Sivut

Kommentit (130)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi just veljet varsinkin esikoiset tuntuu olevan kus ipäisimpiä ihmisiä mitä on.
Joku kateuskompkeksihan niillä.

Mulla on maailman paras isoveli, itse asiassa 2kpl.

Toisille naisille veljet on ongelma kun ei saa etuja ja hyötyjä vain olemalla nainen. Perheen jäsenet harvoin kannattelee ja nostaa jalustalle

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta vuosia suostuin aina menemään anoppilaan jouluksi.
Pöydässä oli oarhaat astiat ja ruokailun jälkeen anoppi jakoi tiskivuorot, naisille.

Ei ne tiskit itsekseen peseydy.

Kerran vein jouluaiheisia kertakäyttöastioita ennen joulua ja ilmoitin minä en enää tiskaa.

Aattona naurettiin mulle ja tiskaamasta löysin itseni.

Viimeisenä jouluna anoppilassa olin pitkällä raskaana ja kieltäydyin tiskaamasta. Anoppi yritti voin tiskata erissä jne ja lopulta toiset miniät otti mun paikan. En voinut edes kunnolla seistä ja olisi pitänyt tiskata.

Annoin apelle lahjaksi essun, jossa luki tiskaan joulutiskit joulu 20xx ja seuraavalle veljekselle seuraavan vuoden jne.

Kun olin äiti, jäimme kotiin ja minun vanhemmst tulivst meille jouluksi. Tiskikone pyörii. Tätä perinnettä ollaan hatkettu siitä
Asti.

En tiedä kuka anoppilassa tiskaa. Minä en ainakaan

Miten ihmeessä suostuit menemään sinne anoppilaan? 

Mitäs ukot teki sillä aikaa? "Ei ne lumet itsekseen pihalta häviä, mars lumia luomaan!"?

"Ei ne saunapuut itsekseen kulkeudu, mars saunapuusavottaan siitä!"?

Tuo on myytti. Känniukkeleista ei ole lumitöihin (saati että niitä jouluna olisikaan) saati että puilla lämmitettäisiin, saati tuoreilla, vasta hakatuilla klapeilla. Rassukka kuvittelet jotain sadan vuoden takaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mikä tuossa nyt säälittää? Ymmärrän, jos ei paikkaa missä olla jouluna esim. asunnoton. Muuten ei mitään säälittävää.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Mua ei stressaa joulu yhtään vaan joulumyyjäiset, joihin nakitin itseni. Onneksi ne on sunnuntai-iltana ohi.

Vierailija

Kun tuota sääliäsi tänne tekopyhästi voivottelet, niin mitäpäs jos raahaudut säälimisen sijaan vaikka teidän lähimmälle senuoritalolle, väkerrät kaikille asukkaille omat joulukortit ja ison suklaarasian vastaanottoon yleiseen jakoon joulukahville. Sitten ei tartte ihan niin hirveästi voivotella ja säälitellä. MOnelle se sun muistamisesti voi olla koko joulun isoin tapahtuma.

Muita kohteita turvakodit, sairaalat jne. Etsi niitä ja vie joulumieltä. 

Vierailija

Minä olen viettänyt lukuisia jouluja yksin. On siinä jotain surullistakin, mutta oikeastaan pidän yksinäisyydestä jouluna. Radiosta tulee mukavaa ohjelmaa, voi lukea tai tehdä mitä mieleen juolahtaa.

Vierailija

Otsikkoon:

1. Miksi jouluksi pitäisi mennä johonkin? Miksei voi olla rauhassa kotonaan?

2. Miksi sinne kotiin pitäisi kutsua (nimenomaan) sukulaisia? Siis sehän edellyttäisi ruokatarjoilua, isoja tiloja, ehkä lahjojen ostoa jne. Viittaan kohtaan 1.

Joulun Rauhaa, se on se tärkein ja halutuin lahja ainakin meille aikuisille.
Minut todennäköisesti kutsutaan (taas) lähisukulaisen perheen meluisaan aattoiltaan. Jätän väliin, mutta vien lahjat hyvissä ajoin ja vietän hetken heidän luonaan mukavissa tunnelmissa, pienellä porukalla.

Vierailija

Me viihdymme jouluna miehen kanssa ihan kahdestaan. Aikoinaan tuli vietettyä joulua sukkuloiden omien ja miehen sukulaisten välillä, enkä kaipaa niitä aikoja. Aatto kuuluu viettää rauhassa ja nautiskellen kotona, mukavassa pyjamassa ja villasukat jalassa. Ruokien ei tarvitse olla ns. jouluruokia.

Ymmärrän silti, että on paljon ihmisiä, jotka kärsivät yksinäisestä joulusta.

Täysin yksin olen viettänyt joulun kerran nuoruudessani, kun en jaksanut lähteä ruuhkajunalla pitkää matkaa kotipuoleen kolmen kissan kanssa. Mutta ihan hyvin sekin sitten meni. Taisin syödä nakkeja ja perunasalaattia.

Vierailija

Tykkään olla yksin ja viettää joulun just niin kuin haluan. Syödä hyvin kun haluan, kuunnella musiikkia, lukea, katsoa leffoja, lähteä kävelylle vaikka keskellä yötä, vaappua kerrankin lähibaariin nappaamaan yhden jouluviskin. Bongata joulupukkeja.

Tilata kotiin syntinen joulupitsa. Tehdä pihalle enkelinkuvia hankeen.

En minä ikinä ole yksinäinen. Sitä on vaikea läheisriippuvaisten tajuta. Minulla on sosiaalinen elämä ja ystäviä, mutta pieni annos näitä harvakseen riittää.

Vierailija

Jalustapakkomielle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi just veljet varsinkin esikoiset tuntuu olevan kus ipäisimpiä ihmisiä mitä on.
Joku kateuskompkeksihan niillä.

Mulla on maailman paras isoveli, itse asiassa 2kpl.

Toisille naisille veljet on ongelma kun ei saa etuja ja hyötyjä vain olemalla nainen. Perheen jäsenet harvoin kannattelee ja nostaa jalustalle

Mene nyt hevlettiin siitä Huåris.

Sieltä taisi löytyä yksi ongelmainen

Vierailija

On tällä muutkin joulun yksin,eikä sitä itke..Miksi et tee joulua itsellesi? Mikä estää? Mene lähiösi kirkoon: Joulu yön messun.Johan tulee Joulumietä ja Joulun oikeaa sanomaa.ps. Ne jotka on F.B. voivat ventovierat kutsua joulunsa nytti kestin merkeissä sietäAihestahan oli juttua vuosi sitten tai pyydä kerrostalosi asukaan toisen yksinäisen joulua kanssasi istuu.terv.mutsi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun kutsuttiin. Olisin mieluummin ollut kotona ilman stressaamista mistään.

Aina voi perua. Saat pahan flunssan.

Tapana ei ole valehdella. Ei voi oikein kieltäytyäkään kun aina voi olla viimeinen mahdollisuus nähdä vanhempia.

Vierailija

miksi joulua pitäisi viettää? Etkö sinä tapaa sukulaisiasi muulloin kuin joulun aikaan? Itse ainakin tapaan sukulaisiani ja läheisiäni pitkin vuotta eikä näin ollen joulu ole mitenkään sen erityisempi vapaa-ajan jakso. En ole mikään uskontohihhuli, joten silläkään syyllä en viitsi joulua erikseen viettää, eikä kiinnosta ottaa osaa kerskakulutuksenkaan. Jos nyt jotain hyvä joulun pyhissä on, niin se, että saa olla pari päivää täysin ilman velvoitteita. Minulla on paikka (ja jopa paikkoja) mihin mennä joulunkin aikaan, mutta se on nyt ihan vireystasosta kiinni, että viitsiikö sinne mennä.   Ei se joulu mitenkään niin erityinen ajanjakso ole, paitsi siinä mielessä, että saa nauttia pimeydestä ja tähtitaivaasta

Vierailija

Harmi kyllä aika monelle joulu on aikaa jolloin on monta paikkaa joissa täytyy käydä.

Meillekin. Ensin yhteen paikkaan syömään, sitten välissä vierailulle toiseen, ja kolmanteen paikkaan hirveällä kiireellä illaksi kun paikoissa yksi ja kaksi on yritetty viivyttää vieraiden lähtöä kaikilla mahdollisilla keinoilla.

Kun joulupäivänä olisi aikaa viimein rauhoittua, isäntäväen on puolestaan lähdettävä vierailulle. Eli kamat kasaan ja kotiin. VIHDOIN päästään lämittämään naisystävän kanssa sauna ja voidaan olla omassa rauhassa.

Vierailija

Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ei kaikille joulu merkitse mitään edes vähäisissä määrin. Eikä välttämättä mikään muukaan kalenteriin merkitty sattumanvarainen numero. Niin vaan planeetat jatkavat radoillaan, olipa siinä numero mikä tahansa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.