Työtön ! Miksi et hae siivoustyötä?
Paljon paikkoja jatkuvasti auki panostasi tarvitaan kipeästi !
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Viking LINE hakee jatkuvasti rantasiivoojia Turussa ja Helsingissä
Rannat pitää siivota? Onko heitelty jotain purkkeja laivasta?!
Vierailija kirjoitti:
En halua työskennellä kuuukereiden kanssa.
Oletko nazzi?!
Miksi vastaatte tälle provolle? Ap:lle tiedoksi että huutomerkki tulee kiinni edelliseen sanaan ilman välilyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ollut nuorena monena kesänä siivoojana kesätöissä eikä siinä tarvitse kovin nopea olla. Riittää että tekee työnsä reippaasti eikä jää puhelimella norkoilemaan niin kuin näkee monien siivoojien tekevän.
Ap
Ja nyt kuvittelet olevasi asiantuntija, kun joskus olet ollut kesätöissä. Ja kerrot, ettei tarvitse olla edes nopea, mutta yleensä näiden kesätyöntekijän työn jälki tunnetaan.
Meillä taloyhtiössä käy siivooja päivittäin ja aikaa saa käyttää 20min./pv (josta laskutetaan) ja siinä ajassa pitää siivota ala-aula + 5krs rappukäytävät, saunat, pesutuvan ja kuivaush. Ja pyörävaraston 5 pv viikossa
Jos sinulla ei ollut mitään kiirettä, teitkö työt omalla ajalla ja palkatta?
Siivoojan työ on kellotettu tarkoin, miten paljon aikaa saa mennä kohteeseen. Esim. okt kotisiivoukseen esim. 2h
En halua siivota kusipäiden jälkiä niska limassa ja saada nipotukset päälle.
Olen hakenut useammankin kerran, mutta en kelpaa. Kolme koulutusta löytyy, mutta vääriltä aloilta. Etenkin se yliopistokoulutus varmistaa sen, että minua ei tulla koskaan huolimaan siivoustyöhön. Hyvä niin.
Erä pitkäaikaistyötön sanoi minulle, että hän ei voi tehdä siivoustyötä, kun siinä työssä tulee selkä kipeäksi. Hän ei voi myöskään työskennellä ruokakaupassa, koska kassatyössä tulee niskat kipeäksi. Postinjakajana hän ei voi työskennellä siksi, koska hän ei jaksa työntää niitä raskaita postikärryjä.
Aina löytyy jokin tekosyy.
Älkää nyt viitsikö! Etteikö pääse siivoojaksi ilman alan tutkintoa? Varmasti pääsee kun pääsee kokoojaksikin. Jäin koronan takia hotellialan toimistotöistä työttömäksi 2020 kesällä ja pääsin melkein samantien ilman mitään alan koulutusta kokoojaksi mm. pienmoottoreita tekevään isoon kv pörssiyhtiöön. Kaksvuorotyö ja ylitöitä saa tehdä sopivasti. Tienestit melkein kaksinkertaistui eikä kukaan ole ikinä mitään alan tutkintoja kysellyt.
työtön kirjoitti:
Ei kiinnosta.
+ Ihmiset eivät arvosta siivoajia, en itsekään arvostaisi sitä työtä.
Pidän toki siivoojan työtä sinänsä tärkeänä (kunhan sen tekee joku muu ja huolellisesti tietenkin), mutta itse en koe saavani siitä työniloa.
Sama koskee montaa muutakin työtä, näitä pienipalkkaisia hanttihommia.
Et arvosta siivoajan työtä, mutta pummina loisiminen ei hävetä yhtään?! Just.
Ja olet varmaankin panostanut opiskeluusi aikoinaan todella paljon, kun ajatuksesi on, että pitää olla sellaista hyvin palkattua duunia, missä koet työniloa? Sun kaltaistesi takia ihmiset inhoaa työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viking LINE hakee jatkuvasti rantasiivoojia Turussa ja Helsingissä
Rannat pitää siivota? Onko heitelty jotain purkkeja laivasta?!
Siivota hytit sen tunnin aikana, kun laiva seisoo satamassa ennen kuin lähtee uudelle matkalle.
Pa*kat työajat. Olis pitäny aamulla käydä ennen 8.00 tai illalla
Monella työttömällä on terveys- ja/tai mielenterveysongelmia ja siivoustyö on RASKASTA ja kiireistä. Saat kuunnella valitusta jos et ole tarpeeksi tehokas ja työtä on tunteihin nähden liikaa. Siivoustyö ei todellakaan sovi kaikille. Kyllä alalla täytyy olla koulutus että ymmärtää siivousaineiden ja tekniikoiden päälle. Perehdytin joskus ulkomaalaista keski-ikäistä naista vanhainkodin perussiivoukseen. Ei osannut tai ymmärtänyt kunnolla suomea, pyyhki ensimmäisenä vessanpöntön ja samalla rätillä ovenkahvat eikä ymmärtänyt kun sanoin ettei niin voi tehdä. Tämä vielä pahimpana korona-aikana. Eikä ole edes ainoa tapaus jolla aseptiikka ja maalaisjärki hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkäni ei kestä kumartumista ja kiertoliikkeitä. Aivotyö kyllä sujuisi.
Voi mennä myös kyykkyyn, eikä siivotessa selkä kierry. Voi jestas.
Aika raskasta on mennä kyykkyyn jos ei voi kumartua.
Ei kyykkyyn mennessä tarvitse kumartua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika raskasta on mennä kyykkyyn jos ei voi kumartua.
Ei kyykkyyn mennessä tarvitse kumartua mihinkään.
Mutta jos et voi kumarrus yhtään niin sun täytyy mennä kyykkyyn. Aika raskasta kyykistellä.
Mikä on sinun aloiten tekijän työkuva? Oletko itse edes töissä? Epäilen? Miksi yleensä ihmiset kantaa huolta onko joku töissä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Sinun onneksesi selässäsi ei vielä näy olleen kiputiloja. Etkä ole tainnut siivotakaan koskaan, kun et älyä, että esimerkiksi pöydän pyyhkiminen, lattian moppaaminen ja imuroiminen ei muuta olekaan kuin kumartelua ja kiertoliikettä.
Leikitäänpä hetki ajattelemista. Minä en ole muutamaan vuoteen pystynyt esimerkiksi nostamaan WC-istuimen kantta, koska sitä ei voi tehdä joko kumartumatta tai kiertämättä selkää. Mitähän muuta siivoustyön vaihetta en pysty tekemään samasta syystä?
Ongelmana ei siis ole se, etteikö selkäni taipuisi, vaan se silmitön kipu, joka siitä seuraa ja joka tekee minusta välittömästi liikuntakyvyttömän. Käytännössä voisin tehdä siivoustyötä varttitunnin joka maanantaiaamu ja olla loppuviikon sairauslomalla. En usko, että pahimmastakaan työvoimapulasta kärsivä siivoustyönantaja haluaisi minua riesakseen.
Olen tehnyt aivotöitä kolmekymmentä vuotta ja olen sillä saralla täysin työkykyinen. TE-virkailijat ovat varovaisesti ehdotelleet minulle työkyvyttömyyseläkkeen harkitsemista, mutta minä haluan töihin.
Nyt muuten tuli mieleeni, että sinähän yritätkin olla sarkastinen. Eihän kukaan oikeasti noin tyhmä voi olla, eihän?
Kyykkyyn, ylös! Kyykkyyn, ylös! Kyykkyyn...
Asun Turun suunnalla. Täällä siivoustöihin vaaditaan a) auton ajokortti, b) koulutusta c) tai jos ei koulutusta, mainitaan *työ sopii erinomaisesti opiskelijalle tai lisätienestiä haluavalle".
Pari haastattelukokemusta: laitoin avoimen hakemuksen yhteen pienempään firmaan, soittivat että saattais olla osa-aikaista tarjolla, haastattelussa positiivista lupailua jatkui, sitten tuli parin päivän päästä soitto "työnjohtaja oli luvannut homman jollekin jo töissä olevalle." Kiitos, voisitteko keskustella firman sisällä, jottette lähde lupailemaan muille jo töitä.
Toinen, uravalmentaja hankki haastattelukäynnin, taisi ihan väkisin pistää ottamaan haastatteluun. No, haastattelu päättyi kuin seinään, kun työnjohtaja poistui huoneesta kun keskustelussa kävi ilmi, että Turun-seudulle on tultu muualta Suomea.
Isot siivousfirnat eivät ota edes haastatteluun... Ai niin, kerran iss johonkin hakemukseen tarjosi muutaman tunnin keikkaa tulipalojälkien siivoukseen. Ei varmaan jo töissä ollutta väkeä kiinnostanut!
Kuka hullu tuonne lähtee?Omia hulluja on noi paikat täysi jotka tappaa jo postinkantajia.Vihreät saisivat siivota itse kun tänne noita hulluja haluavat.Tai noita kaman levittäjiä.