Te, ketkä syötte rauhoittavia tarvittaessa, kauan teillä kestää yksi purkki?
Jos teillä on vaikka esimerkiksi 30kpl purkki Opamoxia, niin kauan teillä kestää syödä se? Minä sain reseptin Opamoxiin ja lääkäri ohjeisti syömään tarvittaessa. Kuinkakohan usein noita saa syödä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin vaivaan sä syöt niitä?
Nuo on mietoja, mutta kouluttajia. Älä syö jos ei ole pakko. Pöivittäiskäytöstä vieroittautuminen on aika inhottava juttu ja jossain vaiheessa tulee stoppi myös niiden määräämiselle.
Mulla kestää purkki vaihdellen parista viikosta pariin kuukauteen.Ahdistukseen, sos. tilanteiden pelkoon. En olekaan syömässä joka päivä, vaan tarvittaessa.
Onhan sulla tuohon joku muukin tuki kuin vain pilleripurkki? Mulle ei ole löytynyt vielä rauhoittavaa joka rauhoittaisi, joten ihan blankkona on joutunut elämänsä mennä.
Käyn terapiassa nyt viimeistä vuotta.
No miten se terapia on purrut? Jos vieläkin on tarvetta rauhoittaville? Ei kuulosta toimineen. Onko sulla elämässäsi ihmisiä joille voit puhua ja jotka osaavat olla vain läsnä?
On se auttanut vähän. Mulla kuitenkin ollu kovaa ahdistusta suurimman osan elämästä, että aika vaikeaa siitä on päästä eroon. On mulla pari hyvää ystävää ja mies kenelle voin puhua.
Mua rauhoitti pitkään sen purkin olemassaolo. Kulki käsilaukussa, tarvittaessa otin puolikkaan tai kokonaisen paniikkihäiriöön. Heitin koko purkin roskiin (tai siis palautin apteekkiin) kun olivat vuosia vanhentuneet. Ympäristön vaihto ja elämänmuutos poistivat paniikkihäiriön kokonaan. Suosittelen kokeilemaan.
Otan joka pv kaksi 15 mg. Ollut erittäin ahdistavaa ja raskasta elämä jo vuosia. Näiden avulla rauhoitun ja pysyn jotenkin kasassa. En välitä jääkö koukkuun kun pakko on purkista apua saada.
N60v.
Niin kauan kuin tytöt hallituksessa sekoilee niin tarviihan niitä
Ihan loputtomiin. Syön vain pillerit siitä.
Vierailija kirjoitti:
1 iltaisin, vuosia
Itsekin käytin pitkään katkeilevaan uneen. Työterveyslääkäri suositteli vaihtamaan doksepiiniin, jota olen nyt käyttänyt vuosia. Toimii hyvin.
Hesarissahan oli juuri juttu siitä, kuinka bentsoja demonisoidaan. Parikymmentä vuotta sitten käytin 2 vuotta yhtäjaksoisesti bentsoja pienellä annoksella reseptin mukaan ja lopetin, kun elämäntilanne helpottui (uskalsin lopulta päättää vaikean ihmissuhteen). Ei mitään ongelmia, ei riippuvuutta, ei vieroitusoireita. Nykyisinkin on kuitenkin varalla purkki Opamoxia - on kestänyt vuoden. En halua toimia mielialalääkkeiden koekaniinina.
Hauskan perjantain tuolla viettää ja jallua kyytipojaksi.
Aika monta itsemurhaa olisi saatu estettyä, jos lääkäri olisi rohjennut kirjoittaa ahdistuneelle potilaalle bentsoja.
Bentsot ovat hiukkasen ongelmallisia juurikin siitä syystä että jos niitä vetää jatkuvasti niin koukku on luja ja vieroitusoireisiin voi kuolla.
Toisaalta satunnaiseen unilääkkeen tai rauhoittavan tarpeeseen ei ole parempaa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Hauskan perjantain tuolla viettää ja jallua kyytipojaksi.
Ole onnellinen, ettet ole koskaan kokenut ahdistusta. Ehkä sekin päivä joskus koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissahan oli juuri juttu siitä, kuinka bentsoja demonisoidaan. Parikymmentä vuotta sitten käytin 2 vuotta yhtäjaksoisesti bentsoja pienellä annoksella reseptin mukaan ja lopetin, kun elämäntilanne helpottui (uskalsin lopulta päättää vaikean ihmissuhteen). Ei mitään ongelmia, ei riippuvuutta, ei vieroitusoireita. Nykyisinkin on kuitenkin varalla purkki Opamoxia - on kestänyt vuoden. En halua toimia mielialalääkkeiden koekaniinina.
Kauanko noiden mielialalääkkeiden kokeilut kestää kun kuitenkin olleet markkinoilla vuosikymmeniä?
Vierailija kirjoitti:
Bentsot ovat hiukkasen ongelmallisia juurikin siitä syystä että jos niitä vetää jatkuvasti niin koukku on luja ja vieroitusoireisiin voi kuolla.
Toisaalta satunnaiseen unilääkkeen tai rauhoittavan tarpeeseen ei ole parempaa tuotetta.
Bentsoihin ei synny koukkua tai vakavia vieroitusoireita kuin väärinkäytettynä.
Syön sen 100 tabletin purkin viikossa, parissa ja sen jälkeen olen puoli vuotta-vuoden ilman kunnes haen uuden purkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko noiden mielialalääkkeiden kokeilut kestää kun kuitenkin olleet markkinoilla vuosikymmeniä?
Kukin potilas joutuu kokeilemaan ensin yhtä lääkettä muutaman viikon, sitten toista lääkettä muutaman viikon, sitten kolmatta muutaman viikon...Lottoamista.
Näitä demonisoidaan ihan turhaan. Otan itse mieluummin sen riippuvuuden rauhoittaviin, kuin jatkuvan, kalvavan ahdistuksen, joka lopulta tuhoaa mielen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, etteivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, etteivät toimi.
Itselläni on ainakin toiminut.
Käytän n. 50 tablettia vuodessa. Useimmiten kuurin tapaisesti jos jotakin todella ahdistavaa tapahtuu. En pidä siitä kuinka sumuinen olo opamoxista tulee. Koko päivä menee sitten siinä sumussa telkkaria katsellessa, eikä muuhun voi keskittyä. Ahdistus on muutenkin jatkuvaa jokapäiväisessä elämässä. Ei siitä mitään tulisi jos opamoxiin tukeutuisi jatkuvasti.