Työtön ! Miksi et hae siivoustyötä?
Paljon paikkoja jatkuvasti auki panostasi tarvitaan kipeästi !
Kommentit (250)
halpatyövoimaa on tuotu jatkuvasti maahan jotta palkkataso saadaan mahdollisimman alhaiseksi... sehän on ollut pitkään tavoite yrityksillä ja hallinnolla yhteistyönä
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ollut nuorena monena kesänä siivoojana kesätöissä eikä siinä tarvitse kovin nopea olla. Riittää että tekee työnsä reippaasti eikä jää puhelimella norkoilemaan niin kuin näkee monien siivoojien tekevän.
Ap
Niin minäkin olen ollut, ja kuten sanottu en ollut riittävän tehokas joten sain kenkää. Eikä ollut edes kännyköitä.
Saan enemmän palkkaa kelasta verrattuna johonki paskaduuniin.
Olen hakenut nuorempana siivoustyötä johon oli 1500 hakijaa. Työ on se ensimmäinen joka monelle tulee mieleen kun puhutaan paikoista joihin voi päästä ilman koulutusta.
Mistäs sinä tiedät onko työtön hakenut niitä paikkoja? Ei niihin välttämättä oteta, vaikka olisi kymmenen työtöntä laittanut hakemuksen, jos ei ole koulutusta/kokemusta/omaa autoa/asuu kaukana tms. Lisäksi se on yllättävän raskasta hommaa eikä kaikista ole siihen esim. sairauden takia tai ei vaan ole riittävän nopea. Paikat kun on siivottava huolella, mutta tosi tehokkaasti.
Työnjälkeni on karseeta vaikka saisin rauhassa omaan tahtin siivota. Sama koskee kaikkea käsillä tehtäviä tehtäviä; maalausta, sahaamista ja nikkarointia jostain hitsaamisesta puhumattakaan. Olen vain täystumpelo.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen hae mielummin tiskaajaksi se on paljon parempi homma
Ongelmaksi muodostui alan koulutuksen ja kokemuksen puute.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ollut nuorena monena kesänä siivoojana kesätöissä eikä siinä tarvitse kovin nopea olla. Riittää että tekee työnsä reippaasti eikä jää puhelimella norkoilemaan niin kuin näkee monien siivoojien tekevän.
Ap
Kuinkas kauan siitä nuoruudesta on aikaa?
Kyllä minäkin 80-luvulla olin siivoojana kesätöissä. Se oli leppoisaa silloin, kuten kaikki muukin työtahti noina vuosina.
Jos ainosástaan fyysisitä asioista puhutaan, niin selkävammani (joka on terveydenhuollon hoitovirheiden ja epäpätevyyden aiheuttama) ei salli pitkäkestoista kuormitusta-mitään kuntoutusta siihen en ole saanut. Siitä huolimatta minulle tarjotaan "kevyitä" toimistosiivouksia, joita olen joskus nuorempana tehnyt ja ne eivät ole kevyttä nähneetkään mitä selkäni nykyiseen kestävyyteen tulee. Oman alan töitä (suurtalousala) eivät enää sentään kehtaa tarjota, mutta ei se koulutus pitkäaikaistyöttömälle se juttu olekaan, vaan se, mikä on kulloinkin virkanilkeille se sopiva ala/vajaaälyisten puuhapaja, jota tuputtaa. Omat ehdotukseni eri alojen koulutuksista kaikuvat kuuroille korville.
Tiedättekös, mitä työkkärin psykologi kehotti minua viime keskustelumme päätteeksi tekemään? "Katsele puita ja lintuja, taivaasta, pilviä ja luontoa kuinka se viheriöi ja etsi mielihyvää elämän pienistä asioista-käy metsässä lenkillä ja unohda arjen huolet, älä kanna huolta työpaikan löytymisestä,eläkkeellä sitten." Että sellaista psykologiaa ja työnhakupalvelua täällä, kun ihminen on työkyvytön/vaikeasti työllistyvä viranomaisten rikosten johdosta, mutta eläkkeelle et pääse.
En halua. Oliko muuta kysyttävää?
Ap taitaa olla ihan kuutamolla, niin kuin moni muukin, jotka hokee työttömille, että "mene siivoojaksi". Ei siivoojaksi tosiaan noin vaan enää mennä, pitää olla laitoshuoltajan tutkinto, ajokortti ja oma auto, sekä siivouskohteesta riippuen (mm. kaupat ja virastot) täytyy olla luottotiedot kunnossa. Toisiin paikkoihin tehdään jopa ns. turvallisuuskysely (en muista virallista nimeä) Ottakaa hyvät "työlliset" asioista selvää, ennen kuin päästätte niitä sammakoita suustanne..
Mulla on välilevynpullistuma. En voi enää tehdä sitä työtä, kun selkä ei kestä.
Saan ansiosidonnaista 3000/kk. Sen loputtua voin mennä oman alan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuinkas kauan siitä nuoruudesta on aikaa?
Kyllä minäkin 80-luvulla olin siivoojana kesätöissä. Se oli leppoisaa silloin, kuten kaikki muukin työtahti noina vuosina.
Kauan. Jopa julkisella on nykyään tappotahti ikuisesta resurssipulasta johtuen (vrt hoitajat). Toimistossa on tosiaan paljon mukavampaa istua, siivous on nuorille ja kovakuntoisille. -ex-sahu, Luojan kiitos
Monissa paikoissa vaatimuksena alan koulutus (ei ole, työkokemusta kyllä on, mutta siitä on aikaa), ajokortti ja oma auto (ei ole) sekä luonnollisesti naurettavan pieni palkka. Ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Alalla työskennellä sanon,ettei todellakaan ole,jos pomo on vittumainen kuten keittiöllä yleensäkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla ihan kuutamolla, niin kuin moni muukin, jotka hokee työttömille, että "mene siivoojaksi". Ei siivoojaksi tosiaan noin vaan enää mennä, pitää olla laitoshuoltajan tutkinto, ajokortti ja oma auto, sekä siivouskohteesta riippuen (mm. kaupat ja virastot) täytyy olla luottotiedot kunnossa. Toisiin paikkoihin tehdään jopa ns. turvallisuuskysely (en muista virallista nimeä) Ottakaa hyvät "työlliset" asioista selvää, ennen kuin päästätte niitä sammakoita suustanne..
Suppea turvallisuusselvitys. Aika harvinainen siivoojan työssä. Lähinnä pankkikohteissa tms. vaaditaan. Suurin ongelma on tutkinnon puute ja/tai työajat.