Mitä pahaa on maksaa kaupassa käteisellä?
Tiedän aina rahatilanteeni. Ja lisäksi säästän kolikot purkkiin. Säästämistä sekin. Laskin aikani kuluksi kolikot äsken. 342,15e. Ihan mukava raha vaikka jouluun käyttää,
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kettuiltu useamman kerran käteisellä maksamisesta.. Enkä ole kuin 20. Jos haluaisin maksaa kortilla niin tekisin niin, jono lyhyempi siinä kassalla ilman työntekijää.
Siitä kassattomasta kassasta ei saa tupakkaa,meikä pysty maksamaan oluita ilman henkilökuntaa!
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan ketun hidasta ja näin korona aikaan vielä riski sinulle, kassalle ja muille jotka maksavat käteisellä ja saavat vaihtorahoina noita kolikoita, joissa voi olla korona virus.
Eihän korona tartu esineiden välityksellä.
Silloin aluksi kaupungit luulivat niin ja desinfioivat leikkipuistojen vempeleitä, ja muuta vastaavaa, mutta nuo puuhat on loppuneet kauan sitten eikä edes käsidesiä enää käsketä käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tapa jos rahat tiukalla. Itse kyllä katson kieroon ihmisiä jotka käyttävät nykyään käteistä. Luottotiedottomia epäilen olevan. Kassahenkilönä näin ajattelen.
Mitäh?? Jos on käteistä, on rahaa. Korttia voi käyttää sellainenkin, jolla ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Seniilit mummot tykkää käteisestä.
T. Sanna Marin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisensen tilittäminen maksaa kaupalle eli me muut kuluttajat maksamme sinun käteismaksusi!
Luuletko, että korttimaksaminen on kaupalle ilmaista?
Täti ei nyt tiedä mitä se rahan vieminen pankkiin nykyään maksaa.
Mua ei ainakaan kiinnosta, jos jotakin haittaa se, että maksan käteisellä. V*ttuako se kenellekään kuuluu? Eipä ole siihen nokankoputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tapa jos rahat tiukalla. Itse kyllä katson kieroon ihmisiä jotka käyttävät nykyään käteistä. Luottotiedottomia epäilen olevan. Kassahenkilönä näin ajattelen.
Ihan trollille tiedoksi, että maksukortin saa kyllä luottotiedotonkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkin seisoo kuumissaan siellä jonossa kun täti alkaa ensin kaivaa kukkaroa ja sitten sieltä kukkarosta mummonmarkkkoja.
Oon ysärillä syntynyt ja käytän mieluiten käteistä. Mitään walletia en puhelimeen lataa, ja korttiliikenteen seuraamismahdollisuus ärsyttää.
Ostin aplen iphone 14 pron käteisellä kyllä meni nuori myyjä tytteli hiljaiseksi kun ladoin 200€ seteleitä pöytään.
Ei mitään pahaa, rakastan käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan ketun hidasta ja näin korona aikaan vielä riski sinulle, kassalle ja muille jotka maksavat käteisellä ja saavat vaihtorahoina noita kolikoita, joissa voi olla korona virus.
Huuuuuuuuuuu 🧟
Mä maksan joskus käteisellä, yleensä kortilla. Aina on kuitenkin käteistä varalta mukana, jos kortti ei toimikaan.
Tädit tykkää käteisenstä, niille tulee Kekkonen mieleen.
Kassaneiti ei ehkä siitä tykkää, mutta joidenkin on pakko edelleen käyttää käteistä. Jos kassaneiti iskee rahan tiskille, joskus huomaa ettei oikein tykkää. Ellei nätisti laita.
Minun on nyt kerrottava teille tantoille että käteisellä maksamisessa ei ole mitään hienoa, se on pelkästään vanhanaikaista ja noloa.
Vierailija kirjoitti:
Minun on nyt kerrottava teille tantoille että käteisellä maksamisessa ei ole mitään hienoa, se on pelkästään vanhanaikaista ja noloa.
Evvvk sun mielipide, maksan jatkossakin käteisellä ja nautin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin aplen iphone 14 pron käteisellä kyllä meni nuori myyjä tytteli hiljaiseksi kun ladoin 200€ seteleitä pöytään.
Miten niin hiljaiseksi? Ilmaiseksiko se olisi pitänyt saada?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisensen tilittäminen maksaa kaupalle eli me muut kuluttajat maksamme sinun käteismaksusi!
Luuletko, että korttimaksaminen on kaupalle ilmaista?
Halvempaa kuin käteisen tilittäminen, siinä ne eurot menee laskurissa suyrinpiirtein: sulle, pankille, sulle, pankille, sulle, pankille, jne.....
Taidat olla kauppias itse kun olet niin huolissasi siitä, että taskuun jää penni vähemmän. Muistat kuitenkin maksaa mahdollisimman vähän tukkukaupoille ja ruuan tuottajille.
Sinulla on sellainen: mulle, mulle, mulle, mulle.... -mentaliteetti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkin seisoo kuumissaan siellä jonossa kun täti alkaa ensin kaivaa kukkaroa ja sitten sieltä kukkarosta mummonmarkkkoja.
Mummon- ja vaarinmarkat jäivät pois käytöstä monta vuotta sitten. On muuten helpompaa pitää rahankäyttö kurissa, kun käyttää käteistä. Sitä voidaan suositella monille.
Se on todella halpaa verrattuna käteisen manuaaliseen laskemiseen.