Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joululahjoja joita yksikään alle 60-v ei halua

Vierailija
23.11.2022 |

Vihreät kuulat
Juhlapöydän konvehteja
Kaikkinaista tehty
Tommi Kinnusen uusin romaani

Kommentit (676)

Vierailija
181/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja voi olla huono ostos, se on niin spesifiä mikä on kenestäkään hyvä kirja. Myös herkut, ellei tiedä mistä joku nimenomaan tykkää. Itse kyllä tykkäisin vihreistä kuulista ja juhlapöydän konvehdeista.

Vierailija
182/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarvitse mitään , joten en halua joululahjaa.

Tämä on nyt kolmas Joulu näin.

Kerroimme lapsillemme että me emme tarvitse, emmekä halua yhtään joululahjaa.

Sama on myös heille päin.

Emme osta Joululahjoja aikuisille lapsillemme, emmekä ( siis enää , tämä 3.s joulu näin) lapsenlapsillemme.

Lapsemme eivät myöskään "hukuta" omia lapsiaan Joululahja vyöryn alle.

He saavat kuulumma 3-4 joululahjaa/ per lapsi.

Kaikki muu joulun vietto on ennallaan. On perinteet jouluruuissa, vierailuissa, koristeissa, joulukuussa ja koko Joulu on muuten täynnä perinteitä, mut ei meille aikuisille lahjoja.

Olemme jo useana Jouluna vieneet Seurakunnan Joulukeräykseen vähävaraisille ruokakasseja.

Seurakunnan lehdessä on lista mitä rupkakassiin voi laittaa, ei tietenkään mitään tuore tuotteita, eikä eineksiäkään, vaan kuivaruokaa. Kuten kahvia, kaaota, teetä, pipareita, riissiä, muroja, suklaarasia jne jne jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä kuulia ei halua kukaan

Vierailija
184/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirja voi olla huono ostos, se on niin spesifiä mikä on kenestäkään hyvä kirja. Myös herkut, ellei tiedä mistä joku nimenomaan tykkää. Itse kyllä tykkäisin vihreistä kuulista ja juhlapöydän konvehdeista.

Oikeassa olet. Kirjan voi ostaa lahjaksi, jos tietää, mitä kirjaa toinen toivoo. Minä ostin itselleni joululahjaksi juuri ne kirjat, jotka haluan lukea.

Vierailija
185/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo käteisellä täytetty villasukkahan on aivan briljantti lahjaidea näin energiakriisin juhlavuotena!

Ostin aikuisille tyttärille ulkomailta luksuslaukut, kun tiesin niiden olevan toivelistalla. Niillä on myös oman käytön jälkeistä jälleenmyyntiarvoa. Minimalismiin taipuvaisille pojille vastaava lahja on ollut hakusessa, mutta tuo ideahan pelastaa kaiken. Tilisiirrothan ne vasta tylsiä ovat ja niihin tarraa verottaja kuin koriste pihkaiseen kuuseen.

Vierailija
186/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kodin koriste-esineitä.

Vierailija
187/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottajaa nyt kaikki opiksenne että tuollaisia lahjoja ei saa haluta. Vihreitä kuulia voi ostaa ja sanoa tutuille että ne on lahjaksi tädille. Sitten syö ne salaa pimeässä ettei kukaan vain näe ja kauhistele ja rupea hyljeksimään.

Vierailija
188/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse tehdyt jutut on ihan parhaita lahjoja minusta. Nuo konvehdit ja Vihreät kuulatkin ihan ok, vaikkeivat suurimpiin herkkuihini kuulukaan. Vähitellen menee iltapäiväkahvien kanssa.

Sitten taas jonkun mainitsema raha olisi minulle maailman tylsin lahja. Sitä tienaan töissä ihan tarpeeksi, en kaipaa mitään pieniä lahjarahoja. Paljon kivampi joku henkilökohtaisesti mietitty tavaralahja, jos jotain haluaa antaa - ei toki tarvi.

Ihan sääliksi käy kun olet niin vammainen ettet pysty mitään itsellesi ostamaan.

Ap voisi ihan itse hommata sitä rahaa, esim. töitä tekemällä, niin ei tarvitsisi joululahjaksi vinkua.

Vierailija
189/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit

Vierailija
190/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pandan suklaa

Kukaan ei halua Pandan suklaata, hyi helwatta.

Vierailija
191/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pandan suklaa

Kukaan ei halua Pandan suklaata, hyi helwatta.

Jep! En ostaisi pandan suklaakonvehteja edes pahimmalle vihamiehelleni

Vierailija
192/676 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreitä kuulia

Vierailija
193/676 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa

Vierailija
194/676 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät kuulat on karseita

Vierailija
195/676 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tietääkseni et ole kysynyt minulta. Miksi siis väität, etten halua jotain mitä sinä et halua? 

Minun vastaukseni tosin on, että en halua kenenkään käyttävän rahaa minun joululahjoihin, koska listalla on sellaista, mitä voin ostaa ihan itse. 

Keinutuolin olisin halunnut jo monta vuotta sitten, mutta niiden hinta yllätti, joten ostin vain keinuvan nojatuolin. Se oli edullisempi. 

- Alle 60-vuotias

Vierailija
196/676 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rahalahjan toivojat, vaihdatteko te seteleitä keskenänne? Vai meneekö se niin, että mulle rahaa paljon muilta ja minulta muille riittää Hyvän joulun toivotus viestillä? 

Vierailija
197/676 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on paras lahja.

Ja HUOM tilisiirtona, ei mitään seteleitä villasukkien sisään!

Eli sun mielestä olis parast kun siirrellään rahaa toinen toistemme tileille? Vai meneekö se niin, että vain sun tilille rahaa, ei muiden? Raha joululahjana on sopiva vain silloin, jos lahjan saajalla ei ole mitään tai hyvin vähäisesti omia tuloja mutta leikki-ikäkin on ohi ja lahjan antajalla on varallisuutta riittävästi. Esim. hyvätuloiselta kummilta koululaiselle. Muussa tapauksessa sen toivominen lahjaksi on moukkamaista ja itsekästä. 

Vierailija
198/676 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha on paras lahja.

Ja HUOM tilisiirtona, ei mitään seteleitä villasukkien sisään!

Eli sun mielestä olis parast kun siirrellään rahaa toinen toistemme tileille? Vai meneekö se niin, että vain sun tilille rahaa, ei muiden? Raha joululahjana on sopiva vain silloin, jos lahjan saajalla ei ole mitään tai hyvin vähäisesti omia tuloja mutta leikki-ikäkin on ohi ja lahjan antajalla on varallisuutta riittävästi. Esim. hyvätuloiselta kummilta koululaiselle. Muussa tapauksessa sen toivominen lahjaksi on moukkamaista ja itsekästä. 

Kaikki siirtää toistensa tileille 100 euroa. Silloin kaikki saa ja antaa.

Vierailija
199/676 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt tuosta ettei villasukista enää tykätä. Olen ollut sellaisia kutomassa muutamallekin sukulaiselle, olen kohtalaisen taitava kutomaan ja olen jopa ajatellut että ihmiset arvostaisi kun tietää että on vaivaa nähty lahjaa varten ja yritän miettiä värit ja kuviot lahjansaajan persoonan ja tyylin mukaan. Jos ne sitten kiittääkin kohteliaisuudesta ja miettii, että pahus kun nämä takassakin savuttaa kun niitä hävittää...

- n. 48 v, koodari ja villasukkamummo

No, mun viisi lastenlasta, 8-20 v., haluavat villasukkia ja lapasia niin, että hyvä kun ehdin neulomaan tarpeeksi.

Vierailija
200/676 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreitä kuulia ei halua kukaan

Puhu vaan omasta puolestasi.

Voisit maatessasi laskea, kuonka moni niitä tässäkin ketjussa ottaisi.