Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun ulkomailla ja käyn Suomessa 2 kertaa vuodessa AMA

Vierailija
20.11.2022 |

Kysy mitä haluat.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joissain maissa ihan kansalaisuus/oleskelulupalainsäädäntökin vaadi maasta poistumista tasaisin välein? Jotain tällaista muistelen mm. Floridasta lukeneeni.

Nyt ollaan niin hakoteillä että sinun olisi parempi olla hiljaa.

Vierailija
62/130 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö harmita, kun aina pitää tulla Suomeen? Kun itse asuin ulkomailla, niin harmitti kun joka lomalla piti tulla Suomeen. Jos meni jonnekin muualle, niin tuntui että teki jotenkin väärin ja perhe ja suku aina odotti, että kyllä se juhannukseksi ja jouluksi tulee niinkuin aina.

Itse huomasin, että jos on mahdollisuus käydä vain kerran vuodessa Suomessa, on joulu kaikkein huonoin aika. On vaikea tavata muita, kun muillakin on ohjelmoitu päivät pyhineen ja lennot kalleimmillaan jne. Myös muu tekeminen Suomessa on hankalaa, kun ei tiedä onko jo talvi vai ei.

Eri asia tietysti, jos on enemmän rahaa ja lomaa käytössä, että voi käydä useammin. Varmaan jossain vaiheessa taas joulu Suomessa, kun lapset ovat omillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asunut pois 5 vuotta ja olen käynyt suomessa kahdesti 😄. Molemmilla kerroilla 2 yötä. Mielestäni kahdesti vuodessa on tosi usein.

Mä olen asunut jo kohta 30 vuotta, käyn ainakin kahdesti vuodessa Suomessa. Siellä on edelleen perhettä ja ystäviä ja muutenkin ihana käydä.

Mulla tulee pian vasta 20 vuotta täyteen, mutta joka vuosi käyn minäkin kerran tai kahdesti. Perhe, suku ja ystävät on siellä - mutta tärkeintä: minä itse haluan tulla, samoin lapset edelleenkin, vaikka teinejä jo ovat. Se on meidän kotimaa 😁

Kiinnostasiko sukulaisilla tavata teitä, jos ette kävisi siellä säännöllisesti? Todennäköisesti ette tapaisi koskaan sitten. 

On perhettä ja sukua käynyt täällä meilläkin. Kyllä siis tavattais. Ei suku ja perhe ole kaikille pakkopullaa.

Jos mulla ei olis enää perhettäkään, tulisimme silti. Ehkä vielä joskus muutamme takaisin tai ainakin hommataan asunto sieltä.

Mikä Suomessa vetää takaisin?  On vaan huono ilmasto, huono terveydenhoito jne..? 

Tuet. Kun on maailmalla rellestänyt nuoruutensa niin sen jälkeen voi tulla Suomeen nauttimaan veromaksajan hellästä hoivasta

Mitkä ihmeen tuet? Luuletko että jonkun kansaneläkkeen takia kannattaa palata Suomeen?

Vierailija
64/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, että jos haluatte lähteä Suomeen kyläilemään, niin käydäänkö teidän luona vastaavasti kylässä? Vai onko tämä lentoliikeenne yksipuolisesti Suomeen päin? 

Autolla yleensä Suomessa käydään. Edellisestä lentämisestä on kyllä jo vuosia. Pointti on usein tehdä myös tienestejä Suomessa.

Mutta käyvätkö sukulaiset vastavuoroisesti teillä kylässä, kuten te käytte Suomessa? Vai onko pelkästään teidän varassa nämä kyläilyt, jos haluatte nähdä? 

Meillä läheisimmät käyvät kyllä kylässä säännöllisesti ja se riittää.

Ilmaisena hotellina ja turistioppaana toimiminen jollekin kielitaidottomilla serkun kunnon kaimalle ei ole herkkua joten ihan hyvä ettei muut käy.

Vierailija
65/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole tylsää matkustaa Suomeen jopa kaksi kertaa vuodessa?

Miksi olisi?

Vierailija
66/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö harmita, kun aina pitää tulla Suomeen? Kun itse asuin ulkomailla, niin harmitti kun joka lomalla piti tulla Suomeen. Jos meni jonnekin muualle, niin tuntui että teki jotenkin väärin ja perhe ja suku aina odotti, että kyllä se juhannukseksi ja jouluksi tulee niinkuin aina.

Miten niin pitäisi aina lomailla Suomessa? Ei me ainakaan. Kerran vuodessa kesällä viikon reissu on meille ihan tarpeeksi ja itse käyn lisäksi kerran-kaksi lyhyempää reissua vanhempiani tapaamassa (jotka eivät enää pysty matkustamaan).

Me käydään ainakin kahdesti vuodessa mutta silti ehditään käydä vähintään kahdesti vuodessa myös muualla.

Vierailija
67/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa asut? 

Vierailija
68/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joissain maissa ihan kansalaisuus/oleskelulupalainsäädäntökin vaadi maasta poistumista tasaisin välein? Jotain tällaista muistelen mm. Floridasta lukeneeni.

Siinä tapauksessa kyllä jos siellä yrittää asua turistiviisumilla.

Vierailija
69/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi enaa. Toimi joskus jolloin lentomatkailu ei ollut joka juntin ulottuvissa.

Vierailija
70/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asunut pois 5 vuotta ja olen käynyt suomessa kahdesti 😄. Molemmilla kerroilla 2 yötä. Mielestäni kahdesti vuodessa on tosi usein.

Mä olen asunut jo kohta 30 vuotta, käyn ainakin kahdesti vuodessa Suomessa. Siellä on edelleen perhettä ja ystäviä ja muutenkin ihana käydä.

Mulla tulee pian vasta 20 vuotta täyteen, mutta joka vuosi käyn minäkin kerran tai kahdesti. Perhe, suku ja ystävät on siellä - mutta tärkeintä: minä itse haluan tulla, samoin lapset edelleenkin, vaikka teinejä jo ovat. Se on meidän kotimaa 😁

Kiinnostasiko sukulaisilla tavata teitä, jos ette kävisi siellä säännöllisesti? Todennäköisesti ette tapaisi koskaan sitten. 

On perhettä ja sukua käynyt täällä meilläkin. Kyllä siis tavattais. Ei suku ja perhe ole kaikille pakkopullaa.

Jos mulla ei olis enää perhettäkään, tulisimme silti. Ehkä vielä joskus muutamme takaisin tai ainakin hommataan asunto sieltä.

Mikä Suomessa vetää takaisin?  On vaan huono ilmasto, huono terveydenhoito jne..? 

Tuet. Kun on maailmalla rellestänyt nuoruutensa niin sen jälkeen voi tulla Suomeen nauttimaan veromaksajan hellästä hoivasta

Mitkä ihmeen tuet? Luuletko että jonkun kansaneläkkeen takia kannattaa palata Suomeen?

Tuo tuki-kommentti alkoi naurattaa. Vuosikaudet on eletty saastojen koroilla eika ole tarvittu kenenkaan muun selkanahasta revittya rahaa. Puistattaa ajatuskin etta elaisi koyhainavulla.

Vierailija
71/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi enaa. Toimi joskus jolloin lentomatkailu ei ollut joka juntin ulottuvissa.

Toimii se edelleen aikansa, siis jos ei yritä esim tehdä töitä. Jossain vaiheessa alkavat rajaviranomaiset epäillä jatkuvaa ramppaamista ja pahimmassa tapauksessa lopputulos on maastakarkoitus ja porttikielto.

Vierailija
72/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytättekö hotelleja kun suomeen tuutte? vai miten nuo nukkumiset hoituu?

Vierailija
73/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakoiletko työtä ulkomailla? Miksi et aikuistu ja hae töitä Suomesta? Ei tuollainen reppureissaaminen mihinkään johda, varmaan huumeitakin käytät siellä maailmalla. Omille lapsilleni olen sanonut, että suomalaisen kuuluu olla Suomessa eikä lähteä maailmalle sekoilemaan. Koulut käyneet ja hyvissä töissä, tasapainoisia nuoria aikuisia.

Tuota en kyllä usko. Ei kukaan sano lapsilleen noin. Käytätkö puheessasi myös mahdollisimman usein sanaa kotimainen? eri

Vierailija
74/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytättekö hotelleja kun suomeen tuutte? vai miten nuo nukkumiset hoituu?

Me ollaan yleensä pari yötä mun vanhemmilla koska mutsi loukkaantuu jos ei olla, loput yöt sitten hotellissa tai airbnb:ssä. Tarkoituksena ostaa oma asunto Helsingistä että voidaan olla siellä ja viettää tarvittaessa viipyä pidempiä aikoja.

Vierailija
75/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysyttävää mutta haluan kommentoida tähän oman tilanteeni.

Muutin Suomesta 1996 kun lama alkoi tosissaan vaikuttaa. Aluksi kävin Suomessa ehkä kerran vuodessa, sitten se alkoi harveta kunnes jäi kokonaan. Vanhemmat on kuolleet, siskokin asuu ulkomailla. Paras ystävätär samoin. Vanhat kontaktit on hävinneet. Ei mitään syytä tulla Suomeen.

Kotini ja elämäni on täällä, en kaipaa mitään Suomesta. Totta kai vanhat kultaiset muistot lapsuuden kesistä ja talvisista hiihtoretkistä kangastelee mielessä, kultareunuksin koristeltuina. Hyvä ja hauska on jäänyt mieleen ja onhan sitä mukava muistella, mutta mennyt on mennyttä.

Vierailija
76/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Suomesta 1996 kun lama alkoi tosissaan vaikuttaa. Aluksi kävin Suomessa ehkä kerran vuodessa, sitten se alkoi harveta kunnes jäi kokonaan. Vanhemmat on kuolleet, siskokin asuu ulkomailla. Paras ystävätär samoin. Vanhat kontaktit on hävinneet. Ei mitään syytä tulla Suomeen.

Kotini ja elämäni on täällä, en kaipaa mitään Suomesta. Totta kai vanhat kultaiset muistot lapsuuden kesistä ja talvisista hiihtoretkistä kangastelee mielessä, kultareunuksin koristeltuina. Hyvä ja hauska on jäänyt mieleen ja onhan sitä mukava muistella, mutta mennyt on mennyttä.

Mutta jokin sua kuitenkin vetää tänne vauvapalstalle?

Vierailija
77/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustaako sukulaiset vuorostaan teidän luokse kylään?

Ei koska se on liian kallista piheille suomalaisille. Halvempaa minun tulla Suomeen. (??)

Sama minullakin. Johtuu osittain siitä, että Suomessa asuvat sukulaiset eivät ole ainoastaan pihejä vaan myös yllättävän köyhiä. Täällä ulkomailla minulla on täysin erilainen ostovoima ja säästöön jää tavallisesta asiantuntijatöistä tuhansia euroja kuussa vaikka käyn ravintoloissa useamman kerran viikossa. Samanlaisia töitä Suomessa tekevät kaverini ovat huomattavasti minua köyhempiä.

Luuletko olevasi parempi kuin muut ihmiset, koska lähdit ulkomaille kiertämään veroja? Suomessa meillä on hyvinvointivaltio, joka pitää ihmisistä huolta. Siellä ulkomailla ei makseta veroja, mutta ei myöskään ole terveydenhuoltoa, koulutusta tai sosiaaliturvaa..

En rätt otrolig åsikt som man endast stöter på i Finland. Vad får en finne att tro att sjukvården i andra länder skulle vara sämre än den finska? I många länder behöver man ingen privat sjukförsäkring som i Finland, då den offentliga servicen fungerar.

Vad skatter beträffar, är det Finlands sätt att beskatta som är problemet, inte andra länders. Vart man än flyttar på jorden är finnen säker på att det är för att undvika skatter. Då Finland beskattar arbetande mera än någon annan, blir skatterna lägre. Bekanta er med andra länder och sätt sedan ert eget i skick.

Vierailija
78/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhäänpä sulle alkoi lama vaikuttaa, kun me muut oltiin siitä kärsitty jo puoli vuosikymmentä.

Vierailija
79/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos on laittomasti tai jollain muulla vilunkipelillä siellä asumassa.

Vierailija
80/130 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne perämetsään se lama ehti vasta 96? Meillä pääkaupunkiseudulla se oli jo kutakuinkin ohi silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän