kannattaako viiskymppisen enää erota? Onko edessä yksinäinen vanhuus?
Lapset lensivät pesästä, pitkä avoliitto on ajatunut hankaluuksiin. Kannattaako tässä iässä enää haaveilla paremmasta elämästä? Vai jääkö sitä vallan yksin loppuiäkseen.
Olen siis nainen, ja arvelen ettei kunnollisia miehiä taida ollakaan. Tai jos onkin niin mistä edes löytäisi sellaisen kun ei käy kapakoissa eikä hyväksy viinaa juovia miehiä.
Kommentit (716)
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä uutta miestä tarvitset? Voithan elää omanlaista itsenäisen naisen elämää, eihän sen tarvitse olla yksinäistä jos elämä muuten on kuosissa.
Juuri näin! Ihana elämä ilman taakkaa. Vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Älä eroa ikinä. Kadut.
Ja höpö, höpö! Miksi olla niin takertunut toiseen.
Mieluummin yksinäinen vanhuus kuin kärvistelee huonossa suhteessa!
Vierailija kirjoitti:
En voi kuin ihmetellä, jos joku eroaa pitkän liiton jälkeen. Joo, vikaa täytyy korvien välistä löytyä. Kunnioitan ihmisiä, jotka eivät nosta kytkintä.
Minä kunnioitan ihmisiä, jotka uskaltavat elää omannäköistä, onnellista elämää välittämättä siitä, mitä joku ulla utelias ajattelee eivätkä tyydy huonoon.
Vierailija kirjoitti:
Älä eroa ikinä. Kadut.
T. Jätettty viisikymppinen mies, jonka pitääkin opetella taas käymään kaupassa, tekemään ruokaa, siivoamaan, kehittämään itse lomille tekemistä, olemaan yksin.
Miksi rikkoa parisuhde vanhana? Jättäjä tekee väärin.
Kenellekään ulkopuoliselle ei kuulu pätkän vertaa se, eroaako joku.
Mietin myös eroa. En mieti uutta kumppania, en ainakaan heti edes haluaisi uutta parisuhdetta. Ainakin nyt tuntuu, etten enää edes haluaisi asuinkumppania tai avioliittoa. Ystäviä ja seurustelukumppani saattaisi tulla kysymykseen myöhemmin.
Lapseni asuvat kotona ja ystäviä ja harrastuksia minulla on, joten en pelkää yksinäisyyttä. Ainakaan nyt. Ja voihan sitä vanhana mennä johonkin hoitokotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mutta jos onkin sitten kovin yksinäistä. Ei ole oikein tullut pidettyä yhteyttä yllä kavereihin, ei jaksa oikein harrastaa mitään.
Mitä yksinäinen tekee vaikkapa viikonloppuna? Kenen kanssa lähteä vaikkapa matkoille? Jutella päivän asioista?
Mitä sä tänne tulet valittamaan oman elämäsi surkeutta? Itse olet siihen syyllinen
aika mulkku olet
Elämä on lyhyt. Jos suhde on huono eikä siinä voi hyvin (vaikka olisi yrittänyt kaikkensa), on oikea syy lähteä.
Jos olet tavallisen näköinen nainen ja ikää on, turha haaveilla enää parisuhteesta. Maailma on mennyt pinnalliseksi.
Kannattaa yrittää jatkaa. Teidän vanhuus on helpompaa lapsillenne. Jatkossa ei ehkä ole kunnollista vanhushoitoa ja jäävät lasten harteille.
Voi tulla sotakin. Turvallisempaa pysyä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös eroa. En mieti uutta kumppania, en ainakaan heti edes haluaisi uutta parisuhdetta. Ainakin nyt tuntuu, etten enää edes haluaisi asuinkumppania tai avioliittoa. Ystäviä ja seurustelukumppani saattaisi tulla kysymykseen myöhemmin.
Lapseni asuvat kotona ja ystäviä ja harrastuksia minulla on, joten en pelkää yksinäisyyttä. Ainakaan nyt. Ja voihan sitä vanhana mennä johonkin hoitokotiin.
Hoivakodit ajetaan alas. Lapsille vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa yrittää jatkaa. Teidän vanhuus on helpompaa lapsillenne. Jatkossa ei ehkä ole kunnollista vanhushoitoa ja jäävät lasten harteille.
Voi tulla sotakin. Turvallisempaa pysyä yhdessä.
Fyysinen väkivalta on ainoa asia, joka puoltaa eroa. Mikään muu ei.
Normaalin perusarjen pitäisi riittää. Mihin romantiikkaa ja seksiä enää tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi kuin ihmetellä, jos joku eroaa pitkän liiton jälkeen. Joo, vikaa täytyy korvien välistä löytyä. Kunnioitan ihmisiä, jotka eivät nosta kytkintä.
Minä kunnioitan ihmisiä, jotka uskaltavat elää omannäköistä, onnellista elämää välittämättä siitä, mitä joku ulla utelias ajattelee eivätkä tyydy huonoon.
Entä muiden ihmisten tunteet?
Itsestä se on kiinni, miten parisuhde kukoistaa. Jos olet hankala ihminen, ei mikään parisuhde tule säilymään. Eläkeikäisten parisuhteita kaatuu koko ajan, mutta ei kannata silti antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa erota. Perinteinen parisuhdemalli tarvitsee pöyhimistä.
Hyvä Sinä! Näin on!
Älä eroa ikinä. Kadut.