Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DI-tutkinto nostaa miehen naisten suosioon

Vierailija
18.11.2022 |

DI-tutkinto nostaa miehen naisten suosioon
43 % suomalaisista on korkeakoulututkinto
0,4 % on DI-tutkinto, sen verta vaikea on

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostaako silloinkin, jos ei ole lainkaan alansa työtehtävissä..?

Mikä on alansa työtehtävä? Ei sellaista ammattia ole kuin DI.

Ollaan naureskeltu, että tuo asiantuntija on opinnoissaan suorittanut varmaan yhden kurssin, mikä suoranaisesti liittyy hänen nykyisiin tehtäviinsä. No, kesätyö yliopistolla oli hyvä pohja, siitä oppi sellaisia käytännön juttuja, mitkä ovat olleet avainasemassa päästäkseen niihin ensimmäisiin työpaikkoihin.

Sinällään tuo on todennut, että kyllä sen huomaa töissä, kuka on koulutetumpi ja kuka ei, ero on lähinnä siinä, että miten osaa ottaa itse asioista selvää ja miten omaksuu uudet jutut.

Olen 99% varma, että kommentoija tarkoitti mitä vain työpaikkaa, minne DI voi työllistyä opintonsa päätettyä. Nämähän vaihtelevat sen perusteella, minkä alan inssiksi on opiskellut. (Käytän nyt vääriä sanoja, mutta riittää, jos saatte selvää.) Esim. kovin moni DI ei varmaankaan ainakaan vapaaehtoisesti hakisi siivoojan työtä, jos kokemuksensa perusteella pääsisi vaikka projektinjohtajaksi.

Vierailija
42/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halausin antaa sylini DI miehelle

Arvostan älyä ja sitä kun jaksaa painaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI

Siinä mies jota kärkyn ja haluan vaikka väkisin

Lapsille hyvät lähtökohdat

Niimpä

Vierailija
44/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äkkiä incel pyrkimään, jos noin on.

Vierailija
45/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääköhän inceleillä äly noihin juttuihin. Valittavat päivät pitkät ja keksivät eri teorioita, miksi eivät kelpaa naisille.

En jotenkin jaksa uskoa, että pärjäisivät opinnoissa.

Vierailija
46/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania DI-miehet

Vierailija
47/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin on myös DI

fiksu

Vierailija
48/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennyt että Sanna On DI

Upeeta

Arvostan todella paljon häntä

Vierailija
49/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin on myös DI

fiksu

Ei ole.

Vierailija
50/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeeta

Ei ole DI vaan hallintotieteiden maisteri.

Vierailija
51/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeeta

Ei ole DI vaan hallintotieteiden maisteri.

Tätä en tiennyt. Olin kuullut, että olisi vain ylioppilas. Hyvä tietää.

Vaikka ei kuulukaan keskusteluun mitenkään :D

Vierailija
52/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääköhän inceleillä äly noihin juttuihin. Valittavat päivät pitkät ja keksivät eri teorioita, miksi eivät kelpaa naisille.

Mitä ihmettä? Teknillinen yliopistohan on varmaan suurin i-celkeskittymä mitä on olemassa. 

eri

Vierailija
53/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Teknillinen yliopistohan on varmaan suurin i-celkeskittymä mitä on olemassa. 

eri

Ympäristötekniikka ei ollut mielestäni niin paha..

Vierailija
54/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikävä käsitys heistä tunneköyhinä yksilöinä.

Ovat kylmiä ei niin mukavia.

Vierailija
55/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ns persvako-DI, eli vaikka tutkinto onkin nii käyttäydyn kuin alan arska (ja nekin paperit on). Ja en epäröi antaa tämän duunariasenteen paistaa läpi jos kohtaan kollegan joka löyhkää vain powerpoint/excel-osaamista.

(Diplomi)insinööri ilman oman alansa asentajan perustaitoja on yhtä turha kuin paavin pallit tai nunnan nännit.

Vierailija
56/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ns persvako-DI, eli vaikka tutkinto onkin nii käyttäydyn kuin alan arska (ja nekin paperit on). Ja en epäröi antaa tämän duunariasenteen paistaa läpi jos kohtaan kollegan joka löyhkää vain powerpoint/excel-osaamista.

(Diplomi)insinööri ilman oman alansa asentajan perustaitoja on yhtä turha kuin paavin pallit tai nunnan nännit.

Osa vauvapalstasta ei kyllä suostuisi hyväksymään olemassaoloasi, täällä kaikki yliopistossa opiskelleet ovat aatelisia ja käyttäytyvät kuin kuninkaaliset.

Luoja mitä tekstiä :'D

Vierailija
57/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama onko mies insinööri vai diplomi-insinööri. Joo, teekkareilla koulutus on pidempi ja kurssit haastavampia. Olen seurustellut sekä kahden diplomi-insinöörin sekä yhden insinöörin kanssa ja todennut että viimeisimmäksi mainittu insinööri oli heittämällä älykkäämpi (myös sosiaalisesti) kuin kaksi mainittua DI:tä. Kysyin joskus nykyiseltä mieheltäni "mikset hakis Aalto-yliopistoon ja hankkis sen yliopistokoulutuksen "pelkän" insinööriyden päälle?" niin totesi vaan että "ei ole mitään tarvetta saada sitä diplomi- etuliitettä nimikkeeseeni, lisäksi meidän firmassa DI:t tekee samaa työtä kuin insinöörit mutta on enemmän johtotehtävissä ja ne ei mua kiinnosta". Ja ei, en tässä dissaa diplomi-insinöörejä, oma kokemus vain on tämä. 

Diplomi-etuliite tuo mukanaan myös isomman palkan. Meilläkin paljon insinöörejä ja diplomi-insinöörejä samoissa tehtävissä mutta DI:t saa parempaa palkkaa vaikka olisi vähemmän kokemusta.

Vierailija
58/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI-miehet ovat yleensä hyviä isejä ja aviomiehiä, mutta valitettavan usein sen verran tylsiä, että vaimo menee ja ihastuu johonkuhun tradenomin planttuun, joka on myyntityössä oppinut puhumaan kuin ruuneperi. :D

Vierailija
59/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä ja lakimiehiä ei riitä kaikille naisille. Siksi on hyvä, että myös insinöörejä on olemassa.

Vierailija
60/98 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Kierrän insinöörit kaukaa ja jos kyseessä DI niin vaihdan toiselle puolelle katua tai lähden karkuun.

Ei ole koskaan tällaista tullut vastaan. Aina on miehet lirkuttelemassa. Naiset ehkä vähän katsovat pitkin nenänvarttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan