Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Vierailija kirjoitti:
Ilmankostutin
En sådan och så destillerat vatten i den. Då luftfuktigheten i 20 - 22 C är 40 % eller över slutar problemen.
Håret är inte längre elektriskt, händernas hud spricker inte och huden kittlar inte av torka på resten av kroppen.
Siis mitä ihmettä?! "Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen." Eikö täällä saa enää edes kuivista käsistä ja niihin auttavasta rasvasta kirjoittaa ilman että viesti menee sensuuriin? :o
Uusi yritys: mullakin on ollut etenkin talvisin punoittava ja kuiva käsien iho eikä mikään rasva, voide tai öljy tuntunut auttavan. Kerran pari vuotta taaksepäin kokeilin sitten vielä puolitosissani Body Shopin body butteria ja kas, yön yli kun pidin, niin aamulla iho näyttikin ihan normaalilta. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kärsiä kuivista käsistä, kun pidän tuota tuotetta aina varalla.
Mikököhän olisi hyvä ilmankostutin, voitteko sen maininneet suositella omianne? Niitäkin on 15 eurosta parin sadan euron hintaisiin vehkeisiin, on ultraäänellä toimivia tai höyryttäviä. Olen yrittänyt perehtyä niihin mutta sekavaa on. Jossain varoiteltiin mikrobien kasvusta ja veden seisottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?! "Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen." Eikö täällä saa enää edes kuivista käsistä ja niihin auttavasta rasvasta kirjoittaa ilman että viesti menee sensuuriin? :o
Uusi yritys: mullakin on ollut etenkin talvisin punoittava ja kuiva käsien iho eikä mikään rasva, voide tai öljy tuntunut auttavan. Kerran pari vuotta taaksepäin kokeilin sitten vielä puolitosissani Body Shopin body butteria ja kas, yön yli kun pidin, niin aamulla iho näyttikin ihan normaalilta. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kärsiä kuivista käsistä, kun pidän tuota tuotetta aina varalla.
Mikä niistä body buttereista?
Ayurvedan mukaan kahvi (lähinnä sen karvas maku) voi aiheuttaa iho-oireita, kai varsinkin vaata-doSan (dooshan) hallitsemille tyypeille. Jos olet kova kahviratti, kokeile jopa lakkoa muutamaksi päiväksi, niin tuokin mahdollinen syy on ainakin eliminoitu jos ei auta!
Kun kädet ovat päässeet pahasti rohtumaan, rasvaaminen on yhtä piinaa. Kutisee mahdottomasti ja sitten on kädet pienillä näpyillä ja entistä pahemmassa kunnossa. Itse olen löytänyt näihin tilanteisiin tällaista ensiapua:
1. Käsien kuorinta. Rohtuneimman pintakerroksen poistaminen auttaa lievittämään kutinaa.
2. Sitten paksua voidetta. Joskus levitän HUULIRASVAA käsiin. Jokin siinä vahamaisessa koostumuksessa auttaa ja pitää kutinan poissa.
Ennaltaehkäisy on toki helpompaa kuin rohtuneiden käsien hoitaminen. Pesen käsiä varmaan liian usein, mutta hajusteeton, herkän ihon saippua on käsille paras vaihtoehto. Aina ulkona hanskat kädessä - ei tosiaan tarvitse kuin hetki olla paljain käsin, niin ovat jo rikki. :( Ja rasvaaminen hyvissä ajoin, ennen kuin kädet ovat huonossa jamassa.
Tuulenpitävät lämpöiset käsineet ulkoillessa. Jo pienikin ilman käsinettä olo kuivattaa. Rasvausta pitkin päivää. Mulla on ainakin ohut iho käsissä ja vaiva ollut lapsuudesta lähtien. Ennalta ehkäisy paras, että huomioi koko ajan. Ei pääse menemään sit pahaksi (hankalampi hoitaa).
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tätä.
Täällä 6 sivua eri ohjeita minkälaista ulkoista apua rasvoja ym voidaan saada.Ihan muutamia kommentteja siitä että kannattas varmaan miettiä ravinto, vitamiinit, öljyt, nesteytys ym kuntoon.
Varmasti rasvatkin hyödyttää ettei viimeinenkin kosteus haihdu iholta. Mutta se kosteus tulee kehon sisältä ja silloin siellä on joku pielessä jos ihossa pahoja pikku kuivumista kummempaa ongelmia.
Ihan normaalia nykymailmassa, yritetään vain korjata /poistaa seuraus, ei syytä.
Eiköhän tää ruokavaliojuttu ole ihan itsestäänselvyys kaikille terveelliseen ruokaan yhtään perehtyneille. Ruokavalion rasvat todellakaan ei riitä ainakaan itselle, varsinkaan näin talvisaikaan (atopiataipumus, ilman kuivuus, ajoittainen viima, huono ääreisverenkierto + käsien pakolliset pesut ja desinfioinnit etenkin töissä..). Nämä ihorasvat sensijaan ovat sellainen viidakko, että niiden kanssa hyvät vinkit on tarpeen.
Minulla ainoa tapa pitää kädet kunnossa on käyttää palasaippuaa. Kaikki nestemäiset saippuat, pesuaineet ja käsidesit saavat aikaan ensin ihottuman, josta homma sitten jatkaa pahenemistaan.
Joo, mulla on ollu tosi pahana talvisin tää ongelma, kädet täynnä pieniä haavoja, jotka sit välillä vuotaa verta, sit taas joskus ollu niin, että vaan toinen käsistä ollu haavoilla, ja toinen ok, mistähän tällänen johtuu, ku eihän kaikille tuu tätä
Tiskikone. Itsellä paranee, kun jättää käsintiskaamisen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tätä.
Täällä 6 sivua eri ohjeita minkälaista ulkoista apua rasvoja ym voidaan saada.Ihan muutamia kommentteja siitä että kannattas varmaan miettiä ravinto, vitamiinit, öljyt, nesteytys ym kuntoon.
Varmasti rasvatkin hyödyttää ettei viimeinenkin kosteus haihdu iholta. Mutta se kosteus tulee kehon sisältä ja silloin siellä on joku pielessä jos ihossa pahoja pikku kuivumista kummempaa ongelmia.
Ihan normaalia nykymailmassa, yritetään vain korjata /poistaa seuraus, ei syytä.
No itse ainakin pidän ravintopuolta niin itsestäänselvänä, etten ala siitä kertomaan kun kysytään talven vuoksi huonossa kunnossa olevaan ihoon tuotevinkkejä.
Minulle kyllä tuli täällä joku D-vitamiinista selittämään, ikään kuin ne eivät olisi itsestäänselviä asioita etenkin ihonsa kanssa yli puolet vuodesta taisteleville :D
Ja ei, ravinnolla et saa ihoa kuntoon kun se ei kestä tätä ilmastoa. Tietty sillä voi tukea ihon hyvinvointia ettei sen kunto mene entistä pahemmaksi, mutta ei se ratkaise ongelmaa, ja ulkoinen rasvaus on pakollista kaiken muun PÄÄLLE.
Älkää olettako ihmisiä tyhmiksi, AP kysyi nimenomaan hyviä rasvoja käsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.
Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?
Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.
Kai se on pakko tilata kun jo useampi suositus tässä ketjussa
Vierailija kirjoitti:
Kuivien käsien kanssa pitkäjänteisyys on valttia eli juurikin että rasvaa säännöllisesti. Se mikä rasva kelläkin toimii parhaiten tietysti vaihtelee mutta itsellä tummeli paras. Sitä reilusti käsiin ja lateksihanskat käsiin n 30 min. Kaikkeen rasvauskaan ei pysty mutta vähän edes lievittää eikä iho pääse niin pahaksi että oikeasti haavautuu. Itsellä ollut aina kuiva iho käsissä mutta nyt viime vuosina myös kylmänkyhmyjä ja ne oma riesansa.
Kauanko kestää että voiteet alkaa vaikuttamaan?
Paperitöitä jatkuvasti, ja käsien kuivaus töissä aina paperiin, joten sormenpäät auki joka talvi vaikka rasvaakin käsiä. Ja syön terveellisesti, aina ollut kuivaihoinen. Saakelin kipeät peukalonpäät nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivien käsien kanssa pitkäjänteisyys on valttia eli juurikin että rasvaa säännöllisesti. Se mikä rasva kelläkin toimii parhaiten tietysti vaihtelee mutta itsellä tummeli paras. Sitä reilusti käsiin ja lateksihanskat käsiin n 30 min. Kaikkeen rasvauskaan ei pysty mutta vähän edes lievittää eikä iho pääse niin pahaksi että oikeasti haavautuu. Itsellä ollut aina kuiva iho käsissä mutta nyt viime vuosina myös kylmänkyhmyjä ja ne oma riesansa.
Kauanko kestää että voiteet alkaa vaikuttamaan?
1-5 päivää
Omega 3 kapseleita tai kalaöljyä! Rasvaus pelkästään ei minullakaan auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankostutin kotiim. Älkää nyt herranjumala mitään kortisoni läträtkö. Perus kösivoide riittää
Ei riitä. Ja perusteletko miten se perus käsivoide on niin oleellisesti parempi kuin kortisoni? Kaikkea schaissea ne ns. perus käsivoiteetkin on täynnä.
Siis ei tiettyjä asioita pysty ravinnolla jne korjaamaan, mitä ihmettä täällä vouhotetaan. Minulla kuivat kädet johtuu huonosta ääreisverenkierrosta -> kylmänkyhmyjä -> niiden kohdat ensi kutisee, sitten loppuvaiheessa iho halkeaa. Pakkaset pahentaa eli tarttee hölvätä rasvaa jatkuvasti. Millä tuollaisen korjaat syömällä? Et millään.