Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?

Vierailija
23.11.2022 |

Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help

Kommentit (1705)

Vierailija
341/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko keskustelua, mutta meillä on auttanut lapsieni käsien ihonhalkeilussa myös, kun kiinnitimme huomiota talvikäsineisiin. Ehkäpä materiaalin vaihto auttaisi? Keinokuidut ja muut yhdistelmät, jopa monet luonnonmateriaalit saattavat pahentaa kuivuneiden käsien vointia.

Ostin ruskovilla.fi-kaupasta lapsilleni silkkivuoratut lapaset, ja saatiin niillä ja tehokkaalla rasvaamisella viime talvena halkeileva iho hallintaan. Ruskovillan ja vastaavien tuotteet ovat kuitenkin tosi kalliita, joten voi säästää tekemällä silkkivuorauksen hanskoihin itse. Kun lapasista ulkopinta kului, irroitin ja siirsin niiden silkkivuoren uusiin villalapasiin.

Tänä vuonna koetetaan myös kosteuttaa lastenhuoneiden ilmaa ilmankosteuttajalla.

Toivottavasti löydätte jotain teille toimivaa.

Vierailija
342/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollukka84 kirjoitti:

En lukenut koko keskustelua, mutta meillä on auttanut lapsieni käsien ihonhalkeilussa myös, kun kiinnitimme huomiota talvikäsineisiin. Ehkäpä materiaalin vaihto auttaisi? Keinokuidut ja muut yhdistelmät, jopa monet luonnonmateriaalit saattavat pahentaa kuivuneiden käsien vointia.

Ostin ruskovilla.fi-kaupasta lapsilleni silkkivuoratut lapaset, ja saatiin niillä ja tehokkaalla rasvaamisella viime talvena halkeileva iho hallintaan. Ruskovillan ja vastaavien tuotteet ovat kuitenkin tosi kalliita, joten voi säästää tekemällä silkkivuorauksen hanskoihin itse. Kun lapasista ulkopinta kului, irroitin ja siirsin niiden silkkivuoren uusiin villalapasiin.

Tänä vuonna koetetaan myös kosteuttaa lastenhuoneiden ilmaa ilmankosteuttajalla.

Toivottavasti löydätte jotain teille toimivaa.

iLMANKOSTEUTTAJA EI TEE MITÄÄN. TIEDOTUS PÄÄTTYY.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.

! Ei todellakaan kannata.

Mene enempi ohueksi.

Kokeile erilaisia käsivoiteita. Jotkut jää vaan pintaan ja jotkut oikeesti imeytyy.

Ja et todellakaan ole ainoa.

Talvella monen iho kuivuu.

Vierailija
344/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöksi käsiin reilusti Orionin Hydran-perusvoidetta ja puuvillakäsineet käteen. Pehmiää iho takuulla. Päivällä ahkera rasvaus, aina pesun jälkeen heti käsivoidetta. Jos joutuu usein pesemään, niin kannattaa ehkä hankkia halvempi voide sille ajankohdalle kun pesee usein. Jos voide saa vaikuttaa pidempään, niin sitten panosta siihen enemmän. Pääasia, että kosteuttaa jollain rasvalla. Pesun voi välillä tehdä myös esim. Aqualan L -perusvoiteella.

Minulla on käsirasvatuubeja kaikissa paikoissa, missä tarve rasvata saattaisi tulla. Näin rasvauksesta tulee automaatio, kun kädet sitä tarvitsevat, eikä tarvitse sekuntiakaan miettiä jaksanko tästä lähteä etsimään tuubia. Niitä on työpöydällä, sohvapöydällä, yöpöydällä, käsilaukussa kun on liikkeellä. Vielä en ole joutunut rasvaamaan käsienpesun jälkeen. Mutta jos näin olisi, ostaisin varmasti vessan lavuaarille oman tuubin, jotta saisi helposti tavaksi joka pesun jälkeen heti rasvata.

Hierot voidetta likaisiin käsiin? Yök.

Miten niin?

Miksi pestä ja kuivattaa ihoa entisestään?

Vierailija
345/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuivat kädet parantaa apteekin Decubal-voiteet. Nyt kuitenkin olen kulujen nousun vuoksi säästöbudjetilla ja ostin marketista LV:n paksua rasvaa. Ei toimi yhtään hyvin, jättää ihon pintakuivaksi. Mutta koitan sinnikkäästi käyttää josko käsien iho tottuisi siihen.

Vierailija
346/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kädet taas jälleen ihan verillä

Vierailija
347/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöksi käsiin reilusti Orionin Hydran-perusvoidetta ja puuvillakäsineet käteen. Pehmiää iho takuulla. Päivällä ahkera rasvaus, aina pesun jälkeen heti käsivoidetta. Jos joutuu usein pesemään, niin kannattaa ehkä hankkia halvempi voide sille ajankohdalle kun pesee usein. Jos voide saa vaikuttaa pidempään, niin sitten panosta siihen enemmän. Pääasia, että kosteuttaa jollain rasvalla. Pesun voi välillä tehdä myös esim. Aqualan L -perusvoiteella.

Minulla on käsirasvatuubeja kaikissa paikoissa, missä tarve rasvata saattaisi tulla. Näin rasvauksesta tulee automaatio, kun kädet sitä tarvitsevat, eikä tarvitse sekuntiakaan miettiä jaksanko tästä lähteä etsimään tuubia. Niitä on työpöydällä, sohvapöydällä, yöpöydällä, käsilaukussa kun on liikkeellä. Vielä en ole joutunut rasvaamaan käsienpesun jälkeen. Mutta jos näin olisi, ostaisin varmasti vessan lavuaarille oman tuubin, jotta saisi helposti tavaksi joka pesun jälkeen heti rasvata.

Miten niin?

Käsiä normaalisti pestään useamman kerran päivässä ja pesun jälkeen laitetaan puhtaalle iholle voidetta. Ihan samalla tavalla kuin kasvo-, vartalo- ja jalkavoiteet laitetaan pesun jälkeen eikä hikien, pölyjen ja lian päälle muhimaan.

Vierailija
348/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Decubalia apteekista! Paras kaikista.

Vierailija
349/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosil auttaa! Niin käsisaippua kuin rasva

Vierailija
350/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sheavoi, varsinkin nilotica joka on notkeampaa. Rasvaat kunnolla yöksi ja laitat puuvillahanskat.

Vierailija
351/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kädet ihan ruvella!

Vierailija
352/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kädet aika kunnossa

Vierailija
353/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene

Vierailija
354/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Käsiä normaalisti pestään useamman kerran päivässä ja pesun jälkeen laitetaan puhtaalle iholle voidetta. Ihan samalla tavalla kuin kasvo-, vartalo- ja jalkavoiteet laitetaan pesun jälkeen eikä hikien, pölyjen ja lian päälle muhimaan.

Ymmärrän kyllä ideasi, mutta kun minä tahansa päivän hetkenä on tosiaan todennäköisesti max 1-1.5h aikaisemmin pessyt ne kädet joka tapauksessa. Niin kuinka "hyi, likaiset" ne kädet siinä vaiheessa on. Miten kestät tehdä mitään muutakaan niin saastaisina pitämilläsi käsillä, jotka ovat täynnä hikeä, pölyä ja likaa?

Vierailija
355/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä dermosililla olen pärjännyt: https://t.ly/1tgf Ei ole kädet halkeilleet tai olleet kuivana.

Kiitos 

Vierailija
356/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesun viime huuhteluvesi viileää tai kylmää! Huokoset sulkeutuu.

Vierailija
357/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, joten en tiedä onko kukaan suositellut Body shopin hamppukäsivoidetta. Se on itselläni auttanut. Myös Ceraven käsivoide apteekista ollut hyvää. 

Kyllä kai se ilmankostutinkin voisi jotain auttaa, joskus kun olen kesken talvea päässyt tropiikkiin on iho parissa päivässä tullut todella hyvään kuntoon. Uskon että Suomessa erittäin kuiva sisäilma vaikeuttaa sekä iho- että limakalvo-ongelmia. 

Vierailija
358/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, joten en tiedä onko kukaan suositellut Body shopin hamppukäsivoidetta. Se on itselläni auttanut. Myös Ceraven käsivoide apteekista ollut hyvää. 

Kyllä kai se ilmankostutinkin voisi jotain auttaa, joskus kun olen kesken talvea päässyt tropiikkiin on iho parissa päivässä tullut todella hyvään kuntoon. Uskon että Suomessa erittäin kuiva sisäilma vaikeuttaa sekä iho- että limakalvo-ongelmia. 

En jaksanut lukea viestiäsi, liian pitkä. Voitko laittaa saman tiktok tanssina?

Vierailija
359/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta luultavasti ongelmasi on jotain täyttä hevonkakkaa. Suihkuun, nukkumaan ja huomenna töihin.

Vierailija
360/1705 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta luultavasti ongelmasi on jotain täyttä hevonkakkaa. Suihkuun, nukkumaan ja huomenna töihin.

Todella asiattomia kommentteja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan