DI-tutkinto nostaa miehen naisten suosioon
DI-tutkinto nostaa miehen naisten suosioon
43 % suomalaisista on korkeakoulututkinto
0,4 % on DI-tutkinto, sen verta vaikea on
Kommentit (98)
Halausin antaa sylini DI miehelle
Arvostan älyä ja sitä kun jaksaa painaa
Vierailija kirjoitti:
DI
Siinä mies jota kärkyn ja haluan vaikka väkisin
Lapsille hyvät lähtökohdat
Niimpä
No äkkiä incel pyrkimään, jos noin on.
Vierailija kirjoitti:
Riittääköhän inceleillä äly noihin juttuihin. Valittavat päivät pitkät ja keksivät eri teorioita, miksi eivät kelpaa naisille.
En jotenkin jaksa uskoa, että pärjäisivät opinnoissa.
Mä en tiennyt että Sanna On DI
Upeeta
Arvostan todella paljon häntä
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin on myös DI
fiksu
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Upeeta
Ei ole DI vaan hallintotieteiden maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeeta
Ei ole DI vaan hallintotieteiden maisteri.
Tätä en tiennyt. Olin kuullut, että olisi vain ylioppilas. Hyvä tietää.
Vaikka ei kuulukaan keskusteluun mitenkään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääköhän inceleillä äly noihin juttuihin. Valittavat päivät pitkät ja keksivät eri teorioita, miksi eivät kelpaa naisille.
Mitä ihmettä? Teknillinen yliopistohan on varmaan suurin i-celkeskittymä mitä on olemassa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Teknillinen yliopistohan on varmaan suurin i-celkeskittymä mitä on olemassa.
eri
Ympäristötekniikka ei ollut mielestäni niin paha..
Minulla on ikävä käsitys heistä tunneköyhinä yksilöinä.
Ovat kylmiä ei niin mukavia.
Itse olen ns persvako-DI, eli vaikka tutkinto onkin nii käyttäydyn kuin alan arska (ja nekin paperit on). Ja en epäröi antaa tämän duunariasenteen paistaa läpi jos kohtaan kollegan joka löyhkää vain powerpoint/excel-osaamista.
(Diplomi)insinööri ilman oman alansa asentajan perustaitoja on yhtä turha kuin paavin pallit tai nunnan nännit.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ns persvako-DI, eli vaikka tutkinto onkin nii käyttäydyn kuin alan arska (ja nekin paperit on). Ja en epäröi antaa tämän duunariasenteen paistaa läpi jos kohtaan kollegan joka löyhkää vain powerpoint/excel-osaamista.
(Diplomi)insinööri ilman oman alansa asentajan perustaitoja on yhtä turha kuin paavin pallit tai nunnan nännit.
Osa vauvapalstasta ei kyllä suostuisi hyväksymään olemassaoloasi, täällä kaikki yliopistossa opiskelleet ovat aatelisia ja käyttäytyvät kuin kuninkaaliset.
Luoja mitä tekstiä :'D
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama onko mies insinööri vai diplomi-insinööri. Joo, teekkareilla koulutus on pidempi ja kurssit haastavampia. Olen seurustellut sekä kahden diplomi-insinöörin sekä yhden insinöörin kanssa ja todennut että viimeisimmäksi mainittu insinööri oli heittämällä älykkäämpi (myös sosiaalisesti) kuin kaksi mainittua DI:tä. Kysyin joskus nykyiseltä mieheltäni "mikset hakis Aalto-yliopistoon ja hankkis sen yliopistokoulutuksen "pelkän" insinööriyden päälle?" niin totesi vaan että "ei ole mitään tarvetta saada sitä diplomi- etuliitettä nimikkeeseeni, lisäksi meidän firmassa DI:t tekee samaa työtä kuin insinöörit mutta on enemmän johtotehtävissä ja ne ei mua kiinnosta". Ja ei, en tässä dissaa diplomi-insinöörejä, oma kokemus vain on tämä.
Diplomi-etuliite tuo mukanaan myös isomman palkan. Meilläkin paljon insinöörejä ja diplomi-insinöörejä samoissa tehtävissä mutta DI:t saa parempaa palkkaa vaikka olisi vähemmän kokemusta.
DI-miehet ovat yleensä hyviä isejä ja aviomiehiä, mutta valitettavan usein sen verran tylsiä, että vaimo menee ja ihastuu johonkuhun tradenomin planttuun, joka on myyntityössä oppinut puhumaan kuin ruuneperi. :D
Lääkäreitä ja lakimiehiä ei riitä kaikille naisille. Siksi on hyvä, että myös insinöörejä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Kierrän insinöörit kaukaa ja jos kyseessä DI niin vaihdan toiselle puolelle katua tai lähden karkuun.
Ei ole koskaan tällaista tullut vastaan. Aina on miehet lirkuttelemassa. Naiset ehkä vähän katsovat pitkin nenänvarttaan.
Olen 99% varma, että kommentoija tarkoitti mitä vain työpaikkaa, minne DI voi työllistyä opintonsa päätettyä. Nämähän vaihtelevat sen perusteella, minkä alan inssiksi on opiskellut. (Käytän nyt vääriä sanoja, mutta riittää, jos saatte selvää.) Esim. kovin moni DI ei varmaankaan ainakaan vapaaehtoisesti hakisi siivoojan työtä, jos kokemuksensa perusteella pääsisi vaikka projektinjohtajaksi.