Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan jaksaa olla pihin puolison kanssa?

Vierailija
24.11.2022 |

Rahaa olisi mutta ikinä sillä ei mitään kivaa raaski tehdä.
Mitä näette sellaisessa puolisossa?

Kommentit (409)

Vierailija
61/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Tosi pihi ihminen laittaa rahan ihmissuhteiden edelle. Monella oikeasti pihillä ei ole ystäviä. Se puoliso ehkä on, mutta tuskin oikeasti pihi raaskisi tehdä mitään muiden kanssa, jollei hyödy heistä. Tästä voi päätellä aika pitkälti onko raha ihmisiä tärkeämpää.

Tuohon lämpimän veden käyttöön, kuka sietää ihmistä joka rajoittaa sitä ja MIKSI?

Miten sitä rajoitetaan toiselta?

Säätämällä varaaja niin, että lämmin vesi katkeaa nopeasti. Näinkin pihejä oikeasti on.

Pitempiä suihkuja haluava ei osaa sitä varaajaa säätää?

Mies ei anna lupaa.

Oliko tää läpällä? Minkälaiseen ihmissuhteeseen olette itsenne oikein kammenneet, jos ette tajua, ettei kodin vesivaraajan säätö vaadi puolison lupaa?

Jatkan vielä, että jos vastaus on, että sitten puoliso valittaa, niin ok, sulla on puolisona valittaja. Pihi ehkä joo, mutta ennenkaikkea valittaja. Ajatteletko, ettei se rakasta sua enää, jos säädöt vesivaraajaa itse? Kyllä rakastaa, ihan YHTÄ PALJON kuin ennenkin sitä rakkautta koit.

No tuskin rakastaa kyllä YHTÄÄN :D

Vierailija
62/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa omasta suhteestasi rahaan? Silloin voisi arvoida, onko miehen piheys ylinitoitettua. Onko pankkitililläsi rahaa ennen tilipäivää? Ostatko kalliitakin asioita hetken mielijohteesta?

Eivät noi asiat kerro piheydestä mitään. Joku saattaa valittaa lämpimän veden käytöstä ja haluta syödä nakkikioskilla hääpäivänä, mutta ostaa kalleimman puhelimen eikä säästää palkastaan. Jos on esim. perintöjä tai pääomatuloja.

Ja näin. Miehellä ja naisella ja ihmisillä yleensäkin, on usein hyvinkin eri prioriteetit, mihin rahaa kannattaa käyttää. Naisen mielestä on järkevää käyttää omaan kauneudenhoitoonsa, hierontoihin yms. useita satoja euroja kuukaudessa, miehestä taas ei. Mies saattaa haluta hyvän ja kalliin tietokoneen, nainen yleensä ei. Toinen tykkää merkkivaatteista, toisen mielestä siistit ja ehjät vaatteet riittävät. Minä olen varmasti joidenkin mielestä pihi, mutta on mulla silti yksi maksettu sijoitusasunto, oma asuntolaina puolison kanssa, ihan riittävän uusi ja hyvä auto, hyvä puhelin, jne. Mutta en halua tuhlata jatkuvasti rahaa asioihin, jotka eivät paranna elämänlaatuani mitenkään. Ja perheessä se vaan kummasti alkaa menemään niin, että ne naisten "sokeat pisteet" rahan käytölle ovat ne oikeat, ja miehen väärät. Minulla jää rahaa säästöön, puoliso elää kädestä suuhun, koska tuhlailee jatkuvasti omiin juttuihinsa. Yhteiset menot maksetaan puoliksi. 

Muuten samaa mieltä, mutta alapeukut siitä että teit tästäkin sukupuolikysymyksen. Tosiasiassa ihan yhtä lailla on niitä tuhlurimiehiä jotka käyttää älyttömät summat omiin huvituksiinsa, ja säästäväisiä naisia kuin toisinpäin. Se että teillä on tietyllä tavalla ei ole mitenkään yleistettävissä koskemaan muita.

Hän ei yleistänyt, vaan kertoi esimerkin. *Mies saattaa haluta tietokoneen* *miehillä ja naisilla on useinkin eri prioriteetit*

Voit ahtaassa mielessäsi kääntää esimerkin roolit toisin päin, jos se helpottaa.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Tosi pihi ihminen laittaa rahan ihmissuhteiden edelle. Monella oikeasti pihillä ei ole ystäviä. Se puoliso ehkä on, mutta tuskin oikeasti pihi raaskisi tehdä mitään muiden kanssa, jollei hyödy heistä. Tästä voi päätellä aika pitkälti onko raha ihmisiä tärkeämpää.

Tuohon lämpimän veden käyttöön, kuka sietää ihmistä joka rajoittaa sitä ja MIKSI?

Säätämällä varaaja niin, että lämmin vesi katkeaa nopeasti. Näinkin pihejä oikeasti on.

Mies ei anna lupaa.

Oliko tää läpällä? Minkälaiseen ihmissuhteeseen olette itsenne oikein kammenneet, jos ette tajua, ettei kodin vesivaraajan säätö vaadi puolison lupaa?

Jatkan vielä, että jos vastaus on, että sitten puoliso valittaa, niin ok, sulla on puolisona valittaja. Pihi ehkä joo, mutta ennenkaikkea valittaja. Ajatteletko, ettei se rakasta sua enää, jos säädöt vesivaraajaa itse? Kyllä rakastaa, ihan YHTÄ PALJON kuin ennenkin sitä rakkautta koit.

Ainakin se hyvin todennäköisesti suuttuu, koska pihi on mielestään aina oikeassa ja se puoliso väärässä.

Sitten aloituksen tulisi olla: minulla on minulle suuttuva puoliso ja olen alkanut sen pelossa elää kuin epäitsenäinen alaikäinen

Vierailija
64/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa omasta suhteestasi rahaan? Silloin voisi arvoida, onko miehen piheys ylinitoitettua. Onko pankkitililläsi rahaa ennen tilipäivää? Ostatko kalliitakin asioita hetken mielijohteesta?

Eivät noi asiat kerro piheydestä mitään. Joku saattaa valittaa lämpimän veden käytöstä ja haluta syödä nakkikioskilla hääpäivänä, mutta ostaa kalleimman puhelimen eikä säästää palkastaan. Jos on esim. perintöjä tai pääomatuloja.

Ja näin. Miehellä ja naisella ja ihmisillä yleensäkin, on usein hyvinkin eri prioriteetit, mihin rahaa kannattaa käyttää. Naisen mielestä on järkevää käyttää omaan kauneudenhoitoonsa, hierontoihin yms. useita satoja euroja kuukaudessa, miehestä taas ei. Mies saattaa haluta hyvän ja kalliin tietokoneen, nainen yleensä ei. Toinen tykkää merkkivaatteista, toisen mielestä siistit ja ehjät vaatteet riittävät. Minä olen varmasti joidenkin mielestä pihi, mutta on mulla silti yksi maksettu sijoitusasunto, oma asuntolaina puolison kanssa, ihan riittävän uusi ja hyvä auto, hyvä puhelin, jne. Mutta en halua tuhlata jatkuvasti rahaa asioihin, jotka eivät paranna elämänlaatuani mitenkään. Ja perheessä se vaan kummasti alkaa menemään niin, että ne naisten "sokeat pisteet" rahan käytölle ovat ne oikeat, ja miehen väärät. Minulla jää rahaa säästöön, puoliso elää kädestä suuhun, koska tuhlailee jatkuvasti omiin juttuihinsa. Yhteiset menot maksetaan puoliksi. 

Muuten samaa mieltä, mutta alapeukut siitä että teit tästäkin sukupuolikysymyksen. Tosiasiassa ihan yhtä lailla on niitä tuhlurimiehiä jotka käyttää älyttömät summat omiin huvituksiinsa, ja säästäväisiä naisia kuin toisinpäin. Se että teillä on tietyllä tavalla ei ole mitenkään yleistettävissä koskemaan muita.

Ehkä tuo sukupuolittaminen oli väärin. Totta on, että tuhlarimiehiäkin löytyy. Minäkin tunnen pari. Yleensä kuitenkin mutulla väittäisin, että perheissä käytetään yhteistä rahaa naisoletetun haluamiin asioihin aika paljon. 

Vierailija
65/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna lupaa.

Alat käymään pari kertaa viikossa uimahallissa. Kysyt mieheltä, että sekö on sitten halvempaa. Kun et muuten saa hiuksia pestyä. Rahat siihen toki säästät vaikka ruuasta, teet hernekeittoa jne enää.

Tai sitten ihan vaan säädät sen lämminvesivaraajan oman mielen mukaan, jos on yhteinen koti, sinulla on siihen oikeus. Käyt suihkussa kun ukko ei ole kotona.

Miksi kirjoittajan pitäisi käydä suihkussa kun mies ei ole korona?

Vierailija
66/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna lupaa.

Alat käymään pari kertaa viikossa uimahallissa. Kysyt mieheltä, että sekö on sitten halvempaa. Kun et muuten saa hiuksia pestyä. Rahat siihen toki säästät vaikka ruuasta, teet hernekeittoa jne enää.

Tai sitten ihan vaan säädät sen lämminvesivaraajan oman mielen mukaan, jos on yhteinen koti, sinulla on siihen oikeus. Käyt suihkussa kun ukko ei ole kotona.

Saati salaa säätämään lämpöä tai lämmintä vettä. Eikö tuo nyt ole yliampuvaa? Toiset mukautuu tuollaiseenkin, varmaan sitten on muuten "ihana"

Vierailija
67/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna lupaa.

Kaikenlaisia ihmissuhteita tuntuu olevan. :D Jos elää lokkina miehen talossa niin silloin ainakaan ei lupaa.

Onhan. Miehen tehtävä on sitten päättää suhde, jos ei kestä, että toinen elää normaalia elämää.

Vierailija
68/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi tuollaista elämää. Tunnen vastaavan, kyllä rasittaa ja pahasti, kun aina ostetaan ja hankitaan sitä halvinta, ja usein myös huonointa, kun esim jotain pitää korjata. Vaikka rahaa olisi. Mutta kun on niin pihi.

Enkä ymmärrä aina näitä kommenttejakaan, lapsetko täällä halveeraavat vai ketkä muut ymmärtämättömät.

Tsemppiä aloittajalle, löydä hyvä ratkaisu tuohon.

Vierailija
69/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna lupaa.

Kaikenlaisia ihmissuhteita tuntuu olevan. :D Jos elää lokkina miehen talossa niin silloin ainakaan ei lupaa.

Onhan. Miehen tehtävä on sitten päättää suhde, jos ei kestä, että toinen elää normaalia elämää.

Jos mukautuu siihen että palelee eikä saa pestyä hiuksiaan. Mikä pakko sellaisen äijän kanssa on elää?

Vierailija
70/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna lupaa.

No tuskin rakastaa kyllä YHTÄÄN :D

Mä en sanonut tota. Silti nämä ihmiset ovat näissä suhteissa, itsekö taikovat hatusta siihen sen rakkauden saamisen tunteen? Eivät uskalla rehellisesti kohdata omia tunteitaan siitä, että kumppanin käytöksestä ei tihku heihin pisaraakaan rakkautta.

Vierailija
71/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyys on hyve vain tiettyyn pisteeseen saakka ja siihen voi koukkuuntua kuten vaikka nautintoaineisiin ja sitten se onkin jo pahe. Minulla ei ole pihiä miestä, mutta eläkepäivinä elämään on tullut takaisin vanhoja ystäviä, joista yksi on tainnut jo saavuttaa sairaaloisen säästäväisyyden rajan. Tämä ystävä säästää ihan kaikessa jättääkseen jälkeensä mahdollisimman paljon rahaa ja omaisuutta sukulaisilleen (hänellä ei ole edes omia lapsia) ja hänestä olisi häpeä kuolla vähävaraisena.

Vierailija
72/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna lupaa.

Jos mukautuu siihen että palelee eikä saa pestyä hiuksiaan. Mikä pakko sellaisen äijän kanssa on elää?

Ei ole mitään syytä mukautua. Vesivaraaja niin vaan, että siitä saa tarvitsemansa suihkun. Jos se on miehelle liikaa, päättäköön suhteen.

Vierailija
73/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole omat rahat? Käytä niitä miten tykkäät. Vai tarttisko saada törsätä myös puolison rahat?

No jos se johtaa siihen että yhteinen hääpäivän illallinen nautitaan seisten räntäsateella nakkikioskin ulkopuolella kun se toinen ei raaski muuta ostaa niin eivät ne omat rahat juuri auta.

Eli kyllä se toisenkin valmius käyttää rahaa vaikuttaa niihin yhteisiin tekemisiin. Omia asiota voi tietenkin ostaa omalla rahalla mutta kahdenkeskiset tai perheen yhteiset asiat vaativat kyllä sen toisenkin osallistumista välillä.

Huomaatko sanan yhteinen. YH-TEIN-NEN. Eli tarkoittaa, että sinä etä pääse yksin päättämään yhteisistä rahoista. Rahan käyttämiseen pitää olla molempien hyväksyntä.

Nii-in, pihin kanssa eläessä se tarkoittaa että pihi päättää, toisen mielipidettä ei huomioida.

Ei, rahankäyttö vaatii yhteistä hyväksyntää. Ei se, että ei käytetä rahaa.

Jos sanoisin vaimolleni että käytän 10000 euroa uuteen kelloon, niin eihän siitä tietenkään tykkäisi. Sen takia käyttäisin sen ostamiseen vain omia rahoja. Joista minä saan yksin päättää.

Yhtä lailla rahan käyttö ja käyttämättömyys vaatii yhteistä hyväksyntää. Ei toinen voi yksipuolisesti päättää, että perheessä kaikki tehdään aina halvimman mukaan, ja yhteiseksi tekemiseksi käy vain halvin. Ellei ole todellinen rahapula, mutta siitähän tässä nyt ei ole kyse.

Niin, eikä nainen voi myöskään päättää, että aina pitää saada kalleinta. 

No ei tietenkään voi, ei mies eikä nainen, siitähän tässä ei ollut kyse. Vaan siitä että päätetään _yhdessä_.

Ja mikä on yhteinen päätös? Toinen on huolissaan miten rahat riittää ja toinen on huolissaan ettei saa käydä enää pitkissä kuumissa suihkuissa.

Vierailija
74/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaudu maksamaan sähkölasku itse ja saat päättää itse suihkuistasi.

Ongelma ratkaistu.

Vierailija
75/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole omat rahat? Käytä niitä miten tykkäät. Vai tarttisko saada törsätä myös puolison rahat?

No jos se johtaa siihen että yhteinen hääpäivän illallinen nautitaan seisten räntäsateella nakkikioskin ulkopuolella kun se toinen ei raaski muuta ostaa niin eivät ne omat rahat juuri auta.

Eli kyllä se toisenkin valmius käyttää rahaa vaikuttaa niihin yhteisiin tekemisiin. Omia asiota voi tietenkin ostaa omalla rahalla mutta kahdenkeskiset tai perheen yhteiset asiat vaativat kyllä sen toisenkin osallistumista välillä.

Huomaatko sanan yhteinen. YH-TEIN-NEN. Eli tarkoittaa, että sinä etä pääse yksin päättämään yhteisistä rahoista. Rahan käyttämiseen pitää olla molempien hyväksyntä.

Nii-in, pihin kanssa eläessä se tarkoittaa että pihi päättää, toisen mielipidettä ei huomioida.

Ei, rahankäyttö vaatii yhteistä hyväksyntää. Ei se, että ei käytetä rahaa.

Jos sanoisin vaimolleni että käytän 10000 euroa uuteen kelloon, niin eihän siitä tietenkään tykkäisi. Sen takia käyttäisin sen ostamiseen vain omia rahoja. Joista minä saan yksin päättää.

Yhtä lailla rahan käyttö ja käyttämättömyys vaatii yhteistä hyväksyntää. Ei toinen voi yksipuolisesti päättää, että perheessä kaikki tehdään aina halvimman mukaan, ja yhteiseksi tekemiseksi käy vain halvin. Ellei ole todellinen rahapula, mutta siitähän tässä nyt ei ole kyse.

Niin, eikä nainen voi myöskään päättää, että aina pitää saada kalleinta. 

No ei tietenkään voi, ei mies eikä nainen, siitähän tässä ei ollut kyse. Vaan siitä että päätetään _yhdessä_.

Ja mikä on yhteinen päätös? Toinen on huolissaan miten rahat riittää ja toinen on huolissaan ettei saa käydä enää pitkissä kuumissa suihkuissa.

Näissä suhteissa way to go on tehdä asiat niin kuin itseä huvittaa ja kuunnella kumppanin natinaa, syyttelyä ja valitusta.

Yhteisiin tilanteisiin ei ole olemassa ratkaisua. Niissä jouduttaneen säveltämään aina kertakohtaisesti, että kummalta pilataan mieli sillä kertaa totaalisemmin.

Vierailija
76/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkaistu.

On epäreilu ratkaisu maksajalle. En ikinä suostuisi. Taistelisin oikeudestani sähkölaskun puolittamiseen.

Vierailija
77/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisikään. Pihi on pihi myös rakkaudessa, sille raha menee ohi kaikesta muusta. Pihi yleensä on myös lokki, maksattaa omia kuluja muilla. Kusipäitä ne on, loputtoman itsekkäitä eikä sovellu parisuhteeseen. 

Vierailija
78/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkaistu.

On epäreilu ratkaisu maksajalle. En ikinä suostuisi. Taistelisin oikeudestani sähkölaskun puolittamiseen.

Eli haluat tuhlata paljon rahaa, koska toinen maksaa siitä puolet.

Tosi kiva puoliso olet.

Vierailija
79/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäisikään. Pihi on pihi myös rakkaudessa, sille raha menee ohi kaikesta muusta. Pihi yleensä on myös lokki, maksattaa omia kuluja muilla. Kusipäitä ne on, loputtoman itsekkäitä eikä sovellu parisuhteeseen. 

Pihin kanssa kyllä paljastuu, kuka elää luonnonvaroista välittämättä tai on muunlainen hedonisti tai menee suhteeseen saadakseen toiselta rahaa.

Vierailija
80/409 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei anna lupaa.

No jos ei jaksa kuunnella sitä valitusta siitä lämpimästä vedestä. Itse toki säätäisin sen lämminvesivaraajan ihan vaikka miehen nähden, mutta jotkut ei vaan uskalla asettua yhtään toista vastaan. Ja luultavasti se mies kävisi säätämässä sen takaisin heti kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi