Te joilla on kylmä kotona.. millaisia kotivaatteita pidät?
Itsellä legginsit huppari ja villasukat. Viltin alla köllötän, silti kylmä
Kommentit (307)
Kahdet pitkät kalsarit + collegehousut, kaksi pitkähihaista + neuletakki, kahdet puuvillasukat + villasukat sekä huivi kaulassa. Nämä siis kun olen siivoillut koko aamun. Kun asetun aloilleni saatan lisätä yhden pitkähihaisen.
(Nukkuessa rintsikat ja sukat.)
Sisälämpötila näyttää olevan reilut 18 astetta. Loivemmilla pakkasilla pysyy 20 asteessa. Ehkä mies fiksaa tuota lämpötilaa kunhan herää. :)
Aamulla oli mökissä reipas 15 astetta lämmintä. Tahtoo mennä unet pitkiksi kun täällä nukkuu niin hyvin. Päällä on merinokalsarit, lampaanvillahousut, aluspaita, villatakki, villasukat ja tossut. Kohta alkaa lämpenemään kun leivinuuni ollut tulilla jo pari tuntia.
Ei ihme jos on kylmä pelkissä legginseissä ja hupparissa. Minulla on aina alimmaisena villakerrasto ja sen päällä collegehousut ja huppari/villapaita. Villasukat ja lämpöiset tohvelit. Mahdollisesti semmoinen pörrökankainen jättihuppari, joka on tosi lämmin. Yhdellä vaatekerroksella ei tarkenee kuin siivotessa tai mahdollisesti kokatessa. Ja meillä on kyllä yli 20 astetta sisälämpötila, olen vaan viluinen.
Vierailija kirjoitti:
Sisälämpötila huoneesta riippuen 18 - 20 astetta. Kotiavaatteina t-paita, housut ja perussukat. Välillä palelee vähän, mutta useimmiten ei. Asioihin tottuu. En ole koskaan viihtynyt kyläillessäkään paikoissa, joissa lämmöt vedetty lähelle hellelukemia.
Ei se ole (pelkästään) tottumiskysymys. Kerrot että et ole koskaan viihtynyt lämpimissä sisätiloissa, joten ei ole totuttelusta kyse vaan luontaisesta ominaisuudesta. Toiset palelee viileässä ja nauttii helteestä, toisen nauttii viileästä ja tuskastuu helteessä.
Meillä on kerrostalossa 17 astetta. Huolto ei auta. Onko tämä jo lämpötila, josta voi tehdä jonkun valituksen? Yksityisellä hlöllä vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisälämpötila huoneesta riippuen 18 - 20 astetta. Kotiavaatteina t-paita, housut ja perussukat. Välillä palelee vähän, mutta useimmiten ei. Asioihin tottuu. En ole koskaan viihtynyt kyläillessäkään paikoissa, joissa lämmöt vedetty lähelle hellelukemia.
Ei se ole (pelkästään) tottumiskysymys. Kerrot että et ole koskaan viihtynyt lämpimissä sisätiloissa, joten ei ole totuttelusta kyse vaan luontaisesta ominaisuudesta. Toiset palelee viileässä ja nauttii helteestä, toisen nauttii viileästä ja tuskastuu helteessä.
Tottahan tuokin. Mutta totuttaminen vaikuttaa paljon. Toki myös se, että onko verenkierto kunnossa, ja moni muukin asia. Noin omalta kohdalta voin sanoa, että viihdyn kyllä helteessäkin, mutta totutella siihen pitää pari päivää. Ja kesän jälkeen pitää totutella myös viileään vähän aikaa. Mutta tietenkin kyse on myös luontaisista ominaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kahdet pitkät kalsarit + collegehousut, kaksi pitkähihaista + neuletakki, kahdet puuvillasukat + villasukat sekä huivi kaulassa. Nämä siis kun olen siivoillut koko aamun. Kun asetun aloilleni saatan lisätä yhden pitkähihaisen.
Sisälämpötila näyttää olevan reilut 18 astetta. Loivemmilla pakkasilla pysyy 20 asteessa. Ehkä mies fiksaa tuota lämpötilaa kunhan herää. :)
No huh, mulla on 18,4 nyt ja päällä legginssit ja collegepaita 🤷🏼. Jos siivoan, saatan vaihtaa teepaitaan 😅.
17 astetta makkarissa ja muissa tiloissa noin 18 astetta. Yrittänyt pitää enemmän vaatetusta ja pitkiä kalsareita ym. eristävää päällä muttei pysty, keho ei jotenkin tykkää, nukkuessakin olen alasti koska muuten vaatteet hiertäisi ja tulisi kuuma vaikka olisi 15-16 astetta makkarissa. Nytkin kevyesti päällä verkkarit ja huppari plus villasukat tavallisten sukkien päällä mutta jalat hikoo, pelkillä villasukilla jalat palelee, tavallisilla sukilla jalat palelee mutta nyt hikoovat ja palelevat.
Kropan lämmönsäätö ei vaan toimi, huono ääreisverenkierto ym. Pitäisi olla kokoajan liikkeessä mutta hulluksi siinä tulee ja huono olo jos asunnossa alkaa käveleen ympyrää.
Vierailija kirjoitti:
T-paita ja huppari siinä päällä, legginsit ja collegepökät ja lyhytvartiset sukat ja villasukat niiden päällä. Sisällä 19 astetta. Normaalivuotena olisi 23 - 24 astetta ja nykyinen on kyllä jäätävää.
Mulla ei ole ollut patterit päällä viimeiseen 6 vuoteen kuin kaksi kertaa ihan kokeilumielessä että toimii.
Nyt 2023 joulukuussa avasin kolmannen kerran ja säätö on nyt 19-20 astetta - ei ole kylmä, koska ei vedä.
Päällä sukat, kalsarit ja pitkät sekä hihaton paita - oi että, kun on mukavvaa, kun ei ole kuuma.
23-24 astetta sisällä on paahtava lämpötila, mutta käsittääkseni naisille se oikea - miehenä haluan 19 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kerrostalossa 17 astetta. Huolto ei auta. Onko tämä jo lämpötila, josta voi tehdä jonkun valituksen? Yksityisellä hlöllä vuokralla.
17 alkaa kai olla joku terveysriski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuokin. Mutta totuttaminen vaikuttaa paljon. Toki myös se, että onko verenkierto kunnossa, ja moni muukin asia. Noin omalta kohdalta voin sanoa, että viihdyn kyllä helteessäkin, mutta totutella siihen pitää pari päivää. Ja kesän jälkeen pitää totutella myös viileään v
Minulla on verenkierto kunnossa, olen nuori ja hyväkuntoinen. Yhden talven mittaan ei ehdi tottua viileään sisälämpötilaan.
Nyt on p-sähkö niin kallista, että lattialämmitys on aika pienellä ja päällä vain olkkarissa parissa kohtaa. Illalla sitten takka päälle. Päällä on t-paidan päällä kolme puseroa ja jalassa kahdet verkkarit & sukat+villasukat. -24 täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuokin. Mutta totuttaminen vaikuttaa paljon. Toki myös se, että onko verenkierto kunnossa, ja moni muukin asia. Noin omalta kohdalta voin sanoa, että viihdyn kyllä helteessäkin, mutta totutella siihen pitää pari päivää. Ja kesän jälkeen pitää totutella myös viileään v
Nimenomaan kyse on ominaisuuksista eli kaikki eivät ole samanlaisia eikä saisi millään totuttelulla vaikka kuinka yrittäisi. Itse en koskaan ole kyennyt sopeutua helteisiin vaan pakko olla varjossa ja viilemässä mutta talvella en myöskään kestä kovia pakkasia vaikka kuinka on sanottua että "pitää totutella että karaistuu" En tiedä kuinka monta vuosikymmentä tässä pitää vielä totutella kun 40 vuotta ei ole riittänyt.
Joululahjaksi saamani mörkökaapu eli pitkähihainen,hupullinen,polviin yltävä paksu ja teddyvuorellinen vaate. Jokin huopahuppari tai hihapeitto virallinen nimi kai on. Leggnsit ja polvin yltävät villasukat. Hyvin pärjää vaikka ikkunat jäässä.
Vierailija kirjoitti:
Nukkuessa rintamat 🤣😆😅😂
Mies hyppelee pelkissä boksereissa kelillä kuin kelillä kotona. On todella lämminverinen. Meillä on ihan lämmin mutta ikkunat vanhat ja vetoiset. Itselläni on villasukat, neule ja pitkikset nyt.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli mökissä reipas 15 astetta lämmintä. Tahtoo mennä unet pitkiksi kun täällä nukkuu niin hyvin. Päällä on merinokalsarit, lampaanvillahousut, aluspaita, villatakki, villasukat ja tossut. Kohta alkaa lämpenemään kun leivinuuni ollut tulilla jo pari tuntia.
Täällä on tulikiviuuni ja hella mutta ei lämpene. Äidin koti ja tullut vanhaksi, pörssisähköllä mennään. Itse oon lomilla. Hella savustaa, onko nk Ilmalukko?
Vierailija kirjoitti:
Välitä, sisälämpötila 21-22