paljonkin tuota keskipalkkaa. Itse olen tehnyt 3 vuotta koodaustöitä (tästä 2 vuotta osa-aikaisesti opiskellessa) ja palkkani on 3800€.

Vierailija
32/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän firman sivulla on palkkalaskuri

https://mavericks.fi/

Eli jos asiakaslaskutuksen tuntihinta on 125e+alv niin tienaa bruttopalkkaa 10000e/kk. Aika harvalla koodarilla on noin kova tuntihinta, kyseessä on kova spesialisti tai arkkitehti.

Harva firma maksaa 10 000 palkkaa koodarille. Pitää olla täysin jotain spesiaaliskilssejä, myyntiä mukana tms. Yleensä palkat liikkuu 4500-800e välillä. Tietty oman firman kautta moni tekee konsultin hommia ja silloin laskutus voi olla sen 10k/kk, mutta eihän sitä summaa nyt palkaksi lasketa, kun menee firmalla. Joka tapauksessa 100 000e vuodessa on hyvinkin mahdollinen hyvälle koodarille. 

Vierailija
33/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma puolisoni tekee koodarina nelipäiväistä työviikkoa ja palkka on yli 6000e. Monesti huomaan hänen olevan täysin pihalla siitä mitä ns. normaali työelämä on, ei siis itse tajua omaa etuoikeutettua asemaansa. Konsulttina hän saa tosiaan itse valita mitä tekee ja työajatkin ovat hyyvin liukuvia. Stressiä hän ei oikeastaan koe, tai no joskus tuskastuu kun joutuu hiukan tekemään jotain "tylsää hommaa". 

Itse siirryin uraputkessa koodarista projektipäälliköksi. Liksa ei oikeastaan parantunut mutta kaupan päälle tuli kauhea stressi ja vastuu aikatauluista. Puolitoista vuotta kärvistelin ja palasin takaisin koodariksi. Nyt ei tarvii stressata ja yötkin nukkuu ilman painajaisia.

Vierailija
34/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika todenmukaiset palkkahaitarit. Oikeasti nuo 10000€ palkat on aika harvinaisia ja sisältävät sitten vastuuta muustakin kuin vain oman työn tekemisestä. https://talented.fi/fi/blog/ohjelmistokehittajien-palkkataso-suomessa-2…

"Junior Developer: 3000 3800 €

Developer: 3800 4700 €

Senior Developer: 4700 5700 €

Arkkitehti/Lead Developer: 5800 7000 €"

Vierailija
35/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Harvassa työssä voi olla noin vapaasti. Stressiä aiheuttaa lähinnä asiakkaiden pyynnöt, jotka ovat yhtenä päivänä toista ja toisena toista. Muuten voi ottaa rennosti.

Vierailija
36/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmointi ei välttämättä ole mitään leppoisaa näpyttelyä. Monimutkaista ja ongelmallista hommaa. Alalla on kova vaihtuvuus myös siksi että todella monet lopettaa ohjelmoimisen kokonaan muutaman vuoden jälkeen, kun tietää mitä se on.

Vierailija
37/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä koodausketjuissa kauheaa glorifiointia koko alasta

Ei sanaakaan esim. siitä että kaikki vapaa-aika pitää usein käyttää uusien asioiden opiskeluun kun ala kehittyy niin vauhdilla, mutta se tietenkin käy kun koodaus on koko elämä :)

Vierailija
38/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma miesystäväni on ohjelmistokehittäjä, seniori, ja palkka n.10000e/kk.

Aina näin päin..

Ikinä ei kukaan kommentoi, että naisystäväni on seniori ohjelmistokehittäjä ja palkka 10000e/kk. Kumma juttu.

Koska miehet harvoin hengaavat tällä palstalla. 99% keskustelijoista on naisia.

No sitten kertoo omasta palkastaan 🙄

Vierailija
39/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan, että hän on mies.

Vierailija
40/68 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näissä koodausketjuissa kauheaa glorifiointia koko alasta

Ei sanaakaan esim. siitä että kaikki vapaa-aika pitää usein käyttää uusien asioiden opiskeluun kun ala kehittyy niin vauhdilla, mutta se tietenkin käy kun koodaus on koko elämä :)

Nämä 7500e kuukaudessa tienaavat koodaarit ovat usein niitä, jotka ovat teini-iästä lähtien eläneet koodaukselle. Usein se siis on koko elämä ja siksi siinä on kehitytty niin hyväksi. Toisin sanoen hyvät koodarit eivät rahan takia töitä tee, vaan rakkaudesta lajiin. Jos joku päättää hyvän palkan takia "ryhtyä" koodariksi, taival tulee olevaan pitkä ja kivinen ja työ tuskaa.