Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
61/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako teillä muuten kädet hikoilemaan? Esim istutte vain paikallaan ja kohta esim hiiressä tai pöydässä on märkä hikilammikko?

Vierailija
62/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.

Kortisoni kirvelee tolkuttomasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutettiin lämpimämpään ilmastoon. Edes mikään määrä rasvaa tai puuvillakäsineitä ei auttanut. Nykyään ei tarvitse käyttää edes perusvoidetta. Atoopikkoja olemme.

Joo sopiva ilmasto on ainoa mikä oikeasti auttaa, kaikki muu on vain tekohengitystä jonka avulla jotenkin pärjäilee.

Nostaisin tässä uudelleen esiin aiemminkin jo vinkatun D-vitamiini. Lämmin ilmasto = aurinkoinen ilmasto. Ja auringosta iho saa D-vitamiinia. Halpa vitamiini, josta voi saada samaa apua kuin etelän lämmöstä. Kannattaa kokeilla, jos ei ole vara muuttaa Epsanjaan.

Vierailija
64/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpösellä vedellä lotraa ihon pehmeäksi

Vierailija
65/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös käsisaippualla on väliä. Dove on hyvä käsisaippua. Itse luotan ihan marketin doveen ja nivea rasvoihin. Kuiva ja kutiseva iho on talvipakkasilla. Ennen oli pahempi, kun ei tiennyt noista tuotteista miten hyvät on.

Käytän kanssa Doven saippuaa, se ei pese nitisevän puhtaaksi ja kädet jäävät pehmeäksi. Mökille ostin erikseen biohajoavaa saippuaa, ja oikein järkytyin millaiseksi kädet siitä jäi. Kun katsoin pH-arvon, järkytyin lisää että niin emäksistä litkua saa edes myydä iholle laitettavaksi.

Vierailija
66/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös käsisaippualla on väliä. Dove on hyvä käsisaippua. Itse luotan ihan marketin doveen ja nivea rasvoihin. Kuiva ja kutiseva iho on talvipakkasilla. Ennen oli pahempi, kun ei tiennyt noista tuotteista miten hyvät on.

Käytän kanssa Doven saippuaa, se ei pese nitisevän puhtaaksi ja kädet jäävät pehmeäksi. Mökille ostin erikseen biohajoavaa saippuaa, ja oikein järkytyin millaiseksi kädet siitä jäi. Kun katsoin pH-arvon, järkytyin lisää että niin emäksistä litkua saa edes myydä iholle laitettavaksi.

Mulla tuo Dove kirvelee tai tulee joku allerginen kohtaus käsiin. En pysty käyttämään sitä jostain syystä.

Vierailija
67/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ollut jokavuotinen ongelma.

Nyt keksin laittaa haavaisiin kohtiin lanoliinia ja joka yöksi rasvaus Dermosilin Sensitive Extra -voiteella. Joskus päivisinkin rasvaan samalla tai jollain muulla perusvoiteella. Kädet ovat parhaassa kunnossa aikoihin.

Vierailija
68/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivea soft. Paras voide kaikkeen. Käsille, karsvoille ja kuivuneille nenän limakalvoille. Parempi kuin joku bepanthen. Ensin ihon kastelu vedellä kuivaus ja rasvaus heti.

Ei todellakaan riitä verille kuivuville käsille.

Riittää. Itsellänikin on iho halkeillut kämmenselistä niin, että on kirvellyt ja jopa verta tullut.

Kaikkein huonoimpia on orionin perusvoiteet. Niissä ei ole mitään hoitavaa. Nivea softissa on e-vitamiini ja jojobaöljy.

Mulla myös riittää. Perusnivea pehmentää ihoa niin ettei tule enää uusia haavoja ja paraneminen pääse alkuun -  jos ei riitä niin on jotain muutakin vikaa. Sisäilma voi olla tuskaisen kuiva, vesijohtovesi on ehkä kalkkipitoista ja kuivattaa ihoa, ruokavaliosta puuttuu ihoa auttavia aineita? Allergia pesuaineelle, käsipyyhkeen pesuaineelle, lemmikeille? Ihan pelkkä stressikin voi tehdä muutoin melko lievän iho-oireen tosi pahaksi. 

Sinkkivoidettahan voi myös yöksi kokeilla laittaa.

Mutta nää on täällä vain nippu neuvoja ja syyt ihon halkeiluun voi olla moninaisia. Jos iho kutisee, kuten jokunen kuvaili, ei se ole enää pelkkää kuivumista. Miehellä hyvin lievä eläinallergia tekee kutisevan ihon, kesällä ei tunnu ollenkaan, mutta talvella iho on rikki. Ja stressaava työkausi pahentaa myös. 

Vierailija
69/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaus, rasvaus ja vielä kerran rasvaus. Ulkona on kylmä joten hanskat käteen!!

Vierailija
70/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee pieniä haavoja. Käsidesi sattuu.

Vierailija
71/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu rankasta käsien pesusta koska siivoan työkseni. Myös johtuu hanskoista, jossa iho menee kosteaksi. Keinoina yritän hikoilla mahdollisimman vähän, pestä käsiä harvemmin ja rasvaan aqualan perusvoiteella. Tämän lisäksi pidän erittäin lämpimiä hanskoja ulkona.

Vierailija
72/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos auttaa Dovet. Halpaa onneksi jokaisen testata ja saatavilla usein lähikaupassakin :)

Mulla Doven tuotteista tulee pieniä näppysiä ihoon, ml. deodorantit, shampoot ja voiteet. Joku raaka-aine varmaan, jota käyttävät tuotteissa. En ole saanut kiinni, että mikä niin välttelen koko sarjaa.

Täällä mainittu Dermosil niin sen pesuneste ja voidesaippua tuntuvat sopivilta pesuun. Sopiva käsivoide talveen on vielä hakusessa.

Vierailija
73/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttökäsineet yöksi. Apteekista sain neuvon ja toimii. Aiemmin olen minäkin puuvillakäsineitä pitänyt, kertakäyttöhanskoilla parempi tulos, vaikka kädet joutuukin aamulla pesemään saippualla. Lisäksi muista rasvata, rasvata ja rasvata!!!!

Missä sellaisia puuvillakäsineitä myydään?

Apteekissa.

Paljon halvemmalla löytyy esim. Tokmannilta tai Prismasta. Apteekissa kaikella moninkertainen hinta!

Vierailija
74/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ollut jokavuotinen ongelma.

Nyt keksin laittaa haavaisiin kohtiin lanoliinia ja joka yöksi rasvaus Dermosilin Sensitive Extra -voiteella. Joskus päivisinkin rasvaan samalla tai jollain muulla perusvoiteella. Kädet ovat parhaassa kunnossa aikoihin.

Mulla toi Dermosil Extra toimii talvella kuivuviin sääriin :D Taidan sipaista seuraavan kerran yöksi käsiin.

Vierailija
75/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Mulla on saman merkkistä sensitive Ihonhoitovoidetta ja nyt ainakin vielä tähän asti on kädet pysyneet riittävän kosteina. Toisaalta olen ulkona aina hanskat kädessä, joten ei ainakaan pitäisi siitä johtua kuivuus.

Vierailija
76/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvoide. Kokeilemalla selviää mikä sopii. Yöksi lisäksi puuvillahanskat käsiin. EI kortisonivoiteita , menet vain ojasta allikkoon. Mulla meni pari kuukautta kun kädet parani , perusvoiteella. Toki oltiin heti kortisonia antamassa mutten huolinut. Oli kuulkaa messevää näyttää parantuneet kädet lekurille jonka mielestä olin niin huonoon kuntoon ajautunut käsien kanssa että "noihin auttaa VAIN kortisoni ": D

Vierailija
77/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helosan on meidän taikavoidetta

Vierailija
78/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kumihanskat vaan hikoiluta käsiä lisää?

Vierailija
79/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos iho on punainen, turvotusta ja halkeilua, kokeile suolavesikylpyjä ja -hauteita. Ainoa, joka on mulla auttanut silloin kun kortisonikaan ei. Tulehtunut iho ei millään perusrasvalla parane.

Tämä on totta! Suola kuulostaa pahalta, mutta idea on siinä, että suola sitoo valtavasti nestettä, siksihän se turvottaa elimistöäkin. Itse asiassa suolaa kannattaisi käyttää pikemminkin ulkoisesti kuin sisäisesti, silloin kosteus imeytyy oikeaan paikkaan.

Vierailija
80/1705 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos auttaa Dovet. Halpaa onneksi jokaisen testata ja saatavilla usein lähikaupassakin :)

Mulla Doven tuotteista tulee pieniä näppysiä ihoon, ml. deodorantit, shampoot ja voiteet. Joku raaka-aine varmaan, jota käyttävät tuotteissa. En ole saanut kiinni, että mikä niin välttelen koko sarjaa.

Täällä mainittu Dermosil niin sen pesuneste ja voidesaippua tuntuvat sopivilta pesuun. Sopiva käsivoide talveen on vielä hakusessa.

Joo Doven "neljännes kosteusvoidetta" ja "voidesaippua" kuulostavat samankaltaiselta idealta, ettei saippuassa ole pelkästään peseviä ainesosia. Ja eikös perusvoiteellakin neuvota että voisi pestä kädet.