Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vitutti kun sain perintöä

En ymmärrä
23.11.2022 |

Niin joutu antaa 50 tonnia verottajalle vaikka siitä perinnästä on jo maksettu veroja eikä verottaja ole tehnyt mitään sen perinnön eteen. Vituttaa antaa 50 tonnia ilmaiseksi. Siitä hyvästä teen 50 tonnilla pimeetä työtä.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa perinnöstä joutuu maksamaan veroa kovin vähän. Perintö on tuloa mihin ei ole itse panostanut mitään.

Maksaisin mielelläni 50% veroja, jos saisin jostakin perintö. Jopa enemmänkin!

Maksaisitko yli 50% veroja, jotta lapsesi saisivat sinun tilillä olevat rahat käyttöön, kun kuolet?

Vierailija
42/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöveroa pitää nostaa entisestään. Se lisäisi matkaa kohti mahdollisuuksien tasa-arvoa ja lopulta kaventaa terveys- ja hyvinvointieroja.

Te perijät ette ole tehneet mitään rahan eteen. Satuitte vain syntymään tuollaiseen sukuun/perheeseen. Ei ole mitenkään omaa ansiotanne.

Ehkä sinun kannattaa ajatella asiaa myös perintöä jättävän näkökulmasta. Miksi ihmeessä rehkisi ja tuottaisi veroeuroja valtiolle, jos siitä ei jää lapsille mitään hyötyä.

Käytkö Sinä töissä vain ja ainoastaan siksi että Sinä voit jättää perintöä?

En. On kuitenkin ero siinä käytkö töissä saadaksesi rahaa ruokaan. Tuolloin et maksa juurikaan veroja. Mikäli uhraat vapaa-aikaa ja panostat paljon työelämään, voit tienata suurempaa palkkaa, josta maksat paljon veroja ja josta kertyy omaisuutta. Omaisuudesta iso ilo on se että lapset pääsevät helpommalla kuin minä. Sinulle ja sinun suvullesi tämä on varmaankin vieras ajatus.

Minulla on vähän samanlainen ajatus, vaikka ei olekaan omia lapsia. Mutta haluan, että omaisuuteni aikanaan hyödyttää eräitä lähisukulaisteni lapsia, jotka ovat minulle tärkeitä. Olen myös heidän lapsuutensa aikana tukenut heitä. Minulla on ollut siihen varaa, koska omia lapsia ei ole. Inhottaa jo etukäteen tieto, että verottaja  tulee vetämään välistä, vaikka olen jokaisesta tienaamastani sentistä maksanut jo veroa.

Sinä ja sinä, yhteiskunnassa on paljon tärkeämpiä tarpeita kuten Jakomäen Pertsan Kanarianmatka, joka piristää elämäntapatyöttömän syksyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö oli siis varsin suuri etkä ollut perittävän lähisukulainen? Miksi valitat, sait kuitenkin paljon rahaa?

Vierailija
44/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa perinnöstä joutuu maksamaan veroa kovin vähän. Perintö on tuloa mihin ei ole itse panostanut mitään.

Maksaisitko yli 50% veroja, jotta lapsesi saisivat sinun tilillä olevat rahat käyttöön, kun kuolet?

Verosuunnittelu, hyvät ihmiset.

Vierailija
45/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöveron pitäisi olla 100%. Korkeintaan käytössä olleen asunnon sekä auton voisi hyväksyä perinnöksi. Mökkikin valtiolle niin ei tule lasten kesken riitaa.

Et ole ilmeisesti saamassa perintöä itse?

Vierailija
46/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöveron suuruus riippuu siitä, kuinka varakas kuolinpesä on ja kuinka läheistä/kaukaista sukua perillinen on. Tee asiasta kansalaisaloite.

Vierailija
47/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perintöä ole pakko ottaa vastaan, hyvä ap!

Vierailija
48/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todellisuudessa kyseinen perintö on hyvin harvoin rahaa. Se pitää ensin realisoida ja se ei läheskään aina ole niin yksinkertaista. Läheiseni joutui perintöveron takia ulosottoon, koska ei saanut perintöään realisoitua riittävän ajoissa radikaalisti muuttuneen markkinatilanteen vuoksi.

Vierailija
49/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö kannattaa antaa käteisenä pikku hiljaa. Olen  saanut isältäni 50 000 euroa käteen vuonna 2016.

Vierailija
50/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintö oli siis varsin suuri etkä ollut perittävän lähisukulainen? Miksi valitat, sait kuitenkin paljon rahaa?

Niin, jokaisesta maksamastaan veromarkasta tulee riemuita eikö. Näinhän sinäkin teet. Oletko kovinkin isotuloinen, että sinulla on mahdollisuus saada paljonkin iloa veronmaksusta?

Vierailija
51/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintövero on kieltämättä laillistettua ryöstöä. Erityisesti ydinperheen sisällä kun varat siirtyvät perheenjäseneltä toiselle ja valtio kuittaa kolmanneksen, tai enemmänkin, välistä. Muualla maailmalla perintöverosta on jo pitkälti luovuttu tai ainakin minimirajat ovat niin korkealla että vero koskee vain ökyrikkaita. Esimerkiksi Ruotsissa ei peritä ollenkaan ja Saksassa ei koske tavallisia kansalaisia.

Minusta taas perintövero on järkevin ja oikeudenmukaisin mahdollinen vero. Eihän se perija ole tehnyt yhtään mitään saadakseen perinnön. Töissä kävija sentään tekee töitä palkkansa eteen ja joutuu siitä silti maksamaan veroa, ja kaipa sijoittajakin jonkin riskin ottaa saadakseen pääomatuloja, joista veroa maksaa.

Tuo on hassu peruste kanssa, että siitä perinnöstä muka on jo kertaalleen verot maksettu. Koko taloushan on sitä että raha kiertää ja kiertää, ja aina kun se siirtyy ihmiseltä tai firmalta toiselle, sitä verotetaan, Miksi perimisen pitäisi olla jokin erikoistapaus, jota tuo ei koske?

Kun perin isäni, olin jo pitkälti yli viisikymppinen omassa taloudessani elävä ihminen, en mieltänyt mitenkään olevani hänen kanssaan samaa taloutta tai perhettä enää. Totta kai silloin kuuluu verot maksaa.

Vierailija
52/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa verotus on p*rseestä. Sekä itse verottaminen että monet verorahojen käyttökohteet.

Suomessa verotus on ihan ok ja aiheellista.

Joo: on ihan ok, että tavis ei pääse rikastumaan, vaikka tekisi kuinka paljon töitä, koska progressiivinen verotus estää. Ja sekin on kiva, että Afrikkaan kauhotaan rahaa vuosikymmenestä ja vuosisadasta toiseen. Silloinkin, kun suomalaisilta leikataan taas kerran sieltä ja täältä.

Tärkeää on varmistaa, että työllä KUKAAN ei vaurastu tai että työnteko ei edes ole taloudellisesti järkevää. Mielestäni hallitus on onnistunut tässä erinomaisesti.

Totta, ja edellinen hallitus ja sitä edeltävä hallitus jne aina niihin hallituksiin saakka, jotka ovat luoneet idean aggressiivisesta verosuunnittelusta. Niitä hedelmiä nautimme nyt, ja ovat varsin katkeria, kun valtion tulot ovat pienemmät kuin menot, ja pitää ottaa lisää velkaa, jota sitten lapsenlapsenlapsetkin maksavat.

Vierailija
53/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ensimmäisessä veroluokassa perit 380 000 arvoisen omaisuuden?

Tai toisessa veroluokassa 200 000 euron arvosta?

No kyllä tuosta vielä itsellekin jää..

Osakkeet mökki ja talo  ja autot on hirveen vaikea myydä nyt perukirjan hinnalla.

Puolen miljoonan "perukirja" arvo on käytännössä jotain 175 000-250 000 kun kaikkien välittäjien ja joppareiden ja kaupan vahvistajien ja verottajan varainsiirto verot vähennetään perintö potista.

Periminen hyödyttää perijää kunnolla  silloin kun vainaa jättä aitoa paperirahaa säkillisen, tätä ei tarvii, tai ei ainakaan kannata ilmoittaa verottajalle eikä lakiosan saajille eikä muillekaan koska ihmiset ovat sairaan kateellisia ja saataa ilmiantaa kun niitä vituttaa niin kovasti.

Höpöhöpö. Perukirjaan ei todellakaan ylihinnoitella mitään. Päinvastoin.

Vierailija
54/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika iso on perintökin jos vero on noin suuri. En nyt ymmärrä AP harmitusta; saa ansaitsematonta rahaa/ omaisuutta ja valittaa (siis leuhkii) miten paljon siitä tulee kuluja

Mitäs toi perintövero, mutta sitten menee lisää mikäli jossakin vaiheessa myy sitä perintöään.

Mikäli ei muuta ole osoittaa, niin hankinta-olettama on 20 % ja loppu 80 % on veronalaista myyntituloa jota verotetaan 34 prosentin mukaan. Ei jää kovin paljoa perinnostä.

Vierailija
55/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa verotus on p*rseestä. Sekä itse verottaminen että monet verorahojen käyttökohteet.

Täältä pääsee aina pois.

Vihaan tällaista asennetta. Ymmärrän sen, jos pelkästään valittaa, mutta suomalaisten lampaiden mielestä mitään ei saisi kritisoida eikä täällä mukamas ole korruptiota tai byrokratiaa. Tuollaisella "muuta sitten pois" -asenteella mikään ei yhteiskunnassamme muutu, eikä myöskään päättäjien tarvitse muuttua.

Vierailija
56/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokaisesta maksamastaan veromarkasta tulee riemuita eikö. Näinhän sinäkin teet. Oletko kovinkin isotuloinen, että sinulla on mahdollisuus saada paljonkin iloa veronmaksusta?

Itse asiassa veroprosenttini on suurempi kuin joidenkin työtä tekevien, näin on joku edsukunta suuressa viisaudessaan päättänyt. Mutta kun sain syöpäleikkauksen lähes "ilmaiseksi" julkisella puolella, olin hyvin tyytyväinen maksamiini veroihin. Ykstyisellä puolella tehty vastaava leikkaus olisi vienyt saldon lähes nollille. Että näin.

Vierailija
57/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perintöä ole pakko ottaa vastaan, hyvä ap!

Sama koskee sua, jos tukien pienuus ketuttaa, niin huom niitä ei ole pakko ottaa vastaan.

Vierailija
58/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä pääsee aina pois.

Vihaan tällaista asennetta. Ymmärrän sen, jos pelkästään valittaa, mutta suomalaisten lampaiden mielestä mitään ei saisi kritisoida eikä täällä mukamas ole korruptiota tai byrokratiaa. Tuollaisella "muuta sitten pois" -asenteella mikään ei yhteiskunnassamme muutu, eikä myöskään päättäjien tarvitse muuttua.

Tuo on juuri se asenne, jonka avulla verosuunnittelu on sallittu: jos todella varakkaat joutuvat ( meillä on veronmaksuvelvollisuus ) maksamaan niin ja niin paljon veroja, he vievät pääoman pois Suomesta. 

Vierailija
59/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, mikset kieltäytynyt perinnöstä, kun se noin paljon pännii? Ei ketään pakoteta perimään. Se on ihan oma moka, jos päästää niin käymään että saa perintöä.

Vierailija
60/169 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat myivät omakotitalonsa.

Me ostettiin heidän nykyinen koti sisarusten kesken. Maksettiin leimavero.

Äiti maksaa mm meidän perheen yhtiövastikkeen.

Jokainen sisaruksista saa jotain.

Säännöllisesti antavat, 3 v välein 4999 e tilille, jokaiselle aikuiselle.

Vanhemmat maksavat meille vuokraa, yhtiövastikkeen verran, eli ei edes makseta veroja.

Isälläni on elinikää jäljellä alle 10 v, äidilläni toivottavasti enemmän.

He ovat varattomia, kun elämä on lopussa.

Nämä ovat laillisia keinoja