Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen jätät nykyään kaupan hyllylle, koska hinta on noussut?

Vierailija
18.11.2022 |

Itse en koskaan kuvitellut vaihtavani Oivariinia toiseen merkkiin, mutta on sen verran kallis nykyään, että oli pakko vaihtaa.

Kommentit (337)

Vierailija
301/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan ole jättänyt mitään pois, ostan (ja syön) vain vähemmän.

Tämä on hyvä, jos laihtuisi 10 kg, mahtuisi vanhat vaatteetkin päälle, eikä tarvitsisi ostaa uusia isompia farkkuja, hameita ja housuja.

Vierailija
302/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut aikoihin tuorekurkkua enkä tomaattia.

Lähimmässä kaupassa eila maito maksaa 2.90. Oli muuten viimeinen kerta, kun sitä ostan siitä putiikista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täti 58 kirjoitti:

Ihan samaa ostan kuin ennenkin.

Valmistan ruoat itse ja olen aina ostanut järkevästi

Lohta ostan aina vain tarjouksesta, nyt pakasteessa on puolikas lohifile, ostin kokonaisen lohen joku aika sitten, kun oli 9,95 kilo.

Lohesta tulee kolme ateriaa, ruodosta tein ihanan lohisopan ja toisen fileen käytin viime vkl.

Juhlamokkaa kaapissa on nyt 12 pakettia, kun sitä myytiin 3,95 Prismassa yli viikko. Haettiin tytön kanssa useamman kerran, juodaan 2 pakettia viikossa kaksistaan

Kurkku kotimainen siis oli eilen Prismassa 4,15 kg, otin kyytiin. Kotimainen tomaatti on jo normaalisti tähän aikaan vuodesta kallista, siirryin jo ulkomaiseen miniluumutomaattiin.

Vessapaperia ja talouspaperia on varastossa jättisäkki, ostin Mammuteilta, kun tiesin että hinta nousee 30% marraskuussa.

Oivariinit, jogurtit ja juustot ostan kuten tähänkin asti. Liha ja kalatuotteet samoin, tarjoukset toki hyödynnän. Voita ostan vain leipomiseen, se nyt on muutoinkin vähäistä.

Kaikessa missä voi suosin kotimaista ruoantuotantoa. Jossain kohtaa talvella kotimainen kasvihuoneviljely on vaan aika järjetöntä.

Ihan mielenkiinnosta: Mistä tiesit että vessapaperin hinta nousee just marraskuussa 30 %? Minä en tiennyt.

Olen teollisuuden edustaja ja yleisesti marraskuussa tuli tänä vuonna hinnankorotukset. Kauppiaiden ja kollegoiden puheista kuulin

Vierailija
304/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha vähentää mistään. Olen nyt jo laiha luikku ja ostan halpisjuttuja.

Vierailija
305/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luxus-laukut. Ennen tuli shoppailureissulta aina muuta laukku mukaan. Nyt on mersun takaboxi niitä täynnä. Täytyy varmaan mennä autokaupoille.

Vierailija
306/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kääk. Me ollaan sit ukkoni kanssa ihan mahdottomia tuhlareita, kun tuo 400 €/kk ei riitä millään! Äkkiä laskien meillä menee yli 600 €/kk. Mut joo, syömme terveellisesti ja käytämme myös lisäravinteita. Ulkona syömme ehkä joka 2. kk. Ja ihan tavallisia duunareita ollaan: yhteiset nettotulot n.4500€/kk.[/quote]

Oikein hyvä.

Olette vastuullisia ihmisiä ja haluatte pitää Suomen talouselämän pyörät pyörimässä.

Kunniakansalaisia isänmaan asialla!

Vierailija
307/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten ns "roiskeläppäpizzan" ostohintaraja kulkee 1e kohdalla. Nykyään ei sitä juurikaan siis tule ostettua.

Vierailija
308/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on kyllä jäänyt. Välipaloiksi ei enää jugurtteja, vaan puuroa. Kahvia tulee ostettua vähemmän, kun keitän enää yhden kupin päivässä.

Vierailija
309/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Viimeksi käytiin miehen kanssa syömässä burgerit, mun hampurilainen maksoi 10,90 ja punkkulasillinen (24cl) ihan huimat 6€. Ruokakaupassa toki katson kilohintoja, mutta niin olen tehnyt aina. Lidlissä käydään, alle satasella saa helposti viikon ostokset. Eikä olla mitenkään varakkaita.

Kyllä teillä rahaa on jos on varaa pistää 400€ kuussa kahden ihmisen syömisiin ja vielä käydä ulkona syömässä.. taitaa olla provo kyllä..

Vaan kun ei ole provo :) Sulle ei vissiin tullut mieleen, että sieltä kaupasta ostetaan muutakin kuin ruokaa, kuten pesuaineet, kosmetiikka, koiran ruoka, oluet jne. Ihan älytöntä väittää, että 400€/kk kahdelta olisi paljon. Ja juu, ollaanhan me käyty tänä vuonna peräti kaksi kertaa ulkona syömässä. Villiä tuhlaamista, kertakaikkiaan 😄👍

Minusta 400e on kahdelta paljon.

Meillä lapsiperheessä ruokabudjetti on 350e/kk.

Vierailija
310/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luxus-laukut. Ennen tuli shoppailureissulta aina muuta laukku mukaan. Nyt on mersun takaboxi niitä täynnä. Täytyy varmaan mennä autokaupoille.

Alepapusseja?

Vierailija
311/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen viereiseen kauppaan josta tuotteen saa halvemmalla.

Vierailija
312/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Viimeksi käytiin miehen kanssa syömässä burgerit, mun hampurilainen maksoi 10,90 ja punkkulasillinen (24cl) ihan huimat 6€. Ruokakaupassa toki katson kilohintoja, mutta niin olen tehnyt aina. Lidlissä käydään, alle satasella saa helposti viikon ostokset. Eikä olla mitenkään varakkaita.

Kyllä teillä rahaa on jos on varaa pistää 400€ kuussa kahden ihmisen syömisiin ja vielä käydä ulkona syömässä.. taitaa olla provo kyllä..

Vaan kun ei ole provo :) Sulle ei vissiin tullut mieleen, että sieltä kaupasta ostetaan muutakin kuin ruokaa, kuten pesuaineet, kosmetiikka, koiran ruoka, oluet jne. Ihan älytöntä väittää, että 400€/kk kahdelta olisi paljon. Ja juu, ollaanhan me käyty tänä vuonna peräti kaksi kertaa ulkona syömässä. Villiä tuhlaamista, kertakaikkiaan 😄👍

Minusta 400e on kahdelta paljon.

Meillä lapsiperheessä ruokabudjetti on 350e/kk.

Minulla menee 400e yhdelle, eikä se mielestäni mitenkään ihan hirveästi ole. Tiedän kyllä, että pystyisin säästämään helposti ruokakuluista paljonkin, mutta kun ruoka on hyvää, kokkailu kivaa ja rahat riittävät hyvin näinkin, niin en näe tarvetta pihistellä.

Vierailija
313/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan syönti on jäänyt vähiin. Ostan vain väliin tarjouksesta ja joskus jotain pakasteseitiä tai vastaavaa.

Yleensäkin ostan tarjoustuotteita enemmän ja varastoon, jos on säilyviä.

Mulla on kuitenkin paljon vakiotuotteita, joita en vaihda muihin, vaikka hinta on noussut ja tarjouksia ei niistä ole.

Varaa olis ostaa kalaakin, mutta mä olen kuitenkin tarkka hintojen suhteen ja esim lohi on nyt niin kallista, että en normaalihinnalla osta.

Vierailija
314/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta en pihistä. Talvikengät ja takit saa kelvata tämän talven, en osta uusia.

Vierailija
315/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku-tomaattikasvattajat keppuloineennt ja kynnysrahoja tietämättömiltä vaatineet - ei kiitos.

Kakki suomaliset elintarvikkeet yritän jättää ostamatta, maataloustuet kovat ja hinnat siltyi nousseet. Vihnekengät eivät liho rahoillani.

Vierailija
316/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ihan normaalisti niitä asioita mitä tarvitsen, mutta olen aiemminkin vähän katsonut, että milloin kannattaa ostaa mitäkin vihanneksia ja hedelmiä. Esim. Kotimaisia tomaatteja en ole koskaan ostanut talvikausina. Kotimaista kurkkua ostan talvellakin, koska ulkomaisia ei nykyään ole tarjolla. Ihan sama mitä se maksaa, kun yksi kurkku riittää viikoksi.

Vierailija
317/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaatit ja hedelmät

Vierailija
318/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009211540.html

"Inflaatio vaikuttaa tarjonneen yrityksille tilaisuuden kokeilla, kuinka suuret hintojen korotukset menevät yleisen inflaation verukkeella "täydestä", ja kuinka höttöisillä "inflaatio nostaa hintoja" -selityksillä asiakkaita voi rahastaa."

Vierailija
319/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009211540.html

"Inflaatio vaikuttaa tarjonneen yrityksille tilaisuuden kokeilla, kuinka suuret hintojen korotukset menevät yleisen inflaation verukkeella "täydestä", ja kuinka höttöisillä "inflaatio nostaa hintoja" -selityksillä asiakkaita voi rahastaa."

Todellakin. Mun sairauskuluvakuutus ilmoitti yli 15% hinnannoususta inflaatioon perustuen. Ihan täyttä kusetusta mutta sitä en katkaise. 

Vierailija
320/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko elämä on mennyt ihan järjettömäksi ja järjettömän kalliiksi. Ehkä vanha mainos ihanan kallista enteili meidän tulevaisuutta. Olin teini 2000-luvun puolen välin tienoilla ja muistan kun isä ja äiti osti ihan viikottaisesta tarjouksesta 10 eineshampurilaista eurolla. Nyt samat hk hampparit maksaa melkeen 2e kappale ellei jo yli. Palkat toki samaa luokkaa kuin silloin 2005. 

Muistat omiasi, ei hampparit ole koskaan olleet noin halpoja. Nyt hk-hampparit maksaa 0,65 - 0,85 euroa kaupasta riippuen.

Kyllä ruoka on kallistunut, mutta joku järki nyt näihin väitteisiin.

Kyllä niitä oli: 10 hampparia 1€. Tosin ne oli pieniä ja kuivia ja tosiaan pelkkä pieni kuiva "jauheliha"pihvi pienen mauttoman ja kuivan sämpylän sisällä. Ne oli "sisäänheittotuotteina" eli tuottivat tappiota kaupalle mutta saivat asiakkaat ostamaan viikon ostokset ko kaupassa.

Nykyisetkin edullisemmat eineshampparit on onnettomia, mutta paljon "enemmän" kuin nuo muinaiset. Kyllä tuo 0,65-0,85€ silti kannattaa käyttää ihan johonkin muuhun ruokaan.

Ja palkoista... kyllä ne ihan peruspalkat itse asiassa 20v kuluessa on jo nousseet isolla osalla aloja varsin merkittävästi. Joka palkkakierroksella joitain prosenttiyksiköitä ja aina tietenkin edellisen korotuksen päälle.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän