Miksi ihmiset ei enää pariudu?
Kommentit (2819)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 17-vuotias tytär ja 14-vuotias poika, ne syö ja tyttärelle täytyy ostaa meikkejä. Ei voi ketään miestä ottaa kauhistelemaan.
Minulla on kyllä kivat lapset ja poika voisi tykätä, jos minulla olisi miesystävä josta hän voisi saada kaverin urheiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vaatimukset vaikuttavat kohtuuttomilta. Miehen pitäisi olla disney-prinssi, joka räjäyttää sukat pois jaloista heti 1.treffeillä tai muuten ei ole kemiaa.
No ei itse asiassa pitäisi. Jos on yhtään kehuskeleva tai liian lipevä/kehuva niin kyllä siinä hälytyskellot soivat ja lujaa. Tavallinen, normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen kykenevä mies riittää vallan hyvin.
Nykyisin vain komeimpien miesten kannattaa käydä treffeillä, koska he pääsevät kyntää peltoa melkein joka ensitreffeillä. Rumien miesten ei kannata käydä ollenkaan treffeillä, koska niistä ei kuitenkaan irtoa mitään. Rahaa ja aikaa vain menee hukkaan.
Mistähän sinunkin aikasi on pois? Siellä betonikuutiossa yksin möllöttämisestä, vauvapalstalla surffaamisesta ja poken katselusta.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota ajatusta, että treffeillä käyminen on ajan hukkaamista, jos tutustuminen ei etene. Onhan se silti ollut mukavaa, on ollut mahdollisuus tutustua uuteen ihmiseen, joskus se on jopa positiivisella tavalla jännittävää.
Miehiä kiinnostaa ainoastaan mitä niiden ensitreffien jälkeen tapahtuu. Treffit ovat naisten keksintö. Miehille ne ovat pakkopullaa.
Älä puhu muiden miesten puolesta. Siksi toisekseen, kyllä ainakin oman puolisoni kanssa oli useammat treffit ennen kuin alkoi molempien puolelta olla selvää, että halutaan syventää tutustumista. Sitten alettiin tapailla niin, että tulin viikonlopun viettoon hänen luokseen, mutta ei me silloinkaan vietetty viikonloppuja kotona. Eikä vietetä kaikkien näiden vuosien jälkeenkään, vaikkei sitä enää kutsuta treffeiluksi, että lähdetään yhdessä ulos syömään, kahville jne.
Some nykyään hämärtää ihmiset itsenään. Nostanut riman niin ylös ettei perinteiset suhteet onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ihmiset pariutuvat edelleen. Eroavat myös edelleen. Ei tässä asiassa ole mikään muuttunut.
eroaminen on ainakin muuttunut. yh mammoja on veronmaksajien elätettävänä satojatuhansia nykyään
Siellä on elätettävänä lusmumiesten lapset. Ei naisille makseta elatusta, senkin höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mielummin yksin jos ei löydä täydellistä.
En nyt sinänsä tiedä onko tuossa mitään väärää.. Itse ainakin olen mielummin yksin, kuin sellaisen kanssa joka ei sytytä haluja ja/tai on jollain mittarilla ärsyttävä/itselle sopimaton.
Juurikin "tyytymällä" saadaan pystyyn kuolleita suhteita ja rikkinäisiä perheitä. Mennään yhteen pääasiassa siksi että "on joku" ja/tai "pitää perustaa perhe".
Ei tietenkään pidä tyytyä, mutta kriteereiden täytyy olla realistiset.
Esim. yksi tuttuni on sinkku ja on kertonut, että etsii pitkää ja komeaa feministimiestä, joka on vegaani ja ei halua lapsia. Miehen myös pitää olla mieluiten ulkomaalainen sekä raivoraitis, ei mitään päihteitä missään tilaisuudessa. Tuttuni on myös sitä mieltä, että miehen täytyy elättää nainen.
Tämä kyseinen tuttuni valittaa koko ajan yksinäisyyttään ja ihmettelee, kun ei löydä miestä.Miksi kriteerien täytyy olla realistisia? Eikö se ole lopulta vain henkilön oma ongelma, jos toiveitten mukaista ei löydy? Ja mitä tulee tuttusi toiveisiin, niin en näkisi noita kriteereitä epärealistisina - toki vaikeampi löytää Suomesta pitkä ja komea ulkomaalainen vegaanifeministi kuin vaikka tylsännäköinen lihaa syövä semisovinisti suomalaismies, mutta ei tuo silti epärealistista ole. Toki voi olla, ettei juuri tuttusi löydä toivomaansa miestä, mutta se ei tee kuvatusta miestyypistä mahdotonta.
Ja vaikka olisikin mahdoton niin mitä sitten? Ei ihmisillä ole velvollisuutta pariutua ja laskea kriteerejään siihen asti, että se onnistuu.
Näin juuri. Yksikään toive tai kriteerilista ei ole kohtuuton, koska jokainen saa toivoa mitä haluaa, ja jokainen saa täysin vapaasti päättää, minkälaisen ihmisen kanssa haluaa tai ei halua suhteeseen. Ja kenenkään toivehan ei muita ihmisiä velvoita mihinkään, eli vaikka joku toivoisi komeaa vegaanifeministiä, niin vaikka kaikki miehet saavat silti halutessaan syödä lihaa ja olla muutenkin toiveitten vastaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vaatimukset vaikuttavat kohtuuttomilta. Miehen pitäisi olla disney-prinssi, joka räjäyttää sukat pois jaloista heti 1.treffeillä tai muuten ei ole kemiaa.
No ei itse asiassa pitäisi. Jos on yhtään kehuskeleva tai liian lipevä/kehuva niin kyllä siinä hälytyskellot soivat ja lujaa. Tavallinen, normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen kykenevä mies riittää vallan hyvin.
Nykyisin vain komeimpien miesten kannattaa käydä treffeillä, koska he pääsevät kyntää peltoa melkein joka ensitreffeillä. Rumien miesten ei kannata käydä ollenkaan treffeillä, koska niistä ei kuitenkaan irtoa mitään. Rahaa ja aikaa vain menee hukkaan.
Sinun pariutumisesi esteenä on asennevamma ja ilmeinen vuorovaikutustaitoja puute. Deittailu ei ole mikään seksipalvelu. Vedä käteen.
Olen tehnyt analyysin tästä asiasta. Rumien ja tavismiesten ei kannata käydä treffeillä, koska tulokset ovat lähellä nollaa. Vain komeimmat miehet käyvät treffeillä, koska he saavat treffeillä tuloksia aikaan, mutta eivät halua kuitenkaan sitoutua.
Mistä päättelet etteivät komeat miehet halua sitoutua? Oman kokemukseni mukaan juuri ne komeammat yleensä haluavat sitoutua. Ovat yleensä myös älykkäämpiä kuin nuo vähemmän komeat ja heillä on terveemmät elämäntavat. Haluavat myös kantaa vastuuta läheisistään (vaimo, lapset ja muut läheiset). Sinänsä aika mielenkiintoista.
Komea mies tietää olevansa komea. Yksi naistenmies sai lapsen ja näyttää olevan taas eronnut. Lapsi vasta pieni taapero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tavismiehenä yrittänyt löytää parisuhdetta jo vuosikaudet.
Tuntuu, että en riitä naisille, koska heiltä tulee aina kipinä puuttuu -pakit.
Tämä ihmetyttää kun toisaalta saa aina lukea, että naiset "törmäävät" ns.pánomiehiin.
Miksi itsellä ei ole vientiä vaikka en ole pánomíes
Tiivistit naistenkin tuntoja. Nykyiset deittiapit tarjoavat koko ajan parempaa ja parempaa. Ihmiset eivät enää malta tutustua toiseen kun pelkäävät menettävänsä sillä välin mahdollisuuden tutustua vielä herkumpaan yksilöön.
Tietenkin deippiappifirmojen pohja-ajatus onkin siinä, että nykyihminen on tyytymätön. Sama vaikk sisustuksessa: ostaa kauan haluamansa huonekalun mutta kuitenkin jatkaa sisustuskuvien katsomista ja kadehtimista siitä huolimatta, että ne ovat lavastettuja ja niillä ei ole mitään tekemistä todellisen elämän kanssa. Tyytymättömyys saa siis vauhtia bisnekseen!
Yksi minua nykyihmisissä ihmetyttävä piirre on se, että enää ei jätetä sitä tilaa intiimille ja yksityiselle vaan kaikesta pitäisi postata someyleisölle.
Haetaan myös sitä omaa seuraajajoukkoa tyydyttävää kumppania. Eihän sellainen tilkkutäkki ole loppujen lopuksi välttämättä mitenkään omaan mieleensä. Eli jo ne lähtökohtaisen odotukset kumppanin suhteen ovat metsässä.
Itse kunkin kannattaisi pysähtyä ja miettiä viikko tai pari sitä, että minkälaista ihmistä itse tarvisi kukoistaakseen ihmisenä ja ollakseen hyvä ihminen ja sitten sitäkin, että kuinka voi olla toisen tukena edellämainituissa asioissa.
Mitä ne lihakset, treenit, vaatteet, asusteet yms ovat sen rinnalla jos toisella on esimerkiksi mahtava myötäelämisen taito tai taito elää hetkessä kadehtimatta ja haukkumatta muita? Taito elää tuskailematta jonkun bisneselämän keksimän odotuksen vuoksi. Esimerkkinä vaikka siirtyminen hitaampaan muotiin ja kierrättämiseen.
Jos aikoo elää toisen kanssa pitkään parina niin kannattaa perustaa se yhteinen elämä kestävälle pohjalle. En nyt mollaa salitreeniä harrastuksena. Se, että toisen lihakset saavat ihastumaan eivät vain ole pohja kestävälle suhteelle. Niiden lihasten lisäksi pitää olla muutakin.
Sama juttuhan se on rintavia naisia metsästävien miesten kanssa. Jos kumppanilla ei ole lolloja niin suunnilleen jokainen vastoinkäyminen selitetään johtuvan naisen liian pienistä rinnoista. Olen itse tavannut tuollaisia rintaruikuttajia ja sanonut lopulta, että rinnoista valittaminen on tekosyy. Tapa olla kohtaamatta elämän vaikeuksia. Muutenkin kuulostaa tyhmältä kun toinen puhuu jatkuvasti rinnoille eikä minulle.
Suurin ongelmahan tässä on se, että ihmisen on helpompi kukoistaa ihmisenä ilman parisuhteen ja kumppanin aiheuttamaa painolastia. Sitoutuminen edellyttäisi liian suuria kompromisseja ja elämänlaatu kärsisi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pakottavaa tarvetta parisuhteeseen kuten kustannusten jako. Nykyään pärjätään ihan yksinkin.
hyvinhän noilla elatusmaksuilla, kelan ja sossuntuilla pärjää "itsenäisesti"
Lapseni saa elatusta isältään, itse en saa häneltä, kelasta tai sossusta mitään. Näin on kaikilla tuntemillani eronneilla pariskunnilla. Ihan tässä onan palkan varassa elellään.
unohdit mainita saamasi tuet. ai niin lapsihan niitä saa, etkä sinä. no, ihan sama. loinen olet kuitenkin. ei "perheesi" ilman tukia elä
Tähän voit vapaasti luetella ne tuet, jotka 75k vuodessa ansaitseva saa.
lapsilisä
Sehän on lapsen menoja varten.
Joo eihän lapsi mitään tarvitse eikä ainakaan ruokaa. Nämä typerät viestit kertovat aivan kaiken siitä millaisia ja miksi eivät naisille kelpaa nämä miehet. Herran jestas tuollaisen kanssa ei voisi olla viikkoa kauempaa kun perusasioita ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kurahaaroista kärsii nykyään mt-ongelmista, ylipainosta, selluliitista, feminismistä, punavihreydestä ja muista vastaavista ongelmista, minkä takia ne ovat panokelvottomia.
Ja miehet täydellisestä käytöstapojen ja huomaavaisuuden puutteesta, josta olet epäilemättä elävä esimerkki. Kuka aikuinennkäyttää tuollaista kieltä?
Olen eri, mutta sanoisin että palstan lahjakkaimpiin kuuluva kirjoittaja. Tuollaista verbaalista ilotulitusta lukee mielikseen, toisin kuin yksinkertaisten mammojen kömpelöä ruikutusta.
m44
Taisi miesvihatyyppi tulla tänne haukkumaan naisia, kun ei oikein vihavouhotus mennyt putkeen tuolla toisessa ketjussa. Täällä purkaa traumaansa.
Vierailija kirjoitti:
Pariutuvathan
Kyllä se on vähentynyt. Ihmiset eivät halua siotutua elämään avioliitossa, osa ei halua lapsia ollenkaan. Olen jo pitempään ihmetellyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pariutumisesi esteenä on asennevamma ja ilmeinen vuorovaikutustaitoja puute. Deittailu ei ole mikään seksipalvelu. Vedä käteen.
Olen tehnyt analyysin tästä asiasta. Rumien ja tavismiesten ei kannata käydä treffeillä, koska tulokset ovat lähellä nollaa. Vain komeimmat miehet käyvät treffeillä, koska he saavat treffeillä tuloksia aikaan, mutta eivät halua kuitenkaan sitoutua.
Mistä päättelet etteivät komeat miehet halua sitoutua? Oman kokemukseni mukaan juuri ne komeammat yleensä haluavat sitoutua. Ovat yleensä myös älykkäämpiä kuin nuo vähemmän komeat ja heillä on terveemmät elämäntavat. Haluavat myös kantaa vastuuta läheisistään (vaimo, lapset ja muut läheiset). Sinänsä aika mielenkiintoista.
Olen päätellyt sen mm. tämän palstan naisten kirjoituksista. Jatkuvasti saa lukea kuinka nainen on ollut treffeillä, mutta mies paljastuu joko varatuksi tai sitten mies ghostaa. Ei ole vaikea päätellä, että nämä naiset valitsevat vain kaikista komeimmat miehet, jonka kanssa treffailevat. Näillä miehillä tulee jatkuvasti vastaan uusia paremman näköisiä naisia, jolloin he ghoustaavat aiemmat tapailunaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariutuvathan
Kyllä se on vähentynyt. Ihmiset eivät halua siotutua elämään avioliitossa, osa ei halua lapsia ollenkaan. Olen jo pitempään ihmetellyt tätä.
Miksi tämä ihmetyttää? Ne pariutuu, joita asia kiinnostaa ja loput saa elää vapaana niinkuin haluaa. Helpompihan sitä on sinkkuna elää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päätellyt sen mm. tämän palstan naisten kirjoituksista. Jatkuvasti saa lukea kuinka nainen on ollut treffeillä, mutta mies paljastuu joko varatuksi tai sitten mies ghostaa. Ei ole vaikea päätellä, että nämä naiset valitsevat vain kaikista komeimmat miehet, jonka kanssa treffailevat. Näillä miehillä tulee jatkuvasti vastaan uusia paremman näköisiä naisia, jolloin he ghoustaavat aiemmat tapailunaiset.
Kun valitaan kuvan perusteella niin tottakai jokainen valitsee hyvännäköisen.
Vierailija kirjoitti:
Some nykyään hämärtää ihmiset itsenään. Nostanut riman niin ylös ettei perinteiset suhteet onnistu.
Tietenkään perinteiset suhteet ei onnistu, koska eletään 2020-lukua eikä 1950-lukua, minne osa porukasta on jäänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hei oikeasti muodosta maailmankuvaasi tämän palstan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle parisuhde on li ian työllistävä diili. Vaikka ei olis yhtään kotitalousasioista kiinnostunut joutuu nainen kuitenkin arjen keittiöpiiaksi miestä passaamaan.Ostaa ja valmistaa ruuat, hoitaa pyykit, siivoa ja pitää kotia järjestyksessä. Lasten synnyttyä työt vain lisääntyy ja pitää ottaa yöt avuksi. Mies pakenee työhön tai harrastuksiin ja osallistuu .vain pikkuapulaisena muodon vuoksi. Vastuu on naisella. Jos sittten lisänä on pakollinen säästäminen kaikessa, loppuu se innostus taloudenhoitoon, jos lisänä on taloudellinen ahdinko. Siihen se parisuhde sitten kaatuu ja mies ihmettelee miten paljon ne lapset viikonloppuna syövät. Se tuleekin isälle yllätyksenä että ihan rahaa menee niiden lasten elättämiseen.
Isä on monen ja omasta mielestään todella ahkera, kun istuu käytännössä autossa odottamassa vaimon syöttäessä, ohjeistaessa ja varustaessa jälkikasvun harrastuksiin. Isä ajaa, rupattelee muiden vanhempien kanssa tai pelaa kännykällä odotellessaan, vaimo pyykkää, siivoaa, tekee ruokaa, hoitaa Wilma-viestit ja liput laput yhteydet suunnittelut kenenkään tietämättä. Näin sankari-isät kiillottavat näkyvää kilpeään, kun vaimo vain loisii kotona jep.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista on masentuneita. Ei ne jaksa seurustella.
Terapia palvelujen keskimääräinen käyttäjä on kaupungissa asuva keski-ikäinen/miltei keski-ikäinen korkeastikoulutettu nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mielummin yksin jos ei löydä täydellistä.
En nyt sinänsä tiedä onko tuossa mitään väärää.. Itse ainakin olen mielummin yksin, kuin sellaisen kanssa joka ei sytytä haluja ja/tai on jollain mittarilla ärsyttävä/itselle sopimaton.
Juurikin "tyytymällä" saadaan pystyyn kuolleita suhteita ja rikkinäisiä perheitä. Mennään yhteen pääasiassa siksi että "on joku" ja/tai "pitää perustaa perhe".
Ei tietenkään pidä tyytyä, mutta kriteereiden täytyy olla realistiset.
Esim. yksi tuttuni on sinkku ja on kertonut, että etsii pitkää ja komeaa feministimiestä, joka on vegaani ja ei halua lapsia. Miehen myös pitää olla mieluiten ulkomaalainen sekä raivoraitis, ei mitään päihteitä missään tilaisuudessa. Tuttuni on myös sitä mieltä, että miehen täytyy elättää nainen.
Tämä kyseinen tuttuni valittaa koko ajan yksinäisyyttään ja ihmettelee, kun ei löydä miestä.Miksi kriteerien täytyy olla realistisia? Eikö se ole lopulta vain henkilön oma ongelma, jos toiveitten mukaista ei löydy? Ja mitä tulee tuttusi toiveisiin, niin en näkisi noita kriteereitä epärealistisina - toki vaikeampi löytää Suomesta pitkä ja komea ulkomaalainen vegaanifeministi kuin vaikka tylsännäköinen lihaa syövä semisovinisti suomalaismies, mutta ei tuo silti epärealistista ole. Toki voi olla, ettei juuri tuttusi löydä toivomaansa miestä, mutta se ei tee kuvatusta miestyypistä mahdotonta.
Epärealistiset kriteerit ovat ok, jos ei ala syyttelemään kriteereihin mahtuvia siitä, kun eivät häntä huolineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista on masentuneita. Ei ne jaksa seurustella.
Terapia palvelujen keskimääräinen käyttäjä on kaupungissa asuva keski-ikäinen/miltei keski-ikäinen korkeastikoulutettu nainen?
Entä ketkä tekevät eniten itsemurhia? Entä väkivaltarikoksia?