Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (130)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En voi kutsua tänne ketään, 30 neliön asunto.

Ai olet siis niin iso, ettei 30 neliön yksiöön sovi ketään toista yksinäistä. Olette siis niin köyhiä sossun elättejä, ettei ole varaa hakea torilta kympin joulukuusta, ostaa parilla eurolla puolen kilon torttutaikinaa ja tehdä torttua, ei ole varaa leipoa pikkupullia eikä sämylöitä, vehnäjauho 2 kg maksaa prismassa alle euron. Kynttilä 1e jne.

Usein nää yksinäiset valittajat ovat sellaisia ,ettei mitään viitsitä tehdä asioiden eteen ja nähdä vaivaa,,,,, tullaan kyllä mieluusti ,jos joku laittaa kauniin joulun ja kutsuu.

Olen laittanut ihanan joulun kuusineen ,valoineen ja koristeineen jne , laitoin sinkkuna, laitoimme, kun ei meillä ollut vielä lapsia, toki sitten lasten ollessa pieniä ja isojakin kotona. Ja laitan nytkin kun olen kasikymppinen.

• ylös 2
  • alas 13
Vierailija

Sääli on todellakin turhaa, veikkaan että suuri osa meistä ns "yksinäisistä" on valinnut näin. T. sukujouluissa vuosikymmenet ramppaamaan joutunut.ps. jos sinulla on lapsia, muista muistuttaa heille että heillä on oikeus omannäköiseensä Jouluun äläkä velvoita heitä mihinkään, kiitos.

• ylös 12
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sääliäsi ei kukaan kaipaa ja säälijoulu on varmin tapa pilata ihmisen vuosi. Miten joku edes voi ajatella noin?

Vierailija

Minä en ainakaan halua mennä jouluna minnekään. Hirveää kiirettä ja suorittamista että saadaan täydellinen jouluateria ja lahjaröykkiöt lapsille.

Jos lunta on (asun onneksi melko pohjoisessa), hiippailen taas metsään tekemään lumimajan paikkakunnan lapsille. Kartta jouluaamuksi tuttuun paikkaan niin pääsevät etsimään aarteita sieltä. Toistaiseksi en ole jäänyt kiinni, vaikka lapset yrittävät vakoilla leikkipuistoa jonne jätän kartan :D

Tämä on kuuleman mukaan ilahduttanut monia köyhempiä perheitä, ja se tuottaa iloa minullekin.

t. yksi palstavakkarimiehistä

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Minä yritin kutsua sukulaisia meille. Eivät halunneet tulla, vaan meidän on taas mentävä heille (yhdessä siis puhuttiin, kummin päin kyläiltäisiin tänä vuonna. En ole väkisin kenenkään nurkkiin tuppaamassa.) Kadehdin vähän heitä, joilla on munaa jäädä kotiin ja pystyvät nauttimaan siitä potematta syyllisyyttä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua mennä jouluna minnekään. Hirveää kiirettä ja suorittamista että saadaan täydellinen jouluateria ja lahjaröykkiöt lapsille.

Jos lunta on (asun onneksi melko pohjoisessa), hiippailen taas metsään tekemään lumimajan paikkakunnan lapsille. Kartta jouluaamuksi tuttuun paikkaan niin pääsevät etsimään aarteita sieltä. Toistaiseksi en ole jäänyt kiinni, vaikka lapset yrittävät vakoilla leikkipuistoa jonne jätän kartan :D

Tämä on kuuleman mukaan ilahduttanut monia köyhempiä perheitä, ja se tuottaa iloa minullekin.

t. yksi palstavakkarimiehistä

Alapeukutusta.

Naiset vihaavat tällaista hiippailua. Sinun kuuluisi tehdä maja suurieleisesti ja julistaa kuinka lapset ovat tärkeitä ja meidän pitäisi kaikkien tehdä asioita lasten eteen (kuten sinä sankarina teet).

Sitten jakaisit ihmisille firmasi esitteitä tms, ja kertoisit kuinka 0,1% tuotoista menee lapsiperheille (siis lähinnä omalle perheellesi).

Vierailija

On se minusta säälittävää. Minä tykkään mennä herkuttelemaan sukulaisen luo kun siellä odottaa valmis herkkupöytä. On laatikoita, kinkkua yms. Lopuksi kunnon torttukahvit. Voiko olla mitään mukavampaa. Kaikki sanovat että on ihan kauheaa mennä meluavien lasten luo. Meillä ei ryypätä ja meluta liikaa vaan kaikki ovat normaalisti. Ei mitään kauheaa.

Vierailija

Minulla on tuollainen tilanne, mutta olen ratkaissut asian toimimalla jouluisin pukkina. Siinä tienaa mukavasti ja pääsee näkemään sitä perhejouluakin enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija

en aina jaksa juhlia perheeni kanssa. Sisareni paskoo kaikki joulut sillä, että hän haluaa että tehdään asiat tietyllä lailla ja että syödään aina tiettyjä ruokia ja että kaikki vietetään aina samalla käsikirjoituksella. Itse kannatan enemmän mallia, jossa on vähän vaihteluakin ja jossa saisi edes joskus kokea muidenkin perheenjäsenten toivoman joulun, mutta jos perheessä on yksi itsekäs maantiejyrä/jouluhullu, niin minkäs teet.  Ei hän kykene tajuamaan ettei aina tarvitse juhlia hänen suunnitelmiensa mukaan tai että voisi olla hauskaa viettää toisenkinlaisia jouluja.

En jaksa riidellä asiasta, joten olen ratkaissut asian sitten niin, että ihan vapaaehtoisesti vietän joskus joulua omissa oloissani/kumppanini kanssa. Viime jouluna kumppanini halusi suunnitella koko joulun ja se passasi minulle, tänä jouluna ollaan puhuttu että ei ehkä tehdä mitään, ehkä käydään jossain joulukierroksella lähimpien luona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun kutsuttiin. Olisin mieluummin ollut kotona ilman stressaamista mistään.

Ei ole pakko mennä. On ihan ok sanoa, että viettää mieluummin joulua kotona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ai olet siis niin iso, ettei 30 neliön yksiöön sovi ketään toista yksinäistä. Olette siis niin köyhiä sossun elättejä, ettei ole varaa hakea torilta kympin joulukuusta, ostaa parilla eurolla puolen kilon torttutaikinaa ja tehdä torttua, ei ole varaa leipoa pikkupullia eikä sämylöitä, vehnäjauho 2 kg maksaa prismassa alle euron. Kynttilä 1e jne.

Usein nää yksinäiset valittajat ovat sellaisia ,ettei mitään viitsitä tehdä asioiden eteen ja nähdä vaivaa,,,,, tullaan kyllä mieluusti ,jos joku laittaa kauniin joulun ja kutsuu.

Olen laittanut ihanan joulun kuusineen ,valoineen ja koristeineen jne , laitoin sinkkuna, laitoimme, kun ei meillä ollut vielä lapsia, toki sitten lasten ollessa pieniä ja isojakin kotona. Ja laitan nytkin kun olen kasikymppinen.

Olet kyllä aika todellisuudesta vieraantunut. Meillä täällä Tampereella keskikokoinen kuusi maksoi torilla 40-60 euroa pari vuotta sitten. Eiköhän hinnat ole nousseet täksi vuodeksi reilusti, kun kaikki muukin kallistuu. Ja mitä se kuusi muutenkaan liittyy siihen, onko yksinäinen ihminen, jolla ei ole läheisiä kenen kanssa viettää joulua? Urpo.

Vierailija

MInä en ymmärrä näitä kieli vyön alla kylässä juoksevia juoluttajia, jotka valittavat, kun on pakko ravata sukulaisissa ja stressaa ja on kamalaa. Ettekö osaa sanoa, että ei kiinnosta kyläilyrumba vaan haluan olla rauhassa kotona kerrankin, kun siihen on mahdollisuus? Ei toisten toiveisiin/vaatimuksiin kukaan pakota suostumaan. Kai teillä omakin tahto on? Kasvattakaa nyt vähän selkärankaa hyvät ihmiset. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos olet kahdeksankymppinen, niin et kai ollut aikoinaan "sinkku". Silloin ei ymmärtääkseni käytetty sitä sanaa. Olit neiti-ihminen tmv. Toki sanaa voi käyttää takautuvasti noin, mutta se tuntuu kovin anakronistiselta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On se minusta säälittävää. Minä tykkään mennä herkuttelemaan sukulaisen luo kun siellä odottaa valmis herkkupöytä. On laatikoita, kinkkua yms. Lopuksi kunnon torttukahvit. Voiko olla mitään mukavampaa. Kaikki sanovat että on ihan kauheaa mennä meluavien lasten luo. Meillä ei ryypätä ja meluta liikaa vaan kaikki ovat normaalisti. Ei mitään kauheaa.

Olet lokkeilija, joka hyötyy näistä uhrautuvista äitityypeistä, jotka viettävät koko joulun ja sitä edeltävän viikon keittiössä raataen. En kutsuisi sinua kylään, et varmaan edes kysy, että mitä ruokaa voisit itse tuoda vaan saavut aina kahta kättä heiluttaen ja syöt toisten rahoilla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
en aina jaksa juhlia perheeni kanssa. Sisareni paskoo kaikki joulut sillä, että hän haluaa että tehdään asiat tietyllä lailla ja että syödään aina tiettyjä ruokia ja että kaikki vietetään aina samalla käsikirjoituksella. Itse kannatan enemmän mallia, jossa on vähän vaihteluakin ja jossa saisi edes joskus kokea muidenkin perheenjäsenten toivoman joulun, mutta jos perheessä on yksi itsekäs maantiejyrä/jouluhullu, niin minkäs teet.  Ei hän kykene tajuamaan ettei aina tarvitse juhlia hänen suunnitelmiensa mukaan tai että voisi olla hauskaa viettää toisenkinlaisia jouluja.

En jaksa riidellä asiasta, joten olen ratkaissut asian sitten niin, että ihan vapaaehtoisesti vietän joskus joulua omissa oloissani/kumppanini kanssa. Viime jouluna kumppanini halusi suunnitella koko joulun ja se passasi minulle, tänä jouluna ollaan puhuttu että ei ehkä tehdä mitään, ehkä käydään jossain joulukierroksella lähimpien luona.

Ihan ilman riitelyäkin voi sanoa, että en tule jouluksi, kun yksi määrää tahdin ja muiden toiveita ei kuunnella. Vietän mieluummin oman näköistäni joulua. Jos ei mene perille kerralla, voi syyn pois jäämiseen toistaa joka vuosi, niin kauan, että joulun*tsi hellittää, jos haluaa viettää yhteistä joulua. Jos ei hellitä, niin sittenpä saatte jatkossa viettää sellaista joulua kuin haluatte. Suu kannattaa avata ja tehdä asialle jotakin, mieluummin kuin ärsyyntyä aina samasta asiasta.

Vierailija

Minä haluaisin viettää joulun yksin, olisi ihanan rauhaisaa. Mutta äiti VAATII minua jouluksi kotikotiin. Jos sanon, että haluan olla joulun yksiin alkaa märinä: "Mitä sinä siellä yksin möhötät? Oletko masentunut?" jne. Narsisti-isäni pilasi raivoamalla niin monta lapsuuden jouluani, ettei hirveästi kiinnostaisi mennä hänen seuraansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin viettää joulun yksin, olisi ihanan rauhaisaa. Mutta äiti VAATII minua jouluksi kotikotiin. Jos sanon, että haluan olla joulun yksiin alkaa märinä: "Mitä sinä siellä yksin möhötät? Oletko masentunut?" jne. Narsisti-isäni pilasi raivoamalla niin monta lapsuuden jouluani, ettei hirveästi kiinnostaisi mennä hänen seuraansa.

Lisään vielä, että tänä vuonna taidan oikeasti jättää menemättä. Märisköön, jos haluaa. Ei voi enää käyttää sitäkään syytä, että "mitä mökötön pikkuasunnossani", kun muutin isompaan. En ole pikkulapsi. Mieluummin herään aamulla omassa rauhassani, kokkaan itselleni mitä mielin, katson televisiota, käyn kävelyllä, kuuntelen joululauluja ja illalla lähden jouluyön messuun.

Sivut