Mitä vitamiineja käytätte raskauden aikana?
eli ekan raskauden aikana käytin minisun-tabletteja neuvolan suosituksena ja nytkin luin jostain et raskauden aikana suositellaan d-vitamiinia tai jotain monivitamiineja. En huomannut neuvolasta nyt kysyä et suositteleeko ne nykyisin jotain tiettyä vai miten, täti ei puhellut d-vitamiinista mitään. Toista siis odotan ja viikkoja n.14.
Kommentit (4)
Moi!
Mulle neuvolassa suositeltiin D-vitamiinitippoja otettavaksi lokakuusta maaliskuulle, jolloin on kaikkein pimeintä. Lisäksi syön Multitabs 2 + tabletteja, jossa pitäis farmaseutin mukaan olla kaikki tarvittava.
Alkuunu söin Multitabs Special + tms mammoille tarkoitettuja vitamiineja. Todettiin lääkärin kanssa että koska ruokavalioni on muuten monipuolinen ja kasviksia sisältävä, niin jätin ne pois. Sen sijaan määräsi mulle Kalkkitabletteja D-vitamiinilla varustettuna. Vaavi kuin ottaa mun elimistöstä tarvitsemansa kalkin ja näin pimeeseen aikaan on hyvä saada D-vitamiinia muutenkin.
Rautaa lisäksi syö nyt kun hemppa vähän alhaalla, mutta vaan sen verran että pysyy joten kuten n.120 tietämissä. Ei ole kuulemma tarvetta paksuntaa verta " liikaa" . En tiedä mikä on liikaa, kaippa siihen on joka neuvolassa eri kanta myös. Ei tarvi tuota rautaa ottaa joka päivä, riittää pari kertaa viikossa niin voi vähän vuorotella noiden muiden valmisteiden kanssa (maha kun ei tykkää jos vetää kaikkia kerralla).
Mary 30+0
[color=violet]ja niissä on myös D-vitamiini, joten muita tabuja ei tarvi napsia. Tällaset neuvot neuvolasta.
miullekii kun esikoista odotin ja nyt kun toista odotan ni ihan ekalla neuvolakerralla mainostivat. Nyt söin alkuun Multitabs Special 2+ (kun ruokavalio oli alkuun aika köyhä) mut ku ne loppu ni siirtyin tuohon Minisuniin ja otan lisäks Bekostrongia tabun päivässä, näin tein myös ekassa raskaudessa. Ei kai ne pakollisia oo nuo vitamiinit mut itestä tuntuu et ainakin tuo Bekostrong auttaa jaksamaan vaikkei ois raskaanakaan.