Minkä ikäisenä lapsi rannekello?
Milloin on sopiva ikä antaa lapsille eka rannekello?
Kommentit (24)
Mina osta rane kelo kun lapsi kolme vuosi
Vierailija kirjoitti:
Lisää mielipidettä
Semmonen mielipide, että yritä kirjoittaa otsikko oikein seuraavalla kerralla.
Mä taisin ostaa lapsille ekat kellot kun alottivat koulun.
Meidän lapsilla (5 ja 6 vuotiat) on Muumi ja Hello Kitty rannekellot. Kellot on ollut käyttössä yli vuoden päivittäin. Hyvin ne on kestännyt kädenpesut ja muuten vettä. Hello Kitty kellolla tyttö on käynnyt suihkussa/saunassa ainakin 5 kertaa ja se toimi vielä vaikka on vaan vesisuojattu =).Kävi kesällä uimassa sen kanssa ja kesti senkin.
En ole kieltänyt en käyttämästä kelloja koskaan vaikka välillä tuntuu että ne voisi mennä rikki, kesällä vesileikissä(vesisodassa, ym.)
No kumpaa haluat enemmän, lasta vai kelloa.
Sisko ja veli sai kouluun mennessä, minä sain jo kuusi vuotiaana kilpailun voittona. Se oli käytössä monta vuotta
Minä lapsi 9 vee ei vielä rannekello jos yli kymmenen eikä rannekello myydään sirkukseen
Ennen sai kymmenen vuotiaana. Kukas rannekelloa tarvii kun puhelimesta näkee kellon ?
Sain ekan rannekellon 5v synttärilahjaksi. Olin siitä hyvin ylpeä, olin iso tyttö jolla on oikea rannekello niinkuin äidillä ja isälläkin on. Sama kello oli mulla 10 vuotta, siinä oli nahkainen remmi joka välillä vaihdettiin uuteen, kun edellinen meni huonoksi tai tuli pieneksi. Sitten kun täytin 15v sain synttärilahjaksi metallirannekkeisen kellon, joka onkin sitten ollut jo yli 20v käytössä.
Tähänkö koulujärjestelmä on mennyt?
Minkä ikäisenä lapsi vai minkä ikäisenä rannekello?
Voi luoja tätä joidenkuiden palstalaisten huonoa kirjoitustaitoa! Moderaattoreiden tulisi poistaa nuo täysin väärin kirjoitetut tokaisut. Jotain rajaa palstan kielitasollakin.
Sain ensimmäisen oman kelloni ehkä 6-7 vuotiaana, ihan tarkkaan en muista... Aikuisena, muutaman kuukauden kokeilin olla ilman ja seurata aikaa puhelimesta, palasin rannekellon ajannäyttöön enkä ole katunut.
M59
Esikoinen sai perinteisen rannekellon 4v synttärilahjaksi, oli hänen oma toive kun oli juuri silloin hassun kiinnostunut kellonajasta. Ei se kyllä kauhean kauan jaksanut kiinnostaa. Eskariin mennessä sai sitten puhelinkellon, jossa oli digitaalisessa muodossa kello. Kuopuksen kanssa skipattiin se tavallinen rannekello ja sai myös eskariin mennessä puhelinkellon.
Ideahan tässä oli, että harjoittelisivat sekä ajan seuraamista että sen puhelinominaisuuden käyttöä ennen koulun alkua, mutta se tavallinen rannekello tuntuu olevan vähän menneen talven lumia, ei lapsilla tunnu olevan enää sellaisia ollenkaan. Molemmilla on aina ollut huoneessaan kuitenkin perinteinen seinäkello, koska jotenkin järkytyin kun nuorempi sisarukseni joka on syntynyt vuosituhannen taitteessa paljasti parikymppisenä, että ei osaa katsoa aikaa perinteisestä kellosta kun on sen ikäluokan lapsi, että jotenkin huomaamattomasti alettiin siirtyä kokonaan siihen digitaaliseen kelloon.
Esikoinen pyysi rannekelloa 4-vuotislahjaksi. On käyttänyt kelloa vaihtelevasti aina kausittain. Tykkää katsoa siitä kelloa ja ajankulua.
Rääpäleet eivät käytä enää rannekelloja. Toimivasta kännykästä näkee ajan, muuta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen sai perinteisen rannekellon 4v synttärilahjaksi, oli hänen oma toive kun oli juuri silloin hassun kiinnostunut kellonajasta. Ei se kyllä kauhean kauan jaksanut kiinnostaa. Eskariin mennessä sai sitten puhelinkellon, jossa oli digitaalisessa muodossa kello. Kuopuksen kanssa skipattiin se tavallinen rannekello ja sai myös eskariin mennessä puhelinkellon.
Ideahan tässä oli, että harjoittelisivat sekä ajan seuraamista että sen puhelinominaisuuden käyttöä ennen koulun alkua, mutta se tavallinen rannekello tuntuu olevan vähän menneen talven lumia, ei lapsilla tunnu olevan enää sellaisia ollenkaan. Molemmilla on aina ollut huoneessaan kuitenkin perinteinen seinäkello, koska jotenkin järkytyin kun nuorempi sisarukseni joka on syntynyt vuosituhannen taitteessa paljasti parikymppisenä, että ei osaa katsoa aikaa perinteisestä kellosta kun on sen ikäluokan lapsi, että jotenkin huomaamattomasti alettiin siirtyä kokonaan siihen digitaaliseen kelloon.
Siskosi ei taida olla penaalin terävin kynä.
Vierailija kirjoitti:
Rääpäleet eivät käytä enää rannekelloja. Toimivasta kännykästä näkee ajan, muuta ei tarvita.
Kyllä monet niistä älykelloa käyttävät niin kuin vanhemmatkin ihmiset. Sen sijaan perinteiset rannekellot ovat jääneet pitkälti historiaan samaan tapaan kuin miten älypuhelin on korvannut näppäinpuhelimet.
Meidän lapset ovat 5v ja 6v meillä rannekello on jo päivittäisessä käytössä molemmat osaa kellon aikoja
Jonkun verran