Apua!!!!!!!!!!!!!Neuvolatäti sanoi tarkastuksessa että tyttärestämme tulee päälle 180cm pitkä.
Kommentit (47)
Nyt 5-vuotiaana hän on 122 cm pitkä. Isä 203 cm ja äiti 165 cm :) Milloinhan kasvaa äidistä ohi?
Nyt 5-vuotiaana hän on 122 cm. Isä 203 cm ja äiti 165 cm. Milloinhan kasvaa äidistä ohi?
Hauskinta tässä on se, että pojan iskä on vaan 168cm (itse olen 172cm), että saa nähdä minkälainen jättiläinen tulee isänsä vierellä olemaan..;)
Minustakin piti ennusteiden mukaan tulla hyvin pitkä, mutta krooninen sairastuminen kasvuiässä ja siihen annettu kortisonihoito veivät pituuskasvun ja ihan olen 165 senttinen näin aikuismitoissani.
Mun 6-vuotias tyttäreni on kyllä 135 senttinen, että siellä se pituusgeeni taas sitten näkyy, mutta katsotaan nyt ihan rauhassa mitä hänen kasvulleen tapahtuu.
Ei noi arviot pidä aina paikkaansa.
nykyään lapset ovat tosi pitkiä! Harvinaisempaa varmaan on joku alle 170-senttinen.
.. pituuden huomasi murrosiässä kun kuljin hartiat lysyssä. Lisäksi farkkuja on välistä vaikea löytää kun lahkeenpituuksia ei välttämättä ole. Nuorempana tyttöporukassa suunnistimme festareilla mun mieltymyksien mukaan: varvistin ja katsoin massan päiden yli että missä näkyy pitkiä miehiä ja raahasin koko porukan sitten siihen suuntaan :)
Muuten en ole oikeastaan ikinä kiinnittänyt huomiota pituuteeni, mailmassa on niin paljon muutakin mietittävää. Uskoisin että vielä nykypäivänä noita pitkiä naisia on enemmän kuin reilut 30 v sitten.
Hienoa, että äitinä olet kiinnostunut lapsesi tulevaisuudesta, mutta sinuna keskittyisin ehkä muihin hieman oleellisempiin asioihin kuin lapsen mahdolliseen pituuteen.