Työpaikan pysäköintiongelmat
Menee ihan hermot minulla ja monella muullakin työpaikan pysäköintiongelmiin. Hyvinvointialueelle siirtymisen myötä pitää nykyisin esihenkilöiden kulkea jatkuvasti alueen suurimman kaupungin keskustaan kokouksiin. Mitään parkkipaikkoja ei tietenkään ole. Rakennusten pihoissa voi olla joku kourallinen tunnin paikkoja tms. mikä ei lämmitä, kun kokouksiin tulee kymmeniä ihmisiä ympäri seutukuntaa.
Julkisilla kulkeminen täältä syrjäseudulta ei todellakaan onnistu. Matkoihin menee kauheasti aikaa. Minunkin työhuoneeltani on keskustaan 1,5 tuntia autolla.
Tutuu, että ylin johto ei yhtään tajua kuinka hankalaa lähitapaamisiin on tulla. Kun on niiiiin kiva verkostoitua ja olla yhdessä innovatiivinen. Jos näitä livetapaamisia halutaan välttämättä järjestää, niin toivoisi pysäköinnin olevan järjestetty. Nyt ainoa "järjestäminen" on valvonnan tiukennus, eli omat vartijat vahtivat, että kukaan ei vaan siirrä parkkikiekkoa, vaan oikeasti autoakin siirretään esim. 1 t paikoilla. Sakot ovat varmat, jos myöhästyt vähääkään.
Kommentit (12)
Mitäs mun nyt sitten pitäisi asialle tehdä? En mä sulle parkkipaikaksi muutu.
Eikö siellä alueen suurimman kaupungin keskustassa ole maksullisia pysäköintipaikkoja? Kirjoita parkkimaksusta matkalasku työnantajalle.
Menee polkupyörällä ja talvella hiihdät.
Etäkokoukset käyttöön HOP HOP!
Säästöjä pitää hyvinvointialueiden tehdä!!
Teams kokoukset käyttöön. Aikaa ,rahaa ja vaivaa säästyy.
Pitäisitte enemmän etäkokouksia, niissä kaikissa asioissa, missä se mahdollista on.
Uskomatonta, että työntekijän tai viranhaltijan työajasta menee 1,5 tuntia kokousmatkaan.
Ja jopa kolme tuntia, jos kokous päättyy siten, että työaikaa on vielä jäljellä.
Eipä ihme, kun sanotaan, että julkinen puoli toimii meillä tehottomasti ja kalliisti.
Kun 7,5 tunnin työajasta lähes puolet menee pelkkään kokousmatkaan, autolla huristellen.
Kyllä siellä parkkipaikkoja on, ei ehkä etuoven vieressä mutta 1 km säteellä.
Ehdota, että kokoonnutte useimmiten etänä ja vain pari kertaa vuodessa livenä.
Pysäköi maksulliselle parkkipaikalle ja kululasku firmalle. Problem solved.
Sen jälkeen lähipalsutkin alkaa varmaan kummasti vähentyä.
Kyllä ihan varmasti joka kaupungissa on parkkeja. Tuleepahan hyötyliikuntaa kun ei oven eteen pääse.
Tietenkin laskutannparkin hyvinvointialueelta, jos pysäköin maksulliselle paikalle. Niitä maksullisia paikkoja ei todellakaan kuitenkaan ole usein lähimaillakaan. Aikatauluni ovat supertiukat. Ei minulla ole aikaa eka ajaa 1,5 t, sitten kävellä 2-3 km, kokoustaa ja sitten sama toiseen suuntaan.
Etäkokoukset olivat arkea ennen, mutta nyt sitten tavataan lähinä, kun se on muka niin paljon parempi tapa. Ihan älytöntä. Hybridikokouksia ei suostuta järjestämään, koska silloin paikalle ei tule juuri kukaan, kun kaikki valkkaavat Teamsin. Nyt on väläytetty, että tietosuojasyistä Teams ehkä kielletään täysin. Potilasasioissa se on jo kielletty.
Ap
Uli uli. Sulla on työpaikka.