Asun ulkomailla ja käyn Suomessa 2 kertaa vuodessa AMA
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
On hieman eroa sillä asuuko tyyliin Baltiassa vai Uudessa-seelannissa. Jostain Latviasta nyt on sama käydä Etelä-Suomessa kuin kävisi Hesestä Jyväskylässä. Uuudesta-Seelannista luultavasti tulisi käytyä Suomessa max. muutaman vuoden välein, koska pitkä matka ja hinta.
Miksi Hesestä? Miksei Burger Kingistä?
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa, että jos haluatte lähteä Suomeen kyläilemään, niin käydäänkö teidän luona vastaavasti kylässä? Vai onko tämä lentoliikeenne yksipuolisesti Suomeen päin?
Autolla yleensä Suomessa käydään. Edellisestä lentämisestä on kyllä jo vuosia. Pointti on usein tehdä myös tienestejä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaako sukulaiset vuorostaan teidän luokse kylään?
Ei koska se on liian kallista piheille suomalaisille. Halvempaa minun tulla Suomeen. (??)
Pakoiletko työtä ulkomailla? Miksi et aikuistu ja hae töitä Suomesta? Ei tuollainen reppureissaaminen mihinkään johda, varmaan huumeitakin käytät siellä maailmalla. Omille lapsilleni olen sanonut, että suomalaisen kuuluu olla Suomessa eikä lähteä maailmalle sekoilemaan. Koulut käyneet ja hyvissä töissä, tasapainoisia nuoria aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa, että jos haluatte lähteä Suomeen kyläilemään, niin käydäänkö teidän luona vastaavasti kylässä? Vai onko tämä lentoliikeenne yksipuolisesti Suomeen päin?
Autolla yleensä Suomessa käydään. Edellisestä lentämisestä on kyllä jo vuosia. Pointti on usein tehdä myös tienestejä Suomessa.
Mutta käyvätkö sukulaiset vastavuoroisesti teillä kylässä, kuten te käytte Suomessa? Vai onko pelkästään teidän varassa nämä kyläilyt, jos haluatte nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Itse asunut pois 5 vuotta ja olen käynyt suomessa kahdesti 😄. Molemmilla kerroilla 2 yötä. Mielestäni kahdesti vuodessa on tosi usein.
Mä olen asunut jo kohta 30 vuotta, käyn ainakin kahdesti vuodessa Suomessa. Siellä on edelleen perhettä ja ystäviä ja muutenkin ihana käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koska se on liian kallista piheille suomalaisille. Halvempaa minun tulla Suomeen. (??)
Sama minullakin. Johtuu osittain siitä, että Suomessa asuvat sukulaiset eivät ole ainoastaan pihejä vaan myös yllättävän köyhiä. Täällä ulkomailla minulla on täysin erilainen ostovoima ja säästöön jää tavallisesta asiantuntijatöistä tuhansia euroja kuussa vaikka käyn ravintoloissa useamman kerran viikossa. Samanlaisia töitä Suomessa tekevät kaverini ovat huomattavasti minua köyhempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et menisi Suomeen, niin kaikille olisi ihan sama näkisitte tai tapaisitte sitten laisinkaan? Siellä olkoon ulkomailla vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama minullakin. Johtuu osittain siitä, että Suomessa asuvat sukulaiset eivät ole ainoastaan pihejä vaan myös yllättävän köyhiä. Täällä ulkomailla minulla on täysin erilainen ostovoima ja säästöön jää tavallisesta asiantuntijatöistä tuhansia euroja kuussa vaikka käyn ravintoloissa useamman kerran viikossa. Samanlaisia töitä Suomessa tekevät kaverini ovat huomattavasti minua köyhempiä.
Ulkomailla asuvan suomalaisen leuhka asenne on varsinainen klisee. Luuletko olevasi parempi kuin muut ihmiset, koska lähdit ulkomaille kiertämään veroja? Suomessa meillä on hyvinvointivaltio, joka pitää ihmisistä huolta. Siellä ulkomailla ei makseta veroja, mutta ei myöskään ole terveydenhuoltoa, koulutusta tai sosiaaliturvaa. Ulkomailla esimerkiksi kodittomia on paljon enemmän, mutta eihän leuhka ulkosuomalainen tällaista mieti, ajattelee vain omaa rahapussiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla asuvan suomalaisen leuhka asenne on varsinainen klisee. Luuletko olevasi parempi kuin muut ihmiset, koska lähdit ulkomaille kiertämään veroja? Suomessa meillä on hyvinvointivaltio, joka pitää ihmisistä huolta. Siellä ulkomailla ei makseta veroja, mutta ei myöskään ole terveydenhuoltoa, koulutusta tai sosiaaliturvaa. Ulkomailla esimerkiksi kodittomia on paljon enemmän, mutta eihän leuhka ulkosuomalainen tällaista mieti, ajattelee vain omaa rahapussiaan.
No terveydenhuolto on ainakin paljon parempaa kuin Suomessa ja verojakin maksetaan. Täällä ei tarvitse jonottaa terveyskeskuksissa vaan mennään suoraan yksityiselle, josta maksetaa korvaukset takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asunut pois 5 vuotta ja olen käynyt suomessa kahdesti 😄. Molemmilla kerroilla 2 yötä. Mielestäni kahdesti vuodessa on tosi usein.
Mä olen asunut jo kohta 30 vuotta, käyn ainakin kahdesti vuodessa Suomessa. Siellä on edelleen perhettä ja ystäviä ja muutenkin ihana käydä.
Mulla tulee pian vasta 20 vuotta täyteen, mutta joka vuosi käyn minäkin kerran tai kahdesti. Perhe, suku ja ystävät on siellä - mutta tärkeintä: minä itse haluan tulla, samoin lapset edelleenkin, vaikka teinejä jo ovat. Se on meidän kotimaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee pian vasta 20 vuotta täyteen, mutta joka vuosi käyn minäkin kerran tai kahdesti. Perhe, suku ja ystävät on siellä - mutta tärkeintä: minä itse haluan tulla, samoin lapset edelleenkin, vaikka teinejä jo ovat. Se on meidän kotimaa 😁
Kiinnostasiko sukulaisilla tavata teitä, jos ette kävisi siellä säännöllisesti? Todennäköisesti ette tapaisi koskaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa varmaan kauhealta, mutta loppujen lopuksi olen onnellinen, että vanhempani kuolivat ennenaikojaan eikä ole mitään pakkovelvollisuutta käydä Suomessa enää.
Eri
Ymmärrän, että pakkovelvollisuudet eivät kiinnosta, eivät minuakaan, mutta eikös kotimaassa ole kuitenkin kiva käydä aina välillä kun itselle sopii? Itse en ole käynyt joka vuosi, mutta joinakin vuosina useammin kuin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Haittaako yksipuolisuus, että te aina matkustatte ystävien ja sukulaisten luo kylään vai käyvätkö he teidän luona vastaavasti kaksi kertaa vuodessa kylässä?
Olen eri, mutta itse ajattelen, että on oma "vikani", että olen muuttanut ulkomaille, ja en voi odottaa, että minua käytäisiin ulkomailla "katsomassa" eli jos haluan nähdä Suomessa asuvia sukulaisia ja ystäviä, on minun käytävä Suomessa. Toki Suomesta käy vieraita välillä, mutta useimpia näen yleensä Suomessa.
Ulkosuomalainen ihminen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako yksipuolisuus, että te aina matkustatte ystävien ja sukulaisten luo kylään vai käyvätkö he teidän luona vastaavasti kaksi kertaa vuodessa kylässä?
Olen eri, mutta itse ajattelen, että on oma "vikani", että olen muuttanut ulkomaille, ja en voi odottaa, että minua käytäisiin ulkomailla "katsomassa" eli jos haluan nähdä Suomessa asuvia sukulaisia ja ystäviä, on minun käytävä Suomessa. Toki Suomesta käy vieraita välillä, mutta useimpia näen yleensä Suomessa.
Minä olen käynyt ulkomailla tapaamassa hyvää ystävää, koska haluan tavata hänet. En todellakaan odota, että hän tulisi vain minun luokse kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostasiko sukulaisilla tavata teitä, jos ette kävisi siellä säännöllisesti? Todennäköisesti ette tapaisi koskaan sitten.
On perhettä ja sukua käynyt täällä meilläkin. Kyllä siis tavattais. Ei suku ja perhe ole kaikille pakkopullaa.
Jos mulla ei olis enää perhettäkään, tulisimme silti. Ehkä vielä joskus muutamme takaisin tai ainakin hommataan asunto sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On perhettä ja sukua käynyt täällä meilläkin. Kyllä siis tavattais. Ei suku ja perhe ole kaikille pakkopullaa.
Jos mulla ei olis enää perhettäkään, tulisimme silti. Ehkä vielä joskus muutamme takaisin tai ainakin hommataan asunto sieltä.
Mikä Suomessa vetää takaisin? On vaan huono ilmasto, huono terveydenhoito jne..?
Tuet. Kun on maailmalla rellestänyt nuoruutensa niin sen jälkeen voi tulla Suomeen nauttimaan veromaksajan hellästä hoivasta
Eikö joissain maissa ihan kansalaisuus/oleskelulupalainsäädäntökin vaadi maasta poistumista tasaisin välein? Jotain tällaista muistelen mm. Floridasta lukeneeni.
Vierailija kirjoitti:
Eikö joissain maissa ihan kansalaisuus/oleskelulupalainsäädäntökin vaadi maasta poistumista tasaisin välein? Jotain tällaista muistelen mm. Floridasta lukeneeni.
Ei... Olet ymmärtänyt niin väärin ettei kannata edes yrittää selittää 🤦.