Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
121/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D

T: se jolla auttaa vain kortison

Mulla ei auta sekään

Vierailija
122/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kilpirauhasen vajaatoiminta?

Ai jos kädet on hajalla vain talvella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee =(

Vierailija
124/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene mulla kädet rikki talvella. Hoidan käsieni ihoa tehokkaalla käsirasvalla.

Mikä mahtaa olla tehokas käsirasva?

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Joo ei todellakaan auta tuollainen minulle :D

T: se jolla auttaa vain kortison

Kai tajuat, että teet itsellesi karhunpalveluksen? Kortisonia voi käyttää vain kuureina ja silloinkin ohentaa ihoa ja pahentaa käsien kuivumista.

Vierailija
125/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

L'Occitanen käsivoide auttaa ja ehkäisee. On kallista, mutta sitä kuluu vähän. Ruotsinlaivoilta ja Hulluilta Päiviltä saa edullisesti.

Vierailija
126/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että jotkut saaneet helpotusta infrapunalampusta. Auttaa myös halkeileviin jalkapohjiin. Käytetään n. 5-15 min päivässä. Itse käytän kasvoihin, ei ole silloin iho niin kuiva. 

Vierailija
127/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa kannattaa hoitaa myös sisäisesti, nauttimalla vehnänalkioöljyä. Saa hiuksetkin tuuheina lainehtimaan, kuin viljapelto ja tekee hyvää silmille.

Annan kissalle ja koirallekin teelusikallisen viikossa, niin ei ole karvanlähtöä. Ja kärsii se kuivasta huoneilmasta lemmikeittenkin iho ja turkki.

Vierailija
128/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuivumiseen vaikuttaa niin sisäiset ja ulkoiset tekijät, on mietittävä myös ruokavalion ja nesteytyksen vaikutus asiaan.

Itse olen saanut helpotusta aloittamalla aina jo loka marraskuussa ravintolisänä vahvat kalaöljykapselit, eli D vitamiinia kroppaan. Käytän myös ehkä kesää enemmän puhdasta oliiviöljyä salaateissa ja laitan vähän aamusmoothiehen.

Talvella tulee juotua kesää vähemmän. Yritän lisätä tietoisesti edes vähän veden juontia.

Sitten ne ulkoiset konstit.

Käsien rasvaaminen yöksi, hanskat käteen heti kun kylmät ilmat alkaa, pyrin varomaan etten uita käsiä pesuainevesissä (esim tiskatessa Fairy vie kyllä kaikki rasvatbkäsistä).

Huom. Älkää siivotko mikrokuituliinoilla ilman suojahanskoja. Mikrokuituliina jos mikä kuivattaa käsiä ihan älyttömästi. Se poistaa kaiken rasvan käden pinnalta, kuitu on tehty juuri siihen että se ottaa kaiken ylimääräisen pyyhittävältä pinnalta --- mutta tekee saman myös kädelle.

Vierailija
129/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että jotkut saaneet helpotusta infrapunalampusta. Auttaa myös halkeileviin jalkapohjiin. Käytetään n. 5-15 min päivässä. Itse käytän kasvoihin, ei ole silloin iho niin kuiva. 

Mielenkiintoista, en olekaan kokeillut.

Tuli kuitenkin mieleeni, että olisiko D vitamiinilla osaa asiaan, sillä monet saavat ylipäätään kuivaan ihoon helpotusta 2-3 vko etelän auringon alla.

Se ei ole kaikille valitettavasti mahdollista, mutta valo ja kostea ilma tekee hyvää iholle (koko kropalle). Iholla valmistuu D vitamiinia kehomme käyttöön ja kuten kaikki tiedämme meillä monilla iho on paljon paremmassa kunnossa elokuun lopussa kuin maaliskuussa talven jälkeen.

Itse käytän myös aina hajusteettomia rasvoja (niin ihania kun ne voimakkaan sitruunaiset tai toffeen tuoksuiset rasvat onkin), mutta ne kemikaalit ei tee hyvää iholle.

Vierailija
130/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna auttaa ihoon ja verenkiertoon eli parantaa ihoa mutta myös olen huomannut, että infrapunalamppu on todella hyvä. Samat vaikutukset kuin saunalla, mutta tarvitsee käyttää vain lyhyen aikaa päivittäin. Tästä oli juttua aikoinaan Tieteenkuvalehdessä, mihin kaikkeen auttaa. Blogista luin, että eräällä ei iho enää rikkoutunut ja ollut kuiva, mutta heti kun piti taukoa viikon, niin iho muuttui heti kuivaksi. Maksaa n. 100 € eli kallista, mutta auttaa ainakin. Ja toiseksi käytän karitevoita. 

Vierailija
131/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu:

"Huom. Älkää siivotko mikrokuituliinoilla ilman suojahanskoja.

Mikrokuituliina jos mikä kuivattaa käsiä ihan älyttömästi. Se poistaa kaiken rasvan käden pinnalta, kuitu on tehty juuri siihen että se ottaa kaiken ylimääräisen pyyhittävältä pinnalta --- mutta tekee saman myös kädelle."

Tämä erittäin hyvä huomio jota moni ei tule ajatelleeksi.

Olen itse siivousalan ammattilainen ja joudun viikottain muistuttamaan työntekijöitä tästä --> suojahanskat käteen, muuten kädet on kohta ihan korppua.

Vierailija
132/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O'keeffe's käsivoide on uskomattoman tehokasta, imeytyy hyvin ja on jopa täysin tuoksutonta. En enää aio hankkia muuta käsivoidetta nyt kun olen sitä kokeillut. Kaikki muut tuotteet joko tuoksuvat liikaa tai ovat muuten pelkkää rahan hukkaamista.

Vierailija
133/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on liian pesevät käsisaippuat. Jos käytät huonoja käsisaippuoita niin rasvat ei auta. Kädet tarvitsee hellävaraisen saippuan joka ei pese kaikkea hyvää iholta.

Kannattaa katsoa Miia Johanssonin ig:stä tai blogista suosituksia, on muistaakseni suositellut ihan tuotteitakin jotka toimii

Vierailija
134/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa enemmän vettä. Se vaikuttaa huomattavan paljon siihen, onko iho kuiva ja karhea, vai kimmoisa ja pehmeä. Itse huomaan huulista, jos en ole juonut tarpeeksi.

Vierailija
135/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras voide, mitä tiedän, ja saa mm. Prismasta; VASELINE ESSENTIAL HEALING, keltainen pullo.

Minulla kuivaa kasvojen iho ja sääret talvella. Myös pesu Dove nestesaippualla pitää ihon parempana kuin muut pesuaineet.

Vierailija
136/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo O'Keeffe's käsivoide on tosi hyvä, ei ihme että moni kehuu. Äitini vastaisku kuiville käsille oli hieroa käsiin valkovaseliinia ja laittaa puuvillahanskat käsiin yöksi. Hänellä oli aina talvisinkin kauniit, pehmeät ja hyvin hoidetut kädet.

Vierailija
137/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivien käsien kanssa pitkäjänteisyys on valttia eli juurikin että rasvaa säännöllisesti. Se mikä rasva kelläkin toimii parhaiten tietysti vaihtelee mutta itsellä tummeli paras. Sitä reilusti käsiin ja lateksihanskat käsiin n 30 min. Kaikkeen rasvauskaan ei pysty mutta vähän edes lievittää eikä iho pääse niin pahaksi että oikeasti haavautuu. Itsellä ollut aina kuiva iho käsissä mutta nyt viime vuosina myös kylmänkyhmyjä ja ne oma riesansa. 

Vierailija
138/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä.

Täällä 6 sivua eri ohjeita minkälaista ulkoista apua rasvoja ym voidaan saada.

Ihan muutamia kommentteja siitä että kannattas varmaan miettiä ravinto, vitamiinit, öljyt, nesteytys ym kuntoon.

Varmasti rasvatkin hyödyttää ettei viimeinenkin kosteus haihdu iholta. Mutta se kosteus tulee kehon sisältä ja silloin siellä on joku pielessä jos ihossa pahoja pikku kuivumista kummempaa ongelmia.

Ihan normaalia nykymailmassa, yritetään vain korjata /poistaa seuraus, ei syytä.

Vierailija
139/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kädet ja kantapäät kuivuu ja halkeilee jos käytän maitotuotteita. Huomasin tämän sattumalta kun koetin muiden oireiden takia maidotonta diettiä.

Nytkin kantapäässä verinen halkeama kun olen vaihteeksi syönyt maitojäötelöä ja juustoa. Jos jaksan olla maidottomalla ruokavaliolla niin ei tarvi edes rasvata käsiä ja silti eivät kuivu.

Vierailija
140/1705 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni ja hänen tyttärellään (nyt 11 v.) on kummallakin tämä ongelma. Varsinkin talvella kädet kuivuvat ja niihin tulee haavoja. Lapsenlapsella lähtee jopa nahka suurimmaksi osaksi sormenpäistä. Kaiken näköiset salvat on käyty läpi, myös eri vahvat kortisooni salvat. Ihotauti lääkäreillä ovat käyneet, varsinkin lapsenlapsen kanssa joka nyt kokeilee kolmea eri salvaa, talvllinen rasvainen joka pehmeyttää ihoa, vahva kortisooni salvaja antibiotiikka salva. On parantanut tilannetta osaksi mutta toisinaan ei kuitenkaan auta tarpeeksi ja sitten taas on pumpulihanskat kädessä, vettä pitää varoa ja kipeää käy varsinkin kun pitää koulussa kirjoittaa, oli se sitten kynä tai tietokone. Säälittää lapsenlapseni joka on tästä kärsinyt jo vuosia eikä tunnut kovinkaan mukavalta myöskään nähdä tyttäreni käsiä jotka ovat täyttä pieniä haavoja jotka eivät ehdi parantua kunnolla edes kesän aikana. Ne joille joku salva auttaa saavat olla onnellisia.