Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako viiskymppisen enää erota? Onko edessä yksinäinen vanhuus?

Vierailija
23.11.2022 |

Lapset lensivät pesästä, pitkä avoliitto on ajatunut hankaluuksiin. Kannattaako tässä iässä enää haaveilla paremmasta elämästä? Vai jääkö sitä vallan yksin loppuiäkseen.

Olen siis nainen, ja arvelen ettei kunnollisia miehiä taida ollakaan. Tai jos onkin niin mistä edes löytäisi sellaisen kun ei käy kapakoissa eikä hyväksy viinaa juovia miehiä.

Kommentit (716)

Vierailija
621/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan ja ruman naisen pitää tyytyä omaan ukkoon tai elää yksin.

Vierailija
622/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies vaihtaa nuorempaan ja nätimpään? Hiiteen tuommoiset miehet. Kypsä ja fiksu nainen pärjää yksinkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei jaksa katsella vanhaa huuhkajaa. 

Vierailija
624/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini erosi hiukan alle  50-vuotiaana ja alkoi vasta sitten elää omaa elämäänsä omia toiveitaan toteuttaen ja käyttäen omia rahojaan. Osti mieleisensä huonekalut ja sopivia vaatteita. Matkusteli, kävi teatterissa ja näyttelyissä, seurusteli ystäviensä kanssa. Löysi vielä hieman myöhemmin mukavan miesystävän. Suosittelen kyllä eroa, jos teillä ei ole mitään yhteistä, on alko- tms. ongelmaa, väkivaltaa, välinpitämättömyyttä jne. Tee se - sinä elät vain kerran!

t. Tytär

Vierailija
625/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kuuluu vastata, että kannattaa. Itselläni kuitenkin toinen kokemus. Erosin miehen alkoholiongelman takia 3 vuotta sitten. Elämältä putosi pohja. Olen äärettömän yksinäinen ja masentunut, ollut koko ajan eron jälkeen. Lapset muuttaneet pois. Mieheni raitistui muutama vuosi sitten, lasten kautta olen tähän saanut vahvistuksen.  Nyt vaikuttaisi siltä, että on ihan oikeasti raitis ja se pitänyt jo kaksi vuotta. En ole nähnyt häntä kuukausiin. Nyt olen alkanut miettiä mahdollista yhteenpaluuta. Eron ainut syy oli alkoholismi. Olen aina rakastanut häntä eikä kyse ole pelkästään läheisriippuvuudesta. Tapasin eron jälkeen muutamia miehiä, mutta ei kiinnostanut pätkääkään enkä pystynyt mihinkään suhteeseen muiden miesten kanssa ja päätin elää yksin.  Se yksinäisyys mitä eron jälkeen tuntee on kauheaa. Eri asia jos erottu sen takia että ei ole enää rakkautta.  

Vierailija
626/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ero 50 v:nä lähes 30 vuotta kestäneestä parisuhteesta. Tätä palstaa lukeneena ajattelin, että vietän loppuelämäni yksin. Eipä siinä kauaa mennyt kun eteeni täysin odottamatta ilmestyi ihana 57 vuotias mies. Nyt ollaan oltu yhdessä yli vuosi.

Yksinäisyyttä ei kannata pelätä, mutta erotessa siihenkin vaihtoehtoon kannattaa varautua. Meillä on kuitenkin vain tämä yksi elämä, miksi elää parisuhteessa jossa ei ole enää onnellinen.

Vierailija
627/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jokin aika sitten huonosta suhteesta. Eräs tuttu nainen sanoi, että tulen jäämään yksin (koska olen tavallinen, hoikka ja ikääntyvä nainen). Jos jään yksin, sitten jään. Se on murheista nyt pienimpiä. 

Vierailija
628/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin jokin aika sitten huonosta suhteesta. Eräs tuttu nainen sanoi, että tulen jäämään yksin (koska olen tavallinen, hoikka ja ikääntyvä nainen). Jos jään yksin, sitten jään. Se on murheista nyt pienimpiä. 

Miehistäkin valtaosa on aivan tavallisia, mutta silti ovat sokeita omalle ulkonäölleen ikääntyessään. Pinnallista. 

Vierailija
629/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö vaikuttaa paljon parinvalinnassa.

Vierailija
630/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hoikkuus vaikuttaa, jos on vanha ja ruma? T. mies

Vierailija
631/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda naiseen. Niin minä tein.

Vierailija
632/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parisuhde ole hyvän elämän mitta. Tuuripeliä löytää seniori-iässä uusi suhde.

Vierailija
633/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda naiseen. Niin minä tein.

Yksin pärjää!

Vierailija
634/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kuuluu vastata, että kannattaa. Itselläni kuitenkin toinen kokemus. Erosin miehen alkoholiongelman takia 3 vuotta sitten. Elämältä putosi pohja. Olen äärettömän yksinäinen ja masentunut, ollut koko ajan eron jälkeen. Lapset muuttaneet pois. Mieheni raitistui muutama vuosi sitten, lasten kautta olen tähän saanut vahvistuksen.  Nyt vaikuttaisi siltä, että on ihan oikeasti raitis ja se pitänyt jo kaksi vuotta. En ole nähnyt häntä kuukausiin. Nyt olen alkanut miettiä mahdollista yhteenpaluuta. Eron ainut syy oli alkoholismi. Olen aina rakastanut häntä eikä kyse ole pelkästään läheisriippuvuudesta. Tapasin eron jälkeen muutamia miehiä, mutta ei kiinnostanut pätkääkään enkä pystynyt mihinkään suhteeseen muiden miesten kanssa ja päätin elää yksin.  Se yksinäisyys mitä eron jälkeen tuntee on kauheaa. Eri asia jos erottu sen takia että ei ole enää rakkautta.  

Jos oli väkivaltainen, tai muutenkaan ei osoittanut arvostusta ja välittämistä, niin kannattaisi laskea irti haihatuksesta.

Muussa tapauksessa on tietystikin ihanaa, jos voi unelmoida vielä yhteen paluusta. Nauti itsenäisyydestä, nauti päätöksien tekemisestä, kulje tarkkaavaisena, hymyillen ja keskustellen. Älä anna kenenkään huiputtaa itseäsi. 

Vierailija
635/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitää arvostaa itseään enemmän.

Vierailija
636/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhteessa ei kunnioiteta, ei sellaisella suhteella tee yhtikäs mitään.

Vierailija
637/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin, koska olin itsestäänselvyys ja olin yksinäinen. Ei suhteessa pitäisi potea yksinäisyyttä. Nyt olen yksin, mutta en ole yksinäinen.

Vierailija
638/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kuin kämppiskaveri mieheni kanssa ja olen tosi tyytyväinen. Emme näe vaivaa toistemme eteen, mutta on meistä  arkista seuraa toisillemme. Teen edelleen paljon kotitaloustöitä yksin, mutta osaan olla kiitollinen miehen osuudesta talotekniikan ja raskaimpien hommien tekemisestä ja erityisesti taloudellisesta turvallisuudesta ja mahdollisuudesta tähän asumismuotoon. Emme syö yhdessä, joten en ole sidottu aikatauluihin, näen ystäviä, liikun, harrastan ja touhuan sen kummemmin niistä tilittämättä. Tilini on oma. Ihan yksin en haluaisi olla, mutta mistään hinnasta en haluaisi aloittaa minkäänlaista parisuhdetta uuden miehen kanssa. 

Vierailija
639/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun kuin kämppiskaveri mieheni kanssa ja olen tosi tyytyväinen. Emme näe vaivaa toistemme eteen, mutta on meistä  arkista seuraa toisillemme. Teen edelleen paljon kotitaloustöitä yksin, mutta osaan olla kiitollinen miehen osuudesta talotekniikan ja raskaimpien hommien tekemisestä ja erityisesti taloudellisesta turvallisuudesta ja mahdollisuudesta tähän asumismuotoon. Emme syö yhdessä, joten en ole sidottu aikatauluihin, näen ystäviä, liikun, harrastan ja touhuan sen kummemmin niistä tilittämättä. Tilini on oma. Ihan yksin en haluaisi olla, mutta mistään hinnasta en haluaisi aloittaa minkäänlaista parisuhdetta uuden miehen kanssa. 

Surullista.

Vierailija
640/716 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista.

Mikä kohta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan