Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pahaa on maksaa kaupassa käteisellä?

Vierailija
22.11.2022 |

Tiedän aina rahatilanteeni. Ja lisäksi säästän kolikot purkkiin. Säästämistä sekin. Laskin aikani kuluksi kolikot äsken. 342,15e. Ihan mukava raha vaikka jouluun käyttää,

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ketun hidasta ja näin korona aikaan vielä riski sinulle, kassalle ja muille jotka maksavat käteisellä ja saavat vaihtorahoina noita kolikoita, joissa voi olla korona virus.

Pahempi riski on se että kassoja on liian vähän ja isoa joukkoa ihmisiä seisotetaan yhdellä tai kahdella kassalla.

Vierailija
182/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kortilla vain silloin, kun se tulee halvemmaksi. Eli jos loppusumman viimeinen numero on 3, 4, 8 tai 9.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tapa jos rahat tiukalla. Itse kyllä katson kieroon ihmisiä jotka käyttävät nykyään käteistä. Luottotiedottomia epäilen olevan. Kassahenkilönä näin ajattelen.

Ok. Minä puolestani epäilen, että kassahenkilö on yksinkertainen, koulujakäymätön raasu. Sattuu, eikö?

Heh, oletpa jämähtänyt johonkin viime vuosisadan puoleen väliin epäilyinesi. Voin kertoa sinulle hieman faktaa. Nykyisin kassanhoitajat ovat suurimmaksi osaksi opiskelijoita, koska he eivät voi tehdä paljon tunteja, jotka nekin painottuvat iltapäivään ja iltaan. Omalla työpaikallani kassanhoitajien älykkyys ja sivistyneisyys pesee 6-0 omasi, joten kannattaa olla ihan hissukseen.

Vierailija
184/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tapa jos rahat tiukalla. Itse kyllä katson kieroon ihmisiä jotka käyttävät nykyään käteistä. Luottotiedottomia epäilen olevan. Kassahenkilönä näin ajattelen.

Ok. Minä puolestani epäilen, että kassahenkilö on yksinkertainen, koulujakäymätön raasu. Sattuu, eikö?

Heh, oletpa jämähtänyt johonkin viime vuosisadan puoleen väliin epäilyinesi. Voin kertoa sinulle hieman faktaa. Nykyisin kassanhoitajat ovat suurimmaksi osaksi opiskelijoita, koska he eivät voi tehdä paljon tunteja, jotka nekin painottuvat iltapäivään ja iltaan. Omalla työpaikallani kassanhoitajien älykkyys ja sivistyneisyys pesee 6-0 omasi, joten kannattaa olla ihan hissukseen.

Asiakas on aina oikeassa.

Vierailija
185/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä nauran kun käteisen käyttö muutaman vuoden päästä loppuu suurimmassa osassa kaupoista.

Voi tietysti olla ettå te mummot olette haudass jo ensi vuonna.

Lapseni muutti Saksaan opiskelemaan, ja siellä ihmetellään kovasti, jos pikkusummat, esim. kahvilassa käynnin, maksaa kortilla.

Jokin juttukin oli kirjoitettu jokin aika sitten Suuomeen saapuneista turisteista jotka ihmettelevät ovatko kaikki Suomessa köyhiä koska maksavat kortilla.

Vierailija
186/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan kortilla vain silloin, kun se tulee halvemmaksi. Eli jos loppusumman viimeinen numero on 3, 4, 8 tai 9.

Oletko tätä menetelmää käyttäen rikastunut huomattavasti?

Vierailija
187/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. On esimerkiksi katsonut viereisen tuotteen alennnustarjouskyltin ja vaatii sitä ostamastaan aivan toisesta tuotteesta.

Vierailija
188/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. On esimerkiksi katsonut viereisen tuotteen alennnustarjouskyltin ja vaatii sitä ostamastaan aivan toisesta tuotteesta.

Tuossa oli kyse toisesta asiasta.

Vierailija
189/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain järkevää tehdä mikro-ostoksia käteisillä niin että voittaa pyöristyksen verran. Olen pelkästään tänä vuonna tehnyt satasen sillä tavoin.

Vierailija
190/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mobiiliäpit ja mobiilialennukset pitäisi kieltää lailla! Aina kassa jumittaa niiden käyttäjien takia!

Vierailija
191/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on saatu ihmiset aivopestyä että käteinen raha on paha. Helppo poistaa se ja siirtyä kokonaan digitaaliseen valuuttaan. Kukaan ei nouse vastarintaan. Kyllä ihmiset sitten menee helppoon...

Vierailija
192/192 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpöhöpö. Yleensä ovat eläkeläisiä, mummoja ja alaikäisiä. Mutta oli minkä ikäinen vaan niin mitä väliä sillä on? Vai onko kyse siitä ettei kassat enää viitsi laskea?

Mitä pöpöihin tulee niin kyllä se käteinen varmaan on puhtaampaa kuin se korttimaksupääte, jota on pakko välillä käyttää lähimaksusta huolimatta.

Käteismaksajana olen huomannut, että kassahenkilöillä on laskeminen muuttunut huomattavasti aiempaa hitaammaksi ja suoraan sanoen tunnen myötähäpeää surkeasta peruslaskutaidosta. Päässälaskutaidot ovat lähes kadonneet älylaitteiden käytön myötä. Kouluissa pitäisi palata monessakin asiassa aikaan entiseen.