Kuivat silmät, apua! Mikään silmävoide, tai tippa ei toimi
Saan niistä kaikista ärsytysoireita, tai silmätulehdusta. Myös sellaisista, joissa ei ole säilöntäaineita.
Nyt kaksi eri pipetissä olevaa silmätippaa ollut testissä. Toinen ei auttanut yhtään ja toinen ThealozDuo, jota kehutaan paljon, puolestaan sai silmät tulehtumaan. Laitoin sen yöksi vaikuttamaan useampana iltana ja aamulla silmät aivan rähmässä, vaikka silmäni eivät normaalisti koskaan rähmi.
Ajattelin hölmösti, että ehkä silmät tottuu siihen jotenkin ja mitä vielä. Molempien silmien luomenreunat sitten lopulta turposi ja ilmeisesti tulehtui. Silmät vaan ei kestä näitä tämmöisiä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla miten kuiva ilma kotonasi? Olisko apua ilmankostutuslaitteesta. Mulla on kotona 35% ilmankosteus. Kuivuu myös silmät aikalailla. Mulla on auttanut Bebanten eye silmätipat.
Bebanthenia minäkin käytän. Se on parasta.
Ei se silmälääkärissä käynti tee autuaaksi. Minäkin menin kun ei mikään auttanut. Olin jo aiemmin saanut ihan yleislääkäriltä reseptin vita-pos - voiteeseen, joka auttoi hieman. Silmälääkäri määräsi samaa voidetta, vaikka sanoin jo käyttäväni sitä. Ei kuunnellut mitään, maksoi yli satkun ja hyöty nolla😡👎🏻
Itse tarvin aina sellaisia siilmätippoja, joissa on lipideitä myös, mulla kun sinänsä tulee kyynelnestettä tarpeeksi ja joskus liikaakin niin että silmät vuotaa, mutta se ei kosteuta silmän pintaa ja pysy siinä, koska lipidit puuttuu. Koronan jälkeen tuli tämä vaiva. Puro Suoja silmien kestokosteuttaja ja Systane Complete parhaita kokeiltuja.
Vierailija kirjoitti:
Viikko ilman älylaitteita auttaa,oikeesti.
Kyllä tämä oli minulle paras vaihtoehto!En aluksi uskonut mutta viikko ilman älppäreitä ja silmät ovat kuin uudet.Mies 47 v joka tuijotti näyttöä 12H päivässä..
Onko testattu klamydia silmästä? Näyte pitää ottaa nimenomaan silmästä.
Aiheuttaa voimakkaan kuivuuden tunteen silmässä, paranee lääkekuurilla
Ihan perusterveydenhuollossa hoidetaan, ehkä jopa maksutta.....
Systane Balance on auttanut minulla. Siinä on lipidejä ja mulla on ilmeisesti puute niistä, sillä kaikki muut tipat vaan tuntui kuin olisi kaatanut vettä silmiin, eli ei mitään vaikutusta.
Ota mälli silmään siinä kunnon voide.
Kirjoitin tähän oman kommenttini, niin tulikin viesti, että se julkaistaan hyväksynnän jälkeen, eli ei julkaista koskaan.
Mitähän ihmettä sitä siitäkin kommentoinnistani löytyi? Tämä alkaa jo naurattaa.
Olisko näistä sanoista joku kovastikin vaarallinen: silmäleikkaus, ihottuma, kuivat hiukset, kiharrin, Oftagel-tipat, komplikaatio, Bepanthen anti-exem?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tähän oman kommenttini, niin tulikin viesti, että se julkaistaan hyväksynnän jälkeen, eli ei julkaista koskaan.
Mitähän ihmettä sitä siitäkin kommentoinnistani löytyi? Tämä alkaa jo naurattaa.
Olisko näistä sanoista joku kovastikin vaarallinen: silmäleikkaus, ihottuma, kuivat hiukset, kiharrin, Oftagel-tipat, komplikaatio, Bepanthen anti-exem?
Ja tätä edellinen täysin asiaton typerä viesti meni läpi.
Mulla on ollut jo 30 vuotta jokin silmäongelma. Silmälääkärit ei löydä muuta kuin että hokevat kuivia silmiä.
Olen tullut siihen tulokseen, että oikeasti ongelmani on silmien tarkennusta tekevien lihasten häiriö. Akkomodaatiohäiriö. Sen huomasi tuollaisiin erikoistunut optikko. Hänellä oli testejä ja harjoitteita. Tuota menetelmää osaa hyvin harva. Hän oli kouluttautunut usassa. Eläkkeellä jo. Turun optillisessa liikkeessä saattaisi olla tietoa, kuka menetelmää osaa.
Tämä pilasi työurani täysin. En pysty tekemään tietokoneella työtä kuin hetken. Alkoi 22-vuotiaana näyttöpäätetyössä.
Mutta ehkä sulla on oikeasti vain kuivat silmät ja menen asioiden edelle.
Myös sjogrenin syndrooma kuivattaa silmiä.
ThealozDuo -tippoja itsekin kokeilin sillä seurauksella, että silmät alkoivat punoittamaan ja rähmimään. Tässä on tullut kokeiltua erilaisia tippoja, joista ensimmäiset olivat täysin sopimattomia. En ole laskenut, kuinka paljon rahaa on uponnut hukkaan menneisiin ostoksiin. Harmittavan paljon joka tapauksessa.
Mieheni äitipuoli antoi sulkea kyynelten poistokanavat kuivasilmäisyyden vuoksi.
Katui sitä, sillä sitten ne aina vuotivat, kun viemärit oli tukittu.
Ja se kyynel on eri asia kuin sen kyyneleen voiteleva osuus
Oletan, että sitä voitelevaa osuutta puuttuu kuivasilmäisiltä
Näin se on. Kuivasilmäisyys ei tarkoita sitä, ettei silmä vuotaisi. Kyllä se vuotaa normaalisti, tai jopa enemmänkin, mutta se ei kostuta silmää kuitenkaan.
Mulla oli vv-oireena myös suun kuivuminen, sylkeä kyllä muodostui, mutta yhtään se ei kostuttanut suuta, eli joku syljen koostumuksessa häiriintyi.
Eli joku samantyyppinen häiriö sekin.
Vierailija kirjoitti:
Viikko ilman älylaitteita auttaa,oikeesti.
Totta. Itsellä auttoi sekin ihan hurjasti että vähensin ruutuaikaa (joo, vieläkin on varaa vähentää kun täällä notkun) ja etenkin se, että pistin läppärin näytön niin himmeälle kuin sen vaan saa plus pidän yövalolla.
Mietin että sijoittaisinko sellaisiin sinistä valoa blokkaaviin "aurinkolaseihin".
Itsellä siis ainoa (tai ainakin suurin) syyllinen on näytön tuijottaminen.
Vierailija kirjoitti:
ThealozDuo -tippoja itsekin kokeilin sillä seurauksella, että silmät alkoivat punoittamaan ja rähmimään. Tässä on tullut kokeiltua erilaisia tippoja, joista ensimmäiset olivat täysin sopimattomia. En ole laskenut, kuinka paljon rahaa on uponnut hukkaan menneisiin ostoksiin. Harmittavan paljon joka tapauksessa.
Ap tässä taas. Ihmettelin todella oireita, jotka sain ThealozDuosta, nimenomaan ne säilöntäaineettomat pipetit, joita silmälääkäritkin hehkuttaa ja on kuulemma paras apu kuiviin silmiin, kun tuotearvosteluja katsoo. Todella voimakasta rähmintää tuli niiden käytöstä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Kuivasilmäisyys ei tarkoita sitä, ettei silmä vuotaisi. Kyllä se vuotaa normaalisti, tai jopa enemmänkin, mutta se ei kostuta silmää kuitenkaan.
Mulla oli vv-oireena myös suun kuivuminen, sylkeä kyllä muodostui, mutta yhtään se ei kostuttanut suuta, eli joku syljen koostumuksessa häiriintyi.
Eli joku samantyyppinen häiriö sekin.
Mulla tuli tuo koronan myötä, mutta toisaalta senhän on sanottukin aiheuttavan epänormaalin nopeaa ikääntymistä esim sisäelimissä. Miksei siis vaihtarioireitakin ennen aikojaan :-/
Itsellä tosin koronatartunta oireilikin ekana silmissä ja sen jälkeen silmät on temppuillut niin kuivumalla, roskaisuuden tunteelle, valonarkuudella. särkemisellä kuin näön sumenemisellakin.
Ja just luin, että tuollainen oireilu silmissä on ms-taudin yleinen oire ja koronatartunnan on todettu aiheuttavan ms-tautia..
Lisään myös, että tänään silmät tuntuu jo paljon paremmilta. Luomien turvotus ja punotus on poissa.
Kävin eilen hakemassa ihan Prismasta halvimmat mahdolliset silmätipat, näkyy olevan vaikuttavina aineina hyaluronihappo ja aloe vera, niitä nyt laittanut sekä otin ketjun oliiviöljy kikan käyttöön myös. Laitan sen ruokalusikallisen oliiviöljyä aamupuuroon. Vähensin myös ruutuaikaa eilen. Eiköhän tämä vielä tästä. Ap
Huuhtele ihan tavallisella juoksevalla vedellä. Kemikaalit vaan kuivattaa.