Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Helosan on paras. Aina suojakäsineet kun tiskaa, pilkkoo kasviksia tms. ja siivotessa. Aina.
Miten tässä keskustelussa on vain kerran mainittu yksi kuivumisen pääasiallisista aiheuttajista, eli SLS (sodium laureth/lauryl sulfate)? Sitä lisätään vähän kaikkeen kosmetiikkaan ja se on todella kuivattavaa.
Itsellä meni kädet talvella _todella_ huonoon kuntoon ja vuosia yritin läträtä eri rasvojen kanssa kunnes tajusin puuttua siihen juurisyyhyn eli vaihdoin käsisaippuan sulfaatittomaan. Ja tadaa, en käytä käsirasvaa enää lainkaan eikä kädet ole enää yhtään kuivat. Kesällä pystyn käyttämään normaalia saippuaa, mutta talvella parinkin päivän normisaippuan käyttö saa kädet rutikuiviksi ja haavoille.
Ja tarkastakaa se saippuan tuoteseloste. Lähes kaikissa käsisaippuoissa on SLS:ää, ihan sama vaikka etiketissä lukisi että hellävarainen tai hoitava. Itse turvaudun LV:n biohajoavaan saippuaan, saa marketeista ja on edullinen.
Olet sisäisesti kuiva. Syö oliiviöljyä ja avokadoa ja turskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsivoidetta paksu kerros monta kertaa päivässä, ja yöksi rasvaisempaa. Jos ei riitä, aina tuplakäsirasvat eli hyvin imeytyvää päivän voidetta ensin alle ja päälle sitä yön rasvaisempaa voidetta. Jos ei riitä, yöksi lisäksi puuvillahanskat. Jos ei riitä, yöksi puuvillahanskojen päälle vielä muoviset kertakäyttöhanskat.
Sopivat rasvat sitten vaihtelevat, esim. itse pystyn käyttämään body shopin käsirasvoja. Mutta osa ei tykkää niiden hajusteista ja jos kädet ovat jo ehtineet mennä liian pahaksi, ne saattaa kirvellä ja ärsyttää herkemmin.
Body Shopin käsivoiteet on itseasiassa harvoja, joilla säännöllisellä käytöllä saisi kädet pehmeiksi, mutta se tuoksu todella voimakas. Jos on hajusteherkkä tai migreenikko, en suosittele.
Body Shopin hamppukäsirasva on minulle ainoa voide joka auttaa kuiviin käsiin. Yöksi puuvillakäsineet lisäksi niin pehmeää todella tulee.
Itsellä kuivuudesta halkeilevia sormenpäitä ja käsiä on kovasti autttanut se, että esim tiskatessa ja vauvan pyllyä pestessä käytän kumihanskoja. Eli saippuavedessä läträämisen vähentäminen.
Lisäksi paras käsivoide IKINÄ on okeeffen working hands. Ja monia, todella monia muita olen kokeillut apteekin rasvoja myöten. Se jättää sellasen kalvon käsiin, joka ei lähde pesussa pois. Muut käsirasvathan lähtee käsistä kuin nappi paidasta kun pesee kädet.
Osta sitä Working Handsiä!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miten tässä keskustelussa on vain kerran mainittu yksi kuivumisen pääasiallisista aiheuttajista, eli SLS (sodium laureth/lauryl sulfate)? Sitä lisätään vähän kaikkeen kosmetiikkaan ja se on todella kuivattavaa.
Itsellä meni kädet talvella _todella_ huonoon kuntoon ja vuosia yritin läträtä eri rasvojen kanssa kunnes tajusin puuttua siihen juurisyyhyn eli vaihdoin käsisaippuan sulfaatittomaan. Ja tadaa, en käytä käsirasvaa enää lainkaan eikä kädet ole enää yhtään kuivat. Kesällä pystyn käyttämään normaalia saippuaa, mutta talvella parinkin päivän normisaippuan käyttö saa kädet rutikuiviksi ja haavoille.
Ja tarkastakaa se saippuan tuoteseloste. Lähes kaikissa käsisaippuoissa on SLS:ää, ihan sama vaikka etiketissä lukisi että hellävarainen tai hoitava. Itse turvaudun LV:n biohajoavaan saippuaan, saa marketeista ja on edullinen.
Toinen, mikä ainakin mulle on ihan myrkkyä, on käsitiskiaine. Ihan sama minkä merkkinen ja onko hajustamaton tai allergiaystävällisenä mainostettu. Pienikin pärske käden iholle, niin muutaman tunnin päästä alkaa iho rikkoutua
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä maininnut tätä: kosmetologilta käsille parafiinihoito.
Auttaa pitkäksi aikaa ja tekee tosi hyvää myös nivelille (mulla on nivelrikkoa sormissa). Suosittelen lämpimästi!Rasvoista yöksi Locobase (rasvainen emulsiovoide, saa apteekista tuubissa ja myös 350g purkissa) sekä ne puuvillahanskat käsiin rasvauksen jälkeen. Puuvillahanskoja saa edullisesti esim. Prismasta siivousosastolta.
Ceridal -ihoöljy on myös hyvä. Sitä saa suihkepullossakin. Apteekista tämäkin.
Saippuaksi Urtekram sensitive skin fragrance free hajusteeton käsisaippua.
Jokaisen käsienpesun jälkeen pitäisi rasvata kädet mikäli mahdollista.
Siihen on hyvä Aqualan L (keltainen putkilo) apteekista. Imeytyy kohtuu nopeasti.
Tiskatessa/siivotessa/aina kumihanskat käsiin ja kumihanskojen sisähanskoiksi ne puuvillahanskat. Ei saa uittaa käsiä missään kemikaaleissa.Näillä konsteilla pärjää jo hyvin. Se Locobase toimii myös halkeileviin kantapäihin, rasvauksen jälkeen puuvillasukat jalkaan.
Locobase ei toimi mulla ollenkaan. Rasvaan kädet ja laitan hanskat yöksi niin aamulla on käsien pesun jälkeen ihan yhtä surkea iho kuin illalla. Jotenkin jää vaan lillumaan eikä tee yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä maininnut tätä: kosmetologilta käsille parafiinihoito.
Auttaa pitkäksi aikaa ja tekee tosi hyvää myös nivelille (mulla on nivelrikkoa sormissa). Suosittelen lämpimästi!Rasvoista yöksi Locobase (rasvainen emulsiovoide, saa apteekista tuubissa ja myös 350g purkissa) sekä ne puuvillahanskat käsiin rasvauksen jälkeen. Puuvillahanskoja saa edullisesti esim. Prismasta siivousosastolta.
Ceridal -ihoöljy on myös hyvä. Sitä saa suihkepullossakin. Apteekista tämäkin.
Saippuaksi Urtekram sensitive skin fragrance free hajusteeton käsisaippua.
Jokaisen käsienpesun jälkeen pitäisi rasvata kädet mikäli mahdollista.
Siihen on hyvä Aqualan L (keltainen putkilo) apteekista. Imeytyy kohtuu nopeasti.
Tiskatessa/siivotessa/aina kumihanskat käsiin ja kumihanskojen sisähanskoiksi ne puuvillahanskat. Ei saa uittaa käsiä missään kemikaaleissa.Näillä konsteilla pärjää jo hyvin. Se Locobase toimii myös halkeileviin kantapäihin, rasvauksen jälkeen puuvillasukat jalkaan.
Locobase ei toimi mulla ollenkaan. Rasvaan kädet ja laitan hanskat yöksi niin aamulla on käsien pesun jälkeen ihan yhtä surkea iho kuin illalla. Jotenkin jää vaan lillumaan eikä tee yhtään mitään.
Juu, ihan sama. Eikä paraffiinihoito, kokeiltu on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen, mikä ainakin mulle on ihan myrkkyä, on käsitiskiaine. Ihan sama minkä merkkinen ja onko hajustamaton tai allergiaystävällisenä mainostettu. Pienikin pärske käden iholle, niin muutaman tunnin päästä alkaa iho rikkoutua
Käsitiskiaine on todella emäksistä ainetta. Fairy toimii hyvin pesuhuoneen pesussa. Liuottaa hyvin talia, pesuainejäämiä ja likaa yhdessä etikan kanssa :D
Miten te voitte pestä käsenne fairylla? Se on tarkoitettu astioille
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte pestä käsenne fairylla? Se on tarkoitettu astioille
🤦 Et taida ymmärtää lukemaasi. Lue kommentit uusiksi, kiitos.
Apteekin Avene sarja ja siltä Cold cream käsivoide. Tai Ceraderm perusvoide apteekista.
Pese perusrasvalla kuten atoopikot tai apteekin pesuvoiteilla.
Vierailija kirjoitti:
O'keeffes Working hands toimii monella.
Pelasti minun kädet, pahimmillaan oli kaikki sormenpäät kipeillä pykivillä haavoilla. Ehdottomasti kannattaa kokeilla.
Toiseen käteen muodostuu joka ikinen talvi pyöreähkö, kuiva kohta. Rasvailu auttaa vain hetkeksi ja taas alkaa tämä mystinen läiskä hilseilemään, kutiamaan tai repeytymään.
Minä olen atoopikko ja myös kädet kuivuvat kovasti. Apteekista Canoderm on paras voide kuivalle iholle ja käsille. Tällaiseen aikaan pitää rasvata käsiä säännöllisesti useamman kerran päivässä, eikä päästää niitä kuivaksi. Ns. käsivoiteiksi kutsutut eivät auta.
juu, just tähän aikaan kädet muuttuu ihan hiekkapaperiksi. ei ole mikään vielä auttanut paitsi kevääseen asti odottaminen
Meneehän rikki jos on niin kännissä että konttaa hiekoitetulla kadulla.