Onko todella niin, että nelikymppisellä naisella ei ole kysyntää deittimarkkinoilla?
Oon vaan kuullut muutamalta sinkkunaiselta, että nelikmppisenä todella hankala löytää ikäistään seuraa. Vähän pelottaa ehkä tuleva ero.
Kommentit (113)
Kyllä on. Riippuu ihan suu vaatimuksistasi, käytöksestäsi ja ulkonäöstäsi.
Tinderissä asiat on erilailla.
Täytin 40 samana keväänä, kun tapasin edellisen miesystäväni. Suhteemme kesti reilut neljä vuotta. Eron jälkeen meni kaksi vuotta niin, etten voinut kuvitellakaan kiinnostuvani kenestäkään. Sen jälkeen ajatus mahdollisesta uudesta rakkaudesta alkoi taas herätä, mutta meni useampi vuosi ennen kuin tapasin nykyisen puolisoni. Olin silloin 51-vuotias.
Kumpikaan ei löytynyt deittisovelluksista enkä sellaisia käyttänyt. Eli omasta aktiivisuudestahan se on kiinni. Jos olisin jaksanut kulkea kissanristiäisissä ja käydä baareissa jne, niin varmaan olisi tullut aikaisemminkin vastaan ehdokkaita, mutta viihdyin liian hyvin kotona.
Vierailija kirjoitti:
On naiselle. Miehelle ei ole, ellei ole komea lääkäri-ekonomi.
Ainakin pk-seudulla on, jos siis hakee oman ikäisiään ja ikäisensä näköinen kelpaa. Minun ja monen muun 40+ naisen ajatus on, että ei enää tuollaiset komeudet tai materia niin merkkaa, ne oli ehkä osalla kolmekymppisenä pinnalla mutta neljänkympin jälkeen "henkiset arvot", se että olisi mukavaa yhdessä. Aika paljon vaan esim. Tinderin kautta tulee vastaan ihan omituisia tyyppejä, päihdeongelmaa, vaikeaa mt-ongelmaa, suorastaan pelottavia. Se että olisi ihan tavallisen kunnollisen oloinen on jo hieno juttu ja positiivinen yllätys.
Kyllä ainakin täällä Helsingissä kysyntää riittää. Olen uusi Tinderissä ja postasin tänne vähän aikaa sitten kysymyksen, että miksi osalla on profiilissaan siniset kehykset. En tullut ajatelleeksikaan että ne voisivat olla supertykkäyksiä, koska niitä tulee niin tolkuttoman paljon! Oman ikäiset ja muutamia vuosia nuoremmat erityisesti kiinnostavat ja tykkäävät.
Luulen, että monelle 35+ miehelle 40+ kumppani on houkutteleva siitä syystä, että meidän kanssamme ei tarvitse ruveta enää lapsia hankkimaan. Osa on vapaaehtoisesti lapsettomia ja osalla on lapset jo tehtynä, ja etsivät kumppania jonka kanssa tätä asiaa ei tarvitse miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kenen kanssa ne eronneet nelikymppiset miehet sitten pariutuvat, jos eivät nelikymppisten naisten kanssa?
Ne miehet haluavat nuoremman naisen.
Mitä niillä nuorilla naisilla tekee? Ne ei osaa juuri mitään, ne on täynnä neurooseja ja he luulevat, että seksistä seuraa jotain suurempaa. Vanhemmat naiset sen sijaan käyvät kiinni kuin sika limppuun.
"Nuorempi" ei tarkoita parikymppistä.
Kolmekymppinen on jo aikuinen nainen mutta vielä nelikymppistä hehkeämpi.
En olisi kolmekymppisenä voinut kuvitellakaan ihastuvani nelikymppiseen. Kyllä kymmenen vuoden ikäero on ollut joka iässä aivan liian suuri.
N59
Olisi jos kiinnostunut mies kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta +40 v sinkkuja seuranneena (olen itse nuorempi). Näyttäisi siltä, että ulkonäöllä on iso merkitys. Hoikat naiset saavat hätistellä miehiä kimpustaan. Minua taas hämmentää, että vielä tuossakin iässä monelle miehelle naisen ulkonäkö on niin iso asia.
Surettaa muutaman todella mukavan työkaverin puolesta. Ovat hauskoja, mukavia ja empaattisia naisia, mutta heidän runsas ylipainonsa on miehille turn off. Elävät siis yksin, vaikka kaipaisivatkin miestä rinnalleen.
Joo kyllä niille hoikille ja kauniille on vähän vanhempanakin kysyntää, mutta aika harva on sellainen kun vaihdevuosien hormonimuutokset alkaa tulla. Jos naisista noin 60% on ylipainoisia, niin sehän ei mene niin että olisi noin tasaisesti kaikissa ikäluokissa, vaan alle 30-vuotiaissa on paljon vähemmän, yli nelikymppisissä paljon enemmän. Itse olen työpaikalla jossa parikymmentä 40-55 naista, eikä siellä kyllä ole kuin pari hoikkaa/normaalipainoista. Suurin osa ei ole mitään sairaalloisen lihavia, mutta sellaisia "tätikroppaisia" kuin itsekin olen kyllä, riipputissit ja hormonimuutokset keränneet makkaraa vyötärölle jne. Ei meille tämmöisille ole oikein kysyntää.
Tosi usein törmää ketjuun, jonka aloittaja on nelikymppinen, liikunnallinen, fiksu, ja ihan nättikin nainen. Ongelma on ettei mistään ei löydy miestä. No deittailin tässä taannoin nelikymppisiä naisia ja huomasin seuraavaa:
Vaatimukset ovat osalla ihan toiselta planeetalta jossa itse asuu.
Jos haet fiksua miestä, pidä sitten huolta että sinulla on jotain sanottavaa, millä pidät sen fiksun miehen mielenkiinnon yllä. Se ei riitä että sanot deitti-ilmoituksessasi olevasi fiksu.
Jos haet liikunnallista miestä, niin tee ainakin itsellesi selväksi miksi sinä haet liikunnallista miestä ja mitä sinulla on annettavaa liikunnalliselle miehelle.
Ymmärrä että sun tehtävä olisi olla niitä asioita mitä mies haluaa, eikä niitä joita itse kuvittelet miehen stereotypisesti haluavan, tässä on usein todella iso ero, joten kuuntele mitä se mies puhuu. Deittailet yhtä miestä et koko miessukupuolta.
Mitä enemmän sinulla on yleisiä naisten käyttämiä kriteerejä miehelle, sitä heikommilla olet. Jos haet kliseisesti pitkää ja komeaa miestä, niin hänellä on aivan varmasti muitakin vaihtoehtoja, joten sun pitäisi olla miehen mielestä kaikkia niitä muita naisia parempi hänen näkökulmastaan.
Tee itsellesi selväksi haetko kuitenkin statusta, materiaa tai vaurautta. Moni hakee vaikka ei sitä itselleen myönnä.
Älä pidä itseäsi muita parempana kun et sitä ole. Vaikka olisit korkeakoulutettu, se ei kerro susta yhtään mitään, joten jalat takaisin maan pinnalle.
Syyn siihen miksi et ole löytänyt miestä, löytyy itsestäsi, ei miehistä tai kokonaisesta miessukupuolesta, sillä meitä on ihan kaikenlaisia. Ole oma itsesi, ja jos et kelpaa sellaiselle miehelle jota haet, silloin pitää tehdä itselleen jotain. Kuitenkin suosittelisin heittämään listat ja kriteerit huitsin nevadaan ja deittailla ihmistä, ei mielikuvaa siitä unelmien ihmisestä.
Olen 53 v ja erinäisiissä deitti -sovelluksissa tulee kyllä paljon viestejä ja flirttejä, mutta valitettavasti ihan liian nuorilta tai sitten vanhoilta. Pääasiassa n. 19-29 vuotiailta tai 65-85 vuotiailta. Itsellä ei omien lasten tai isän ikäiset nyt vaan kiinnosta. Sitten ne "sopivan" ikäiset on vaan hakemassa seikkailua ja seksiseuraa, usein myös varattuja. Eräskin pisti Tinderissä viestiä sunnuntaiaamuna heti 8 jälkeen ja ois saman tien halunnut tulla panemaan. Vientiä siis on, mutta ajatukset ei oikein kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kenen kanssa ne eronneet nelikymppiset miehet sitten pariutuvat, jos eivät nelikymppisten naisten kanssa?
Ne miehet haluavat nuoremman naisen.
Saahan sitä haluta. Eri asia tietty sitten haluaako ne nuoremmat naiset niitä nelikymppisiä miehiä. Aika harvat haluaa.
Jotkut tekee löytöjä, toiset ei.
Tämä selvä kirjoitti:
40 v nainen on kurppa. Jos tinderii katsoo niin aika mitätömän näköisiä naisia siellä on.
Kuinka monet deitit olet saanut Tinderin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on, olisi Sanna Marinillakin ja hän on ihan kohta nelikymppinen.
Mitä, mitä?! Sanna on *nuori* ja siksi hänen touhujaan pitää ymmärtää. Haluaa elää kuten ikäisensä.
Näinpä. Kun Sanna ei ehdi prismaan, hän on pääministeri. Kun Sanna saa kritiikkiä, hän on nainen ja kohtaa naisvihaa. Luulen että Sanna tiesi ettei kykene arvokkuudellaan hoitamaan pestiä, niin universaai "haluan ravistella instituutiota" on ennenaikainen selitys. Selffiet, tarkkuus imagosta, hätävaleet, vadtuunpakoilu ym, näyttäytyy ainakin mulle vahvoina narsistisina piirteinä. Esimerkkinä tämä kuvakohu. Kuvassa ei tapahtunut mitään väärää, vaan kuvaa ei olisi pitänyt ottaa -> vastuu ei ole minun, vaan kuvan ottajan.
Jos olet kaunis, laiha ja kiinnostava, niin kysyntää on kyllä minkäikäisenä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta +40 v sinkkuja seuranneena (olen itse nuorempi). Näyttäisi siltä, että ulkonäöllä on iso merkitys. Hoikat naiset saavat hätistellä miehiä kimpustaan. Minua taas hämmentää, että vielä tuossakin iässä monelle miehelle naisen ulkonäkö on niin iso asia.
Surettaa muutaman todella mukavan työkaverin puolesta. Ovat hauskoja, mukavia ja empaattisia naisia, mutta heidän runsas ylipainonsa on miehille turn off. Elävät siis yksin, vaikka kaipaisivatkin miestä rinnalleen.
Ottaen huomioon että runsas ylipaino on terveysriski, miksi he eivät voi laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon että runsas ylipaino on terveysriski, miksi he eivät voi laihduttaa?
Pinnallinen ja pieni kukkakeppimies taas valmistautuu viettämään viikonloppunsa vauvalla.
Naiset eivät ole vieläkään sisäistäneet matchien, treffien, seksin ja parisuhteen eroa. .
Matcheja tarjoillaan kaikille. Suosittu taktiikka on tykätä kaikista, ja kun on saatu kasaan saalis, aletaan valkkaamaan.
Treffejä saavat kaikki jotka näyttävät kuvissa siltä että heitä voisi kerran panna. Huom. todella harva teistä naisista näyttää kuvissa samalta kuin livenä. Vähintäänkin kuviin on valittu parhaat puolet näyttävät kuvakulmat ja valaistus, ja nykypuhelimissahan on filtterit päällä ellet ota niitä erikseen pois. Erot muuten ovat isompia vanhempien naisten osalta. Sama pätee siihen kun vaatteet otetaan pois; nuori nainen on usein pareman näköinen alasti kuin vaatteet päällä, vanhempi nainen ei juuri koskaan.
Seksi, no tämä käsiteltiin jo. Vaikka nainen olisi epäkiinnostava, seksi voi silti kelvata. Ja vakiseksiä saa helpoiten feikkaamalla potentiaalista kiinnostusta parisuhteeseen.
Parisuhde on sitten täysin oma lukunsa. Siihen on kovemmat vaatimukset kaikilla sektoreilla ulkonäöstä luonteeseen. Se oliko parisuhdekiinnostusta, selviää vasta kun ollaan selkeästi ja ilman pienintäkään epäilystä parisuhteessa. Kuten palstalta huomaamme, aika moni nainen kyselee että ollaanko tässä nyt parisuhteessa vai ei. Silloin yleensä ollaan seksisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallinen ja pieni kukkakeppimies taas valmistautuu viettämään viikonloppunsa vauvalla.
Aika mielenkiintoista että hoikkaa ja hyväkuntoista haukutaan pienikokoisuudesta ylipainoisten toimesta.
Mutta näin naiset aina toimivat. Reiluun kritiikkiin asiaa kohtaan joka on itse aiheutettu terveysriski vastataan potkimalla vyön alle haukkumalla genetiikkaa.
Minä en tosin ole kukkakeppimies, eli tällä kertaa meni sekin väärään maaliin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v ja erinäisiissä deitti -sovelluksissa tulee kyllä paljon viestejä ja flirttejä, mutta valitettavasti ihan liian nuorilta tai sitten vanhoilta. Pääasiassa n. 19-29 vuotiailta tai 65-85 vuotiailta. Itsellä ei omien lasten tai isän ikäiset nyt vaan kiinnosta. Sitten ne "sopivan" ikäiset on vaan hakemassa seikkailua ja seksiseuraa, usein myös varattuja. Eräskin pisti Tinderissä viestiä sunnuntaiaamuna heti 8 jälkeen ja ois saman tien halunnut tulla panemaan. Vientiä siis on, mutta ajatukset ei oikein kohtaa.
Tuo ei tarkoita sitä että on vientiä. Miehet vain haluavat panna kaikkia.
Vientiä on kun oman ikäisesi tasokkaat miehet haluavat parisuhdetta.
Jos olet hoikka, hyvännäköinen, suht terve jne niin varmaan on. Itsellä kun on sairauksia ja niistä johtuvia liikuntarajoitteita ja ylipainoa, enkä ole nätti ollut edes nuorena, niin ei todellakaan ole kysyntää. Enkä kyllä toisaalta itse edes haluaisi sellaista miestä, jolle vielä keski-iässä ulkonäkö on valtavan tärkeää. Se kun on ihan jokaisella menossa huonompaan suuntaan kun ikääntyy, ja miten "pinnallinen" mies sen sitten kestää?