Jos saisit valita niin kumman ottaisit, täydellisen kauniin ulkonäön vai huippukoulutuksen?
Kommentit (101)
Minulla on ollut ja kaipa on vieläkin molempia. Molemmista on myös oltu kateellisia. Koulutus on niin suuri osa persoonaani, etten kyllä haluaisi ilman sitä olla.
Huippukoulutuksen. Ulkonäkö on ok jo nyt. Näistä valitessa pitäisi tietää mikä on lähtökohta ulkonäössä. On iso ero onko ulkonäöltään susiruma vai nätti, kun näistä valitsee. Rumana valitsisin luultavasti huippu-ulkonäön.
Näin miehenä ottaisin sen huippukoulutuksen. Naisena ottaisin kauniin ulkonäön.
Älkääkä syyttäkö meitä miehiä. Kyllä naiset ihan itse ovat tehneet itsestään objekteja. Harvassa on ne kauniit naiset jotka eivät nauttisi huomiosta ulkonäkönsä takia.
Mitä tarkoitetaan huippukoulutuksella? Kaikkien mahdollisten alojen/ itseä kiinnostavan alan huippu vai jotain yleisesti parhaimpina/arvostettuina pidettyjä?
Itseä kiinnostaisi taidealalta muusikon ja näyttelijän hommat. Tietysti jonkinlainen luontainen lahjakkuus on tärkein ja alalla voi menestyä ilman kummempia taidekouluja käymättä, mutta olis varmasti myös ihan mahtavaa saada käydä joku alan huippukoulutus. Karu fakta kyllä on että etenkin naisilla ulkonäkö vaikuttaa paljon myös ja oikeasti saattaa taata paremmankin uran ja mahdollisuuksia kun koulutus, että saattaisin ehkä jopa valita ulkonäön...
Vierailija kirjoitti:
Jep, kauneudelle on aina kysyntää, pääsee mihin tahansa. Koulutuksella pääsee vain töihin.
Kauneudella tuntuu pääsevän vain telkkarin hömppäohjelmiin nolaamaan itsensä. Koko ajan ollaan umpihumalassa ja pannaan ketä tahansa kameroiden edessä.
Koulutuksen valitsisin. Olen ruma, mutta en ole ikinä kokenut sitä ongelmaksi koska ulkonäkö ei edes kiinnosta minua. En meikkaa, kasvata pitkiä hiuksia tai valikoi mitenkään muodikkaita vaatteita, kunhan on ehjää päällä ja puhtaat hiukset, se riittää. Kauniina tai varsinkaan "täydellisen kauniina" en tuntisi olevani oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Älkääkä syyttäkö meitä miehiä. Kyllä naiset ihan itse ovat tehneet itsestään objekteja. Harvassa on ne kauniit naiset jotka eivät nauttisi huomiosta ulkonäkönsä takia.
Mitä pysyvää hyötyä naisella on kauniista ulkonäöstä, jos hän muuten on kouluttamaton?
Miehenä ottaisin ehdottomasti täydellisen kauniin ulkonäön. Olen tekniikan tohtori ja urheilen aktiivisesti, mutta ruman naamani takia en ole koskaan pystynyt löytämään tyttöystävää. Ei tällä koulutuksella löydä puolisoa, saa perhettä tai löydä onnea.
Koulutus on, joten voisin kokeilla hyvää ulkonäköä ihan vaihteen vuoksi. Ehkä kokisin senkin ihmeen että joku pyytää vaikka kahville
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan miehiä syytäkään. Mutta naisilla on oikeus toivoa kumppania niistä miehistä jotka eivät pidä naisia ensisijaisesti objekteina - vaikka nämä miehet olisivatkin vähemmistössä. Sinulla on täysi oikeus preferensseihisi, ja naisilla on yhtä täysi oikeus mielipiteeseen niistä.
Ottaisin ulkonäön. En haluaisi huippukoulutusta, koska olen huomannut, että sellaisella (jos yliopistokoulutus luetaan huippukoulutukseksi) herkemmin päätyy kuormittavampaan ja aikaavievempään työhön. En tietenkään haluaisi työttömäksikään, mutta tällä elämänkokemuksella ottaisin mieluummin vähemmän vaativan työn vähän pienemmällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pysyvää hyötyä naisella on kauniista ulkonäöstä, jos hän muuten on kouluttamaton?
Sitä voi sitten miettiä, ja halutessaan vaikka mennä kouluun, kun on avioerossa netonnut kymmeniä miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kauneudelle on aina kysyntää, pääsee mihin tahansa. Koulutuksella pääsee vain töihin.
Kauneudella tuntuu pääsevän vain telkkarin hömppäohjelmiin nolaamaan itsensä. Koko ajan ollaan umpihumalassa ja pannaan ketä tahansa kameroiden edessä.
Ei ne ole täydellisen kauniita, jotka notkuvat tosi-tv:ssä.
Itselläni ei ole ollut ennen koulutustakaan poikaystävistä pulaa, että kyllä sanoisin sillä ulkonäöllä olevan paljonkin merkitystä. Ja mielestäni kaunis ulkonäkö ei katoa yhtään mihinkään naisen ikääntyessä, jotkut jopa kaunistuvat entisestään ikääntyessään. Jos lakataan huolehtimasta itsestä niin se ei ole mairittelevaa minkään ikäiselle.
Voisi myös kysyä, että olisitko mieluummin älykäs, kouluttamaton ja kaunis vaiko vähän tyhmempi, hyvin koulutettu ja vähemmän kaunis.
Marilyn oli kaunis, ilmeisesti myös älykäs, ainakin hän oli lahjakas. Teki itsemurhan. Kaunis ja tyhmä olisi voinut olla parempi yhdistelmä, ei olisi niin ahdistanut.
Vierailija kirjoitti:
Joku oletti kauneudella saavansa rakkautta.
Tyhmä ja kaunis nainen on monen miehen unelma. Mies voi esitellä häntä kavereilleen eikä tarvi tuntea alemmuutta hänen edessään. Sitten jos rupsahtaa, vaihtaa uuteen. Eli tuskin kyse rakkaudesta.
Koulutettu, älykäs nainen on pelottava miesten mielestä, sitäkin enemmän jos hän on kaunis. Hänhän on miestä parempi kaikessa.Itse ottaisin koulutuksen ihan vaan oman itseni vuoksi.
Se olin minä varmaankin johon tässä viittaat ja voin kertoa että olen kyllä ihan riittävän älykäs myöskin. 😌
Ei kaikilla ole tarvetta kouluttautua mahdollisimman korkealla. Ei se kuitenkaan sitä älykkyyttä millään tavalla poissulje.
Tunnen paljon erittäin kauniita ja sivistyneitä naisia joilla on matala koulutus jos huippuun verrataan. He muuten ovat yleensä niitä muille naisille ystävällisiä. Muistatteko Tuhkimon? Eihän tuo klassikkosatu suinkaan tuulesta temmattu ole.
P.s. Kauniilla naisilla on yleensä monia miehiä elämässään jossain roolissa, ei suinkaan välttämättä seksikumppanina tai puolisona.
Itselläni on ilokseni molemmat, mutta jos olisi pakko valita niin, koulutus. Se takaa oman hyvinvointini ja riippumattomuuden esim miehen tuloista. Rahalla saa lisäksi vaikka ostettua ulkonäköä. Rikkaan on helpompi olla kaunis. Ainahan koulutus ei tuo rahaa mutta usein kylläkin.
En anna kumpaakaan pois. Sori rumat pösilöt.
Täydellisen ulkonäön. Suomessa voi jokainen kouluttautua muutenkin. Jos asuisin ulkomailla, sitten kenties valitsisin toisin.
Ei kannata aliarvioida ulkonäön vaikutusta.
Itsellä molemmat. Ei aina helppoa olla uskottava asiantuntija.