Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivat silmät, apua! Mikään silmävoide, tai tippa ei toimi

Vierailija
19.11.2022 |

Saan niistä kaikista ärsytysoireita, tai silmätulehdusta. Myös sellaisista, joissa ei ole säilöntäaineita.

Nyt kaksi eri pipetissä olevaa silmätippaa ollut testissä. Toinen ei auttanut yhtään ja toinen ThealozDuo, jota kehutaan paljon, puolestaan sai silmät tulehtumaan. Laitoin sen yöksi vaikuttamaan useampana iltana ja aamulla silmät aivan rähmässä, vaikka silmäni eivät normaalisti koskaan rähmi.

Ajattelin hölmösti, että ehkä silmät tottuu siihen jotenkin ja mitä vielä. Molempien silmien luomenreunat sitten lopulta turposi ja ilmeisesti tulehtui. Silmät vaan ei kestä näitä tämmöisiä.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää tipat olleet ihan parhaat. Kalliit toki, mutta joka sentin arvoiset!

https://www.yliopistonapteekki.fi/hylo-dual-intense-silmatipat-10-ml-87…

Yleensä kaikki, missä on hyaluronihappoa, on hyviä, joten täytyy kokeilla näitä: kiitos vinkistä! Ja tässä ketjussa on muutoinkin paljon kaikenlaista tärkeää tietoa silmäasioista, joten kiitos kaikille muillekin kommentoijille!

Vierailija
62/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus silmien ärsytykseen ja tulehtuneisuuteen auttaa muun omahoidon lisäksi se, että laittaa pakastimesta otetun apteekin kankaisen kylmäpakkauksen puhtaaseen kankaaseen kiedottuna silmien päälle, kun on mennyt vähäksi aikaa pitkäkseen. Kylmä rauhoittaa tulehdusoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oftan A-pant oli aiemmin reseptilääke. Itse olen käyttänyt sitä vuosia. Farmaseutin mukaan avattua tuubia voi käyttää yli kuukaudenkin, jos säilyttää lääkettä jääkaapissa. Itse olen käyttänyt jokaisen tuubin loppuun eikä silmiin ole tullut mitään häikkää. Silmälääkäreiltä saa reseptilääkkeitä, ei ne kaikki ole vapaasti ostettavia. Sinne silmälääkäriin kannattaa mennä. Julkisella puolella on silmälääkäreistä pulaa, ei sinne saa lähetettä helposti.

Kiitos paljon tästä, eli sitä voi käyttää jatkuvasti. Käyn hakemassa sitä sitten lisää, koska se tuntui auttaneen. Vähän luulen, että nämä kaikki oireet olisi pahenemisen sijaan alkaneet helpotta jo, jos olisin vain pysynyt tuossa silmävoiteessa. Ap

Vierailija
64/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile havupuu-uutejuomaa, itse käytin reilun kuukauden ja kaikenlainen silmien rähmiminen ja kummallinen ihon kasvu lakkasi silmien alapuolella, vuosia oli tullut sellaista ylimääräistä kuivaa ihokerrosta silmien alle, jota sai raapia aina pois.

Vierailija
65/115 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vehnä pois ruokavaliosta ja ylläty.

Keliakia aiheuttaa oireita myös silmiin.

monella suomalaisella on diagnotisoimaton keliakia.

Vierailija
66/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31916055/

Ocular manifestations in celiac disease: an overview

" Several ocular symptoms and disorders have been associated with CeliacDisease and are a result of defective intestinal absorption and immunological mechanisms.

These include nyctalopia, dry eye, cataract, thyroid-associated orbitopathy, uveitis, central retinal vein occlusion and neuro-ophthalmic manifestations.

In addition, CeliacDisease-related ocular disease may represent the first manifestation of CD.

Vierailija
67/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet viimeksi käynyt kilpirauhaskokeissa? Paljonko sun tulokset oli? Otettiinko myös t4-v ja t3-v verikokeet ja mitkä oli viiterajat? Paljonko sun tulokset oli aiemmin, kun ei ole kuivuus vaivannut?

Mene luontaiskauppaan ja kysy mikä auttaisi silmien kuivuuteen. Esim. jotain omega- tai tyrnikapseleita ja luomu tyrnimehua itse kokeilisin ensi alkuun. Se kuivuus lähtee sisältä päin. Itsekin olen tosi herkkä kaikille silmätipoille enkä tykkää niitä käyttää.

Sit tämä voi kuulostaa häröltä vinkiltä :D mut jos satut imettämään, niin oma rintamaito auttaa silmien kuivuuteen. Tiristä hieman vaikka lusikkaan ja puhtain sormin "peset" silmät. Auttoi mulla ainakin ihan heti ja super hyvin. :)

Vierailija
68/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extraintestinal ENT manifestations of celiac disease include sensorineural hearing loss, obstructive sleep apnea, nasal septal perforation, epistaxis, and vertigo with nystagmus. Sensorineural hearing loss, obstructive sleep apnea, nasal septal perforation, vertigo, and nystagmus are thought to result from immunologically mediated mechanisms, with intestinal malabsorption resulting in epistaxis.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33155859/

Mutta jos jatkaa gluteenin syömistä vaikka on keliakia niin...

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32532079/

Association Between Celiac Disease and Cancer

" A considerable number of studies have considered the possible association between CD and neoplasms. In particular, an increased risk of malignancies, such as cancers of the gastrointestinal tract and intestinal lymphomas, has been reported. "

Vierailija
69/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

thyroid-associated orbitopathy mainittu keliakian oireena.

Vierailija
70/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen Eye auttaa minulla. Ei säilöntäainetta, joten ei ärsytä silmiä.

Reseptitippana Oculac.

Vierailija
71/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt viime aikoina silmälääkärin vastaanotolla? Tai vaikka terveyskeskuslääkärin? 

Olen oikeastaan ravannut yleislääkärillä tämän vaivan takia. Hokee vaan kuivat silmät, kuivat silmät, kuivat silmät. No, olen yrittänyt niitä kostuttaa, mutta kun mikään tuote ei oikein toimi. Ap

Oisko sinulla Sjögreninsyndrooma. Se selviää huulibiobsiasta, johon tarvitset lääkärin lähetteen.

Vierailija
72/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan veriarvot katsottu, kilpirauhanen, tulehdusarvot, sokerit? Mulla yksi esidiabeteksen oire oli kuivat silmät.

On kilpirauhassairaus, joka voi aiheuttaa kuivia silmiä ja siksi varmaan lääkärikin sitä jatkuvasti hokee. En vaan tiedä, mitä tälle asialle tehdä. Lääkäri ei suostunut antamaan lähetettä silmälääkärille, komentaa vaan käyttämään kosteuttavia tippoja, mutta kun ei ne auta. Ap

Voi kuule takana on ne päivät, kun sai lähetteen silmäpolille. Kyllä se on painottava privaattiin. Tämä tarkoittaa sitä, että jos ei oo vara mennä yksityiselle, niin sitten on vain käsittävä. Tämä on sitä Duomen "ilmaista" terveydenhuoltoa.

Vierailija
73/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pahan kuivasilmäisyyden hallintaan seuraavasti:

1. Laitoin yövalon ympärivuorokautisesti päälle kaikkiin laitteisiin (puhelin, tietokone, näytöt ja tv). Jos laitteessa ei ole erikseen yövalotoimintoa, säädän värejä niin, että sinistä valoa on mahdollisimman vähän.

2. Söin pitkät kuurit tyrnikapseleita (esim. Bertils Omega 7 Eye).

Nämä auttoivat ihan todella paljon. Mulla oli jo aika ahdistava tilanne, kun työnteosta tietokoneella ei meinannut tulla mitään, mutta nyt en joudu käyttämään enää mitään kosteuttavia aineita tai suihkeita kuin ihan poikkeustilanteissa, ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Mutta tietysti kuivasilmäisyyteen on eri ihmisillä eri syyt (allergiat, tulehdukset ym.), joten ei nämä sinun silmiäsi välttämättä auta. Mutta lämpimästi suosittelen kokeilemaan. 

Vierailija
74/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saattoi silmien (ja suun ja ihonkin) kuivumista aiheuttaa viinin joku osa. En ole tästä ihan varma ja jatkan kokeiluja, mutta tältä kuitenkin vaikuttaa tällä hetkellä.

Vierailija
75/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan veriarvot katsottu, kilpirauhanen, tulehdusarvot, sokerit? Mulla yksi esidiabeteksen oire oli kuivat silmät.

On kilpirauhassairaus, joka voi aiheuttaa kuivia silmiä ja siksi varmaan lääkärikin sitä jatkuvasti hokee. En vaan tiedä, mitä tälle asialle tehdä. Lääkäri ei suostunut antamaan lähetettä silmälääkärille, komentaa vaan käyttämään kosteuttavia tippoja, mutta kun ei ne auta. Ap

Etkö sinä osaa varata silmälääkäriaikaa itse, ilman lähetettä. vxxxx, näitä uusavuttomia!

Vierailija
76/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! ootte kyllä hauskoja! alanuolta tulee!

pistäkää niitä tippoja vaan lisää. elkää ihmetelkö sitten kun sairastutte suolistosyöpään.

Se oliskin ihan kamalaa edes kokeilla auttaisiko vehnättömyys silmäoireisiin.ihan sama ei ole minulta pois.

Vierailija
77/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta huutelen että jos jollekin muullekin tulee usein näärännäppyjä ylä- ja alaluomen vesirajoihin niin tässä parannuskeino: Kuumaan veteen kastetulla vanupuikolla sivelee luomirajaa silloin tällöin.

Sillä loppui omat kivuliaat nöppylät ja auttoi kuivasilmäisyyteen. Ilmeisesti luomirajassa olevat rauhaset tukkeutuvat helposti ja tällä ne saa putsattua. Itse teen tämän pari krt kuussa, alkuun useammin. Enää ei tule näppyjä ollenkaan, ennen jopa viikottain.

Vierailija
78/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva huoneilma ottaa taas silmiin. Jätän suihkun jälkeen oven auki ja kuivaan pyykit olkkarissa niin vähän helpottaa tätä kuivuutta.

Vierailija
79/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! ootte kyllä hauskoja! alanuolta tulee!

pistäkää niitä tippoja vaan lisää. elkää ihmetelkö sitten kun sairastutte suolistosyöpään.

Se oliskin ihan kamalaa edes kokeilla auttaisiko vehnättömyys silmäoireisiin.ihan sama ei ole minulta pois.

Jos keliakiaepäily on ja asia varmennetaan tutkimuksilla, totta kai silloin pitää jättää vehnä ja muut keliakiaa pahentavat viljat pois. On kuitenkin ihan eri asia väittää, että vaikka ei olisi keliakiaa eikä edes vatsa- ja suolisto-oireita, vehnän pois jättämisellä ihan vain varmuuden vuoksi ihminen voisi parantua kuin ihmeen kautta useimmista vaivoistaan ja sairauksistaan. Asiaa on kyllä tutkittu, ja väite ei yksinkertaisesti ole totta.

Vierailija
80/115 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabasco ja hieno valkopippuri auttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi