Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nykysuomessa ei oikeasti meinaa toimia yhtään mikään?

Vierailija
21.11.2022 |

Alkaa menemään järki, kun kaikki on niin vaikeaa ja perusarjen pyörittäminenkin alkaa olla hankalaa. Jos on asiaa lääkärille, niin soitat terveyskeskukseen, kukaan ei vastaa ja jätät soittopyynnön. Joku soittaa takaisin joskus ja kertoo, että aikoja ei ole. Parhaassa tapauksessa pääset hoitajalle, joka ei osaa auttaa. Ainoa vaihtoehto olisi siis mennä yksityiselle.

Hammaslääkärin suhteen tilanne on vielä surkeampi, ja aikoja ei saa kuin puolen vuoden päähän.

Sitten kun kotona on pieni lapsi ja mediassa kiljutaan miten pitäisi heti mennä takaisin töihin, niin lapsellepa et meinaa saada hoitopaikkaa mistään. Kaikkiin hoitopaikkoihin pitkät jonot, kun työttömien lapsetkin pitää kaikki saada hoitoon, vaikka oikeaa tarvetta ei ole. No, sitten olet kotona sen lapsen kanssa ja tästä saat jonkun kotihoidontuen, joka riittää ehkä kuukauden sähkölaskuun. Ei ole mitään mummoja tai tätejä joille lapsen voisi viedä hoitoon, kun hekin ovat kaikki töissä.

Ja jos onkin eläkeikäisiö isovanhempia, niin tilanne ei ole parempi heilläkään. Hekään eivät pääse terveydenhuoltoon, kelataksit eivät tule ja palvelukotiin ei pääse vaikka olisi vintti täysin pimeänä.

Jotenkin tilanne mennyt ihan naurettavaksi ~15 vuodessa ja mikään ei enää toimi. Yhteiskunta ei pysty huolehtimaan lapsista eikä vanhuksista, eikä nuoremmilla aikuisilla ole aikaa sitä tehdä kun kaikkien pitäisi olla koko ajan töissä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi yhteiskunnan pitaisi pitaa sinusta huolta? osta palvelut itse.

Poistetaanko sitten kaikki verot?

Vierailija
42/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ostat jos kukaan niitä ei myy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin paljon paremmin kuin 50 vuotta sitten.

Nojaa, 70-luvulla kyllä pääsi aika helposti lääkäriin eikä päivystysessä tarvinnut jonottaa tuntikausia.

Vierailija
44/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin paljon paremmin kuin 50 vuotta sitten.

Nojaa, 70-luvulla kyllä pääsi aika helposti lääkäriin eikä päivystysessä tarvinnut jonottaa tuntikausia.

Ja sai taksinkin, että pääsi varaamalle ajalleen.

Vierailija
45/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naurettavaa ja vaarallista. 

Tilasin kelataksin, että pääsisin päivystykseen perjantaina. Piti hakea 13.30 ja hakea pois klo 15. Lääkäri aika klo 14.  Taksia ei kuulunut vielä 13.45 ja soitin taksipalveluun onko sitä kukaan edes ottanut, ei ollut. Peruin ajon tai ainakin luulin peruneeni kun jo lyötiin luuri korvaan. Noin puoli tuntia myöhemmin tuli tekstiviesti, että auto odottaa jo minua ja tilattu aika on klo 15. 00 Soitin taksipalveluun, että mitä te sieltä haette kun ette ikinä vienyt minua sinne?  Linjan päässä olevalla ihmisellä ei raksuttanut mistä oli kyse. Kysyi että perunko sitten tämän klo 15 ajon? No mitä luulisi jos en ole siellä mistä pitäisi hakea? Sitten tämä kysyi, että perutaanko samalla se 13.30 haku kotoa? Siis kello olis silloin noin 14.30.  No siis jos lääkäri aika oli klo 14 eikä ole sinne vienyt niin ajatteliko ne että minä sitten menisin joskus illalla siihen minun klo 14 lääkäriaikaani sitten kun kuskeille sopii? 

Keskusta ja Berner tuhosi taksijärjestelmän. Kiittäkää Keskustaa.

Jep. Turha syytellä "tyttöjä" Suomen tämänhetkisestä tilasta, kun tämänhetkinen tila on aiempien (oikeisto)hallitusten päätösten seurausta.

-Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista.-

Näin yksi tytöistä totesi.

Siksi toisekseen nämä samat puolueet, demarit, vasemmisto ja vihreät ovat itse istuneet esim. Kokoomuksen kanssa samoissa hallituksissa päättämässä Suomen asioista. Meillä on ollut vain pari Kokoomusvetoista hallitusta, useimmiten on SDP tai Keskusta heiluneet pääpuolueena.

Höpö höpö. Vuoden 1987 jälkeen suurin osa hallituksista on ollut porvarivetoisia. Jälki on sitten ollutkin sen mukaista. 🙄

Vierailija
46/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset yrittävät ylläpitää hyvinvointivaltiota tasolla, johon meillä ei ole varaa. Kansantaloutemme ei riitä tämänhetkisen palvelutason ylläpitoon. Sitten kurjistetaan ja kurjistetaan ja revitään työntekijöiden selkänahasta. Toki myös hukkatyötä on. Mutta tärkein juttu olisi saada vientiteollisuutta nousuun että olisi oikeasti mahdollista kustantaa kunnolla peruspalvelut.

Vierailija
47/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä minä sitten maksan veroja? Voin toki ostaa palveluni itse heti kun saan koko palkan itselleni.

Vierailija
48/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kelataksin, että pääsisin päivystykseen perjantaina. Piti hakea 13.30 ja hakea pois klo 15. Lääkäri aika klo 14.  Taksia ei kuulunut vielä 13.45 ja soitin taksipalveluun onko sitä kukaan edes ottanut, ei ollut. Peruin ajon tai ainakin luulin peruneeni kun jo lyötiin luuri korvaan. Noin puoli tuntia myöhemmin tuli tekstiviesti, että auto odottaa jo minua ja tilattu aika on klo 15. 00 Soitin taksipalveluun, että mitä te sieltä haette kun ette ikinä vienyt minua sinne?  Linjan päässä olevalla ihmisellä ei raksuttanut mistä oli kyse. Kysyi että perunko sitten tämän klo 15 ajon? No mitä luulisi jos en ole siellä mistä pitäisi hakea? Sitten tämä kysyi, että perutaanko samalla se 13.30 haku kotoa? Siis kello olis silloin noin 14.30.  No siis jos lääkäri aika oli klo 14 eikä ole sinne vienyt niin ajatteliko ne että minä sitten menisin joskus illalla siihen minun klo 14 lääkäriaikaani sitten kun kuskeille sopii? 

Voi hyvä tavaton. Anteeksi, mutta melkein nauratti.

Vierailija
49/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin on ilmikommunisti, hän haluaa nakertaa muiden halltukseen päässeiden Vassareiden tarkoittaen entisten Taistolaisten kasvattien ja vanhojen Taistolaisten kanssa yhteiskunnan selkärankaa luomalla työttömyyttä ja kasvattamalla valtion velkaa byrokratiaa paisuttamalla. Tämä on yksi vallankumouksen perusajatuksista. Tukea toivotaan myös Venäjältä ja Putinilkta siitä huolimatta, että Nato häämöttää jo Suomen ovella, ei kommunisti siitäkään huolimatta hellitä. Ideologiaan kuuluu vain jauhaa vaikka toinen jalka olisi jo haudassa koko puolueella ja aatteella.

Neuvostoliittoa tehdään naapurissa ja Samalla Sanna ja ystävät varsinkjin Li yrittää ujuttaa Suomen sen sisään kuten Taistolaisvanhemmat ovat opettaneet. Vasemmiston vaalivoitto kevään eduskuntavaaleissa olisi katastrofi Suomelle ja askel kohti pahinta helvettiä tavalla jonka jokainen uutisia seuraava varmasti ymmärtää...

Vierailija
50/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. Hoitoalan kriisi:

Hyvinvointialueet kun aloittavat kohta, niin siellä on isot säästöpaineet.... Tämä tarkoittaa sitä, että vanhainkotipaikkoja, vuodeosastoja, tk-päivystyksiä jne. tullaan edelleen enemmän sulkemaan ja vähentämään... Palvelut huononevat etenkin maaseudulla ja tämä taasen ruuhkauttaa kaupunkien päivystyksiä lisää ..

Työpaikkoja häviää tämän myötä maaseudulla jne.

Hyvinvointialue onkin sitten pahoinvointialue, kun loppukin hoitojärjestelmä natisee liitoksistaan.

Kyllä on taas valovoimaiset virkamiehet olleet asialla. Miten hemmetissä ne ei osaa laskea lähellekään, mitä toi koko show kaikkinensa tulee maksamaan. Vuosikausia jauhetaan ja jankutetaan ja mikä on tulos. Todellakin pahoinvointialueet, satoja, satoja miljoonia meidän rahoja mennyt kankkulan kaivoon, kun amatöörit asialla. Hallitus vaihtuu kohta, mutta myös virkakunta pitää vaihtaa.

Vierailija
51/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusta ja Berner tuhosi taksijärjestelmän. Kiittäkää Keskustaa.

Jep. Turha syytellä "tyttöjä" Suomen tämänhetkisestä tilasta, kun tämänhetkinen tila on aiempien (oikeisto)hallitusten päätösten seurausta.

-jotka me "fiksut" ollaan taas äänestämässä valtaan.

Vierailija
52/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipilän hallitus!

Tytöt voisivat korjata asian mutta muun maailman hyvinvointi kiinnostaa enemmän.

Libresse-hallitus vetää tunnepohjalta !

Vierailija
53/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa väkeä sisäsiisteissä toimistohommissa, etenkin julkisella sektorilla. Silloin tällöin pakotettu kenttätyökokemus pitäisi kummasti reaaliteetit ymmärryksessä.

(Vaikka olenkin ns valkokaulushommissa, säännöllisesti teen oman alan duunarijuttuja että tuntuma ja ymmärrys pysyy. Myös ne lain vaatimat pätevyydet hoitaa käytännön hommia on hankittu...)

Vierailija
54/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa poliitikot ja yritykset haikailee kaukomaalaisia korvaamaan suomalaista työvoimaa ja romahtanutta syntyvyyttä, joka johtuu feminismillä aivopestyistä naisista. Samaan aikaan sadat tuhannet suomalaiset on työttömiä, eikä kaikille makseta edes kunnollista korvausta. 

Tietysti yritykset haikailevat-ja hankkivatkin sellaista työvoimaa, jolle pieninkin palkan irvikuva tuntuu suurelta verrattuna kotimaansa oloihin ja joille homeinen parakki kelpaa kuin luksushotelliksi. Ovat vieläpä tottuneet työskentelemään "räkä poskella"- tottakai ahneuden kyllästämä paikallishitleri rakastaa suorastaan valmiiksi kyykyssä olevia orjiaan!  

Vierailija
55/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kotihoidontuki on kyllä yks vitsi nykyään. Miksei siihen tule mitään korotuksia? Päivähoito on Suomessa kriisissä ja olisi ihan kaikkien etu, jos saisi vanhemman jäämään pidemmäksi aikaa lapsen kanssa kotiin.

Kuinka helppo on päästä töihin, jos on ollut viisi vuotta lapsen kanssa kotona? Sote-alan työntekijät varmaan pääsee, muut ei. 

Vierailija
56/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko silloin myös kieltäytyä maksamasta veroa? Monille sopisi varmasti tämä järjestely.

Vierailija
57/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi olemme muuttamassa Pohjoismaalaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan. Asunut siellä ennenkin, joten on sotu-tunnari ja pankkitili valmiiksi olemassa.

Vierailija
58/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat maksaa järjettömät summat erilaisina veroina. Silti tiet on, kuin perunapellolla ajaisi. Mihin ne rahat menee?

Vierailija
59/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksetaan veroja?

Vierailija
60/63 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossakaan mikään ei toiminut mutta kaikki järjestyi. Mutta täällä nyt ei tahdo oikein järjestyäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi