Miten nykysuomessa ei oikeasti meinaa toimia yhtään mikään?
Alkaa menemään järki, kun kaikki on niin vaikeaa ja perusarjen pyörittäminenkin alkaa olla hankalaa. Jos on asiaa lääkärille, niin soitat terveyskeskukseen, kukaan ei vastaa ja jätät soittopyynnön. Joku soittaa takaisin joskus ja kertoo, että aikoja ei ole. Parhaassa tapauksessa pääset hoitajalle, joka ei osaa auttaa. Ainoa vaihtoehto olisi siis mennä yksityiselle.
Hammaslääkärin suhteen tilanne on vielä surkeampi, ja aikoja ei saa kuin puolen vuoden päähän.
Sitten kun kotona on pieni lapsi ja mediassa kiljutaan miten pitäisi heti mennä takaisin töihin, niin lapsellepa et meinaa saada hoitopaikkaa mistään. Kaikkiin hoitopaikkoihin pitkät jonot, kun työttömien lapsetkin pitää kaikki saada hoitoon, vaikka oikeaa tarvetta ei ole. No, sitten olet kotona sen lapsen kanssa ja tästä saat jonkun kotihoidontuen, joka riittää ehkä kuukauden sähkölaskuun. Ei ole mitään mummoja tai tätejä joille lapsen voisi viedä hoitoon, kun hekin ovat kaikki töissä.
Ja jos onkin eläkeikäisiö isovanhempia, niin tilanne ei ole parempi heilläkään. Hekään eivät pääse terveydenhuoltoon, kelataksit eivät tule ja palvelukotiin ei pääse vaikka olisi vintti täysin pimeänä.
Jotenkin tilanne mennyt ihan naurettavaksi ~15 vuodessa ja mikään ei enää toimi. Yhteiskunta ei pysty huolehtimaan lapsista eikä vanhuksista, eikä nuoremmilla aikuisilla ole aikaa sitä tehdä kun kaikkien pitäisi olla koko ajan töissä.
Kommentit (63)
20 vuotta porvarihallitusta alkaa näkyä. Siihen ei tämä väliaikainen demarihallituskaan pysty vaikuttamaan ihan äkkiä.
Jos äänestää fiksummin, n. viiden vuoden päästä tilanne voikin olla taas parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on naurettavaa ja vaarallista.
Tilasin kelataksin, että pääsisin päivystykseen perjantaina. Piti hakea 13.30 ja hakea pois klo 15. Lääkäri aika klo 14. Taksia ei kuulunut vielä 13.45 ja soitin taksipalveluun onko sitä kukaan edes ottanut, ei ollut. Peruin ajon tai ainakin luulin peruneeni kun jo lyötiin luuri korvaan. Noin puoli tuntia myöhemmin tuli tekstiviesti, että auto odottaa jo minua ja tilattu aika on klo 15. 00 Soitin taksipalveluun, että mitä te sieltä haette kun ette ikinä vienyt minua sinne? Linjan päässä olevalla ihmisellä ei raksuttanut mistä oli kyse. Kysyi että perunko sitten tämän klo 15 ajon? No mitä luulisi jos en ole siellä mistä pitäisi hakea? Sitten tämä kysyi, että perutaanko samalla se 13.30 haku kotoa? Siis kello olis silloin noin 14.30. No siis jos lääkäri aika oli klo 14 eikä ole sinne vienyt niin ajatteliko ne että minä sitten menisin joskus illalla siihen minun klo 14 lääkäriaikaani sitten kun kuskeille sopii?
Keskusta ja Berner tuhosi taksijärjestelmän. Kiittäkää Keskustaa.
Näinpä. Tässä on muutettava jonnekin kasvukeskukseen niitä että näkee lääkäriaseman ikkunastaan että voi olla edes jotenkin varma hoidon saamisesta.
Elinvoimaisilla pikkupaikkakunnilla palvelut pelittävät kaikkein parhaiten. Tosin ei voi tietää etukäteen minne kannattaisi muuttaa ja miten kauan järjestelmä pelittää. Mutta kasvukeskuksista olen kuullut, että siellä julkiset palvelut eivät pelitä ollenkaan.
Jatkoivat, eivät aloittaneet. Jos otetaan muutaman kymmenen vuoden ajanjakso ja listataan päättäjien tekemät kaupat ja liikelaitostamiset, niin ei ihme, että menee huonosti.
Tosin, jos nuo kaikki olisi tehty yhdessä yössä, niin menisi se silti kansalta läpi, kun Suomen kansan etu on haitallista ajattelua. Olen aivan varma, että tuon lausuja äänestetään seuraavallakin kerralla valtaan.