Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu kuin olisin nykyään naimisissa isäni kanssa! Mies sammuttelee koko ajan valoja, ei suostu pistämään lämmitystä päälle vaikka talo on kuin jääkellari, urheileva teinipoikakaan ei saisi käydä suihkussa joka päivä

Vierailija
21.11.2022 |

Tämä alkoi yllättäen, miehen käytös muuttui pikkuhiljaa. Ei ollut tuollainen kun mentiin naimisiin 15v sitten ja ostettiin ok-talo pari vuotta myöhemmin.
Ei ihme ettei seksikään nykyään nappaa, kun näen miehen vaeltamassa äreänä fleecekerrastossa ja villasukissa sammuttelemassa valoja, näen isäni.
En muista milloin viimeeksi miehellä oli farkut!

Kommentit (369)

Vierailija
101/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.

Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku!  Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun! 

En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.

Ap

Suihkussa täytyy toki saada käydä, ja asunnossa sellainen lämpötila, että toimintakyky säilyy silläkin, joka palelee eniten, mutta miksi näillä sähkln hinnoilla polttaa valoja, joita ei tarvitse? Puhumattakaan, että TV olisi taustaäänenä. Voisiko kuunnella esim pientä radiota mieluummin?

T: pimeässä nytkin kännykän kanssa köllöttävä sinkku, jonka sähköt maksaa joku muu (=Kela). Ei tulisi mieleenkään tuhlata sähköä tässä tilanteessa.

Led-valot ja telkkari vie sähköä joitain kymmeniä senttejä kuussa. Aika sekaisin saa olla jos kuvittelee säästävänsä jotain valoja sammuttelemalla.

Jep. Ei niillä valoilla ole mitään tosiasiallista merkitystä energiankulutuksen kannalta (ellei nyt ihan hirveitä valonheittimiä pidä), eikä varsinkaan semmoisia että siitä pitäisi perheriita aiheuttaa. Toki fiksua on olla polttamatta kaikkia kämpän valoja päällä jos on yhdessä huoneessa (saati pois kotoa), mutta ei ole mitään perustetta sille että aina huoneesta poistuessaan pitäisi hysteerisem tarkasti sammuttaa kaikki valot.

Vierailija
102/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teillä maksaa laskut?

Kun eletään perheenä niin laskut maksetaan yhteisistä rahoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisin hulluksi, jos ois tollanen mies. Onneksi ei ole.

Miten tälle palstalle on jotenkin juurtunut sellanen ajatus, että mies maksaisi laskut? Minä en ainakaan tunne yhtään perhettä, jossa mies olisi pääasiallinen elättäjä, vaan kaikki mun tuntemat naiset käy töissä ja saa palkkaa, jolla maksetaan laskuja ja ostetaan perheelle ruokaa.

Ei minun kana tuttavapiirissäni näitä lokkinaisia ole, mutta tiedän kyllä ihmistyypin, jonka mielestä on ihan ok tehdä lapsi tai pari ja jäädä sen jälkeen kotiäidiksi ilman mitään tuloja, lähtökohtana se, että mies maksaa kaiken. Kyllä mä sellaisessa tilanteessa ymmärrän oikein hyvin, jos toinen pyrkii säästämään kuluissa, jos kaikki kaatuu omille harteille.

Ja vaikka suihkussakäynnin rajoittamista en niissä tilanteissa ymmärräkään, missä peseytymiselle on oikeasti tarve, niin eikö ap:n pojan kannattaisi kuitenkin ottaa ennemmin se pikainen suihku harkkojen jälkeen siellä treenitiloissa (olettaen, että kyse on tällaisesta harrastuksesta eikä esim. juoksusta, jossa valtaosa tehdään itsenäisesti kotoa käsin harjoitusohjelman mukaan). Ja opettaa nyt ainakin tavaksi ottaa pikainen suihku.

No tottakai mies maksaa elämisen kulut jos nainen työskentelee kotona. Rahat ovat avioliitossa kuitenkin yhteiset. Ja itse käyn niin pitkissä suihkuissa kuin haluan. Krooninen sairauskin sen jo vaatii. Jos mies alkaisi valittaa jostakin vedenkulutuksesta, saisi kengän kuvan perseeseen välittömästi.

Vierailija
104/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tälle palstalle on jotenkin juurtunut sellanen ajatus, että mies maksaisi laskut? Minä en ainakaan tunne yhtään perhettä, jossa mies olisi pääasiallinen elättäjä, vaan kaikki mun tuntemat naiset käy töissä ja saa palkkaa, jolla maksetaan laskuja ja ostetaan perheelle ruokaa.

Sulla on vauvat töissäkin sujuvasti mukana? Terkuin kaksosten kotiäiti.

?? Mies eivoi hoitaa lapsia?

Lisäksi ap:n lapsi on teini, eiköhän tuo ole koulussa sillä välin kuin ap on töissä. Vauvojen hoitaminen kotona on ihmisen työnuran kannalta ja parisuhteen ja perheen arjessa poikkeustilanne. Suurin osa palaa töihin aika pian ja alkaa taas maksaa perheen kuluja, niinkuin teki ennen lapsiakin.

Vierailija
105/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon muuttunut omaksi isäkseni (nainen olen) näiden karmeiden sähkönhintojen takia. Mies juoksuttaa kuumaa vettä turhaan (esim. laittaa tiskejä tiskikoneeseen ja kuuma vesi juoksee hanasta täysiä). Suihkujen kestosta on ollut puhetta, mies tajuaa ilmeisesti vasta kun jättilasku tulee...

En haluaisi olla kyttääjä kuten isäsi, mutten myöskään halua maksaa 1500 sähkölaskuja kuukausittain lämmityskaudella.

No on se nyt kumma, jos ei omassa kodissaan saa olla niin kauaan suihkussa kuin haluaa. Hyvänen aika sentään.

Vierailija
106/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivoton?

Vierailija
107/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen parisuhde sinulla oikein on, jos sinun pitää Suomessa vuonna 2022 kysyä kumpi maksaa laskut? Ja teillä, jotka painoitte ylänuolta?

Ne laskut maksetaan yhdessä.

Tähän haluaisin oikeasti vastauksen. Onko palsta täynnä jotain lahkolaisia, jotka pitävät miestä perheen elättäjänä? Vai sekopäitä jotka luulevat olevansa 50-luvun jenkkikomediassa?

Olen oikeasti huolissani, miten moni ei älyä lainkaan miten kummallista on kysyä "kumpi maksaa laskut". En tunne yhtään pariskuntaa missä laskuja ei maksettaisi puoliksi. En yhtä ainutta. En muista lapuudestakaan sellaisia pariskuntia. Tilastotkin kertovat että se on hyvin harvinaista. Missä todellisuudessa palstalaiset siis elävät?

Jonnet lukevat amerikkalaista miesfilosofiaa. Hieman liikaa, koska eivät enää tiedä ympäröivästä todellisuudesta mitään.

Vierailija
108/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen parisuhde sinulla oikein on, jos sinun pitää Suomessa vuonna 2022 kysyä kumpi maksaa laskut? Ja teillä, jotka painoitte ylänuolta?

Tähän haluaisin oikeasti vastauksen. Onko palsta täynnä jotain lahkolaisia, jotka pitävät miestä perheen elättäjänä? Vai sekopäitä jotka luulevat olevansa 50-luvun jenkkikomediassa?

Olen oikeasti huolissani, miten moni ei älyä lainkaan miten kummallista on kysyä "kumpi maksaa laskut". En tunne yhtään pariskuntaa missä laskuja ei maksettaisi puoliksi. En yhtä ainutta. En muista lapuudestakaan sellaisia pariskuntia. Tilastotkin kertovat että se on hyvin harvinaista. Missä todellisuudessa palstalaiset siis elävät?

Itse elin ysärillä kahteen otteeseen avoliitossa ja kumpikin mies oli sitä mieltä, että oman palkan voi täysin oikeutetusti käyttää vaikka johonkin autostereoihin koska mähän maksan joka tapauksessa vuokran, sähkön ja ostan ruokaa vaikka mies ei asuisikaan kanssani.

Nämä siis kumpainenkin muutti mun luo eikä muutettu yhdessä uuteen yhteiseen kotiin. Olivat kyllä kirjoilla ihan normaalisti ja tämä jälkimmäinen jopa vuokrasopparissakin toisena asukkaana (ymmärsin tuosta ekasta kerrasta viisastuneena. Tosin tämä johti siihen, että mies oli sitä mieltä että mä voisin hyvin olla se joka muuttaa muualle kun ero tuli)

Kolmatta avoliittoa en edes enää harkinnut. Ja lisätään vielä ettei ollut mitään kirurgi-astronautteja eikä edes alfoja nämä miehet. Tavallistakin tavallisempia duunarimiehiä.

Vierailija
109/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.

Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku!  Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun! 

En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.

Ap

Liittyy. Tuossa iässä niitä tiskattuja voirasioita alkaa ilmestyä ja muuta pappa toimintaa.

Apua. Mun mies on 43 ja on alkanut säästää lasipurkkeja. Tää saattaa liittyä ikään tai sitten omakotiasumiseen.

Meillä on omakotihistoriaa kaksi vuotta. Muuton myötä entisestä ikkuna auki nukkujasta ja jääkaappiin tuijottelijasta kuoriutui sähkönkulutusta kyttäävä pappa. Tämä talvi on saanut papan ihan kierroksille. Laskut maksetaan puoliksi.

Vierailija
110/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun kana tuttavapiirissäni näitä lokkinaisia ole, mutta tiedän kyllä ihmistyypin, jonka mielestä on ihan ok tehdä lapsi tai pari ja jäädä sen jälkeen kotiäidiksi ilman mitään tuloja, lähtökohtana se, että mies maksaa kaiken. Kyllä mä sellaisessa tilanteessa ymmärrän oikein hyvin, jos toinen pyrkii säästämään kuluissa, jos kaikki kaatuu omille harteille.

Ja vaikka suihkussakäynnin rajoittamista en niissä tilanteissa ymmärräkään, missä peseytymiselle on oikeasti tarve, niin eikö ap:n pojan kannattaisi kuitenkin ottaa ennemmin se pikainen suihku harkkojen jälkeen siellä treenitiloissa (olettaen, että kyse on tällaisesta harrastuksesta eikä esim. juoksusta, jossa valtaosa tehdään itsenäisesti kotoa käsin harjoitusohjelman mukaan). Ja opettaa nyt ainakin tavaksi ottaa pikainen suihku.

No tottakai mies maksaa elämisen kulut jos nainen työskentelee kotona. Rahat ovat avioliitossa kuitenkin yhteiset. Ja itse käyn niin pitkissä suihkuissa kuin haluan. Krooninen sairauskin sen jo vaatii. Jos mies alkaisi valittaa jostakin vedenkulutuksesta, saisi kengän kuvan perseeseen välittömästi.

Jos nainen työskentelee kotona, hän maksaa kulut palkallaan. Ei se miehen harteilla yksin ole.

Kotirouvailijat taas ovat marginaali-ilmiö mutta yliedustettuna palstalla. Kai siksi että täällä on paljon lestoja.

Vierailija
111/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse elin ysärillä kahteen otteeseen avoliitossa ja kumpikin mies oli sitä mieltä, että oman palkan voi täysin oikeutetusti käyttää vaikka johonkin autostereoihin koska mähän maksan joka tapauksessa vuokran, sähkön ja ostan ruokaa vaikka mies ei asuisikaan kanssani.

Nämä siis kumpainenkin muutti mun luo eikä muutettu yhdessä uuteen yhteiseen kotiin. Olivat kyllä kirjoilla ihan normaalisti ja tämä jälkimmäinen jopa vuokrasopparissakin toisena asukkaana (ymmärsin tuosta ekasta kerrasta viisastuneena. Tosin tämä johti siihen, että mies oli sitä mieltä että mä voisin hyvin olla se joka muuttaa muualle kun ero tuli)

Kolmatta avoliittoa en edes enää harkinnut. Ja lisätään vielä ettei ollut mitään kirurgi-astronautteja eikä edes alfoja nämä miehet. Tavallistakin tavallisempia duunarimiehiä.

Mä olen tainnut löytää helmen, koska mies ehdottaessaan yhteenmuuttoa oli jyrkästi sitä mieltä, ettei mun tarvitsisi maksaa mitään, ei siis mistään. Mutta harkitsen vielä, koska tietysti kotihommat oletettavasti kaatuu mulle, ja reilua se olisikin, MUTTA kun en niin hirvittävästi rakasta ruoanlaittoa ja siivoamista, niin...

Vierailija
112/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonnet lukevat amerikkalaista miesfilosofiaa. Hieman liikaa, koska eivät enää tiedä ympäröivästä todellisuudesta mitään.

Olenkin huolissani siitä että enemmistö täällä on aikuisia. Silti tuo typerä kysymys "kumpi maksaa laskut" sai kannatusvyöryn. Lähes kukaan ei kyseenalaistanut.

Olen usein kiinnittänyt tähän huomiota palstalla. Se on mennyt niin pitkälle että naiset kertovat jo oma-aloitteisesti käyvänsä töissä sen sijaan että eläisivät miehensä palkalla. Kun naiset ovat niin tottuneet siihen että palstalla heitä syytetään miehen rahoilla elämisestä JOKA IKINEN KERTA. Se on vuosien trollaamisen tulosta ja selvästi on tehonnut.

Vierailija
113/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin siinä käy kun mies maksaa kaiken ja muut nauttii.

Minun lapsuudenkodissani äiti toi taloon rahaa ja teki suurimman osan kotitöistä, isä lämmitti taloa ja vahti, kauanko kukin kävi suihkussa. Sai kai siitä hallinnan tunnetta.

Vierailija
114/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin huolissani siitä että enemmistö täällä on aikuisia. Silti tuo typerä kysymys "kumpi maksaa laskut" sai kannatusvyöryn. Lähes kukaan ei kyseenalaistanut.

Olen usein kiinnittänyt tähän huomiota palstalla. Se on mennyt niin pitkälle että naiset kertovat jo oma-aloitteisesti käyvänsä töissä sen sijaan että eläisivät miehensä palkalla. Kun naiset ovat niin tottuneet siihen että palstalla heitä syytetään miehen rahoilla elämisestä JOKA IKINEN KERTA. Se on vuosien trollaamisen tulosta ja selvästi on tehonnut.

Samat työttömät katkerat miehet jotka on vuosikymmeniä loisineet naisia ja Kelaa ovat huolissaan mielikuvitusvaroistaan. Pitäisi vaimon jättää maksamatta niiden nettilasku että tulisi sensuuria käytökseen.

Vierailija
115/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen työskentelee kotona, hän maksaa kulut palkallaan. Ei se miehen harteilla yksin ole.

Kotirouvailijat taas ovat marginaali-ilmiö mutta yliedustettuna palstalla. Kai siksi että täällä on paljon lestoja.

e kotitöistä makseta palkkaa, siksi mies maksaa kulut, koska hyötyy naisen kotona työskentelystä.

Vierailija
116/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa tilanteessa olisin eri mieltä, mutta ymmärrän miestäsi tässä tilanteessa.

Ukrainassa on meneillään kansanmurha ja sota.

Ihmiset elävät aivan äärimmäisen käsittämättömän julman helvetin keskellä.

Meillä ei ole täällä valittamista.

Se mitä voimme tehdä on lähettää apua Ukrainaan ja säästää sähköä. Sillä Ukraina taistelee meidän kaikkien puolesta. Jos ei sitä ymmärrä, ei ymmärrä, miten suuressa vaarassa me kaikki olemme jos diktaattoria ei pysäytetä nyt.

Se mitä Putin haluaa on juurikin sitä, että mukavuudenhaluiset länsimaissa antavat periksi. Mutta sen hinta olisi äärimmäisen käsittämättömän kova meille kaikille ja Ukrainalle.

Siis. Ukrainaa ei saa unohtaa. Miettikää, minkä käsittämättömän helvetin keskellä siellä ollaan. Keskellä kansanmurhaa.

Vierailija
117/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tainnut löytää helmen, koska mies ehdottaessaan yhteenmuuttoa oli jyrkästi sitä mieltä, ettei mun tarvitsisi maksaa mitään, ei siis mistään. Mutta harkitsen vielä, koska tietysti kotihommat oletettavasti kaatuu mulle, ja reilua se olisikin, MUTTA kun en niin hirvittävästi rakasta ruoanlaittoa ja siivoamista, niin...

No itse en ikinä olisi halunnut elää toisenkaan siivellä vaan juurikin maksaa laskut puoliksi. Samoin kotityöt puokkiin vaikkakin ihan mieluusti hieman sillä perinteisellä naisten/miestenhommat jaolla. Mä tykkään huushollata ja laittaa ruokaa ym mutta sitten taas joku ruohonleikkuu tai viemärin avaaminen kyllä mieluusti jäisi toisen kontolle. Olen myös aina ollut suht tiukankin avioehdon kannalla mikäli siis olisin avioon mennyt.

Nämä asiat oli ainakin 25-30 vuotta sitten miehille ihan no-no. Kokemukseni mukaan miehille siivestys ei sen sijaan ollut mikään ongelma.

Hieman hymyilyttää lukea palstalta miesten valitusta esim tuosta ettei naisille käy avioehto. Ei se monesti käy miehillekään. Ainakaan enää kun se sopii naiselle ja on itseasiassa ihan kynnyskysymyskin.

Vierailija
118/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisävalojen sammuttelu ei kauheasti kylmällä ilmalla säästä kun lampun tuottama lämpöenergia menee talon lämmitykseen.

Nykyajan Led valot ei tuota mitään mainittavaa lämpöä kuten entisajan hehkulamput. Ei kyllä kuluta sähköäkään.

Vierailija
119/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yläpeukutin ihan siksi, että on kokemusta kaksikin kertaa avomiehestä joka ei sähkölaskunkaan maksamiseen osallistunut.

Ja se joka maksaa laskun saa todellakin päättää kuinka sitä sähköä käytetään ja myös sen kuka sitä käyttää.

Vierailija
120/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yläpeukutin ihan siksi, että on kokemusta kaksikin kertaa avomiehestä joka ei sähkölaskunkaan maksamiseen osallistunut.

Ja se joka maksaa laskun saa todellakin päättää kuinka sitä sähköä käytetään ja myös sen kuka sitä käyttää.

Tuota taidetaan nimittää "taloudelliseksi väkivallaksi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi