Mitä pahaa on maksaa kaupassa käteisellä?
Tiedän aina rahatilanteeni. Ja lisäksi säästän kolikot purkkiin. Säästämistä sekin. Laskin aikani kuluksi kolikot äsken. 342,15e. Ihan mukava raha vaikka jouluun käyttää,
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Käteisensen tilittäminen maksaa kaupalle eli me muut kuluttajat maksamme sinun käteismaksusi!
Kyllä ne laitteetkin maksaa, ole huoletta.
Kyllä minä käteisellä maksamisen ymmärrän, mutta en ihan aina sitä kolikoiden kaivelua ja säätämistä, kun halutaan vaihtorahat seteleinä. "Jos minä annan täältä, kun minulla ihan varmasti on täällä kolikoita jossain..". Ja tietenkin tämä muistetaan sanoa vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo antamassa siitä (yleensä) viisikymppisestä takaisin.
Usein se kortilla maksaminen näyttää olevan hitaampaa kuin käteisellä. Ensiksi täytyy esitellä sitä Master cardia pitkään ja varmistaa ääneen "käyhän korttini täällä,kun visa jäi kotiin" sitten korttia sovitellaan siihen päätteeseen vartti. kun ei muisteta tunnuslukua.100e tiskiin ja asia nopasti hoidettu. Näin täällä maalla siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkin seisoo kuumissaan siellä jonossa kun täti alkaa ensin kaivaa kukkaroa ja sitten sieltä kukkarosta mummonmarkkkoja.
Jos on kiire voi ottaa ja scannata itse ostoksensa.
Voi olla, että käteistä käyttävä ajattelee kaupan henkilökunnan parasta, että näillä säilyy työpäaikka.
Vierailija kirjoitti:
Ostin aplen iphone 14 pron käteisellä kyllä meni nuori myyjä tytteli hiljaiseksi kun ladoin 200€ seteleitä pöytään.
Ei ollut ihan noin kallis ostos, mutta kerran maksoin lähikauppani asiamiespostiin noin 800 euron postiennakon käteisellä. Siinä asiakaspalvelijana ollut kassarouva flirttaili näkyvästi seuraavan vuoden kun kaupassa kävin.
Maksa vain jatkossakin käteisellä, kunhan et:
Kippaa valtavaa läjää 5 ja 10 centin kolikoita kassatyöntekijän laskettavaksi varsinkaan, jos kaupassa on paljon muita asiakkaita.
Tyrkytä väkisin suuriarvoista seteliä ja ala sitten rähjätä kassatyöntekijälle, jos tämä syystä tai toisesta ei ota sitä vastaan maksuvälineenä. Nosta automaatista pienempiä seteleitä, ja vie se köyhille veetuilusetelisi pankkiin talletettavaksi.
Anna kassatyöntekijälle seteliä, jonka hän ehtii lyödä kassaan ja aloittaa vaihtorahojen ottamisen lippaasta, samalla kun sinä alat veskasi syövereistä kaivella kolikkopussukkaa. Jos haluat antaa niitä kolikoita, sanot sen selkeästi samalla, kun ojennat setelin. Kassatyöntekijä pyrkii työssään ripeyteen ja johdonmukaisuuteen, ja asiakkaan odottamattomat sooloilut hidastavat jonon etenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkin seisoo kuumissaan siellä jonossa kun täti alkaa ensin kaivaa kukkaroa ja sitten sieltä kukkarosta mummonmarkkkoja.
Oon ysärillä syntynyt ja käytän mieluiten käteistä. Mitään walletia en puhelimeen lataa, ja korttiliikenteen seuraamismahdollisuus ärsyttää.
Olet tätiytynyt jo kolmekymppisenä, onneksi olkoon 🤣
Mulle aivan sama millä kukakin maksaa. Ihme asioihin kiinnitätte huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisensen tilittäminen maksaa kaupalle eli me muut kuluttajat maksamme sinun käteismaksusi!
Luuletko, että korttimaksaminen on kaupalle ilmaista?
Se on todella halpaa verrattuna käteisen manuaaliseen laskemiseen.
Sehän on vain hyvä kun tulee siinäkin jollekin onnekkaalle työtä
Jos on tili tiukoilla niin silloin napataan seteli sukanvarresta. Hyvin on kelvannut. Paitsi ei lääkäriasemilla.
Vierailija kirjoitti:
Käytä sitä PIKAKASSAA! Ei ne siinä turhan takia ole. Mihin tämä uusavuttomuus oikein päättyy? Mikä siinä pikakassan käytössä voi olla niin ylitsepääsemättömän vaikeaa kortilla ostajalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin aplen iphone 14 pron käteisellä kyllä meni nuori myyjä tytteli hiljaiseksi kun ladoin 200€ seteleitä pöytään.
Ei ollut ihan noin kallis ostos, mutta kerran maksoin lähikauppani asiamiespostiin noin 800 euron postiennakon käteisellä. Siinä asiakaspalvelijana ollut kassarouva flirttaili näkyvästi seuraavan vuoden kun kaupassa kävin.
Miehet on tunnetusti harhaluuloisia siitä, mikä on flirttiä ja mikä asiakaspalvelua. Ällöttäviä tapauksia, mullekin vanhempi mieskollega tuli tyrkyttämään itseään kun olin mukamas katsonut häntä sillä silmällä.
Olen "tiennyt rahatilanteeni" yli 20v. pankkikortin kanssa.Sain setelin kesällä,vein sen Prisman kassalta S-pankkiin kun en jaksanut säpeltää maksaessa käteisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Usein se kortilla maksaminen näyttää olevan hitaampaa kuin käteisellä. Ensiksi täytyy esitellä sitä Master cardia pitkään ja varmistaa ääneen "käyhän korttini täällä,kun visa jäi kotiin" sitten korttia sovitellaan siihen päätteeseen vartti. kun ei muisteta tunnuslukua.100e tiskiin ja asia nopasti hoidettu. Näin täällä maalla siis.
On se nykyaika vaan niin kauhea mörkö teille mummoille.
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käyttäjistä tulee pakostikin mielikuva, että ovat rikollisilla puuhilla setelinsä ansainnet. Miksi kukaan muuten maksaisi käteisellä, eikä kortilla kuten normaalit lainkuuliaiset ihmiset?
Tämä. Mieluummin vie käteisen talletusautomaattiin kuin herättää vajaaälyisissä spekulaatioita. Voihan ne juorut kantautua vaikka tulevan työnantajan korviin matkalla faktaksi muuttuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ysärillä syntynyt ja käytän mieluiten käteistä. Mitään walletia en puhelimeen lataa, ja korttiliikenteen seuraamismahdollisuus ärsyttää.
Olet tätiytynyt jo kolmekymppisenä, onneksi olkoon 🤣
Olin tällainen jo teininä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tapa jos rahat tiukalla. Itse kyllä katson kieroon ihmisiä jotka käyttävät nykyään käteistä. Luottotiedottomia epäilen olevan. Kassahenkilönä näin ajattelen.
Miten ihmeessä luottotiedot ja käteinen liittyy yhteen?
Syrjäytyneen av-mammaprovoilijan logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on tunnetusti harhaluuloisia siitä, mikä on flirttiä ja mikä asiakaspalvelua. Ällöttäviä tapauksia, mullekin vanhempi mieskollega tuli tyrkyttämään itseään kun olin mukamas katsonut häntä sillä silmällä.
No tässä ei ollut kyllä tällä kertaa erehdyksen vaaraa.
Ei mitään koronahysteria meni jo. Koronistit ei vaan hyväksy sitä kun niiden uskonnon suurin tarve on korona epäjumalan miellyttäminen. "jos korona vaatii" on heidän tilaisuuksissaan usein kuultu lausahdus.
Eiks voi käyttää hybridirahaa eli jos ostokset maksaa vaikka 61,78 euroa, niin maksaa 50 euron setelillä ja loput kortilla?