Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen jätät nykyään kaupan hyllylle, koska hinta on noussut?

Vierailija
18.11.2022 |

Itse en koskaan kuvitellut vaihtavani Oivariinia toiseen merkkiin, mutta on sen verran kallis nykyään, että oli pakko vaihtaa.

Kommentit (337)

Vierailija
281/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse hintoja katsella.

Vierailija
282/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse hintoja katsella.

Minun on tarvinnut jo ennen inflaatiotakin. Olen se hyllyjen välissä pennien laskija ja tuotteita takasin hyllyyn kiikuttava, laskimella laskeva asiakas. Joskus on käynyt niinkin, että kassalla on eri hinta kuin hyllyssä ja hihnalla onkin sitten pitänyt selvitellä asiaa ja jättää joku tuote ostamatta. Sinä tietysti puuskutat ja pyörittelet silmiäsi takanani. Tiedoksi, ei haittaa ollenkaan. Minun aikani on aivan yhtä kallista kuin sinunkin aikasi.

Mukavaa adventin aikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki heräteostokset, vaatteet yms ihan puhtaasta v*tutuksesta tähän tilanteeseen.

Kaikki paistopistetuotteet ja muun mikä ei ole välttämätöntä. Perustarvikkeilla mennään ja ostan vain välttämättömän.

Kauppiaat nostavat hintoja osittain aivan turhaan, joten kaikki ylimääräinen saa jäädä kauppaan.

Vierailija
284/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun kurkku nousi yli viiteen euroon, meni mun raja yli. Varmaankin lohi ja kurkku tällä hetkellä ainoat, jotka jätän puhtaasti hinnan vuoksi ostamatta. Muita tuotteita lähinnä harkitummin ja aiempaa harvemmin.  Kahvia ostan, mutta pidän silmällä tarjouksia. 

Toisaalta esim. lihan hinnannousu on saanut käyttämään säännöllisesti aiemmin vieraampia tuotteita, kuten tofua. 

Ensimmäistä kertaa 35-vuotisen elämäni aikana olen iloinen siitä, että on jäänyt aiemman vähävaraisuuden vuoksi talot, autot ja lainat hommaamatta. Vielä puoli vuotta sitten kateus iski miettiessä ystäväpariskuntien suuria talohankintoja, mutta nyt kun kuuntelee miten laina- ja sähkökulut vaan nousee, ei harmita yhtään olla edullisessa kerrostaloasunnossa jossa sähkölaskukaan ei edes kymmenkertaistuessaan pääsisi 100e/kk kalliimmaksi.

Sama juttu. Kalaa en ole ostanut aikoihin. Kurkunkin jätän laariin kun hinta on yli 5e. Asun vuokralla ja sähkölasku (pelkkä energia siis) oli 11e lokakuussa. Seesteinen olo. Ikää liki 50v eli toki muutoin olen epäonnistunut.

Vierailija
285/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti pistää silmään kuinka halpamerkkien hinnat on nousseet lähelle kalliimpia. Ero saattaa olla enää 15-20 centtiä. Hintoja nostettu kun ihmiset on siirtyneet käyttämään niitä ja jotain on pakko ostaa. Kauppojen rahastus on nyt noussut ihan uudelle tasolle. Köyhät kyykkyyn.

Vierailija
286/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa tuotteessa olen vaihtanut merkkiä halvempaan, kuten juusto. Kahvia ostan vain, kun hinta alle 6 € paketti. Wc- paperitkin kyttään tarkkaan, kun huonolla en halua pyyhkiä, mutta niistä hyvistä sitten valitaan halvin. Mm näin meillä.

Oluen juonti on vähentynyt. Viinien hinnat eivät ole samalla tavalla nousseet, ainakaan ne mitä minä juon, joten ne korvaavat oluen. Toki vähentynyt on sekin puoli.

Vierailija
287/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkinut olisiko varaa ostaa jotakin joululahjoja lapsille. Prisma nykyään todella kallus, esim club petz lelu 64.90 kun verkkokaupassa aivan sama lelu 44.90. Ihan käsittämätöntä kusetusta. Mä ennen keskitin s-ryhmään mutta nyt edes bonusten kanssa ei kannata vaan tilaukset hajautuu Verkkokauppa-tokmanni-kärkkäinen-amazon-muut saksalaiset liikkeet. Esim rexonan deodorantti saksassa 1.44e, suomessa 2.65e. Taso on tätä. Ainia ongelma on että kestää löytää se kauppa joka toimittaa suomeen mutta aika sinnikkäästi aion näitä tutkia ja suomesta hankin toivottavasti jatkossa vain kylmäsäilytystä vaativat elintarvikkeet tai jos jotenkin ihmeessä joku tuote olisi hinnoiteltu realistisesti.

Vierailija
288/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta lohta en ole ostanut varmaan 10 vuoteen. 5 vuoden sisällä olen jättänyt pois energiajuomat. Nyt täytyy vähentää kasvisten ja vihannesten ostamista.

Vierailija
289/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ostan kuin ennenkin.

Valmistan ruoat itse ja olen aina ostanut järkevästi

Lohta ostan aina vain tarjouksesta, nyt pakasteessa on puolikas lohifile, ostin kokonaisen lohen joku aika sitten, kun oli 9,95 kilo.

Lohesta tulee kolme ateriaa, ruodosta tein ihanan lohisopan ja toisen fileen käytin viime vkl.

Juhlamokkaa kaapissa on nyt 12 pakettia, kun sitä myytiin 3,95 Prismassa yli viikko. Haettiin tytön kanssa useamman kerran, juodaan 2 pakettia viikossa kaksistaan

Kurkku kotimainen siis oli eilen Prismassa 4,15 kg, otin kyytiin. Kotimainen tomaatti on jo normaalisti tähän aikaan vuodesta kallista, siirryin jo ulkomaiseen miniluumutomaattiin.

Vessapaperia ja talouspaperia on varastossa jättisäkki, ostin Mammuteilta, kun tiesin että hinta nousee 30% marraskuussa.

Oivariinit, jogurtit ja juustot ostan kuten tähänkin asti. Liha ja kalatuotteet samoin, tarjoukset toki hyödynnän. Voita ostan vain leipomiseen, se nyt on muutoinkin vähäistä.

Kaikessa missä voi suosin kotimaista ruoantuotantoa. Jossain kohtaa talvella kotimainen kasvihuoneviljely on vaan aika järjetöntä.

Vierailija
290/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalleinta ruokaa mielestäni on se, joka päätyy kotona biojätteisiin. Senpä takia olen entistä suunnitelmallisempi ostoksien kanssa enkä osta mitään ylimääräistä. Välillä tulee huteja, kanapaketista menee päiväys ja sitten harmittaa, kun en muistanut laittaa pakkaseen ajoissa.

Vierailija
291/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkusiivut vaihdoin makkaraan, kun ajattelin, että siitä riittää pitemmäksi ajaksi.

Siinä kävi niin, että sitä lenkkiä tuli syötyä vaikka paljaaltaan, eikä se riittänyt mihinkään.

Nykyään ostan ihan samaa ruokaa kuin ennen, mutta pyrin syömään vähemmän. Vararavintoa on vyötäröllä ihan tarpeeksi.

Vessapaperi on vaihtunut halvempaan, ja se on ainoa pysyvä muutos.

Vierailija
292/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohi ja kirjolohi jäävät kalatiskiin. On tyytyminen lohisuikaleista tehtyihin sapuskoihin ja kalapyöryköihin.

Norjalaista lohta ostin tänään 8,95 € kilo. Otin poikkeuksellisesti fileoinnin - 9,95 kg, kun pyysin puolikkaat kahteen pakettiin. Toisen puolikkaan vein sukulaiselle. (Yleensä fileeraan itse.)

Roippeista soppa tänään - 4 kilon lohesta tuli ihan kivasti myös keittotarpeet. Fileestä teen uunilohta lähiaikoina.

- -

En ole ikinä nähnyt enkä kuullut 4kg norjanlohesta ja kolmekiloisetkin ovat olleet ääriharvinaisia täällä lounaissuomen suunnalla.

Vierailija
293/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalihintainen liha, vain jos on punalaputettu voin ostaa, juusto ja tuore kala. Ikävä kyllä tomaattia, kurkkua yms. terveellisempiä tuotteita ei enää tule ostettua. 

Vierailija
294/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutkinut olisiko varaa ostaa jotakin joululahjoja lapsille. Prisma nykyään todella kallus, esim club petz lelu 64.90 kun verkkokaupassa aivan sama lelu 44.90. Ihan käsittämätöntä kusetusta. Mä ennen keskitin s-ryhmään mutta nyt edes bonusten kanssa ei kannata vaan tilaukset hajautuu Verkkokauppa-tokmanni-kärkkäinen-amazon-muut saksalaiset liikkeet. Esim rexonan deodorantti saksassa 1.44e, suomessa 2.65e. Taso on tätä. Ainia ongelma on että kestää löytää se kauppa joka toimittaa suomeen mutta aika sinnikkäästi aion näitä tutkia ja suomesta hankin toivottavasti jatkossa vain kylmäsäilytystä vaativat elintarvikkeet tai jos jotenkin ihmeessä joku tuote olisi hinnoiteltu realistisesti.

Tutkin näitä lisää, esim. Fairy Amazonissa 1,75e, Prismassa nostettu 2,99e. Ihan uskomatonta, toivon että moni alkaa äänestämään jaloillaan. Itse tosiaan aion perata nyt nekin tuotteet joita ostamme harvoin tai vähän. AIemmin oli helpompi ostaa samalla se Fairy Prismasta mutta nyt alkaa tulla raja vastaan.

Vierailija
295/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista huomioida hintavertailussa toimituskulut.

Vierailija
296/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kotimaisia vihanneksia vain, jos ei ole halvempia ulkomaisia tarjolla.

Ostamalla ulkomailta tuotuja tuet ilmastonmuutosta. Tsot tsot!

Ihan sama.

