Miksi ihmiset ei enää pariudu?
Kommentit (2819)
Vierailija kirjoitti:
Nettideittailuhan se on syynä siihen että ihmiset ei pariudu. Siellä on aikaa syynätä ja kandidaatteja loputtomiin mikä on erityisesti naisille liikaa. Kriteerit kohoavat mahdottomiksi. Lisäksi moni nainen kukkuu Tindereissä sun muissa samaan tapaan kuin facebookissa. Erityisesti eronneet tuntuu vain keräilevän mätsejä, hivelee kai rikkoutunutta itsetuntoa. Kiva peli, vähän kuin kiiltokuvien keräily.
Omat tinderkokeilut päättyi kun sain tykkäyksiä vain aivan kaameilta daameilta. Teki mieli laittaa viestiä että oletko tosissasi?? Olen näet komeaksikin sanottu, koulutettu ja hoikka. Palasin vanhankansan yökerhoiluun ja siellähän se juttu luisti yhden jos toisenkin naikkosen kanssa. Fyysistä läsnäoloa ei korvaa mikään. Tuntuu oikeastaan käsittämättömältä että niin monivivahteista asiaa kuin flirtti joku kuvitteli korvaavansa kännykän ruudulla!!
Ei kukaan ole kuvitellut, että flirtti korvataan kännykän ruudulla. Mutta kaikki eivät tapaa livenä niin paljon uusia ihmisiä - esim. jos ei töiden ja harrastusten parissa tapaa uusia miehiä/naisia, eikä työpaikan ihmisistä löytynyt kumppania, niin sitten pitää etsiä muualta. Kaikki eivät ehdi tai jaksa juosta baareissa ja yökerhoissa seuraa hakemassa. Ja kyllä entisaikaankin etsittiin seuraa esim. kirjeenvaihtoilmoituksilla - nykyisin vastaava keino on deittipalstat ja -sovellukset.
Itse en ole koskaan ollut Tinderissä, koska kuulun niihin onnekkaisiin, jotka tapaavat paljon ihmisiä omassa elämässäni ja kiinnostavia miehiä löytyy sitä kautta. Mutta itselleni taas eivät toimi työkerhot tällaiseen. En jotenkin osaa kiinnostua täysin tuntemattomasta vain ulkonäön perusteella, joten ikinä ei missään baarissa huomio kiinnity kehenkään niin, että haluaisin mennä juttelemaan. Joskus olen kokeillut yhtä toista deittisivustoa, ja siellä hyvä puoli oli juuri se, että ihmiset myös kirjotitivat itsestään, jolloin sain vähän käsitystä siitä, voisiko toinen olla samanhenkinen. Minulle kun eivät riitä vain ne kuvat herättämään kiinnostusta.
Osa löytää puolison helposti, osalle se ei onnistu millään.
Luulen, että se johtuu meidän kulttuurin luomasta arkuudesta ja yksinäisyydestä jo lapsena.
Jo Ruotsinlaivoilla voi helposti nähdä mikä lapsi on Suomesta ja mikä Ruotsista.
Ruotsalaiset ryntää pallomereen suinpäin itseensä luottaen. Suomalaiset srkaile at jo ovella ja varovasti reunoja pitkin kulkien he lopulta uskaltautuvat pallomereen.
Mitä luulet, kumman lapsen tytöt huomaavat?
Meidän koulutuskulttuuri on pitkälle sama kuin jo ammoin kadonneen DDR:n.
Kaikki valo tulee vain ylhäältä. Odota, kunnes sinulle annetaan lupa toimia.
Mima50 kirjoitti:
Osa löytää puolison helposti, osalle se ei onnistu millään.
Luulen, että se johtuu meidän kulttuurin luomasta arkuudesta ja yksinäisyydestä jo lapsena.
Jo Ruotsinlaivoilla voi helposti nähdä mikä lapsi on Suomesta ja mikä Ruotsista.
Ruotsalaiset ryntää pallomereen suinpäin itseensä luottaen. Suomalaiset srkaile at jo ovella ja varovasti reunoja pitkin kulkien he lopulta uskaltautuvat pallomereen.
Mitä luulet, kumman lapsen tytöt huomaavat?Meidän koulutuskulttuuri on pitkälle sama kuin jo ammoin kadonneen DDR:n.
Kaikki valo tulee vain ylhäältä. Odota, kunnes sinulle annetaan lupa toimia.
En ole huomannut tällaista eroa suomalaisten ja ruotsalaisten lasten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
En halua ilkeää anoppia ja nykyajan miehet on nössöjä, jotka ei uskalla sanoa äideilleen, että ole hiljaa.
Äideille ei sanota noin rumasti että ole hiljaa. Kahden kesken voi sanoa nätisti että tyttis ei oikein tykkää siitä ja siitä puheenaiheesta jne. Et taida olla anopin toiveminiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla. Jopa naiselle puhuminen voi olla seksirikos.
Sulla on tourette? Kannattaa sanoa siitä, jos suusta pullahtaa jotakin törkeää. Lienee lieventävä asianhaara, jos on esittää diagnoosi.
Ei ole kuse törkeyksistä vaan asiallisista aloitteista/suostumuspyynnöistä!
Suostumuspyynnöistä??? Mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on tourette? Kannattaa sanoa siitä, jos suusta pullahtaa jotakin törkeää. Lienee lieventävä asianhaara, jos on esittää diagnoosi.
Kun on tällainen naama ja kroppa kun mulla, niin torttua tulee oikealta ja vasemmalta. Naiset antaa enemmän koipea kuin mitä jaksan jörniä. Mitä järkeä pariutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Nyt ymmärrän. Jos ventovieraalle naiselle menee tuollaisia pyyntöjä esittämään, ihan syystä tulee huutia.
Niin, kysymyshän oli juurikin pariutumisen vaikeudesta. Itse ajattelen, että maailmassa ei niinkään ole ventovieraita naisia kuin uusia ystäviä, joiden kanssa emme vain vielä ole tutustuneet ja vaihtaneet suostumuksia. Ja pitää muistaa, että suostumus ei välttämättä koske mitään pervoa vaan että alkuvaiheessa voi olla kyse ihan pikaisesta vaniljaseksistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, vaan valehtelet. Ennen pariuduttiin enemmän (se on verifioitu fakta).
Syy on se, että naiset ovat vahvoja ja itsenäisiä, eivätkä he tarvitse miehiä.
Nyt oli hyvä läppä. Eihän nainen saa itse edes purkinkantta auki. Eikä voi tulla raskaaksi (mikä biologisesti on naisen olemassaolon tarkoitus).
Nykyään lapset kasvatetaan sukupuolettomaksi. Sen hintana on kyvyttömyys pariutua aikuisena.
Minä en pariudu, koska en yksinkertaisesti halua. Koen olevani tyytyväisempi elämääni ilman parisuhdetta. Rakastan omaa aikaa, huoletonta arkea, kun ei tarvitse siivota kenenkään jälkiä eikä luovia kompromissien kanssa. Voin olla miten tykkään, ja olla tekemättä mitään, jos siltä tuntuu. Esimerkiksi tämäkin viikonloppu on ollut todella rentouttavaa aikaa. Olen saanut (taas) rauhassa ladata akkuja. Huomenna rentoutuneena aloittamaan työviikkoa.
En ole koskaan pitänyt parisuhdetta tavoiteltavana asiana. Toki itsellä on ollut hyviäkin parisuhteita. Mutta niissäkin olen jossain vaiheessa alkanut kaipaamaan sinkkuna olemista.
En edes harrasta treffeillä käymistä, kun sekään ei kiinnosta. :)
Jotkut ihan päin naamaa kummastelevat, kuinka joku voi viihtyä yksin ja olla onnellinen ilman parisuhdetta. Mutta yleensä nämä ihmettelijät ovat niitä, jotka eivät osaa olla yksin itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään lapset kasvatetaan sukupuolettomaksi. Sen hintana on kyvyttömyys pariutua aikuisena.
Sukupuolella ei ole enää samanlaista merkitystä kuin raamattukaudella. Nyt on ok tuntea halua toista ihmistä kohtaan sukupuolesta riippumatta. Ja lasten hankkiminen voidaan tarvittaessa hoitaa sijaissynnyttäjän avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolella ei ole enää samanlaista merkitystä kuin raamattukaudella. Nyt on ok tuntea halua toista ihmistä kohtaan sukupuolesta riippumatta. Ja lasten hankkiminen voidaan tarvittaessa hoitaa sijaissynnyttäjän avulla.
Kansa kuolee sukupuuttoon hitaasti mutta varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pariudu, koska en yksinkertaisesti halua. Koen olevani tyytyväisempi elämääni ilman parisuhdetta. Rakastan omaa aikaa, huoletonta arkea, kun ei tarvitse siivota kenenkään jälkiä eikä luovia kompromissien kanssa. Voin olla miten tykkään, ja olla tekemättä mitään, jos siltä tuntuu. Esimerkiksi tämäkin viikonloppu on ollut todella rentouttavaa aikaa. Olen saanut (taas) rauhassa ladata akkuja. Huomenna rentoutuneena aloittamaan työviikkoa.
En ole koskaan pitänyt parisuhdetta tavoiteltavana asiana. Toki itsellä on ollut hyviäkin parisuhteita. Mutta niissäkin olen jossain vaiheessa alkanut kaipaamaan sinkkuna olemista.
Jotkut ihan päin naamaa kummastelevat, kuinka joku voi viihtyä yksin ja olla onnellinen ilman parisuhdetta. Mutta yleensä nämä ihmettelijät ovat niitä, jotka eivät osaa olla yksin itsensä kanssa.
Osaan, osaan. On hemmetin kyllästynyttä elää ilman seksia, läheisyyttä ja "mitään" vuosikymmenestä toiseen. Ihan tarpeeksi ollut yksin, myös suhteessa. Ollapa sun kaltainen mutten ole. En myöskään ole helposti ihastuva.
Kyllä ihmiset edelleen pariutuu. Mä en tunne itseni lisäksi yhtäkään ikisinkkua ihmistä, joka olisi vielä nelikymppisenä yksin. Ihan kaikki rumat ja hanklalan luonteenkin omaavat ovat pariutuneet. Osa toki on myös jo eronnut.
N44
Feminismistä se johtuu. On kumma kun ihmiset eivät voi myöntää ilmiselvää tosiasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Feminismistä se johtuu. On kumma kun ihmiset eivät voi myöntää ilmiselvää tosiasiaa.
Ennen synnyttäjät olivat mukavia ja halukkaita. Nyt pitää olla niin feministiä ja nirppistä. Onneksi Suomeen muuttaa ulkomailta normaaleja synnyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samat sanat! Ihmettelijöitä kyllä riittää miksi oot sinkku. Ovat itse luusereita jotka eivät kestäisi puolta viikkoakaan yksin. Luulevat olevansa parempia, kun ovat olleet aina suhteessa. Huutista sääliä heille