Te joilla on kylmä kotona.. millaisia kotivaatteita pidät?
Itsellä legginsit huppari ja villasukat. Viltin alla köllötän, silti kylmä
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkähihainen paita ja siihen päälle norjalainen villapaita, paksut legginsit, villahousut ja verkkarit, jalassa kahdet villasukat, kaulassa paksu merinovillainen kauluri ja käsissä lämpimät metsästäjille tarkoitetut kynsikkäät. Jos en jaksa noin paljon vaatetta laittaa niin sitten otan iltaisin sohvalle lämpöpeitön, töpseli seinään ja lämmin on.
Häh, paljon sinulla on sisälämpötila?
18-19, olen vilukissa, toki liikkuessa esim siivotessa ei palele mutta teen etätöitä ja kylmä siinä tulee, illalla sohvalla telkkua katsoessa myös jäätyy ilman kunnon toppauksia.
Alaosassa merinovillapitkikset ja -sukat ja siinä päällä vielä tavisvillasukat tai kahdet. Yläosassa merinovillainen "laamapaita" ja tämän päällä pitkä ja paksu villatakki sekä tuollainen villainen kaulahuivi joko kaulassa tai harteilla kuin stoola.
Tähän sitten pakkasilla lisään vielä toiset pitkikset/fleecehousut/collarit ja fleecepaitaa.
Samalla idealla siis kerroksia kuin uloskin mutta ne päällys/kuorivaatteet puuttuu. Tosin välillä on kyllä päällä toppaliivikin ja villasukkakerrosten sijaan ihan rehelliset uggit sisäkenkinä.
On nyt pidetty lämpöä n 19 asteessa. Vaatteeni: aluspaita ja paita, joskus näiden päällä fleece. Paksut kotihousut, sukat ja villasukat. Suurin ongelma on sormien jäätyminen etätöissä läppärillä.
Vierailija kirjoitti:
On nyt pidetty lämpöä n 19 asteessa. Vaatteeni: aluspaita ja paita, joskus näiden päällä fleece. Paksut kotihousut, sukat ja villasukat. Suurin ongelma on sormien jäätyminen etätöissä läppärillä.
Suosittelen kynsikkäitä.
Kummasti nuo halvat materiaalit ja ihanan pumpulisen tuntuiset viltit/koristepeitot lämmittää eniten...siitä sitten päälle kietaisee sohvalla
Laihdutin niin loppui turhat palelemiset.
Kotiasu, eli pehmeät housut ja paita. Pidän tässä päällä ponchoa sekä villasukkia. Töitä tehdessä pidän jalkojen päällä myös vilttiä. Ihanan mummoa, mutta mikäs teet.
Pitäisi panostaa ja ostaa oikeat villahousut ja merinovilla kalsareita+aluspaitoja... Näin parikymppisenä olisin vielä kuvitellut, että oma kehonsisäinen termostaatti toimisi ja pitäisi lämpimänä myös talvella sisälämpötilassa 20. :D
No ihan vain yks kerros normaaleja käyttövaatteita mitä kaapista sattuu päälle löytymään. Juuri tänään laitoin sitten legginsit ja villasukat (1 kpleet eikä mitään alusukkia) sekä löysän hupparin. Noh toki alusvaatteet siellä alla.
Jos siivoan tai muuten touhuan, vaihdan yleensä paksun hupparin t-paitaan koska tulee kuuma.
Sisällä noin 19 astetta, makkarissa viileämpää läpi vuoden.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän sitä sitten talvella taretaan kun nytkin on näin kylmä (sisällä)?
Minä asun kerrostalossa ja tähän aikaan vuodesta on se kylmin. Koska ulkona ei ole riittävän kylmä, että patterit hohkaisivat. Mutta sisällä on viileä. Tai minulle tämä 20,5 astetta on kylmä.
Minulla on kotona pitkät kalsarit, verkkarit, pitkähihainen t-paita, huppari, tavalliset sukat, säärystimet, tossut
Patterithan hohkaavat silloin kun ne lämmittävät. Eli jos ne ei lämmitä, on asetettu lämpötila huoneessa jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä ei yks talvi lämmitys toiminut. Kynsikkäillä pystyi hyvin tehdä töitä koneella.
miten ne virolaiset tarkenee 20 asteen pakkasessa ulkona minihameissaan
Löysin kerran kirpparilta jänispuvun, paksu turkki, häntä, korvat..
Ajattelin, että hauskuutan vähän lapsia ja ostin sen.
Mutta se osoittautuikin niin lämpimäksi, että aloin pitää sitä ihan vaan sen takia kun täällä on kylmä, eikä ole tarvinut palella.
Joskus olin se päälläni, ja lapsia piti lähtee hakee koulusta. En jaksanut vaivautua vaihtamaan vaatteita, ja niinpä hain heidät jänispuku päälläni koulusta.
Vanhin, 15 v valittaa miksi hänellä ei ole normaalia perhettä...
Vierailija kirjoitti:
Löysin kerran kirpparilta jänispuvun, paksu turkki, häntä, korvat..
Ajattelin, että hauskuutan vähän lapsia ja ostin sen.
Mutta se osoittautuikin niin lämpimäksi, että aloin pitää sitä ihan vaan sen takia kun täällä on kylmä, eikä ole tarvinut palella.Joskus olin se päälläni, ja lapsia piti lähtee hakee koulusta. En jaksanut vaivautua vaihtamaan vaatteita, ja niinpä hain heidät jänispuku päälläni koulusta.
Vanhin, 15 v valittaa miksi hänellä ei ole normaalia perhettä...
Ihana mielikuva teidän perheestä, kiitos :)
Villasukat, verkkarit, t-paita, ohut pitkähihainen paita, huppari ja villainen sisäponcho. Seuraavaksi lisään huopatossut.
Legginssit, verkkarit, toppi, villainen pitkähihainen paita, collage-paita, villatakki, sukat, villasukat.
Vierailija kirjoitti:
T-paita ja huppari siinä päällä, legginsit ja collegepökät ja lyhytvartiset sukat ja villasukat niiden päällä. Sisällä 19 astetta. Normaalivuotena olisi 23 - 24 astetta ja nykyinen on kyllä jäätävää.
Ei teillä kovin kylmä ole, jos pärjäät noin pienellä paitamäärällä. Minulla on neljä kerrosta pitkähihaisia. Fleeceä ja villaa.
Meillä on 20 astetta, kuten yleensäkin on talvisin ollut. Jonkun mielestä varmaan kylmä, mutta minusta on ihan ok. Mulla on yleensä collegehousut tai thermolegginsit jalassa, sitten t-paita ja villatakki. Jalassa sukat tai villasukat. Minä en ole koskaan asunut talossa, jossa ois ollut kovin lämmintä talvisin (lapsuudenkoti oli vanha hirsitalo, jossa veti vähän joka nurkasta) ja minusta olisi outoa, jos kotona talvella olisi niin lämmintä, että jossain topissa ja shortseissa tarkenisi. Iltaisin mua nukkumaan käydessä paleltaa, joten mulla saattaa olla päällä kahdet housut, villasukat, toppi,t-paita ja aamutakki, mutta yöllä herään siihen että on kuuma ja riisun kerrokset pois niin, että aamulla herätessä mulla on toppi ja pikkuhousut päällä ja silti hikinen olo. Makkarissa on tästä syystä 18 astetta, koska se 20 astetta aiheutti sen, että mä yöllä en saanut nukuttua, kun oli niin kuuma.
Merinovillakerrasto, verkkarit, huppari tai villatakki, kahdet villasukat. Säilytän niitä kylppärin rättipatterilla työpäivän ajan, on kiva vetää ne päälle suihkun jälkeen, kun ovat lämmeneet siinä mukavasti.
Häh, paljon sinulla on sisälämpötila?