Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen jätät nykyään kaupan hyllylle, koska hinta on noussut?

Vierailija
18.11.2022 |

Itse en koskaan kuvitellut vaihtavani Oivariinia toiseen merkkiin, mutta on sen verran kallis nykyään, että oli pakko vaihtaa.

Kommentit (337)

Vierailija
241/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähinnä vähentänyt kulutusta paljon. Ennen ostin monenlaista lihaa ja juustoa viikolle, samoin alkoholia, nykyään alkoa muutama tölkki, lihaa yksi paketti ja juustot jää kauppaan. Samoin kauppaan jää lohi, kaupan ruokatiskin tuotteet esim. katkaraputahna/salaatti ja einekset. Maitoa ostin ennen useamman litran, nyt vain kaksi litraa viikolle ja kahvit juodaan mustana. Juotiin ennen monta kuppia päivässä kahvia, nyt max 2 kuppia, loput halpaa teetä.

Vierailija
242/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä ja voisin syödä kilon lohta joka päivä aamulla, illalla ja välissä, mutta olen muuttanut omaa ostokäyttäytymistä radikaalisti ihan vaan sen takia, että ketuttaa aivan suunnattomasti järjesttömiä voittoa repivät monopolikauppiaat. Ruoka ja sähkö on ihmiselle perusasioita, niillä miljoonatulojen tekeminen on törkeää varsinkin kun ostovoima on mitätön ja kansa kurjissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einessalaatit. Hitto jotain 6 e jostain 300 g makaronista, parista pikkutomaatista ja ehkä lusikallisesta mitään muuta

Vierailija
244/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko elämä on mennyt ihan järjettömäksi ja järjettömän kalliiksi. Ehkä vanha mainos ihanan kallista enteili meidän tulevaisuutta. Olin teini 2000-luvun puolen välin tienoilla ja muistan kun isä ja äiti osti ihan viikottaisesta tarjouksesta 10 eineshampurilaista eurolla. Nyt samat hk hampparit maksaa melkeen 2e kappale ellei jo yli. Palkat toki samaa luokkaa kuin silloin 2005. 

Vierailija
245/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin tuotteita:

-tomaatit

-kurkku

-liha

-valmisruuat

-alkoholi

Sähkön hinta nousee 1.12, joten joutuu miettimään vielä uusia kohteita

Vierailija
246/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä järkeä syödä enää salaattia, kun kurkku on vitosen kilo, samoin tomaatti ja salaatti. Fetajuustopaketti oli ennen euron kaksi, nyt 5 euroa. Tulee lisukkeelle aivan per ke leellinen hinta. Ei lapsiperheillä ole tällaiseen varaa. Porkkanaraasteella mennään. Seuraavaksi kauppiaat varmaan äkkää tän että porukka ostaa halvinta omppua ja porkkanaa ja iskee niihinkin kilohinnat alkaen 5e. 

Vierailija
247/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juustoja ei enää osteta suomalaisista kaupoista, tilataan ne muualta. Tai pikemmin tuodaan mukanamme, kun käydään toisessa kotimaassamme

karkit tilataan niin ikään muualta

tomaatit kasvatetaan ja säilötään itse, kuten myös kurkut

kaikenkaikkiaan ollan siirrytty "vältetään suomalaista" linjalle, koska suomessa kauppiaat ovat alkaneet liian ahneiksi suomalaisten tuotteiden kohdalla. Ei haittaa yhtään vaikka koko maa menisi konkurssiin.

Tämä juuri. Yhtään kiinnosta tukea suomalaista kun tämä maa on pelkkä kurja sos listinen riistola.

Vierailija
248/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan muuten, mutta ostan vain niitä tuotteita, jotka tulee syötyä ja käytettyä.

Tuorekasviksien ja vihannestan ostamista olen vähentänyt.

Vierailija
249/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohi ja kirjolohi jäävät kalatiskiin. On tyytyminen lohisuikaleista tehtyihin sapuskoihin ja kalapyöryköihin.

Norjalaista lohta ostin tänään 8,95 € kilo. Otin poikkeuksellisesti fileoinnin - 9,95 kg, kun pyysin puolikkaat kahteen pakettiin. Toisen puolikkaan vein sukulaiselle. (Yleensä fileeraan itse.)

Roippeista soppa tänään - 4 kilon lohesta tuli ihan kivasti myös keittotarpeet. Fileestä teen uunilohta lähiaikoina.

Vierailija
250/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tomaatti ja kurkku

- Leipä vain laputettuna

- Lohi vain laputettuna, joskus ei silloinkaan

- Samoin naudanliha, jos on, muuten ostan paljon harvemmin

- Leikkeleitä ja juustoa ostan paljon harvemmin

- Vessapaperissa kyttään halvinta & tarjouksia

- Ylipäätään olen vähentänyt ruuan ostamista radikaalisti: syön työpaikkalounaalla runsaaasti, ja kotona vähemmän ja kasvispainotteisemmin

- Päätin, etten osta uusia vaatteita ennen kuin vanhat ovat kuluneet loppuun, paitsi talvikenkiä ym. oikeasti tarpeellisia.

Terv. keskituloinen

Vierailija
251/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko elämä on mennyt ihan järjettömäksi ja järjettömän kalliiksi. Ehkä vanha mainos ihanan kallista enteili meidän tulevaisuutta. Olin teini 2000-luvun puolen välin tienoilla ja muistan kun isä ja äiti osti ihan viikottaisesta tarjouksesta 10 eineshampurilaista eurolla. Nyt samat hk hampparit maksaa melkeen 2e kappale ellei jo yli. Palkat toki samaa luokkaa kuin silloin 2005. 

Muistat omiasi, ei hampparit ole koskaan olleet noin halpoja. Nyt hk-hampparit maksaa 0,65 - 0,85 euroa kaupasta riippuen.

Kyllä ruoka on kallistunut, mutta joku järki nyt näihin väitteisiin.

Vierailija
252/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannekset ja viljatuotteet, paitsi kaljan.

Vierailija
253/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Viimeksi käytiin miehen kanssa syömässä burgerit, mun hampurilainen maksoi 10,90 ja punkkulasillinen (24cl) ihan huimat 6€. Ruokakaupassa toki katson kilohintoja, mutta niin olen tehnyt aina. Lidlissä käydään, alle satasella saa helposti viikon ostokset. Eikä olla mitenkään varakkaita.

Kyllä teillä rahaa on jos on varaa pistää 400€ kuussa kahden ihmisen syömisiin ja vielä käydä ulkona syömässä.. taitaa olla provo kyllä..

Vaan kun ei ole provo :) Sulle ei vissiin tullut mieleen, että sieltä kaupasta ostetaan muutakin kuin ruokaa, kuten pesuaineet, kosmetiikka, koiran ruoka, oluet jne. Ihan älytöntä väittää, että 400€/kk kahdelta olisi paljon. Ja juu, ollaanhan me käyty tänä vuonna peräti kaksi kertaa ulkona syömässä. Villiä tuhlaamista, kertakaikkiaan 😄👍

Vierailija
254/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria O. kirjoitti:

Jätän wc-paperin ostamatta. Käytän puhdistamiseen käsisuihkua.[/quote

Itse siirryin jo syyskuussa WC-harjaan. Lapset ja vaimo vähän vierastaa mutta säästö se on pienikin.

Vierailija
255/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut kahvinjuojasta teenjuojaksi. Tulee tosi paljon halvemmaksi ja on ehkä jollain tapaa terveellisempääkin.

Vierailija
256/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette osta kurkkua ja tomaattia? Nehän on terveellisen ruokavalion perusraaka-aineita.

Ei kurkku ole mitenkään tarpeellinen. Kurkussa on vettä 95%. Vettä saa halvemmalla hanasta. 

Ja loput onkin sitten vitamiineja, antioksidantteja yms.

Tiesitkö että lääketableteistakin noin 99% on vain täyteainetta?

Mitäköhän vitamiineja ja antioksidantteja sinä kuvittelet kurkussa olevan vähänkään merkittäviä määriä? Eli mistä tulee puutos, jos kurkut jättää syömättä?

Et sinä kurkun puutokseen kuole. Argumenttis kurkun sisältämästä vedestä on silti paska

Tottahan se on, että kurkku on lähes pelkkää vettä.

Ethän sinäkään osannut nimetä yhtään vitamiinia tai antioksidanttia, jota kurkku sisältäisi merkittävissä määrin.

Eli väite, että kurkku sisältäisi jotain vitamiineja ja antioksidantteja yms. on aivan paska. 

Olen eri vastaaja, mutta ihan vertailun vuoksi: Kurkussa on esim. enemmän C-vitamiinia, K-vitamiinia, karotenoideja ja kaliumia kuin mustikassa ja enemmän kalsiumia, magnesiumia, kaliumia, C- vitamiinia ja K-vitamiinia kuin omenassa.

Tiedot voi tarkistaa Finelistä.

Vierailija
257/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkeleitä en oo ostanut enää aikoihin. Hedelmävalikoima on supistunut, ja monesti salaatin virkaa hoitaa porkkana- ja kaaliraaste.

Luomua en raski ostaa enää ollenkaan.

Laadin ruokalistan punalaputettujen raaka-aineiden perusteella.

Olen vähentänyt kahvinjuontia.

Vierailija
258/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomua ostan vain kananmunia.

Lohta paljon harvemmin kuin ennen, eli nyt enää vain ehkä kerran kuussa.

Valmissalaatteja en osta enää evääksi kesken päivää. 6e salaatti missä on kaksi kirsikkatomaattia, ei kurkkua tai muuta, ihan liikaa maksaa.

Leivissä katson hintaa tarkemmin kuin ennen ja jos yksikin pala on jäämässä yli niin laitan pakkaseen (lapset 50% isällään, niin varaudun, ennen heitin vaan pois).

Ostan lihaa enemmän punalapuilla vaikka en juuri silloin tarvitsisi, mutta laitan pakkaseen.

Jauhelihat ostan isoissa paketeissa missä on halvempi kilohinta. Käytän osan ja pakastan loput.

Vierailija
259/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Viimeksi käytiin miehen kanssa syömässä burgerit, mun hampurilainen maksoi 10,90 ja punkkulasillinen (24cl) ihan huimat 6€. Ruokakaupassa toki katson kilohintoja, mutta niin olen tehnyt aina. Lidlissä käydään, alle satasella saa helposti viikon ostokset. Eikä olla mitenkään varakkaita.

Kyllä teillä rahaa on jos on varaa pistää 400€ kuussa kahden ihmisen syömisiin ja vielä käydä ulkona syömässä.. taitaa olla provo kyllä..

Vaan kun ei ole provo :) Sulle ei vissiin tullut mieleen, että sieltä kaupasta ostetaan muutakin kuin ruokaa, kuten pesuaineet, kosmetiikka, koiran ruoka, oluet jne. Ihan älytöntä väittää, että 400€/kk kahdelta olisi paljon. Ja juu, ollaanhan me käyty tänä vuonna peräti kaksi kertaa ulkona syömässä. Villiä tuhlaamista, kertakaikkiaan 😄👍

Kääk. Me ollaan sit ukkoni kanssa ihan mahdottomia tuhlareita, kun tuo 400 €/kk ei riitä millään! Äkkiä laskien meillä menee yli 600 €/kk. Mut joo, syömme terveellisesti ja käytämme myös lisäravinteita. Ulkona syömme ehkä joka 2. kk. Ja ihan tavallisia duunareita ollaan: yhteiset nettotulot n.4500€/kk.

Vierailija
260/337 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Extrapalvikinkku

-Tomaatti useimmiten

-Lohi ja kirjolhi useimmiten l. tarjoukset

Yleisesti ottaen olemme alkaneet kiinnittämään selvästi enemmän huomiota ruokahävikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan