Te, ketkä syötte rauhoittavia tarvittaessa, kauan teillä kestää yksi purkki?
Jos teillä on vaikka esimerkiksi 30kpl purkki Opamoxia, niin kauan teillä kestää syödä se? Minä sain reseptin Opamoxiin ja lääkäri ohjeisti syömään tarvittaessa. Kuinkakohan usein noita saa syödä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
28 kpl 15 mg opamoxeja menee vähän yli vuodessa. Lääkäri sanoi, että tällä määrällä hän voi uusia huoletta, mutta enemmällä määrällä pitäisi tehdä jotain jatkotutkimuksia ja selvittää riippuvuutta.
On siinä pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
28 kpl 15 mg opamoxeja menee vähän yli vuodessa. Lääkäri sanoi, että tällä määrällä hän voi uusia huoletta, mutta enemmällä määrällä pitäisi tehdä jotain jatkotutkimuksia ja selvittää riippuvuutta.
🤦
Onpan taas asiantuntijoita täällä ..eivät ole mielialalääkkeitä(ssri) ottakaa asioista selvää kakarat.
Vierailija kirjoitti:
Onpan taas asiantuntijoita täällä ..eivät ole mielialalääkkeitä(ssri) ottakaa asioista selvää kakarat.
Kuka niin sanoi, että olisi?
Vierailija kirjoitti:
Lue kommentit uuvatti
Ei kukaan, retu.
Vierailija kirjoitti:
Bentsot ovat hiukkasen ongelmallisia juurikin siitä syystä että jos niitä vetää jatkuvasti niin koukku on luja ja vieroitusoireisiin voi kuolla.
Toisaalta satunnaiseen unilääkkeen tai rauhoittavan tarpeeseen ei ole parempaa tuotetta.
Riippuvuus voi syntyä säännöllisessä käytössä, mutta ei se nyt niin kamala addiktio ole, etteikö käyttöä pysty lopettamaan vähentämällä annosta hitaasti. On koettu. Puolisen vuotta, ehkä ylikin, ajoin lääkitystä alas, niin vieroitusoireita ei edes tullut.
Mulla fyysinen riippuvuus kehittyi psykiatrisessa sairaalassa valvotuissa olosuhteissa, mutta ilman rauhoittavia en olisi pärjännyt. Nykyään käytän tarvittaessa bentsoja, ja 30 kpl kestää kolmisen kuukautta.
30 kpl 5 mg Diapamia kestää 3-5 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bentsot ovat hiukkasen ongelmallisia juurikin siitä syystä että jos niitä vetää jatkuvasti niin koukku on luja ja vieroitusoireisiin voi kuolla.
Toisaalta satunnaiseen unilääkkeen tai rauhoittavan tarpeeseen ei ole parempaa tuotetta.
Riippuvuus voi syntyä säännöllisessä käytössä, mutta ei se nyt niin kamala addiktio ole, etteikö käyttöä pysty lopettamaan vähentämällä annosta hitaasti. On koettu. Puolisen vuotta, ehkä ylikin, ajoin lääkitystä alas, niin vieroitusoireita ei edes tullut.
Mulla fyysinen riippuvuus kehittyi psykiatrisessa sairaalassa valvotuissa olosuhteissa, mutta ilman rauhoittavia en olisi pärjännyt. Nykyään käytän tarvittaessa bentsoja, ja 30 kpl kestää kolmisen kuukautta.
Olen toi 200x15. Mulle ei koskaan ole tullut mitään lopetusoireita noista rauhoittavista. Joskus söin kourakaupalla. Toi 15mg Opamox on mulle vain henkisesti tukevana, jos oikein tarkastelen, inanverran väsyttää, ei muuta vaikutusta. Söin hirvittäviä määriä rauhoittavia joskus ja lopetin helposti. Vähän nihkeä ole hetken aikaa. Ei parane silti yleistää, kun ollaan erilaisia. On ne kuitenkin aivan eri luokassa ku opiaatit.
100 kpl riittää 1-2 vuotta. Näin menty yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Hauskan perjantain tuolla viettää ja jallua kyytipojaksi.
Kiitos sinulle kun näitä lääkkeitä ei saa edes niitä oikeasti tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin vaivaan sä syöt niitä?
Nuo on mietoja, mutta kouluttajia. Älä syö jos ei ole pakko. Pöivittäiskäytöstä vieroittautuminen on aika inhottava juttu ja jossain vaiheessa tulee stoppi myös niiden määräämiselle.
Mulla kestää purkki vaihdellen parista viikosta pariin kuukauteen.Ahdistukseen, sos. tilanteiden pelkoon. En olekaan syömässä joka päivä, vaan tarvittaessa.
Onhan sulla tuohon joku muukin tuki kuin vain pilleripurkki? Mulle ei ole löytynyt vielä rauhoittavaa joka rauhoittaisi, joten ihan blankkona on joutunut elämänsä mennä.
Käyn terapiassa nyt viimeistä vuotta.
No miten se terapia on purrut? Jos vieläkin on tarvetta rauhoittaville? Ei kuulosta toimineen. Onko sulla elämässäsi ihmisiä joille voit puhua ja jotka osaavat olla vain läsnä?
On se auttanut vähän. Mulla kuitenkin ollu kovaa ahdistusta suurimman osan elämästä, että aika vaikeaa siitä on päästä eroon. On mulla pari hyvää ystävää ja mies kenelle voin puhua.
Voi sua pientä <3 ihanaa että sulla on läheisiä hyviä ihmisiä ketkä ymmärtävät sinua <3