Kuivat silmät, apua! Mikään silmävoide, tai tippa ei toimi
Saan niistä kaikista ärsytysoireita, tai silmätulehdusta. Myös sellaisista, joissa ei ole säilöntäaineita.
Nyt kaksi eri pipetissä olevaa silmätippaa ollut testissä. Toinen ei auttanut yhtään ja toinen ThealozDuo, jota kehutaan paljon, puolestaan sai silmät tulehtumaan. Laitoin sen yöksi vaikuttamaan useampana iltana ja aamulla silmät aivan rähmässä, vaikka silmäni eivät normaalisti koskaan rähmi.
Ajattelin hölmösti, että ehkä silmät tottuu siihen jotenkin ja mitä vielä. Molempien silmien luomenreunat sitten lopulta turposi ja ilmeisesti tulehtui. Silmät vaan ei kestä näitä tämmöisiä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt viime aikoina silmälääkärin vastaanotolla? Tai vaikka terveyskeskuslääkärin?
Olen oikeastaan ravannut yleislääkärillä tämän vaivan takia. Hokee vaan kuivat silmät, kuivat silmät, kuivat silmät. No, olen yrittänyt niitä kostuttaa, mutta kun mikään tuote ei oikein toimi. Ap
Käy silmälääkärillä.
Onko iho-oireita? Meinaan ruusufinni saattaa oirehtia myös silmissä kuivuutena (ja näärännäppyinä).
Keltakorkkinen Puro. Pitää käyttää jonkun aikaa, koska se tekee ohuen näkemistä millään tavalla haittaamattoman kalvon silmän päälle ja siellä alla saa kuivuusraapaleet parantua rauhassa. Maksaa vähän enemmän, mutta toimii. Sitä on eri käyttöihin myös. Mutta lyhyt sinnikkyys ja on kuin uudet silmät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt viime aikoina silmälääkärin vastaanotolla? Tai vaikka terveyskeskuslääkärin?
Olen oikeastaan ravannut yleislääkärillä tämän vaivan takia. Hokee vaan kuivat silmät, kuivat silmät, kuivat silmät. No, olen yrittänyt niitä kostuttaa, mutta kun mikään tuote ei oikein toimi. Ap
Ikävä kyllä hän on todennäköisesti oikeassa. Itse olen käynyt useita kertoja silmälääkärillä saman vaivan takia eikä apua löydy. Olen osittain jo työkyvytönkin tästä johtuen (en näe toisella silmällä edes television tekstityksiä saati sitten tietokoneen näytöltä mitään), mutta eipä tällaista sairautta "ole olemassakaan" joten teen sokkona hommia. Autollakaan en näe ajaa oikeasti mutta pakkohan se on. Sitä odotellessa kun jotain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Retinolia sisältävät kasvovoiteet aiheuttavat joillekin silmäoireita, käytätkö sellaisia?
Huomasin tämän kommentin nyt. Käytän itse pHFormulan retinolivoidetta useamman kerran viikossa. Viime aikoina olen huomannut voiteen aiheuttavan poskionteloiden ärsytystä, vesinuhaa ja nyt viimeisimpänä todella voimakkaat kuivasilmäisyysoireet. Mahtaako muilla olla samoja kokemuksia?
Minulle suositeltiin Hylo Dual Intense silmätippoja kuiviin silmiin. Säilöntäaineeton ja fosfaatiton tippa. Huomasinkin tippojen sisältävän boorihappoa ja booraksia. Aika hurjan kuuloisia aineita. Onkohan nuo silmille oikeasti turvallisia vai voiko niistä olla haittaa? Ja mikä merkitys noilla aineksilla on silmätipoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan veriarvot katsottu, kilpirauhanen, tulehdusarvot, sokerit? Mulla yksi esidiabeteksen oire oli kuivat silmät.
On kilpirauhassairaus, joka voi aiheuttaa kuivia silmiä ja siksi varmaan lääkärikin sitä jatkuvasti hokee. En vaan tiedä, mitä tälle asialle tehdä. Lääkäri ei suostunut antamaan lähetettä silmälääkärille, komentaa vaan käyttämään kosteuttavia tippoja, mutta kun ei ne auta. Ap
Silmälääkärille voit mennä yksityisesti ilman lähetettä.
Joo, mutta se 10min tutkimusaika maksaa jotain 150e, olen vertaillut hintoja. En viitsi pelkkien kuivien silmien takia tuommoista summaa maksaa, kerta lääkärin mielestä edes syytä mennä koko silmälääkärille ei ole.
Toisekseen, tämän koko si
Yksityinen yleislääkäri on vähän halvempi, mutta tutkii ja uskoo mitä sanot.
Hylo dual intense on tähän mennessä paras kostutustippa, mitä olen kokeillut. Farmaseutti suositteli.
esimerkiksi boorihappo, jjota yleisesti käytetään, merkitty "apuaine" tuotteissa. Mutta sitä ei yleensä mainita silmätippojen myyntipakkausten päällä. Vasta paketin vattuasi löytää apuaineluetelon. Boorihappo on luokiteltu biosidiksi. Käytetään homeestoon, palonestoon, hyönteismyrrkynä, puhdisusaineena. Todettu myrkylliseksi, mutta EU:n suosiollisella avustuksella sitä EI SAA merkitä haitalliseksi. Maininta löytyi, että ärsyttävä, ja voi aihgeuttaa kroonista ihotulehdusta. Mksipä ei sitten kroonista tulehdusta ja ärsytystä myös silmiin, KOska ne on luokiteltu "lääkinnällisiksi laitteiksi", oiotaan sillä vastuuta ja seuraamuksia. Myös bentsalkoniumkloridi, trometamoli, propyleeniglykoli ovat astaavanlaisia apuaineita. Nuoa aineet pahentavat ns.kuivasilnäisyyden oireita ja kroonistavat niitä. Tutkika tarkkaan ennen kuin ostatte. Yliopstosairaalan poliklinikan aulassa oli kaupustelijoiden brosyyreja isot pinot, joissa näitä "hoitavia tippoja" ym mainostettiin tietämättömille potilaille. Kysyin lääkärltä pkl:lla. Ei tiennyt , mikä ero on apuaineilla ja säilöntäaineilla. Luulvat ja uskovat markkiunoijia, että tipat ovat "turvallisia", kun mainostetaan "ei käytetty säilöntäaineita". t. hoitsu
Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Jätin tipat pois. "omahoitoresepti" on auttanut. t. sama hoitsu
Hylo dual intense, on hyvä tippa.
Kannattaisiko vaihtaa allergisoimattomaan silmameikkiin?
Tippoja pitää varmaan käyttää aluksi monta kertaa vuorokaudessa
Mene silmälääkärille ja ota ne omega-7 eye ravintolisät käyttöön ohjeen mukaisella annostuksella. Ne oikeasti auttavat myös. Yöksi silmägeeliä (esim hylogel) ja päivällä kunnon kostuttavaa tippaa esim hylogelin tipat, Hylätty intens tipat, se yksi kolmella tavalla vaikuttava, thealipid tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räpyttele useammin ja poistu heti somesta. Ruudun liika tuijottelu on syy.
Voikohan sitä tulla lumisokeus _tai mikä sen virallinen nimitys sitten onkaan_ näytön kirkkauden takia?