Suomi ei ole turvallinen maa
Hei sinä, kokeilepas mennä ulos kadulle kuljeksimaan pyjama päällä. Käy iltakävelyllä, pukeudu pyjamaan. Minun kokemukseni tuosta ulkoilusta täällä Suomessa on se, että tosi nopeesti muut ihmiset alkaa huudella mulle kaiken maailman törkeyksiä, uhkailuja, sikailuja, jne. Pahimmillaan ne tyypit jopa alkaa heitellä mua lumipalloilla tai kivillä, tai ne jopa tulee mun luokse ja meinaa antaa mulle turpiin! Herran tähden sentään: jos jossain maassa ei voi kulkea kadulla ilman tuollaista väkivallan uhkaa niin se maa ei yksinkertaisesti ole turvallinen! Se on kakka maa! Aivan totaalisen kakka! Kakka kakka kakka maa! Kakka Suomi!
Kenties ehkä melkein suunnilleen sopivin sana jonka olen löytänyt tuollaiselle toiminnalle jota minua kohtaan on kohdistettu on englanninkielen sana "harassment". Suomeksi se ilmeisesti vissiin on "häirintä". Mutta ei se nyt ihan vain "häirintää" ole, kun kiviä on lentänyt päähän, kun on nyrkkiä tullut kasvoihin. Eli kyllä se nyt vaan on ollut paljon pahempaa haitallisempaa vaarallisempaa kuin "häirintää". Eli kyllä se toiminta minua kohtaan on ollut ihan aitoa väkivaltaa. Ihan aitoa katujen sekä tämän Suomen turvallisuuden puutetta. Eli ehkei nyt todellakaan pitäisi käyttää sanaa "häirintä" vaan pitäisi käyttää sanaa "väkivalta". Suomen kaduilla olen joutunut väkivallan uhriksi! Sellanen tämä Suomi on: väkivaltainen! Eli ei turvallinen vaan vaarallinen. Ei täällä voi edes käydä iltakävelyllä joutumatta väkivallan uhriksi. Jopas on kakka kakka kakka maa!
Ainoat seudut jotka tähän mennessä olen löytänyt jotka ovat Suomea turvallisempia: Norjan Huippuvuoret ja Uusi-Seelanti. Siinä se. Muita turvallisia seutuja en ole maapallolta löytänyt. Oletko sinä?
Oletko sinä löytänyt maapallolta seutuja jotka ovat Suomea turvallisempia? Niiden seutujen ei tarvitse olla kokonaisia maita, vaan riittää jos ne ovat ihan mitä vain seutuja, siis ihan mitä vain provinsseja/osavaltioita/maakuntia/...