Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Face ja insta täynnä eiliseltä tuttujen "tyttöjen iltoja" ja mä tunnen

Vierailija
20.11.2022 |

HELPOTUSTA ettei mulla oo ollut ohjelmassa yksiäkään. Siis ihan vilpittömästi. Ja jopa yllätyin, etten tunne minkäänlaista fomoa.

Olen toki onnellinen että tutut ovat nauttineet (tai kuvissa ainakin näyttää siltä), kiva jos/kun tykkäävät.

Mutta thank god mä oon saanut istua rauhassa kotona koko viikonlopun perheen kanssa. Siivosin, virittelin jouluvalot ikkunaan, katselin leffaa, tein käsitöitä.

Illanvietoissa on tullut aikoinaan oltua, ja onhan niissä välillä ollut hauskaakin, mutta ärsyttää ja väsyttää ajatus siitä että illanvietoissa täytyy olla (sellainen sanomaton koodi) kauhean iloinen ja hauskaa seuraa ja nauraa paljon, vaikkei oikeasti olisi yhtään sillä tuulella. Sellaista vähän teennäistä touhua siis.
Täytyy kuunnella muiden juttuja, vaikkei kiinnostais, yrittää myös itse pysyä sopivasti keskustelussa mukana, valvoa myöhään, juomiin menee rahaa... Ja aamulla väsyttää ja päätä särkee.

Olen todellakin tullut mukavuudenhaluiseksi ja ulkopuolisten silmin tyldäksi, mutta olen tästä niiiin iloinen ja helpottunut :D

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuuden halu on ihan ok. Joskus kannattaa kuitenkin mennä rientoihin mukaan. Muistakaa, että perhe ei ole ikuinen. Hyvät ystävät voivat olla.

Nyt oli outo kommentti. Töiden ja opiskeluiden perässä muuttaneena. Perhe on se, joka on pysynyt. Ystävät ovat jääneet satojen kilometrien päähän.

Vierailija
42/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voisiko joku nyt kertoa mistä ap on katkera? Siitä että joku on ollut viihteellä viikonloppuna vai mikä tämä juttu on? Joku haaste vai, että kuka kestää entisiä tuttujaan vai mikä? Mistä tässä nyt kuuluu loukkaantua?

Ei mistään. Vaan hänhän oli onnellinen. Siitä, ettei mennyt mukaan, koska ei olisi todellakaan viihtynyt. Etkö osaa lukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä käyt heti aamusta muitten postaukset kyyläämässä, jos sua ei kerran kiinnosta?

Kävin tsekkaamassa erästä askarteluryhmää, ja tarinat ja kuvat hyppää väkisin silmille, ei niitä pysty estämään. En siis katsomalla niitä katso, mutta selatessa face "ehdottaa" niitä uutisvirrassa, jos et tiennyt.

Ap

😂

Ai saatana mikä typerä vakehtelija tämä ap on.

Järjestätkö tyttöjen iltoja, joissa ei ollutkaan niin kovin mukavaa, vai miksi sulla on noin paha olla?

Entä sinä, et näköjään lainkaan kestä sitä, että joku on eri mieltä. Sulje palsta, mene kävelylle ja anna muitten olla rauhassa.

Ohis

Vierailija
44/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on kummaa valitusta. Minusta on välillä kiva käydä ulkona ja välillä viettää vkl perheen kanssa. En koe kavereitani rasitteeksi, vaan tärkeäksi osaksi elämääni. Ei haittaa somepostaukset ja katson niitä mielelläni. Jos joku haluaa aloittaa illan aikaisemmin, sen kuin ehdottaa.

Jestas sentään. 😂 Kuinka saat käännettyä tuon ap:n aloituksen valitukseksi?

Vierailija
45/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän katkera kuitenkin.

Vierailija
46/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on fomo? Vai tarkoititko homo?

Fear of missing out.

Googlaa, jos ei aukene.

Ap

Onko se jotain sellaista jota ei voi sanoa suomeksi, vai kuvitteletko sinä vaan olevasi joku kun osaat vähän kiinaa?

Sinulla taitaa olla huono itsetunto, ymmärtäähän sen kun kaveritkaan ei sinusta tykkää, haluavat viettää iltansa ilman tuommoista pikkusieluista tärkeilijää.

Täh? Kuka ei tiedä lyhennettä fomo???? Olen 50v. ja todellakin tiedän.

No hitto!

Askartelen sulle mitalin, vien illalla postiin. Ole hyvä, kyllä noin fiksua ihmistä kannattaa aina mitalilla muistaa.

Olet ihana. Ja niin viisas.

no ei tarvitse. Sama kuin askartelisit mitalin siitä, että joku tietää, mitä tarkoittaa omg.

Vierailija
47/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavuuden halu on ihan ok. Joskus kannattaa kuitenkin mennä rientoihin mukaan. Muistakaa, että perhe ei ole ikuinen. Hyvät ystävät voivat olla.

Nyt oli outo kommentti. Töiden ja opiskeluiden perässä muuttaneena. Perhe on se, joka on pysynyt. Ystävät ovat jääneet satojen kilometrien päähän.

Odotahan kun ukkosi sinuun kyllästyy, ja löytää oikean naisen. Sitten kaduttaa kun halveksit ystäviäsi.

Vierailija
48/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fear of missing out.

Googlaa, jos ei aukene.

Ap

Onko se jotain sellaista jota ei voi sanoa suomeksi, vai kuvitteletko sinä vaan olevasi joku kun osaat vähän kiinaa?

Sinulla taitaa olla huono itsetunto, ymmärtäähän sen kun kaveritkaan ei sinusta tykkää, haluavat viettää iltansa ilman tuommoista pikkusieluista tärkeilijää.

No hitto!

Askartelen sulle mitalin, vien illalla postiin. Ole hyvä, kyllä noin fiksua ihmistä kannattaa aina mitalilla muistaa.

Etkö lue mitään lehtiä? Kukaan 2020-luvulla lehtiä (digi-tai paperi-) lukenut ei voi olla tietämättä, mitä tarkoittaa fomo.

Vierailija
49/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on kummaa valitusta. Minusta on välillä kiva käydä ulkona ja välillä viettää vkl perheen kanssa. En koe kavereitani rasitteeksi, vaan tärkeäksi osaksi elämääni. Ei haittaa somepostaukset ja katson niitä mielelläni. Jos joku haluaa aloittaa illan aikaisemmin, sen kuin ehdottaa.

Vaikkapa näistä maininnoista:

ärsyttää ja väsyttää ajatus siitä että illanvietoissa täytyy olla (sellainen sanomaton koodi) kauhean iloinen ja hauskaa seuraa ja nauraa paljon, vaikkei oikeasti olisi yhtään sillä tuulella. Sellaista vähän teennäistä touhua siis.

Täytyy kuunnella muiden juttuja, vaikkei kiinnostais, yrittää myös itse pysyä sopivasti keskustelussa mukana, valvoa myöhään, juomiin menee rahaa... Ja aamulla väsyttää ja päätä särkee.

Vierailija
50/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku haluaa ylipäätään jatkaa sitä klo 21-01?

Kotona, ei baareissa. En tajua. Kun siis kyseessä tosiaan perheelliset +45-vuotiaat.

Vierailija
51/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fear of missing out.

Googlaa, jos ei aukene.

Ap

No hitto!

no ei tarvitse. Sama kuin askartelisit mitalin siitä, että joku tietää, mitä tarkoittaa omg.

No kyllä tarvitsee, älä nyt ole noin vaatimaton, tulit kertomaan oikein briljantin mielipiteesi, ja noin iäkäskin jo olet ja noin viisas. Kylläpä nyt sinun kelpaa.

Joku fiksu olisi tietysti pitänyt suunsa kiinni, mutta sinä onneksi auot suutasi aina. Kiitos siitä. .

Vierailija
52/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fear of missing out.

Googlaa, jos ei aukene.

Ap

Olikohan nyt kyse että ei tiedä, kyse on ääliömäisestä tavasta viljellä anglismeja, pikkulorttojen itsekorostusta. Jasinun, isonlorton.

Täällä on nyt jollakin ihan todella paha mieli.

Ihan oikeasta sanoo, on ääliömäistä viljellä noita typeriä anglismeja.

Ohesta

En tiedä sun piireistä, mutta en minä kyllä tällaista puhetta kuule ja sitä asiallisena pidä:

"pikkulorttojen itsekorostusta. Jasinun, isonlorton".

Vierailija
53/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fear of missing out.

Googlaa, jos ei aukene.

Ap

Olikohan nyt kyse että ei tiedä, kyse on ääliömäisestä tavasta viljellä anglismeja, pikkulorttojen itsekorostusta. Jasinun, isonlorton.

Ohesta

Fomo on kyllä aivan tavallinen ilmaus. Neutraali. Jos elät pullossa, ei ap sille mitään mahda.

Vierailija
54/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se silti niin päin menee, että useimmiten perhe on pysyvää, ystävät menevät ja tulevat. Yksi tai kaksi hyvää ystävää voi pysyä vieressä läpi koko elämän, mutta silloin ystävyys pysyy ihan ilman tyttöjeniltojakin, joissa poseerataan someen.

Ap

Tässä näkyy sukupolviero. Nuorena sitä kuvittelee, että perhe on se pysyvä ja ystävät vaihtuvat ja niinhän se parikymmentä vuotta siinä nuorena onkin, mutta sitten lapset lähtevät pesästä ja yksi asuu Rovaniemellä ja toinen Brysselissä ja heitä ja heidän perheitään näkee kerran tai kaksi vuodessa. Puolison kanssa ehkä pysytään kimpassa, mutta harvat kuolevat puolison kanssa yhtä aikaa ja monilla on jopa vuosikymmeniä leskeyttä tai sitä, että puoliso on jo sairas ja hoidettava edessä. Osa niistä ystävistä on silti elossa ja lähellä vielä silloinkin. Se on surkeaa, jos elämänsä on käpertänyt vain ydinperheen ympärille, kun lapset lähtevät omille teilleen.

Vierailija
55/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fear of missing out.

Googlaa, jos ei aukene.

Ap

No hitto!

Etkö lue mitään lehtiä? Kukaan 2020-luvulla lehtiä (digi-tai paperi-) lukenut ei voi olla tietämättä, mitä tarkoittaa fomo.

Sanoo akka jonka opit on av palstalta. Voi hyvänen aika.

Ohis

Vierailija
56/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa näistä maininnoista:

ärsyttää ja väsyttää ajatus siitä että illanvietoissa täytyy olla (sellainen sanomaton koodi) kauhean iloinen ja hauskaa seuraa ja nauraa paljon, vaikkei oikeasti olisi yhtään sillä tuulella. Sellaista vähän teennäistä touhua siis.

Konteksti! Ap:han oli nimenomaan ILOINEN JA HELPOTTUNUT että ei ollut illanvietossa, ja tässä lainaamassasi kohdassa kertoi _miksi_ illanvietot eivät ole häntä varten.

Vierailija
57/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku haluaa ylipäätään jatkaa sitä klo 21-01?

Kotona, ei baareissa. En tajua. Kun siis kyseessä tosiaan perheelliset +45-vuotiaat.

No minä ja mun kaverit tykätään. Ja ollaan nelikymppisiä. Jos et itse tykkää, niin järjestä ihmeessä jotain päivänviettoja. Voin minä sellaiseenkin osallistua.

Vierailija
58/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fear of missing out.

Googlaa, jos ei aukene.

Ap

Ohesta

Fomo on kyllä aivan tavallinen ilmaus. Neutraali. Jos elät pullossa, ei ap sille mitään mahda.

Okei homo!

Vierailija
59/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä käyt heti aamusta muitten postaukset kyyläämässä, jos sua ei kerran kiinnosta?

Kävin tsekkaamassa erästä askarteluryhmää, ja tarinat ja kuvat hyppää väkisin silmille, ei niitä pysty estämään. En siis katsomalla niitä katso, mutta selatessa face "ehdottaa" niitä uutisvirrassa, jos et tiennyt.

Ap

😂

Ai saatana mikä typerä vakehtelija tämä ap on.

Järjestätkö tyttöjen iltoja, joissa ei ollutkaan niin kovin mukavaa, vai miksi sulla on noin paha olla?

Entä sinä, et näköjään lainkaan kestä sitä, että joku on eri mieltä. Sulje palsta, mene kävelylle ja anna muitten olla rauhassa.

Ohis

Sinähän se et sitä kestä. Luulet, että ap on valehtelija, koska jos hän puhuisi totta, se osoittaisi sinun olleen väärässä:

Vierailija
60/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fear of missing out.

Googlaa, jos ei aukene.

Ap

Ohesta

En tiedä sun piireistä, mutta en minä kyllä tällaista puhetta kuule ja sitä asiallisena pidä:

"pikkulorttojen itsekorostusta. Jasinun, isonlorton".

Se kertoo nimenomaan sinusta.

Sivusta seuraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä