Muita joilla käsien iho menee rikki talvella?
Varmaan nyt pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä muuttuneet hiekkapaperiksi. Nyt ne jopa halkeilevat. Olen yrittänyt perus käsivoidetta, mutta se ei oikeastaan imeydy. Mikä teillä auttaa halkeileviin käsiin? help
Kommentit (1705)
DESINFEKTIO Aineita läytetty? SYY. Sisältää haitta aineita eikä hyvä. Auttaa ja ehköisee: Käsineet käsissä tiskaus ja siivous,pyykkäys ei paljain käsin jotain likaista asiaa ulkotöitä. Rasvatkaa usein. Perusrasvat riittää. Hius shampoot yms kemikaalit herkistää. Jos käsissä haavoja varokaa ettei tule bakteeri infektioita.
Lemmikit tartuttaa huom!
ONKO nuo ed välittäjät piikittey tai ovat käyneet C testeissä ja pitänee maskeja? Monet sai niisfä ihottumia kasvoihin. Kannattaa aineiden sisällysluetteloita katsoa hakea netistä koska joistain haitallista aineista on jo jotain tietoa.
Mulla monta vuotta kädet talvisin korppukuivat ja verillä.
Ei käsi- eikä hyvin imeytyvät kalliit naamavoiteet auttaneet.
Yllättäen löytyi pelastus: DR HAUSCKA kasvovesi - auttaa!
Imeytyy tehokkaasti kuivaan ihoon, hetken tuntuu kuin iho olisi tulessa. Kynnet myös vahvistuu.
Aamuisin ja yöksi suihkutan kädet ja kynnet kasvovedellä, kynnet voi hyvin ja käsien iho pehmeä kuin vauvan pylly!
Mun kädet vuotaa verta, kirjaimellisesti.
Kun poistaa iholta luo toisen suojan ylihygieenisyydellä ja kemikaaleilla niin kyllä iho kuivuu
Paksua Decubalia yöksi, sitä 70% rasvaa sisältävää ja puuvillakäsineet. Päivällä ylläpitorasvaus sellaisella, mikä imeytyy nopeasti esim. CeraVe käsivoide.
Mun kädet vuotaa aina ihan verta ku nne on niin hajalla
Auttakaa! Mun käsiin on tullut jotain tosi kipeitä patteja! Sellaisia pieniä ja punaisia rakkuloita kämmenet täynnä
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.
Ratio
Mulla auttaa vaseliini. Olen kokeillut vaikka mitä apteekin ja kaupan rasvoja, mutta vaseliini on ainoa joka on auttanut. Aiemmin kädet olivat talvella ja joskus muulloin todella kuivat, sormien iho halkeili ja veresti ja pahimpina aikoina jouduin käyttämään paljon laastareita, jotta käsillä pystyi jotain tekemään.
Menee rikki, tosi ikävä vaiva. Bepanthenia niihin haavoihin ja ehjiinkin käsiin rasvaa usein. Ja tumput kädessä ulkona.
Sormenpäät ja kynsien vierustat halkeilevat, joskus jalkapohjatkin. Ainoa mikä mulle auttaa on muutaman viikon monivitamiinikuuri ja ahkera rasvaus. Kehäkukkavoide on hyvä, halpakaupassa maksaa muutaman euron iso purkki.
Vierailija kirjoitti:
Itse hain teboililta vaseliiniä. Venäläinen raakaöljy josta tehdään hoitaa ihoani kannattaa koittaa..
Sama
Lidlissä myytiin viime talvena vihreässä tuubissa vegaanisia käsirasvoja. Paransi ainakin minulla ihon kuntoa. Kovimmilla pakkasilla sekoitin rasvaan illalla pari tippaa kasvoille tarkoitettua öljyä. Nyt en ole muistanut tarkistaa onko myynnissä, taisi olla kausituote.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä myytiin viime talvena vihreässä tuubissa vegaanisia käsirasvoja. Paransi ainakin minulla ihon kuntoa. Kovimmilla pakkasilla sekoitin rasvaan illalla pari tippaa kasvoille tarkoitettua öljyä. Nyt en ole muistanut tarkistaa onko myynnissä, taisi olla kausituote.
Itse en uskalla ostaa lidlistä kosmetiikka koska ties missä tehtyjä ja eettisyydestä tietoakaan
En käytä mitään, en käy ulkona -> kädet kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja siihen ei auta kuin kortisonivoide.
Auttaa aika moni muukin asia. Lopeta noiden kortisonien tuhlaus.
Mulla on kädet taas jälleen ihan hirveessä kunnossa