Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
Yöksi käsiin reilusti Orionin Hydran-perusvoidetta ja puuvillakäsineet käteen. Pehmiää iho takuulla. Päivällä ahkera rasvaus, aina pesun jälkeen heti käsivoidetta. Jos joutuu usein pesemään, niin kannattaa ehkä hankkia halvempi voide sille ajankohdalle kun pesee usein. Jos voide saa vaikuttaa pidempään, niin sitten panosta siihen enemmän. Pääasia, että kosteuttaa jollain rasvalla. Pesun voi välillä tehdä myös esim. Aqualan L -perusvoiteella.
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocherin tuotteilla tulee kuntoon
Ei muuten tule
Ei mene mulla kädet rikki talvella, koska osaan hoitaa niitä rasvalla.
Vierailija kirjoitti:
Yöksi käsiin reilusti Orionin Hydran-perusvoidetta ja puuvillakäsineet käteen. Pehmiää iho takuulla. Päivällä ahkera rasvaus, aina pesun jälkeen heti käsivoidetta. Jos joutuu usein pesemään, niin kannattaa ehkä hankkia halvempi voide sille ajankohdalle kun pesee usein. Jos voide saa vaikuttaa pidempään, niin sitten panosta siihen enemmän. Pääasia, että kosteuttaa jollain rasvalla. Pesun voi välillä tehdä myös esim. Aqualan L -perusvoiteella.
Minulla on käsirasvatuubeja kaikissa paikoissa, missä tarve rasvata saattaisi tulla. Näin rasvauksesta tulee automaatio, kun kädet sitä tarvitsevat, eikä tarvitse sekuntiakaan miettiä jaksanko tästä lähteä etsimään tuubia. Niitä on työpöydällä, sohvapöydällä, yöpöydällä, käsilaukussa kun on liikkeellä. Vielä en ole joutunut rasvaamaan käsienpesun jälkeen. Mutta jos näin olisi, ostaisin varmasti vessan lavuaarille oman tuubin, jotta saisi helposti tavaksi joka pesun jälkeen heti rasvata.
Vierailija kirjoitti:
Jos jos ihan kuivat, niin joka ilta reilusti raakaa, puhdistamatonta sheavoita ja tarvittaessa puuvillahanskat yöksi.
Shea butterille kannatusta täältäkin! Pitää hyvin ihon pehmeenä.
Olisiko lämpimät käsineet kylmällä mitään?
Ensin kädet pitää kuoria että hyvä rasva pääsee kunnolla imeytymään.
Itsellä toimii Helosan. On antiseptinen. Parantaa nopeasti pienet haavat.
Puuvillahanskat tarvittaessa käsiin yöksi rasvan päälle.
Valittaessa käsidesiä kannattaa valita sellainen,jossa ihoa hoitavaa glyseriiniä.
Ei mene koska osaan hoitaa niitä
Suojaa kätesi, kun käyt ulkona. Jos olet normaalia herkempi, myös sisähanskat voisivat olla hyvä idea talven ajan.
Vältä turhaa käsien pesemistä sekä liian voimakkaita pesuaineita.
Rasvaa kädet jollain laadukkaalla voiteella aina ennen nukkumaan menoa sekä pitkin päivää tarpeen mukaan. Itse käytän yleisvoiteena LocoBase Repair-nimistä tuotetta apteekista ja Hydrokortisonia väliaikaisesti pahimpiin kohtiin. Kannattaa kysyä apteekkarilta neuvoja sopivan voiteen valitsemiseen.
Sodium laureth sulphate aiheuttaa ihoärsytystä. Jospa talveksi vaihtaisit saippuan johonkin luokos-tuotteeseen? Vaikka marceille saippuaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä myytiin viime talvena vihreässä tuubissa vegaanisia käsirasvoja. Paransi ainakin minulla ihon kuntoa. Kovimmilla pakkasilla sekoitin rasvaan illalla pari tippaa kasvoille tarkoitettua öljyä. Nyt en ole muistanut tarkistaa onko myynnissä, taisi olla kausituote.
Itse en uskalla ostaa lidlistä kosmetiikka koska ties missä tehtyjä ja eettisyydestä tietoakaan
Tämä
Käsivoiteena on käytössä CeRaVe voide, mutta onko vinkkejä kylmänkyhmyjen hoitoon? Kädet pidän lämpimänä mutta silti niitä tulee toisen käden sormiin. Keväällä ne sitten häviää.
Jos käytät crestor rosuvastatiinia kolesterolin alentamiseen, niin vaihda tuotetta. Itsellä auttoi heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käsirasvatuubeja kaikissa paikoissa, missä tarve rasvata saattaisi tulla. Näin rasvauksesta tulee automaatio, kun kädet sitä tarvitsevat, eikä tarvitse sekuntiakaan miettiä jaksanko tästä lähteä etsimään tuubia. Niitä on työpöydällä, sohvapöydällä, yöpöydällä, käsilaukussa kun on liikkeellä. Vielä en ole joutunut rasvaamaan käsienpesun jälkeen. Mutta jos näin olisi, ostaisin varmasti vessan lavuaarille oman tuubin, jotta saisi helposti tavaksi joka pesun jälkeen heti rasvata.
Hierot voidetta likaisiin käsiin? Yök.
Joskus sekoitan kämmenellä hydrokortisonia, bepantenea ja aloe-geeliä ja hieron tämän rasvan käsiin. Se on auttanut parhaiten. Tavalliset hyvinä mainostetut käsivoiteet auttavat jos alkaa hyvissä ajoin rasvaamaan käsiä usein, vähintään yöksi.
Käytössä dermosil käsirasva ja saippua. Käteni ovat täysin kunnossa. Muista myös käyttää hanskoja ja joku ilmankostutin on myös hyvä.
Apteekista saa Avene Cicalfate -käsirasvaa. Se on ainoa, joka on minulla auttanut. Kannattaa kokeilla juuri tätä, koska siinä on mm. ihoa suojaavaa sukralfaattia.
Yves Rocherin tuotteilla tulee kuntoon