Vierailija
297/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä ja voisin syödä kilon lohta joka päivä aamulla, illalla ja välissä, mutta olen muuttanut omaa ostokäyttäytymistä radikaalisti ihan vaan sen takia, että ketuttaa aivan suunnattomasti järjesttömiä voittoa repivät monopolikauppiaat. Ruoka ja sähkö on ihmiselle perusasioita, niillä miljoonatulojen tekeminen on törkeää varsinkin kun ostovoima on mitätön ja kansa kurjissaan.

Tämä. Säästöjä minulla kyllä on, mutta ainoatakaan paskafirmojen ylikallista sähkölaskua en säästöistä maksa, piste.

Vierailija
298/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti 58 kirjoitti:

Ihan samaa ostan kuin ennenkin.

Valmistan ruoat itse ja olen aina ostanut järkevästi

Lohta ostan aina vain tarjouksesta, nyt pakasteessa on puolikas lohifile, ostin kokonaisen lohen joku aika sitten, kun oli 9,95 kilo.

Lohesta tulee kolme ateriaa, ruodosta tein ihanan lohisopan ja toisen fileen käytin viime vkl.

Juhlamokkaa kaapissa on nyt 12 pakettia, kun sitä myytiin 3,95 Prismassa yli viikko. Haettiin tytön kanssa useamman kerran, juodaan 2 pakettia viikossa kaksistaan

Kurkku kotimainen siis oli eilen Prismassa 4,15 kg, otin kyytiin. Kotimainen tomaatti on jo normaalisti tähän aikaan vuodesta kallista, siirryin jo ulkomaiseen miniluumutomaattiin.

Vessapaperia ja talouspaperia on varastossa jättisäkki, ostin Mammuteilta, kun tiesin että hinta nousee 30% marraskuussa.

Oivariinit, jogurtit ja juustot ostan kuten tähänkin asti. Liha ja kalatuotteet samoin, tarjoukset toki hyödynnän. Voita ostan vain leipomiseen, se nyt on muutoinkin vähäistä.

Kaikessa missä voi suosin kotimaista ruoantuotantoa. Jossain kohtaa talvella kotimainen kasvihuoneviljely on vaan aika järjetöntä.

Ihan mielenkiinnosta: Mistä tiesit että vessapaperin hinta nousee just marraskuussa 30 %? Minä en tiennyt.

Vierailija
299/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista huomioida hintavertailussa toimituskulut.

Muistan, Amazonissa niitä ei ole kun ostaa 29 vai 39 eurolla minkä saan helposti täyteen. Myös kun tilasin huulirasvat ym. kauneudenhoitotuotteet saan ne ilman toimituskuluja ja 25-50% halvemmalla kuin Suomesta. Moni pieni kauppa ei nykyään toimita Suomeen ollenkaan, eikä Amazonistakaan toimiteta kaikkia tuotteita enää Suomeen.  Edullisten hintojen metsästäminen on siinä mielessä käynyt entistä haastavammaksi. Kaikkea en siis pysty tilaamaan muualta mutta sen minkä pystyn niin tilaan.

Olen myös huomannut, että Prisman sivuilla on nykyään eri hinnat kuin kaupoissa. Esim. kissanhiekka prisma.fi-sivulla 19.90, kaupassa aivan sama pussi 26,90€. Ero on merkittävä. Eli suunnitelmallisuutta kehiin. Samoja eroja havaittavissa myös mm. leluissa.

300/337 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme mitään sillä kaikki perus tuotteet ostetaan mitä on ennenkin käytetty. 

Meillä kun ei ole lomamatka kuluja, velkaa eikä lapsia niin mistään ei tarvitse tinkiä. Talo on vielä siinä kunnossa ettei tule mitään remontteja ja halvinta asua omassa talossa jota ei ahnehdittu yli suureksi kun rakennettiin. Omaa mettää on jotenka puilla lämmitetään paljon. Tai tilataan metsänhoito yhdistykseltä rankoja. 

Kaikkein köyhin aika oli rakentamisen jälkeen jolloinka kaupassa piti hintoja katsella vähän aikaa mutta ei sen jälkeen olla hintoja katseltu kaupassa vaan ostetaan kaikki mitä tarvitaan. Matkusteleminen ei kiinnosta niin siihen ei mene rahaa ollenkaan. Meillä on niin upea koti ja tontti niin että viihdymme täällä niin ettei tarvitse saastuttaen ulkomailla rampata. Meillä on iso kasvihuone yrttien kasvattamista varten ja hyötypuutarha mistä linnut tykkää eniten kun niillä on syötävää. Riippuu säätiloista mikä puu tekee milloinkin satoa ja mitään kasvinsuojeluaineita en käytä. Tulee sitten satoa tai ei. Joskus omenat tuhoo pihljanmarja koi ja joskus tulee järkyttävän hyvä sato. Tänä vuonna ei tullut kunnon omenia kuivuuden takia mutta luumu sato oli ihan hyvä verrattuna edelliseen kesään kun ei tullut juurikaan mitään. 

Ihanaa elämää . Itse vela enkä ole kiinnostunut matkustelusta joten kaikkea on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän