Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu kuin olisin nykyään naimisissa isäni kanssa! Mies sammuttelee koko ajan valoja, ei suostu pistämään lämmitystä päälle vaikka talo on kuin jääkellari, urheileva teinipoikakaan ei saisi käydä suihkussa joka päivä

Vierailija
21.11.2022 |

Tämä alkoi yllättäen, miehen käytös muuttui pikkuhiljaa. Ei ollut tuollainen kun mentiin naimisiin 15v sitten ja ostettiin ok-talo pari vuotta myöhemmin.
Ei ihme ettei seksikään nykyään nappaa, kun näen miehen vaeltamassa äreänä fleecekerrastossa ja villasukissa sammuttelemassa valoja, näen isäni.
En muista milloin viimeeksi miehellä oli farkut!

Kommentit (369)

Vierailija
81/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä miehellä on joku vakava ahdistus päällä, samantyyppinen kuin niillä, joita näytetään telkkarissa, jotka ovat sairaalloisen saitoja. Kohta mies alkaa kuivatella ja uusioköyttää vessapaperia ja dyykkaamaan ruokaa roskiksista. Oikeasti. Hän on mennyt kestopaniikkiin vähän vastaavasti kuin ne, jotka eivät ole koronan takia poistuneet ulos kotoaan 2 vuoteen. Eri ihmisillä eri tekijät laukaisevat noita pelkotiloja.

En haluaisi, että lapseni kasvaa sellaisessa ahdistuneessa ja vinoutuneessa ilmapiirissä, muuttaisin erilleen, jos mies ei napsahda takaisin normaalitilaan. Veikkaan että se hänen pakkokäytöksensä ja ahdistuksena vaan pahenee, hän on ikäänkuin itseään vahvistavassa noidankehässä nyt.

Vierailija
82/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa sähkölaskun?

Mitä tekemistä tällä on minkään kanssa? Meillä minä maksan kaiken elämiseen liittyvän ja mies on free loader, mutta ei haittaa minua: valot ovat päällä ja suihkussa käydään sekä sauna lämpiää. Me asumme täällä yhdessä.

- eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.

Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku!  Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun! 

En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.

Ap

Televisio tausta äänenä, tämä on jo ihan uutta. Mutta kai näinkin alas voi ihminen vajota. Vedenkeitinkin olisi hyvä olla vähintään kerren tunnissa päällä jne.

Vierailija
84/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa kun kirjaa pitäisi lukea melkein pimeässä. Eikä tv saa olla taustaäänenä vaan mies sulkee sen.

Joka päivä kuuluu napinaa valoista, minusta ei ole maailmaloppu jos keittiössä on valo päällä vaikkei sillä hetkellä siellä ketään ole. Ja sitten tuo suihku!  Moni varmaan tietää teinipojan pistävän hien hajun, mutta siltä miehen mielestä ei pojan tarvitse harkoista tullessaan peseytyä. No todellakin tarvitsee ja vaatteet pesuun! 

En tiedä liittyykö tämä jotenkin siihen kun mies on nyt "jo" 42vuotias. Että onko hän pappautumassa.

Ap

Tuo nyt on pelkästään järkevää, että tv ja valot ym. sammutetaan, jollei niitä katsota/huoneessa ei ole ketään. Jos tarvitset lukemiseen taustahälyä, kuuntele musiikkia omalla puhelimellasi/tabletilla (kuulokkeilla niin ei kaikkien muidenkin ole pakko kuunnella samaa kuin sinä). 

Sitten taas pesulla täytyy voida käydä, kun on tarve ja sisälämpötilan pitäisi olla edes lähellä inhimillistä, siinä olet ihan ehdottomasti oikeassa.

Minun isäni oli tuollainen valoista ym. nillittäjä ja vaikka se lapsena/nuorena ärsytti, nyt aikuisena talonomistajana on huomannut, että touhussa oli kyllä hiven järkeäkin mukana, vaikka se vähän yli tahtoi äijällä mennäkin. Led-lamput ei sähköä paljon kuluta, totta sekin, mutta pienistä puroista paisuu suuri virta. Jos valot palavat jatkuvasti joka huoneessa, siitä kertyy vuodessa ihan mainittava summa turhaa maksettavaa näillä nykyisillä sähkön hinnoilla. Tv kuluttaa paljon sähköä, eli on aika kallista taustamelua. 

Vierailija
85/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisin hulluksi, jos ois tollanen mies. Onneksi ei ole.

Miten tälle palstalle on jotenkin juurtunut sellanen ajatus, että mies maksaisi laskut? Minä en ainakaan tunne yhtään perhettä, jossa mies olisi pääasiallinen elättäjä, vaan kaikki mun tuntemat naiset käy töissä ja saa palkkaa, jolla maksetaan laskuja ja ostetaan perheelle ruokaa.

Sulla on vauvat töissäkin sujuvasti mukana? Terkuin kaksosten kotiäiti.

?? Mies eivoi hoitaa lapsia?

Vierailija
86/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa sähkölaskun?

Mitä tekemistä tällä on minkään kanssa? Meillä minä maksan kaiken elämiseen liittyvän ja mies on free loader, mutta ei haittaa minua: valot ovat päällä ja suihkussa käydään sekä sauna lämpiää. Me asumme täällä yhdessä.

- eri

Kyllä se maksajaa haittaa jos toinen tuhlaa ja toinen maksaa. Jos menisi tuhlaajamaat taskusta, niin tilanne olisi aivan eri.

Vierailija
87/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi, että jos hän haluaa tuhota talonsa asuinkelvottomaksi, niin silloinhan kannattaa tosiaan jättää lämmittämättä.

Vierailija
88/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun iskostui säästäväisyys jo 70-luvun energiakriisin aikana. Eipä tee tiukkaa ryhtyä säästölinjalle, kun sillä oikeastaan koko ikänsä on ollutkin.

Vierailija
89/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisävalojen sammuttelu ei kauheasti kylmällä ilmalla säästä kun lampun tuottama lämpöenergia menee talon lämmitykseen.

Vierailija
90/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko siis kulut puoliksi?

Ja eihän mies syö enemmän kuin nainen? Tai jos syö, pitää maksaa enemmän.

Vierailija
91/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teillä maksaa laskut?

Millainen parisuhde sinulla oikein on, jos sinun pitää Suomessa vuonna 2022 kysyä kumpi maksaa laskut? Ja teillä, jotka painoitte ylänuolta?

Ne laskut maksetaan yhdessä.

Vierailija
92/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että vain yksi teistä on tajunnut perheen taloudelliset resurssit?

Sinällään sanotaan että alitajuntaisesti mies menee naimisiin äitinsä ja nainen isänsä kanssa. Siis että kun "itse vapaasti" valitsee niin valinta osuu vanhetessa näin.

Tämä. Minustakin on alkanut tuntua siltä, että mies on alkanut muistuttaa isääni niissä (isän) huonoissa puolissa: ei lähde mihinkään, lapset ei tarvitse leluja eikä virikkeitä. Töiden jälkeen äreä, ei tarvitse tehdä mitään kun on töitä päivän tehnyt vaikka olisi kotona jo puoli neljältä. Kaupassa käyminen on pakollinen paha ja sieltä pitää selviytyä nopeasti ulos vaikka jotain jäisi sen takia ostamatta.

Valitettavasti isäni hyviä puolia ei miehessä ole, eikä oikeastaan edes omien vanhempiensa. Enkä minäkään muistuta mieheni äitiä muuten kuin sen osalta, että hoidan kodin ruoka- ja pyykkihuollon ilman miehen panosta asiaan. Niin säyseä en ole kuin anoppi, että mukisematta tekisin ihan kaiken, vaikka kovasti on yritetty sanoa että naisen hommat pitäisi hoitaa eikä säksättää. No, kun ei mieskään hoida niitä miesten hommia, niin en minäkään hoida kaikkia naisten hommia. Eikä mene tasan, vaikka molemmat hoitaisi "omat hommansa".

Ap:lle sanon, että kannattaa tarkistaa mitä sähkö maksaa, niin alat ehkä ymmärtää miksi miehestä on tullut tuollainen. Tai mies voisi osoittaa seuraavan sähkölaskun sinun maksettavaksesi, jos olet eri mieltä asiasta. Jokaisen nyt vaan on kannettava kortensa kekoon tässä energiakriisissä, jos meinaa ettei keväällä ole puoli Suomea ulosotossa.

Vierailija
93/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kulut maksetaan puoliksi ja myös meillä mies on samanlainen valittaja. Jättää vessankin yleensä vetämättä, että säästää. Sitä kus** haistellessa menee seksihalutkin.

Vierailija
94/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota telkkarin taustaääntä en kyllä ymmärrä.

Minua rasittaa ylimääräinen ääni. Radio laitetaan kiinni uutisten jälkeen, TV katsotun ohjelman jälkeen.

Säästyyhän siinä sähköäkin mutta hiljaisuus on syy tähän toimintaan.

Vierailija
95/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän niitä vihreitä äänestit ja hinnat nousi. nyt miehesi joutuu maksamaan tekojesi seurauksia. menisit töihin

Vierailija
96/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies sinulla. Maailma on muuttunut. Kannattaisi sinunkin päivittyä ajan tasalle.

Vierailija
97/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä kuinka moni täälläkin saarnaa, että valot ja TV pitää sammuttaa kun niitä ei käytä, koska niiden käyttäminen maksaa.

Anteeksi vain mutta onko se teidän kommentoijien rahoista pois? Viimeksi kun tarkistin niin sähkölasku kyllä tuli minulle eikä anonyymille av-kommentoijalle. Joten niin kauan kuin sinä et minun laskujani maksa niin mitä se sinulle kuuluu, mihin minä rahani tuhlaan?

Vierailija
98/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teillä maksaa laskut?

Millainen parisuhde sinulla oikein on, jos sinun pitää Suomessa vuonna 2022 kysyä kumpi maksaa laskut? Ja teillä, jotka painoitte ylänuolta?

Ne laskut maksetaan yhdessä.

Tähän haluaisin oikeasti vastauksen. Onko palsta täynnä jotain lahkolaisia, jotka pitävät miestä perheen elättäjänä? Vai sekopäitä jotka luulevat olevansa 50-luvun jenkkikomediassa?

Olen oikeasti huolissani, miten moni ei älyä lainkaan miten kummallista on kysyä "kumpi maksaa laskut". En tunne yhtään pariskuntaa missä laskuja ei maksettaisi puoliksi. En yhtä ainutta. En muista lapuudestakaan sellaisia pariskuntia. Tilastotkin kertovat että se on hyvin harvinaista. Missä todellisuudessa palstalaiset siis elävät?

Vierailija
99/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä kuinka moni täälläkin saarnaa, että valot ja TV pitää sammuttaa kun niitä ei käytä, koska niiden käyttäminen maksaa.

Anteeksi vain mutta onko se teidän kommentoijien rahoista pois? Viimeksi kun tarkistin niin sähkölasku kyllä tuli minulle eikä anonyymille av-kommentoijalle. Joten niin kauan kuin sinä et minun laskujani maksa niin mitä se sinulle kuuluu, mihin minä rahani tuhlaan?

Idiootti

Vierailija
100/369 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä valoista tuli mieleeni, että kyllä minullakin on eri huoneissa valot, vaikken niissä samanaikaisesti olekaan. Ei tarvitse ainakaan pimeässä etsiä valokatkaisijaa. Olen nyt olohuoneessa ja makuuhuoneessa on valot, jotta näen sinne kävellä, kun tästä pois lähden. En jaksa ajatella sitä, että täytyisi taskulampun valossa vaeltaa.

Niin, ne valot eivät sitä sähköä kuluta nimeksikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi