Ruoan ja kaiken muum kustannukset nousseet niin, että enää minulla ei ole varaa ostaa talvitakkia...Tämä perustoimeentulotuki on täysin riittämätön
Ennenkin oli jo tiukkaa, mutta nyt ei rahat meinaa riittää edes ruokaan. Osan haen leipäjonoista.
Sitten kun tulee mikä tahansa "isompi" hankinta niin rahaa ei yksinkertaisesti ole.
Minun pitää nyt kulkea kylmässä kevyt syystakki päällä...
Milloin perustoimeeentulotukeen tulee tuntuva korotus? Heikoimmassa asemassa olevia pitää auttaa!
530e ei vain riitä, vähontään 700e tarvitaan
Kommentit (225)
Ei kai talvitakkia, talvisaappaita, myssyä ym joka vuosi osteta? Minulle on käytössä sekä kuusi vuotta vanha että viime keväänä ostettu takki. Lisäksi pihahommiin on yksi vielä käyttökelpoinen mutta kuluneen näköinen. Ne viimetalviset vaatteet on ihan käyttökelpoisia jos on pakko. Vain lapsille täytyy joka talvi ostaa uudet kamppeet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BTW se tuki on rankemmin verotettu kuin peruspalkka!
Että ne jotka sitä kadehtii voivat kiittää tuensaajia siitä että kunnille jaetaan sievoinen summa tukirahoista. Olkaa hyvä tämänkin talven aurauksesta.
Kiittää siitä että meidän palkastamme maksetusta tuesta menee joku roponen myös veroihin? Erikoinen logiikka.
:D :D
Nolottaisi puolestasi mutta tämä oli oikeastaan ihan sympaattisen hauska.
Älä turhaan nolostele vaan kerro rohkeasti mistä ne tukirahat sitten tulee jos ei palkansaajien maksamista veroista?
Vierailija kirjoitti:
no eikohan joku sulle lahjoita jonkun kulahtaneen, mutta kayttokelpoisen takin jos vahan itket ja sehqn tulew teilta koyhiltq luonnostaan!
Teiltä köyhiltä? Jos sinä olet rikas niin taatusti rahasi on perittyjä! Tsihihii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olit viime talvena, kun talvitakkia todella tarvittiin monen kuukauden ajan? Miten ihmeessä pärjäsit silloin muka?
Juu, en oikein jaksa tuollaista typerää valittamista turhasta. Ja jos et nyt ole älyttömän läski tai muuten vain erikoisihminen, niin kirpparilta kyllä löytyy halvalla.
Tämä. Pitää vain etsiä itselleen sopiva takki kirppiksiltä. Ihan siinä missä uutenakin takkeja ostavat joutuvat hieman vaivautumaan saadakseen itselleen takkinsa, niin myös sinä voit hieman vaivautua sen eteen. Aikaahan sinulla on takkia etsiä.
Ja tori.fi tms löytyy takkeja alkaen 5e.Suurin osa postittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ne jotka sitä kadehtii voivat kiittää tuensaajia siitä että kunnille jaetaan sievoinen summa tukirahoista. Olkaa hyvä tämänkin talven aurauksesta.
Kiittää siitä että meidän palkastamme maksetusta tuesta menee joku roponen myös veroihin? Erikoinen logiikka.
"Meidän palkastamme maksetusta tuesta"
Oletko oikeasti noin tietämätön vai esitätkö vain??
Mistäs ne tuet sitten tulee jos ei verorahoista?
Et oikeasti hahmota millä tavalla valtio pyörittää valuuttaa? Et siis luonnollisesti sitäkään miten niitä kunnille jaetaan. Voi pyhä yksinkertaisuus!
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 5000 e kuussa ja ostin juuri talvitakin kirppikseltä 15 eurolla. Maailmassa on niin paljon vaatteita, ettei kukaan tarvitse uutta takkia tai muutakaan vaatteita kaupasta, poislukien alusvaatteet. Itse ostan kengät ja urheiluvaatteetkin käytettynä, koska maailma hukkuu tavaraan eikä uutta pitäisi tuottaa.
Jos et pääse poistumaan kotoa niin tilaa takki tori.fistä tai facebook-kirppikseltä.
Tienaan hitusen vähemmän.
Minulla on 4 talvitakkia. Kaikki 6-20v vanhoja ja lisäksi vielä "mökkitakki" ja "pihatakki" jotka ovat siis pojalta pieneksi jääneitä talvitakkeja.
Missä on APn viime vuoden talvitakki? Tai sitä edellisen vuoden?
Jos ap on jo monta talvea palellut ilman talvitakkia, miksi hän ei ole säästänyt vaikkapa 1€/kk ja tarkkaillut vaikkapa Tori.fi edullisia lähilöytöjä?? Siellä jopa ANNETAAN vaatteita. Itsekin olen antanut sitä kautta pojan vanhoja vastepaketteja kun ei ole tarvetta nähdä sitä vaivaa, että tienaisi jonkun 1€/farkut ja'2€/takki.
Siellä voi jopa laittaa "otetaan vastaan" naisten lämmin nXXL -talvitakki ja 42 leveälestiset saappaat. (Ostetaan halvalla tai otetaan vastaan...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oikeasti hahmota millä tavalla valtio pyörittää valuuttaa? Et siis luonnollisesti sitäkään miten niitä kunnille jaetaan. Voi pyhä yksinkertaisuus!
Sinä se et taida oikeasti hahmottaa että jos sinulle lahjoitetaan joka kuukausi ilmaista verorahaa josta maksat pienen osan takaisin veroina, niin sinulle ei todellakaan tarvitse olla kiitollinen yhtään mistään.
Mun Canada untsikka 11 vuotta vanha ja aion pitää sen puhki. Yksi takki riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai talvitakkia, talvisaappaita, myssyä ym joka vuosi osteta? Minulle on käytössä sekä kuusi vuotta vanha että viime keväänä ostettu takki. Lisäksi pihahommiin on yksi vielä käyttökelpoinen mutta kuluneen näköinen. Ne viimetalviset vaatteet on ihan käyttökelpoisia jos on pakko. Vain lapsille täytyy joka talvi ostaa uudet kamppeet
Ja kun on lapsia, useampia, ei todellakaan tarvitse ostaa jokaiselle joka syksy kaikkea uutta, vaan vaatteet kulkevat aina pienemmälle ja kaappiin odottamaan kenelle seuraavaksi sopivat.
Ainakin meillä, kahden töissäkäyvän maisterin taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se et taida oikeasti hahmottaa että jos sinulle lahjoitetaan joka kuukausi ilmaista verorahaa josta maksat pienen osan takaisin veroina, niin sinulle ei todellakaan tarvitse olla kiitollinen yhtään mistään.
Minulle ei lahjoiteta mitään, että suuntaa se katkeruutesi muualle. Jos muuten tuensaajan osa on niin auvoinen niin miksi et itse heittäydy sellaiseen elämään? Ei tarvitsisi itkeä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparit on täynnä talvitakkeja ihan muutamista euroista kymppiin. Jos ei sieltä löydy takkia, ole ilman. Ei yhteiskunnna tehtävä ole ostaa sulle uutta ja hienoa takkia. Ruma ja lämmin täytyy kelvata jos ei itse itseään elätä.
Samalla logiikalla minä en saa sisustaa kotiani kauniisti vaan minun pitäisi haalia kulahtaneita huonekaluja kotiini koska en sairaseläkeläisenä ansaitse parempaa. Mutta minäpä määritän itse oman arvoni ja toivottavasti ap:kin toimii samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei lahjoiteta mitään, että suuntaa se katkeruutesi muualle. Jos muuten tuensaajan osa on niin auvoinen niin miksi et itse heittäydy sellaiseen elämään? Ei tarvitsisi itkeä netissä.
Kerro vielä missä kohtaa olen sanonut että se on auvoinen? Silti en näe sentään mitään syytä olla heille kiitollinen siitä että suostuvat ottamaan vastaan vastikkeetonta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpparit on täynnä talvitakkeja ihan muutamista euroista kymppiin. Jos ei sieltä löydy takkia, ole ilman. Ei yhteiskunnna tehtävä ole ostaa sulle uutta ja hienoa takkia. Ruma ja lämmin täytyy kelvata jos ei itse itseään elätä.
Samalla logiikalla minä en saa sisustaa kotiani kauniisti vaan minun pitäisi haalia kulahtaneita huonekaluja kotiini koska en sairaseläkeläisenä ansaitse parempaa. Mutta minäpä määritän itse oman arvoni ja toivottavasti ap:kin toimii samoin.
Sinä olet ihan vapaa ostamaan vaikka pelkkiä Artekin huonekaluja jos niin päätät, mutta silloin ei kannata itkeä siitä miten tuet ei riitä talvivaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostin kirpparilta kauniin talvitakin, hinta kolme euroa. On ihan käyttämättömän näköinen.
Kannattaa kierrellä kirppiksiä.Millä sinne pääsee? Ei ole autoa ja bussilippu kallis
Jos on netti, voi katsoa vaikka Tori.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nyt kykene sinne kirpparille kävelemään, niin toristakin voi etsiä omalla paikkakunnalla myytäviä takkeja niin ei tule postikuluja. Itse olen yhden kivan välikausitakin saanut sieltä ilmaiseksikin, viime vuonna ostin talvikengät 5e.
Ei joka paikassa ole kirppareita, itsellä lähimpään 100km. Torissa ei ole mitään.
Villi veikkaus, että Suomessa ei asu yksikään ihminen paikassa, josta on 100 km lähimmälle kirpparille. Jos on, niin tori ja huutonetti on lähellä.
No minäpä asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan kiellä aptä pukeutumasta kauniisti tai sinua sisustamasta kotiasi.
Se vaan täytyy tehdä niillä rahoilla mitkä itse tienaa tai millä yhteiskunta tukee sitä PERUStoimeentuloa.
Kun käyttää rahaa johonkin, on se meillä kaikilla aina jostain muusta pois. Elämä on valintoja.
Tunnen esim yhden köyhän, joka kituuttelee joka talvi todella vaatimattomasti, jotta pääsee kesällä Lappiin vaeltamaan (ja on saanut hankittua teltan ja rinkan ja vaelluskengät jne)z
Ei hän silti väitä, että yhteiskunnan velvollisuus olisi maksaa hänelle lisätukea, jotta hänen ei itse tarvitsisi säästää matkarahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vielä missä kohtaa olen sanonut että se on auvoinen? Silti en näe sentään mitään syytä olla heille kiitollinen siitä että suostuvat ottamaan vastaan vastikkeetonta rahaa.
Sinun kotikuntasi se ottaa vastaan vastikkeetonta rahaa valtiolta jotta huolto pelaa. Ei siitä ihmiselle jää juuri pennin jeniä. Siksi sopii olla kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostin kirpparilta kauniin talvitakin, hinta kolme euroa. On ihan käyttämättömän näköinen.
Kannattaa kierrellä kirppiksiä.Millä sinne pääsee? Ei ole autoa ja bussilippu kallis
Kävele. Ja missä oikein asut jos bussilippu on niin kallis ettei yhteen matkaan ole varaa? 🤣 Vali vali, sanon minä.
Ai kävele sillä kylmällä syystakilla?
Ap
Sulle on tarjottu täältä useita takkeja. Pari jopa tarjoutui tuomaan/postittamaan ilmaiseksi. Näihin näköjään vaivaudu reagoimaan, vai miten oli, ap?
Trollejahan ne ovat.
Ap
Katsoin ihan mielenkiinnosta, minkälaisia talvitakkeja Torissa on tarjolla ja mihin hintaan. Ja kyllähän noita löytyy, kaikkialta Suomesta ja ihan siisteinä ja ehdottoman käyttökelpoisina.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Everest_laskettelutakki_38_104529709.htm?…
Vaihtuu kahvipakettiin.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Umbro_kevytoppa_S_M_koko_siisti_2_eur_104…
Kevyttoppatakki 2 e.
https://www.tori.fi/uusimaa/Laskettelu_toppatakki__Catmandoo_104558042…
Hyväkuntoiseksi mainostettu laskettelutakki 2 e.
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Everest_untuvatakki_koko_36_10470…
Siistiltä näyttävä untuvatakki 3 e, myyjä ottaa jopa tarjouksia tuosta vastaan.
https://www.tori.fi/kanta-hame/Pitka_toppatakki_102295202.htm?ca=18&w=3
Pitkän mallinen toppatakki 5 e, myyjän mukaan täysin ehjä ja siisti.
https://www.tori.fi/uusimaa/Musta_toppatakki_104159374.htm?ca=18&w=3
Pitkä toppatakki 8 e, myyjä on valmis postittamaan tämän.
Mihin tarviit noin monta talvitakkia? En ole kuullutkaan, että jollain olisi 8 talvitakkia. Kaksi on sopiva ja yksikin riittää jos ei ole varaa toiseen.